Verschil in karakter is nog wat lastig op deze leeftijd. Sommigen lijken iets fanatieker dan anderen, maar dat is vaak ook een momentopname. Als ze honger hebben zijn ze allemaal even fanatiekquote:Op dinsdag 10 maart 2020 07:46 schreef vencodark het volgende:
Merk je al een beetje karakterverschillen aan de puppy’s?
Ik zag net 1 puppy in z’n 1tje een rondje maken langs de rand. Mooi hoe die pootjes al zo meewerken.
Dat zal net tijdens hun weegmoment zijn geweest dan inderdaadquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:46 schreef Lingue het volgende:
Denk je de dag goed te beginnen met de puppy cam zijn de puppy’s er vandoor![]()
Een schoon hok en even in de weegschaal wrs.
Vinden jullie het een probleem als er met jullie puppy’s gefokt gaat worden?
Ik weet dat veel cattery’s het in contracten opnemen dat er met hun poes niet gefokt mag worden. gebeurt dit ook bij honden?
Hier ben ik het mee eens!quote:
Zo eentje hadden wij op de puppycursus......met 6 weken was ze al gesterilisseerd, verschrikkelijk vond ik dat. Als ze haar niet gesterilisseerd wilde hebben, moesten ze een of andere belachelijk hoge betaling doen (¤5000,- of meer).quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:33 schreef Miss_Isis het volgende:
En doodle-fokkers willen nog wel eens mensen verplichten de hond onvruchtbaar te laten maken binnen 12 of 18 maanden oid, of de pups zelfs gesteriliseerd en al verkopenAls je daar een 'fokhond' wilt moet je -tig keer zo veel neerleggen dan voor een huishond. Echt belachelijk
Eentje maar, alleen puppy Wit (lichtgrijs bandje) heeft een borstvlekje en aan één voorpootje een paar witte teentjes. Maar ze staat gewoon op heel veel foto's, dan lijkt het misschien meerquote:
Mehh, ik weet niet... we hebben nu wel een (zo te lezen via de mail) leuk/enthousiast gezin dat komt kennismaken. Als ze in het echt ook leuk genoeg zijn dan moeten we dat toch misschien maar gewoon doen. Het is namelijk wel echt de verstandige optie om niet nu zelf een pup te houden, en dat zat eigenlijk ook niet in de planning.quote:
Met Rood gaat het heel goed, daar is totaal niet aan te merken dat ze een lastige geboorte heeft gehad. Ze gedraagt zich helemaal gemiddeld, groeit gemiddeld, geeft geen pijn of ongemak ergens aan... Ze lijkt het allemaal prima doorstaan te hebbenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:55 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens!
Hoe gaat het trouwens met rood? Heeft die nog iets overgehouden aan het klem zitten? Of komt het helemaal goed?
Ja, dat snap ik ook echt niet... Het is dus ook ontzettend ongezond om een pupje op zo'n jonge leeftijd al te castreren/steriliseren. Totaal belachelijk, het diertje lijdt er onder, en ik snap écht niet dat mensen (kopers) daar in mee gaan. Maar goed, doedels zijn hip. En gezien de bedragen die er voor betaald worden kan ik me ook ergens wel indenken dat je dan misschien meer opportunistische kopers krijgt die denken nou ik schaf zo'n hond aan, doe ook een paar nestjes en loop dan lekker binnen. Maar ik denk dat de oplossing moet zitten in het contact en de communicatie tussen fokker en koper, en niet in baby's castreren/steriliseren. Ik vind het onethisch ook van die fokker. Bah.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:06 schreef Koningin het volgende:
[..]
Zo eentje hadden wij op de puppycursus......met 6 weken was ze al gesterilisseerd, verschrikkelijk vond ik dat. Als ze haar niet gesterilisseerd wilde hebben, moesten ze een of andere belachelijk hoge betaling doen (¤5000,- of meer).
Snap niet dat je bij zo'n fokker een hond koopt, maar goed.
Jup... Gewoon omdat ze lief is en omdat je deze lijn voort gaat zettenquote:
Haha nee dat klopt! Daarnet hadden de dames even een kleine schermutseling. Nori is er al wel eerder bij geweest, maar nu had Cookie er even geen zin in. En Nori liet zich niet zomaar wegsturen, vandaar het nodige wederzijdse gesnauw. Het zag er op de camera waarschijnlijk gevaarlijker uit dan het in de praktijk was, er werd vooral erg fanatiek gesnauwd en gegrauwd maar er is niet gebeten hoor, en niemand is gewond geraakt of zoquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:33 schreef Laysa het volgende:
Cookie vindt het duidelijk nog niet oke dat nori bij de pups komt.
Ik zag ook snauwen en niks gevaarlijksquote:Op woensdag 11 maart 2020 20:03 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Haha nee dat klopt! Daarnet hadden de dames even een kleine schermutseling. Nori is er al wel eerder bij geweest, maar nu had Cookie er even geen zin in. En Nori liet zich niet zomaar wegsturen, vandaar het nodige wederzijdse gesnauw. Het zag er op de camera waarschijnlijk gevaarlijker uit dan het in de praktijk was, er werd vooral erg fanatiek gesnauwd en gegrauwd maar er is niet gebeten hoor, en niemand is gewond geraakt of zoWe moesten nog wel even gauw Frummel er tussen weg slepen want die hoorde de rel en wilde zich er ook even tegenaan bemoeien, dat was natuurlijk niet de bedoeling. Een halve minuut later was de rust alweer volledig weer gekeerd gelukkig.
Paar foto's nog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blauw is het reutjequote:
Is niet zo duidelijkquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Op foto 4 is puppy roze? Ik dacht wit.
Ik wil liefkozend in haar oortjes bijten.![]()
Was inderdaad Roze op die foto'squote:
In het echt glimmen ze ook, het zijn net glanzende dikke molletjesquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:57 schreef _flore het volgende:
Foto's met rijtje puppy's aan de tap![]()
![]()
![]()
Foto van puppy onder/langs de stang met knuffel en tongetje![]()
![]()
![]()
En ze glimmen zo mooi! Of lijkt dat maar zo?
Ja dat worden ze zeker! Kijk:quote:
Dat werkt zeker!quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Weet niet of dit zo werkt, maar wilde dit filmpje proberen te delen:
Probeersel...
Aaawww 💜quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Probeersel...
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Probeersel...
Lijkt niet meer te werken. De site heeft aan "URL signature expired". 😥quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Probeersel...
Nog een keer dan, hierquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:25 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Lijkt niet meer te werken. De site heeft aan "URL signature expired". 😥
Gaat goedquote:
Die mensen zouden donderdag komen, maar belden af want één gezinslid lag met koorts en griep in bed en kon niet mee. Nieuwe afspraak staat voor komende dinsdag, hopelijk zijn ze dan weer beter (en hopelijk was het geen Corona en hoeven wij dan straks niet allemaal in lockdownquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:13 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ze worden nu wel echt met de dag leuker inderdaad, ze gaan nu echt al een beetje op avontuur, en ik vind die leuke kleuren bandjes zo zoet![]()
Hoe ging de afspraak met het reservegezin? Dat was woensdag toch?
Je bent praktisch gezien toch al een week in lockdown?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:57 schreef Miss_Isis het volgende:
...Nieuwe afspraak staat voor komende dinsdag, hopelijk zijn ze dan weer beter (en hopelijk was het geen Corona en hoeven wij dan straks niet allemaal in lockdown)
Ja als je het zo bekijkt eigenlijk wel jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je bent praktisch gezien toch al een week in lockdown?
Goed bezig in ieder gevalquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:20 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja als je het zo bekijkt eigenlijk wel jaIk loop ook al een week lang in pyjama's/huiskleren rond, ik ben dus eigenlijk al wel Corona-ready
![]()
Maar zou voor de toekomstige baasjes natuurlijk wel leuk zijn als ze de 28ste op bezoek kunnen komen zonder meteen besmet te raken
In het slechtste geval kunnen de pups misschien niet volgens schema verhuizen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:20 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja als je het zo bekijkt eigenlijk wel jaIk loop ook al een week lang in pyjama's/huiskleren rond, ik ben dus eigenlijk al wel Corona-ready
![]()
Maar zou voor de toekomstige baasjes natuurlijk wel leuk zijn als ze de 28ste op bezoek kunnen komen zonder meteen besmet te raken
Mwah, zo'n vaart zal het wel niet lopen verwacht ik. Tenzij het hele huis hier zwaar ziek zou zijn door Corona (of de nieuwe eigenaren) lijkt het me niet zo'n probleem. En we hebben nog 7 weken de tijd voor het zover is, hopelijk is die hele crisis dan een beetje uitgedoofdquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
In het slechtste geval kunnen de pups misschien niet volgens schema verhuizen?
Ja, Roze is nu op dit moment officieel een week oudquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:51 schreef Lingue het volgende:
Ze beginnen echt steeds krachtiger te drinken. En worden steeds meer puppy's ipv molletjes.
Wat een vooruitgang en dan zijn ze een week oud. Time flies!
idd..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:32 schreef Laysa het volgende:
Rood is bezig met een ontsnapping uit de box
Ja, ze wandelen/kruipen/tijgeren nu wat meer rond, en gisteravond is Rood voor het eerst uit de kist gekropen. Dus nu moet het plankje er voor op de momenten dat we ze niet rechtstreeks kunnen zienquote:Op maandag 16 maart 2020 14:32 schreef Angelfrouk het volgende:
Gaan ze meer op de loop? Omdat het plankje er nu ook overdag in staat.
Ja zoiets inderdaad ...quote:Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
@:Miss_Isis ik zou het sowieso niet door laten gaan.
Heel onhandig, maar misschien kan het via Skype?
Dit. Gewoon niet doen!quote:Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
Dit, ik zou dat ook niet doen.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
Wees blij dat ze daar eerlijk over zijn. Skypen of facetimen!!!quote:Op maandag 16 maart 2020 16:16 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, ze wandelen/kruipen/tijgeren nu wat meer rond, en gisteravond is Rood voor het eerst uit de kist gekropen. Dus nu moet het plankje er voor op de momenten dat we ze niet rechtstreeks kunnen zien![]()
Ik ben erg benieuwd wat er vanavond op de persconferentie besloten wordt mbt het hele Covid-19 gebeuren. We hebben morgenavond een kennismakingsgesprek gepland voor een bruin teefje maar één van die gezinsleden is behoorlijk ziek geweest; hoge koorts en een week in bed. De rest was een beetje verkouden. Het gaat nu ietsje beter, en of het Corona was of gewone griep is niet bekend, maar ik hoop dat we niet besmet worden als we ze hier thuis krijgen... Een verkoudheid kan ik nog wel hebben maar ik zie het niet zo zitten om ziek te worden en/of twee zieke kinderen en een zieke man te moeten verzorgen icm een nest pupsMaar goed, eerst maar afwachten of het überhaupt nog door kan gaan en we niet vanaf vanavond in lockdown moeten, natuurlijk. In dat geval zouden we het eerste puppy-knuffel-moment op 28 maart ook af moeten blazen/verzetten.
Eens. In deze tijden moet je echt het risico op verspreiding van de besmetting zoveel mogelijk vermijden.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:26 schreef BE het volgende:
Ik snap je overwegingen. Maar je man maakt een denkfout.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:40 schreef Miss_Isis het volgende:
Mja, ik weet het echt niet. Mijn man is erg voor het gewoon door laten gaan van de afspraak. Hij heeft ook zoiets van we worden toch wel een keer ziek, dus dan maar nu meteen dan zijn we er na twee weken verkoudheid vanaf (hij vergeet even dat je ook pech kan hebben en één of meer mensen van het gezin een week strontziek in bed kunnen liggen met hoge koorts). Die mensen zelf wilden het ook heel erg graag gewoon door laten gaan.
Ik zit zelf een beetje in tweestrijd. Ik kan ze natuurlijk in huis uitnodigen maar wel 1,5 m afstand houden en geen handen geven enzo, dan is de kans op besmetting (áls een van hen überhaupt besmettelijk zou zijn) denk ik vrij klein. Ik vind het wel erg belangrijk om mensen in het echt te zien voor ik toezeggingen doe, Skype of Facetime is ook een optie, maar het liefst zie ik ze toch echt voor me...
En uitstellen vind ik ook niet ideaal. Ik wil liever niet te lang wachten voordat ik het pupje aan iemand verzeg. Zeker niet omdat ik het liefst eentje (Roze) zelf wil houden. En als ik dan te lang wacht dan weet ik vrij zeker dat ik geen afstand meer wil doen. Maar ik wil ook dat de nieuwe eigenaren de tijd hebben om alvast kunnen bonden met de pup via de facebookgroep en de foto's en filmpjes enzo. Als ik mensen nog weken lang aan het lijntje moet houden zonder toezeggingen is dat ook niet prettig.
Nouja, ik denk er nog maar even over navanavond belt ze me terug en dan maken we een definitieve afspraak.
Inmiddels 'opgelost', want ze kunnen toch niet morgen; de patiënt is nog niet voldoende herstelt en nog steeds behoorlijk ziek. Nu bedenken hoe nu verder... nog een keer uitstellen misschien maar of afzeggen en zelf de puppy houden...quote:Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik snap je overwegingen. Maar je man maakt een denkfout.
Als iemand in jullie gezin mogelijk een week in bed komt te liggen is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Maar als iemand van jullie besmet raakt en geen symptomen heeft. En daarmee gaat werken/winkelen etc en dan een ander besmet die kwetsbaarder is, die wellicht in het ziekenhuis terecht komt, misschien zelfs komt te overlijden, is je dat een live bezoek waard? Ook met de digitale middelen die er tegenwoordig zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |