abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191935253
Denk je de dag goed te beginnen met de puppy cam zijn de puppy’s er vandoor :D

Een schoon hok en even in de weegschaal wrs.

Vinden jullie het een probleem als er met jullie puppy’s gefokt gaat worden?

Ik weet dat veel cattery’s het in contracten opnemen dat er met hun poes niet gefokt mag worden. gebeurt dit ook bij honden?
pi_191935652
Dit is het tweede nest wat me in het ziekenhuis, en thuis, bezig heeft gehouden. Ik heb nog even hersteltijd nodig, dus kan lekker veel kijken. Zo schattig!
pi_191941483
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 07:46 schreef vencodark het volgende:
Merk je al een beetje karakterverschillen aan de puppy’s?
Ik zag net 1 puppy in z’n 1tje een rondje maken langs de rand. Mooi hoe die pootjes al zo meewerken. O+
Verschil in karakter is nog wat lastig op deze leeftijd. Sommigen lijken iets fanatieker dan anderen, maar dat is vaak ook een momentopname. Als ze honger hebben zijn ze allemaal even fanatiek :') Ze kunnen inderdaad al aardig kruipen, ze gebruiken alle pootjes goed en komen redelijk efficiënt vooruit.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 08:46 schreef Lingue het volgende:
Denk je de dag goed te beginnen met de puppy cam zijn de puppy’s er vandoor :D

Een schoon hok en even in de weegschaal wrs.

Vinden jullie het een probleem als er met jullie puppy’s gefokt gaat worden?

Ik weet dat veel cattery’s het in contracten opnemen dat er met hun poes niet gefokt mag worden. gebeurt dit ook bij honden?
Dat zal net tijdens hun weegmoment zijn geweest dan inderdaad :) We verschonen de hele boel twee keer per dag, en ze worden dan tegelijkertijd gewogen. Vanochtend wogen ze tussen de 606 (Wit) en 689 (Geel) gram. Flinke pupjes dus al!

Wat betreft fokken: nee ik zou het geen enkel probleem vinden als mensen met een pup van ons zouden fokken. Leuk juist! Maar dan moet het natuurlijk wel netjes gebeuren met zorg, enige kennis van zaken, alle relevante gezondheidsonderzoeken, etc etc. Geen geklungel en geen broodfok met 'mijn' puppy's :{w

Ik bespreek dit altijd wel even tijdens de kennismaking, dan gaat het over castreren/steriliseren en hoe mensen daar over denken. Dan komt eventueel fokken ook aan bod. Ik probeer bij mensen meestal te benadrukken dat zij bij ons zijn en voor ons hebben gekozen juist omdat ze het heel belangrijk vinden om een zo gezond mogelijke, zorgvuldig gefokte Labrador te hebben. En dat als zij zelf zouden fokken het dan uiteraard ook heel belangrijk is dat ze dat zelf net zo zorgvuldig aanpakken. Maar eigenlijk iedereen zegt vrijwel direct dat ze helemaal niet willen fokken, het is voor de meeste mensen teveel werk en teveel gedoe. Ik hoop wel dat als mensen ooit bedenken dat ze een nestje zouden willen fokken, ze contact opnemen en zich laten voorlichten/helpen/adviseren door mij. Dan kan ik een beetje bijsturen als het nodig is en er voor zorgen dat ze in ieder geval weten wat belangrijk is en waar ze op moeten letten als ze willen gaan fokken.

Er zijn trouwens wel hondenfokkers die in een contract opnemen dat er niet gefokt mag worden. Persoonlijk heb ik daar nogal twijfels bij over hoe houdbaar zoiets is, op het moment dat je de hond verkoopt is hij van de nieuwe eigenaar en mag die er over beslissen. Als ik een TV verkoop mag ik mensen toch ook niet verbieden daar SBS6 op te kijken... Je hoort wel eens van contracten waar ze belachelijke dwangsommen op zetten als mensen toch fokken. En doodle-fokkers willen nog wel eens mensen verplichten de hond onvruchtbaar te laten maken binnen 12 of 18 maanden oid, of de pups zelfs gesteriliseerd en al verkopen :X Als je daar een 'fokhond' wilt moet je -tig keer zo veel neerleggen dan voor een huishond. Echt belachelijk :N
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_191941693
Oh ja en ik had dus ook nog foto's:

Ondertussen zijn we voor het laatste bruine pupje nog een baasje aan het zoeken. We hebben de mensen van de reservelijst benadert en we hebben de eerste kennismaking inmiddels gepland. Ik vind het wel lastig merk ik, het liefst zou ik het Roze pupje gewoon zelf houden. Ik heb helemaal geen zin om nog zo actief op zoek te gaan naar een ander gezin voor haar... Maar het is wel verstandiger om het wel te doen, dus vooruit maar weer. Maar als ze niet leuk genoeg zijn stuur ik ze weg en hou ik haar gewoon lekker zelf :{w
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_191941760
Hoeveel zijn er nou met witte teentjes?
  Spellchecker dinsdag 10 maart 2020 @ 15:51:27 #86
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191941811
Puppy Roze gaat gewoon blijven :D
pi_191941889
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:51 schreef maily het volgende:
Hier ben ik het mee eens!

Hoe gaat het trouwens met rood? Heeft die nog iets overgehouden aan het klem zitten? Of komt het helemaal goed?
pi_191942153
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:33 schreef Miss_Isis het volgende:

En doodle-fokkers willen nog wel eens mensen verplichten de hond onvruchtbaar te laten maken binnen 12 of 18 maanden oid, of de pups zelfs gesteriliseerd en al verkopen :X Als je daar een 'fokhond' wilt moet je -tig keer zo veel neerleggen dan voor een huishond. Echt belachelijk :N
Zo eentje hadden wij op de puppycursus......met 6 weken was ze al gesterilisseerd, verschrikkelijk vond ik dat. Als ze haar niet gesterilisseerd wilde hebben, moesten ze een of andere belachelijk hoge betaling doen (¤5000,- of meer).
Snap niet dat je bij zo'n fokker een hond koopt, maar goed.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 16:08:58 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191942221
:o
pi_191942608
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:49 schreef mootie het volgende:
Hoeveel zijn er nou met witte teentjes?
Eentje maar, alleen puppy Wit (lichtgrijs bandje) heeft een borstvlekje en aan één voorpootje een paar witte teentjes. Maar ze staat gewoon op heel veel foto's, dan lijkt het misschien meer :+

quote:
Mehh, ik weet niet... we hebben nu wel een (zo te lezen via de mail) leuk/enthousiast gezin dat komt kennismaken. Als ze in het echt ook leuk genoeg zijn dan moeten we dat toch misschien maar gewoon doen. Het is namelijk wel echt de verstandige optie om niet nu zelf een pup te houden, en dat zat eigenlijk ook niet in de planning.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:55 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens!

Hoe gaat het trouwens met rood? Heeft die nog iets overgehouden aan het klem zitten? Of komt het helemaal goed?
Met Rood gaat het heel goed, daar is totaal niet aan te merken dat ze een lastige geboorte heeft gehad. Ze gedraagt zich helemaal gemiddeld, groeit gemiddeld, geeft geen pijn of ongemak ergens aan... Ze lijkt het allemaal prima doorstaan te hebben :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:06 schreef Koningin het volgende:

[..]

Zo eentje hadden wij op de puppycursus......met 6 weken was ze al gesterilisseerd, verschrikkelijk vond ik dat. Als ze haar niet gesterilisseerd wilde hebben, moesten ze een of andere belachelijk hoge betaling doen (¤5000,- of meer).
Snap niet dat je bij zo'n fokker een hond koopt, maar goed.
Ja, dat snap ik ook echt niet... Het is dus ook ontzettend ongezond om een pupje op zo'n jonge leeftijd al te castreren/steriliseren. Totaal belachelijk, het diertje lijdt er onder, en ik snap écht niet dat mensen (kopers) daar in mee gaan. Maar goed, doedels zijn hip. En gezien de bedragen die er voor betaald worden kan ik me ook ergens wel indenken dat je dan misschien meer opportunistische kopers krijgt die denken nou ik schaf zo'n hond aan, doe ook een paar nestjes en loop dan lekker binnen. Maar ik denk dat de oplossing moet zitten in het contact en de communicatie tussen fokker en koper, en niet in baby's castreren/steriliseren. Ik vind het onethisch ook van die fokker. Bah.
pi_191943863
Ik vind puppy Geel wel extra schattig op de foto’s staan, net als met puppy Rood. O+
pi_191947745
Zo'n schone pupjes O+
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  woensdag 11 maart 2020 @ 07:21:06 #93
386633 Adnap
I love Life !
pi_191953520
quote:
Jup... Gewoon omdat ze lief is en omdat je deze lijn voort gaat zetten
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_191962898
Cookie vindt het duidelijk nog niet oke dat nori bij de pups komt.
pi_191962938
Wat logisch is hoor...ik snap de mensen ook niet die babys uit hun box halen zonder te vragen of de ouders dat wel willen.
pi_191966081
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:33 schreef Laysa het volgende:
Cookie vindt het duidelijk nog niet oke dat nori bij de pups komt.
Haha nee dat klopt! Daarnet hadden de dames even een kleine schermutseling. Nori is er al wel eerder bij geweest, maar nu had Cookie er even geen zin in. En Nori liet zich niet zomaar wegsturen, vandaar het nodige wederzijdse gesnauw. Het zag er op de camera waarschijnlijk gevaarlijker uit dan het in de praktijk was, er werd vooral erg fanatiek gesnauwd en gegrauwd maar er is niet gebeten hoor, en niemand is gewond geraakt of zo :) We moesten nog wel even gauw Frummel er tussen weg slepen want die hoorde de rel en wilde zich er ook even tegenaan bemoeien, dat was natuurlijk niet de bedoeling. Een halve minuut later was de rust alweer volledig weer gekeerd gelukkig.

Paar foto's nog:

pi_191966143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:03 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Haha nee dat klopt! Daarnet hadden de dames even een kleine schermutseling. Nori is er al wel eerder bij geweest, maar nu had Cookie er even geen zin in. En Nori liet zich niet zomaar wegsturen, vandaar het nodige wederzijdse gesnauw. Het zag er op de camera waarschijnlijk gevaarlijker uit dan het in de praktijk was, er werd vooral erg fanatiek gesnauwd en gegrauwd maar er is niet gebeten hoor, en niemand is gewond geraakt of zo :) We moesten nog wel even gauw Frummel er tussen weg slepen want die hoorde de rel en wilde zich er ook even tegenaan bemoeien, dat was natuurlijk niet de bedoeling. Een halve minuut later was de rust alweer volledig weer gekeerd gelukkig.

Paar foto's nog:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zag ook snauwen en niks gevaarlijks ;)

En wat gaat het snel...Zo proberen al echt hun achterpootjes te bewegen.
En Rood is O+
pi_191966165
Wie is het reutje ook alweer? :@
pi_191966199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:08 schreef Laysa het volgende:
Wie is het reutje ook alweer? :@
Blauw is het reutje :)
pi_191966265
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:10 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Blauw is het reutje :)
Dat ga ik vanaf nu onthouden ^O^
pi_191967739
Omdat het kan, nog een paar meer foto's :)

pi_191968213
Oh jongens toch O+ O+ O+ O+ O+

Ik heb even met wat collega’s staan smelten bij de webcam en foto’s.

Dit is toch gewoon te veel cuteness.

Wat beginnen ze steeds beter hun pootjes te gebruiken om door de bak te bewegen. En daarmee ook steeds meer op hondjes te lijken ipv wormpjes.
Ik heb voor allemaal een zwak. Ik vind puppy roze (of wit dat is op de cam niet goed te zien( wel lekker ondernemend. En rood is en blijft gewoon speciaal O+ O+
  woensdag 11 maart 2020 @ 21:54:00 #103
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191968564
Jeetje, kon ff een dagje niet kijken, dan zie je echt hoe belachelijk snel ze groeien!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191969743
Puppy Roze aan den tap O+
Werewolf
pi_191970244
Wit is toch echt mijn O+
De buren hebben sinds eergisteren een pup. Moet echt mijn best doen om hem niet op te vreten als hij helemaal tevreden bij me ligt te slapen. :')
pi_191970727
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 22:38 schreef Pinnenmutske het volgende:
Puppy Roze aan den tap O+
Op foto 4 is puppy roze? Ik dacht wit.
Ik wil liefkozend in haar oortjes bijten. O+ O+
pi_191973044
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef vencodark het volgende:

[..]

Op foto 4 is puppy roze? Ik dacht wit.
Ik wil liefkozend in haar oortjes bijten. O+ O+
Is niet zo duidelijk :@
Werewolf
pi_191990640
Foto's met rijtje puppy's aan de tap O+ O+ O+
Foto van puppy onder/langs de stang met knuffel en tongetje O+ O+ O+
En ze glimmen zo mooi! Of lijkt dat maar zo?
pi_191990709
Wat worden ze snel groot O+
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:59:44 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191990717
quote:
Bundle of joy! O+
pi_191991101
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 04:13 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Is niet zo duidelijk :@
Was inderdaad Roze op die foto's :)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:57 schreef _flore het volgende:
Foto's met rijtje puppy's aan de tap O+ O+ O+
Foto van puppy onder/langs de stang met knuffel en tongetje O+ O+ O+
En ze glimmen zo mooi! Of lijkt dat maar zo?
In het echt glimmen ze ook, het zijn net glanzende dikke molletjes O+ Goed doorvoede pupjes in goede conditie :)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat worden ze snel groot O+
Ja dat worden ze zeker! Kijk:

Op Rood na (die was het zwaarste bij de geboorte) zijn ze allemaal al verdubbeld :)
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:18:09 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191991228
Oh wauw, ik kijk voor het eerst in een paar dagen weer op de cam en dan valt het idd enorm op hoe groot ze zijn! :o O+
pi_191991809
Heeeerlijk. O+
pi_191991991
Weet niet of dit zo werkt, maar wilde dit filmpje proberen te delen:

Probeersel...
pi_191992148
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:51 schreef Miss_Isis het volgende:

Probeersel...
Dat werkt zeker! O+ O+ O+

Wat een schatje zeg. Helemaal in coma en zen O+ O+
pi_191992813
quote:

Probeersel...
Aaawww 💜
Werewolf
  Spellchecker donderdag 12 maart 2020 @ 22:40:26 #117
197773 crew  maily
pi_191993331
quote:

Probeersel...
:o O+
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:42:07 #118
386633 Adnap
I love Life !
pi_191993383
* Adnap gaat maar weer een dweil zoeken 😁😁

Wat lief. ❤️❤️
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  donderdag 12 maart 2020 @ 23:22:06 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191994422
OMG! Veeg me op! O+
pi_191994656
O+
pi_191997579
Zo volwassen al met de grote-honden-halsbandjes!
pi_191998975
Ze worden nu wel echt met de dag leuker inderdaad, ze gaan nu echt al een beetje op avontuur, en ik vind die leuke kleuren bandjes zo zoet O+

Hoe ging de afspraak met het reservegezin? Dat was woensdag toch?
pi_192000026
quote:

Probeersel...
Lijkt niet meer te werken. De site heeft aan "URL signature expired". 😥
pi_192005382
Hoe gaat het met de mupkes?
Werewolf
pi_192006782
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:25 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Lijkt niet meer te werken. De site heeft aan "URL signature expired". 😥
Nog een keer dan, hier :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:52 schreef Pinnenmutske het volgende:
Hoe gaat het met de mupkes?
Gaat goed :) ze groeien goed, drinken goed, slapen goed... weinig bijzonders te vertellen eigenlijk :P Ik heb vanochtend een paar foto's gemaakt, zal straks kijken of ik er wat kan delen hier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:13 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ze worden nu wel echt met de dag leuker inderdaad, ze gaan nu echt al een beetje op avontuur, en ik vind die leuke kleuren bandjes zo zoet O+

Hoe ging de afspraak met het reservegezin? Dat was woensdag toch?
Die mensen zouden donderdag komen, maar belden af want één gezinslid lag met koorts en griep in bed en kon niet mee. Nieuwe afspraak staat voor komende dinsdag, hopelijk zijn ze dan weer beter (en hopelijk was het geen Corona en hoeven wij dan straks niet allemaal in lockdown :') )
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:14:28 #126
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192007166
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:57 schreef Miss_Isis het volgende:
...Nieuwe afspraak staat voor komende dinsdag, hopelijk zijn ze dan weer beter (en hopelijk was het geen Corona en hoeven wij dan straks niet allemaal in lockdown :') )
Je bent praktisch gezien toch al een week in lockdown? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192007282
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je bent praktisch gezien toch al een week in lockdown? ;)
Ja als je het zo bekijkt eigenlijk wel ja :+ Ik loop ook al een week lang in pyjama's/huiskleren rond, ik ben dus eigenlijk al wel Corona-ready :')

Maar zou voor de toekomstige baasjes natuurlijk wel leuk zijn als ze de 28ste op bezoek kunnen komen zonder meteen besmet te raken :P
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:22:00 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192007313
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:20 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja als je het zo bekijkt eigenlijk wel ja :+ Ik loop ook al een week lang in pyjama's/huiskleren rond, ik ben dus eigenlijk al wel Corona-ready :')

Maar zou voor de toekomstige baasjes natuurlijk wel leuk zijn als ze de 28ste op bezoek kunnen komen zonder meteen besmet te raken :P
Goed bezig in ieder geval ^O^
Zit te wachten tot de oogjes open gaan. Dan gaan ze vast meer hondekwaad uithalen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192008626
Het filmpje werkt! 🥰🥰🥰
pi_192008693
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:20 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

In het slechtste geval kunnen de pups misschien niet volgens schema verhuizen?
pi_192012111
Ze beginnen echt steeds krachtiger te drinken. En worden steeds meer puppy's ipv molletjes.
Wat een vooruitgang en dan zijn ze een week oud. Time flies!
pi_192012860
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:14 schreef vencodark het volgende:

[..]

In het slechtste geval kunnen de pups misschien niet volgens schema verhuizen?
Mwah, zo'n vaart zal het wel niet lopen verwacht ik. Tenzij het hele huis hier zwaar ziek zou zijn door Corona (of de nieuwe eigenaren) lijkt het me niet zo'n probleem. En we hebben nog 7 weken de tijd voor het zover is, hopelijk is die hele crisis dan een beetje uitgedoofd :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:51 schreef Lingue het volgende:
Ze beginnen echt steeds krachtiger te drinken. En worden steeds meer puppy's ipv molletjes.
Wat een vooruitgang en dan zijn ze een week oud. Time flies!
Ja, Roze is nu op dit moment officieel een week oud :) Geel en Blauw straks ook, en dan om 4.45u morgenochtend Rood, en vervolgens Zwart en Wit. Ik ben blij dat we allemaal in iets rustiger vaarwater zitten nu ten opzichte van een week geleden. De bevalling is achter de rug, alle pupjes zijn er veilig uit en groeien lekker, Cookie heeft geen naweeën en stuwing meer, haar temperatuur is goed (38,6 vanochtend), haar eetlust is méér dan goed, ze heeft meer rust (zeurt en piept nu voornamelijk nog als ze honger heeft), en ze vindt het ook steeds meer goed dat de andere honden bij de pups komen. Vanavond heeft Lily zelfs al een pupje schoon gelikt, dat vond Cookie OK. Je kunt echt merken dat ze in alle opzichten meer rust heeft en het steeds soepeler gaat lopen allemaal.

De pups zijn ondertussen allemaal al ruim verdubbeld in gewicht, ook Rood, als laatste vanochtend, en op Wit na wegen ze allemaal al boven de 900 gram. Het zijn ook stuk voor stuk van die dikke marmotjes; Rood heb ik gewoon een week geleden nog met enig geweld uit haar moeder getrokken, en nu is ze zo dik dat ik haar al niet meer makkelijk in één hand vast kan houden. Echt, elke keer weer absurd hoe snel dat gaat.

Ik heb vanochtend een poging tot portretjes gedaan, de belichting is niet zo best en mijn skills met de camera zijn ook niet zo geweldig :') Maar goed dit is het voor nu :P

Puppy Wit

Rood:

Roze:

Zwart:

Geel:

Blauw:

Ze passen al bijna niet meer in hun weeg-wasmand :D

Even ter vergelijk:

Het hele spul vanochtend:

Versus afgelopen zaterdag:

En het filmpje nog maar even in de herhaling, voor wie het gemist had :)
pi_192013022
Smelt!

Wanneer gaan hun oogjes open?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192013035
Dat filmpje O+

Zo ontzettend zoet, lekker aan het dromen O+
pi_192016263
O+ O+ O+
pi_192018199
Gesmolten O+
Werewolf
pi_192022160
Heel cliché maar jeetje wat gaat het toch hard. En dat filmpje, geweldig :D O+
pi_192022223
Dat tandeloze oudemannen bekje in het filmpje O+ _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192035230
Rood is bezig met een ontsnapping uit de box
pi_192035261
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:32 schreef Laysa het volgende:
Rood is bezig met een ontsnapping uit de box
idd..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_192035313
Wit valt om volgevroten van de melk en rood is weer terug _O-
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:38:52 #142
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192035393
Tongetje van wit O+
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192035709
Haha ja ik zag haar net al buiten de kist bungelen met haar elleboogje. Ik dacht ik kijk het even aan en als ze er uit kukelt stop ik haar wel terug, maar het viel mee, ze kon het zelf :) In de nacht doen we er trouwens wel een extra stukje voor zodat er niet per ongeluk een pup uit kan vallen.

Overigens, afgelopen nacht eindelijk weer een beetje fatsoenlijk geslapen O+ Heeft een week geduurd maar dan heb je ook wat. Cookie bleef tot half 8 vanochtend stil, en mijn man is er 's nachts ook niet voor haar uit gegaan. Bijna 8 uur slaap voelt dan wel heel luxe O+

Inmiddels zijn 4 van de 6 pups een kilo zwaar! Het drinkt en slaapt en groeit, we mogen al met al niet klagen :)
pi_192035798
Dit zijn echt niet die kleine hompjes van vorige week. O+
Wat een lekkere, mollige scheetjes. O+
pi_192045022
Nog even en de bende loopt en sloopt :D
pi_192072054
Gaan ze meer op de loop? Omdat het plankje er nu ook overdag in staat.
pi_192074181
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 14:32 schreef Angelfrouk het volgende:
Gaan ze meer op de loop? Omdat het plankje er nu ook overdag in staat.
Ja, ze wandelen/kruipen/tijgeren nu wat meer rond, en gisteravond is Rood voor het eerst uit de kist gekropen. Dus nu moet het plankje er voor op de momenten dat we ze niet rechtstreeks kunnen zien :)

Ik ben erg benieuwd wat er vanavond op de persconferentie besloten wordt mbt het hele Covid-19 gebeuren. We hebben morgenavond een kennismakingsgesprek gepland voor een bruin teefje maar één van die gezinsleden is behoorlijk ziek geweest; hoge koorts en een week in bed. De rest was een beetje verkouden. Het gaat nu ietsje beter, en of het Corona was of gewone griep is niet bekend, maar ik hoop dat we niet besmet worden als we ze hier thuis krijgen... Een verkoudheid kan ik nog wel hebben maar ik zie het niet zo zitten om ziek te worden en/of twee zieke kinderen en een zieke man te moeten verzorgen icm een nest pups :') Maar goed, eerst maar afwachten of het überhaupt nog door kan gaan en we niet vanaf vanavond in lockdown moeten, natuurlijk. In dat geval zouden we het eerste puppy-knuffel-moment op 28 maart ook af moeten blazen/verzetten.
pi_192074376
Ze zien er zo intens tevreden uit O+
  maandag 16 maart 2020 @ 16:26:38 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192074429
@Miss_Isis ik zou het sowieso niet door laten gaan. :o
Heel onhandig, maar misschien kan het via Skype?
  Spellchecker maandag 16 maart 2020 @ 16:31:48 #150
197773 crew  maily
pi_192074566
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
@:Miss_Isis ik zou het sowieso niet door laten gaan. :o
Ja zoiets inderdaad ...
pi_192074573
quote:
Dit. Gewoon niet doen!
pi_192074743
quote:
Dit, ik zou dat ook niet doen.
  Spellchecker maandag 16 maart 2020 @ 16:42:55 #153
197773 crew  maily
pi_192074809
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 16:16 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, ze wandelen/kruipen/tijgeren nu wat meer rond, en gisteravond is Rood voor het eerst uit de kist gekropen. Dus nu moet het plankje er voor op de momenten dat we ze niet rechtstreeks kunnen zien :)

Ik ben erg benieuwd wat er vanavond op de persconferentie besloten wordt mbt het hele Covid-19 gebeuren. We hebben morgenavond een kennismakingsgesprek gepland voor een bruin teefje maar één van die gezinsleden is behoorlijk ziek geweest; hoge koorts en een week in bed. De rest was een beetje verkouden. Het gaat nu ietsje beter, en of het Corona was of gewone griep is niet bekend, maar ik hoop dat we niet besmet worden als we ze hier thuis krijgen... Een verkoudheid kan ik nog wel hebben maar ik zie het niet zo zitten om ziek te worden en/of twee zieke kinderen en een zieke man te moeten verzorgen icm een nest pups :') Maar goed, eerst maar afwachten of het überhaupt nog door kan gaan en we niet vanaf vanavond in lockdown moeten, natuurlijk. In dat geval zouden we het eerste puppy-knuffel-moment op 28 maart ook af moeten blazen/verzetten.
Wees blij dat ze daar eerlijk over zijn. Skypen of facetimen!!!
pi_192074866
quote:
Eens. In deze tijden moet je echt het risico op verspreiding van de besmetting zoveel mogelijk vermijden.
Was er niemand ziek: oké. Maar met jouw verhaal :N
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192077173
Lily is alvast aan het oefenen O+

En ik zou ook kijken of het evt via Skype kan. Niet ideaal, maar ziek worden is nog minder ideaal. Een heftig griepje is ook niet prettig om te krijgen.
pi_192077491
Mja, ik weet het echt niet. Mijn man is erg voor het gewoon door laten gaan van de afspraak. Hij heeft ook zoiets van we worden toch wel een keer ziek, dus dan maar nu meteen dan zijn we er na twee weken verkoudheid vanaf (hij vergeet even dat je ook pech kan hebben en één of meer mensen van het gezin een week strontziek in bed kunnen liggen met hoge koorts). Die mensen zelf wilden het ook heel erg graag gewoon door laten gaan.

Ik zit zelf een beetje in tweestrijd. Ik kan ze natuurlijk in huis uitnodigen maar wel 1,5 m afstand houden en geen handen geven enzo, dan is de kans op besmetting (áls een van hen überhaupt besmettelijk zou zijn) denk ik vrij klein. Ik vind het wel erg belangrijk om mensen in het echt te zien voor ik toezeggingen doe, Skype of Facetime is ook een optie, maar het liefst zie ik ze toch echt voor me...

En uitstellen vind ik ook niet ideaal. Ik wil liever niet te lang wachten voordat ik het pupje aan iemand verzeg. Zeker niet omdat ik het liefst eentje (Roze) zelf wil houden. En als ik dan te lang wacht dan weet ik vrij zeker dat ik geen afstand meer wil doen. Maar ik wil ook dat de nieuwe eigenaren de tijd hebben om alvast kunnen bonden met de pup via de facebookgroep en de foto's en filmpjes enzo. Als ik mensen nog weken lang aan het lijntje moet houden zonder toezeggingen is dat ook niet prettig.

Nouja, ik denk er nog maar even over na :') vanavond belt ze me terug en dan maken we een definitieve afspraak.
  Spellchecker maandag 16 maart 2020 @ 19:28:02 #157
197773 crew  maily
pi_192078779
Ik snap heel goed dat je in tijdnood zit ... maar als jij omvalt .... en/of de rest van je gezin ...

Sterkte!
pi_192080086
Paar foto's nog van vandaag :)

Frummel wil ook héél graag de puppy's van dichtbij bekijken:

En Lily ook:

De rand van de kist ligt erg lekker schijnbaar:

En een filmpje van vanochtend, hele hongerige pupjes :)
pi_192080159
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:40 schreef Miss_Isis het volgende:
Mja, ik weet het echt niet. Mijn man is erg voor het gewoon door laten gaan van de afspraak. Hij heeft ook zoiets van we worden toch wel een keer ziek, dus dan maar nu meteen dan zijn we er na twee weken verkoudheid vanaf (hij vergeet even dat je ook pech kan hebben en één of meer mensen van het gezin een week strontziek in bed kunnen liggen met hoge koorts). Die mensen zelf wilden het ook heel erg graag gewoon door laten gaan.

Ik zit zelf een beetje in tweestrijd. Ik kan ze natuurlijk in huis uitnodigen maar wel 1,5 m afstand houden en geen handen geven enzo, dan is de kans op besmetting (áls een van hen überhaupt besmettelijk zou zijn) denk ik vrij klein. Ik vind het wel erg belangrijk om mensen in het echt te zien voor ik toezeggingen doe, Skype of Facetime is ook een optie, maar het liefst zie ik ze toch echt voor me...

En uitstellen vind ik ook niet ideaal. Ik wil liever niet te lang wachten voordat ik het pupje aan iemand verzeg. Zeker niet omdat ik het liefst eentje (Roze) zelf wil houden. En als ik dan te lang wacht dan weet ik vrij zeker dat ik geen afstand meer wil doen. Maar ik wil ook dat de nieuwe eigenaren de tijd hebben om alvast kunnen bonden met de pup via de facebookgroep en de foto's en filmpjes enzo. Als ik mensen nog weken lang aan het lijntje moet houden zonder toezeggingen is dat ook niet prettig.

Nouja, ik denk er nog maar even over na :') vanavond belt ze me terug en dan maken we een definitieve afspraak.
Ik snap je overwegingen. Maar je man maakt een denkfout.
Als iemand in jullie gezin mogelijk een week in bed komt te liggen is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Maar als iemand van jullie besmet raakt en geen symptomen heeft. En daarmee gaat werken/winkelen etc en dan een ander besmet die kwetsbaarder is, die wellicht in het ziekenhuis terecht komt, misschien zelfs komt te overlijden, is je dat een live bezoek waard? Ook met de digitale middelen die er tegenwoordig zijn?
pi_192082050
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik snap je overwegingen. Maar je man maakt een denkfout.
Als iemand in jullie gezin mogelijk een week in bed komt te liggen is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Maar als iemand van jullie besmet raakt en geen symptomen heeft. En daarmee gaat werken/winkelen etc en dan een ander besmet die kwetsbaarder is, die wellicht in het ziekenhuis terecht komt, misschien zelfs komt te overlijden, is je dat een live bezoek waard? Ook met de digitale middelen die er tegenwoordig zijn?
Inmiddels 'opgelost', want ze kunnen toch niet morgen; de patiënt is nog niet voldoende herstelt en nog steeds behoorlijk ziek. Nu bedenken hoe nu verder... nog een keer uitstellen misschien maar of afzeggen en zelf de puppy houden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')