abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:20:58 #251
22565 asco
Los in deze tent
pi_191879574
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou schiet het al op?
Nee, en het zal ook nooit meer op gaan schieten.
Niet gedurende mijn leven in elk geval.
pi_191879580
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

In de ogen van het RIVM hebben ze nu Brabant geisoleerd. Denk ik
Ben er anders van uit Scharendijke met een besmetting een straat verder op lekker doorheen gereden en nog uit de auto geweest ook!
Narf!
pi_191879585
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:21 schreef Sickert het volgende:

[..]

Ben er anders van uit Scharendijke met een besmetting een straat verder op lekker doorheen gereden en nog uit de auto geweest ook!
Dit betekent maar 1 ding

#coroned
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:22:03 #254
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191879586
Wat betreft het idee dat het virus met warm weer verdwijnt:

Australie:

Weersomstandigheden in Sydney (NSW)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191879597
Ik snap de hysterie rondom wc papier niet helemaal. Ok, als je gewend bent om het te gebruiken dan is het even omschakelen, maar met water krijg je het ook schoon. Het is niet zo dat geen tp betekent dat je met de stront op je billen moet rondlopen?
pi_191879604
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:22 schreef SeLang het volgende:

Australie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit zegt niks. Kan zo maar zijn dat het aantal cases met kut weer veel hoger was geweest
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:24:07 #257
363162 the_actraiser
The ActraiseR
pi_191879611
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:16 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]
Dus hoe meer mensen social media gebruiken hoe minder doden er vallen :D
Dat is geweldig nieuws. Iedereen weer terug naar facebook! Dat is het geneesmiddel.

Haha lijkt wel de vergelijking tussen het aantal piraten op de wereld en de globale temperatuur
"This is the first day of the rest of your life"
pi_191879612
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:19 schreef Nikonlover het volgende:
elonmusk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 21:42:39 The coronavirus panic is dumb reageer retweet
Haha ja zou ik ook zeggen als mijn kapitaal in duigen valt.
pi_191879613
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:23 schreef HiZ het volgende:
Ik snap de hysterie rondom wc papier niet helemaal. Ok, als je gewend bent om het te gebruiken dan is het even omschakelen, maar met water krijg je het ook schoon. Het is niet zo dat geen tp betekent dat je met de stront op je billen moet rondlopen?
Is er hysterie rondom wc papier dan? Buiten fok en misschien twitter
pi_191879615
quote:
In de media wordt vaak gezegd 'van zodra de lente in het land is en het dus warmer wordt, dan gaat het virus vanzelf zwakker worden of zelfs verdwijnen'.

Maar klopt dat wel?
It's a 'false hope' coronavirus will disappear in the summer like the flu, WHO says

World leaders should not assume COVID-19 will be seasonal and subside in the summer, like the flu, the World Health Organization said Friday.

"We have to assume that the virus will continue to have the capacity to spread," Dr. Mike Ryan, executive director of WHO's health emergencies program, said at the agency's headquarters in Geneva. "It's a false hope to say, yes, that it will disappear like the flu."

"We hope it does. That would be a godsend," he added. "But we can't make that assumption. And there is no evidence."
Okay. Was het niet de bedoeling dat WHO dit zou downplayen?
pi_191879617
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Extreem ver van situatie in Italie? Waar baseer jij dat op? Serieuze vraag, want ik zie geen verschil.

In Italie hebnen ze zelfs nog geprobeerd om de eerste brandhaarden te isoleren, dat doen wij hier niet eens.

Twee weken geleden had Italie dezelfde cijfers als Nederland.
Ja dat had Italië, op een klein oppervlak.

Maar ok wellicht moeten we Noord-Brabant, Utrecht (net zoveel gevallen) en Noord-Holland afsluiten.
pi_191879619
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:22 schreef SeLang het volgende:

Australie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is wel in veroleegcentra.
Daar is een onnatuurlijk klimaat met veel mensen dicht op elkaar.
Net zoals het norovirus hier ook vaak verpleeghuizen treft midden in de zomer.
Vakman pur sang
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:25:35 #263
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191879624
quote:
[ afbeelding ]
Mortality rate swine flu 4.5%?

Dat is een factor 56 tot 450 te hoog, de mortality rate wordt op 0.01% tot 0.08% geschat, en het besmette 700 tot 1400 miljoen mensen.
https://www.cdc.gov/flu/spotlights/pandemic-global-estimates.htm
are we infinite or am I alone
pi_191879630
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:20 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Snap ik ook niet, het is behoorlijk op temperatuur in Iran, toch verspreid het daar.
Het is nu 15 a 16 graden daar max. Was de afgelopen tijd kouder.

Tenminste, ik heb gekeken op weeronline en dan gezocht op Tehran.

Dacht tot voor kort dat het in Iran het hele jaar door heet is.
pi_191879637
quote:
[ afbeelding ]
Het hoofd van een of ander e-commerce bedrijfje legt het even uit _O_
pi_191879656
Geen nieuwe besmetting regio Rijnmond

SAD
pi_191879663
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Is er hysterie rondom wc papier dan? Buiten fok en misschien twitter
Overval op een supermarkt in Hong Kong en koopbeperkingen in Australië. Zonder Google te gebruiken. De situatie in Nederland ken ik niet, want ik heb een weekje heerlijk thuisgewerkt en heb zo'n Turkse wc met een waterpijpje laten installeren.
pi_191879677
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:20 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Snap ik ook niet, het is behoorlijk op temperatuur in Iran, toch verspreid het daar.
Bij hogere temperaturen overleeft het virus minder lang en wordt de kans op besmetting kleiner. Hogere temperaturen betekent niet dat er geen besmettingen meer kunnen plaatsvinden.
pi_191879683
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Overval op een supermarkt in Hong Kong en koopbeperkingen in Australië. Zonder Google te gebruiken. De situatie in Nederland ken ik niet, want ik heb een weekje heerlijk thuisgewerkt en heb zo'n Turkse wc met een waterpijpje laten installeren.
Ah wist even niet dat het om buiten Nederland ging. Daar zie ik wel eens wat aan beelden maar weet nog niet hoe betrouwbaar dat allemaal is.

Welk land zit je, als ik vragen mag
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:30:32 #270
22565 asco
Los in deze tent
pi_191879692
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bij hogere temperaturen overleeft het virus minder lang en wordt de kans op besmetting kleiner. Hogere temperaturen betekent niet dat er geen besmettingen meer kunnen plaatsvinden.
Nou als we het kunnen trekken tot de zomer dan zitten we wel goed. De tering wat was dat afgelopen 2 jaar warm man. Hier lokaal werd gewoon dik de 40 graden aangetikt. :X

Fuck dat virus. Hallo zomer! O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191879700
quote:
AD. Live. Met de bijstelling naar 448 lijkt die trend vandaag doorbroken. Twee mensen zijn de afgelopen 24 uur gestorven aan de gevolgen van het longvirus. Daarmee komt het totale aantal doden in het land uit op 46.
Klinkt iets anders dan ''een griepje''
pi_191879711
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ah wist even niet dat het om buiten Nederland ging. Daar zie ik wel eens wat aan beelden maar weet nog niet hoe betrouwbaar dat allemaal is.

Nu in Nederland maar over vijf dagen in Turkije. Dat kennelijk immuun is voor Corona 😉
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 maart 2020 @ 12:32:43 #274
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191879718
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:31 schreef SunZomer het volgende:

[..]

. Daarmee komt het totale aantal doden in het land uit op 46.
[/quote]

Ja. En nu? Dat was al best wel bekend, ik kan me ook niet herinneren dat het in de media 'een griepje' genoemd is (door de media zelf). 'Een griepje' wordt vooral gebruikt door trolls en mensen die zeggen dat iedereen 'een griepje' zegt behalve zijzelf.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191879721
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar zijn nu al die mensen die roepten dat voor de schone aarde er eens wat aan de bevolkings aantallen gedaan moest worden? :D
Schiet nog niet hard op.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191879723
quote:
12:32
Meerdere Chinese restaurants in Japans zijn bestookt met haatbrieven. De uitbaters van de eethuizen moeten het ontzien door de toenemende virusangst in het land van de rijzende zon. ,,Chinezen zijn vuilnis'', leest het in een van de hatelijke schrijfsels die een Kantonees restaurant in Yokohama ontving. ,,Bacteriën! Het kwaad! Maak dat je wegkomt uit Japan, nu!''

Ook drie andere restaurants in de regio kregen brieven van soortgelijke strekking. ,,Het zijn haatbrieven'', zegt de burgemeester van de Japanse havenstad, Fumiko Hayashi. ,,Het maakt me verdrietig als ik aan de mensen denk die in de restaurants werken.'' Een belangengroep voor ondernemers in Yokohama's Chinese wijk heeft de politie en de afdeling mensenrechten van de stad ingeschakeld.

Het stadsbestuur belooft de nodige maatregelen te zullen nemen en heeft een bericht op zijn website gezet, waarin inwoners worden gevraagd zich niet te laten leiden door vooroordelen en nepnieuws. ,,De mensen in Chinatown, die jarenlang hebben meegebouwd aan de stad, worden pijn gedaan vanwege het coronavirus'', zegt Hayashi. ,,Ik ben furieus over de brieven de ze krijgen.''
pi_191879732
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nu in Nederland maar over vijf dagen in Turkije. Dat kennelijk immuun is voor Corona 😉
Oke nou weet dan in elk geval dat er in Nederland nog niet zo veel speelt rondom toiletpapier wat ik live in de praktijk heb gezien. Hier op fok is dat anders.

Verder good luck in turkije.
pi_191879739
Israël overweegt Nederlanders te weren
Israël overweegt om Nederlandse reizigers toegang tot het land te weigeren uit angst voor besmetting met corona. Mogelijk wordt de maatregel morgen al afgekondigd, meldt een Israëlische tv-zender. Israël zou het eerste land zijn dat Nederlanders weert vanwege het coronavirus.

Sinds enkele dagen zijn reizigers uit Duitsland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk en Zwitserland al niet welkom in het land. Alleen voor wie kan bewijzen na aankomst in Israël twee weken in thuisquarantaine te gaan, wordt een uitzondering gemaakt. Waarschijnlijk zal dat ook voor reizigers uit Nederland gaan gelden. Landen als Italië, China en Zuid-Korea staan al langer op de zwarte lijst.

"In verhouding tot het aantal besmettingen - 21 tot nu toe - neemt Israël zeer strenge maatregelen", zegt correspondent Ties Brock. Ook alle evenementen met meer dan 5000 deelnemers zijn in Israël afgelast. En naar schatting 100 duizend mensen zitten in thuisquarantaine. "Wat dat betreft is het geen verrassing dat Nederland nu mogelijk ook op die zwarte lijst komt."

Ook de Palestijnse autoriteiten reageren fors op het virus en hebben de noodtoestand uitgeroepen. Scholen moeten de deuren sluiten en buitenlandse toeristen worden geweerd. Op de Westelijke Jordaanoever zijn 16 coronagevallen gemeld.

NOS
pi_191879743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:32 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Wat een apen :') worden straks de snackbarren in de randstad ook bedreigd omdat Noord Brabant een strenger RIVM regime heeft?
pi_191879762
quote:
12:35
Het aantal besmettingen in België met het nieuwe coronavirus is met zestig gestegen. Daarmee hebben 169 Belgen nu het longvirus gekregen. Dat meldt de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid.

,,De meeste positieve gevallen hebben recent gereisd, maar we constateren meer en meer infecties die lokaal opgelopen zijn", valt te lezen in een mededeling van de overheidsdienst. ,,We verwachten dat dit aantal verder zal blijven stijgen."
Shithole.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:36:32 #281
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191879772
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:34 schreef bitterbal het volgende:

Dat zit er wel aan te komen als we er zo halfslachtig mee om blijven gaan.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_191879775
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:34 schreef bitterbal het volgende:
Israël overweegt om Nederlandse reizigers toegang tot het land te weigeren uit angst voor besmetting met corona. Mogelijk wordt de maatregel morgen al afgekondigd, meldt een Israëlische tv-zender. Israël zou het eerste land zijn dat Nederlanders weert vanwege het coronavirus.

Sinds enkele dagen zijn reizigers uit Duitsland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk en Zwitserland al niet welkom in het land. Alleen voor wie kan bewijzen na aankomst in Israël twee weken in thuisquarantaine te gaan, wordt een uitzondering gemaakt. Waarschijnlijk zal dat ook voor reizigers uit Nederland gaan gelden. Landen als Italië, China en Zuid-Korea staan al langer op de zwarte lijst.

"In verhouding tot het aantal besmettingen - 21 tot nu toe - neemt Israël zeer strenge maatregelen", zegt correspondent Ties Brock. Ook alle evenementen met meer dan 5000 deelnemers zijn in Israël afgelast. En naar schatting 100 duizend mensen zitten in thuisquarantaine. "Wat dat betreft is het geen verrassing dat Nederland nu mogelijk ook op die zwarte lijst komt."

Ook de Palestijnse autoriteiten reageren fors op het virus en hebben de noodtoestand uitgeroepen. Scholen moeten de deuren sluiten en buitenlandse toeristen worden geweerd. Op de Westelijke Jordaanoever zijn 16 coronagevallen gemeld.

NOS
Mogen we nog wel op vakantie in Palestina?
pi_191879790
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:31 schreef SunZomer het volgende:

[..]

. Daarmee komt het totale aantal doden in het land uit op 46.
[/quote]
Dat is ook wat het is, de chinezen op andere fora beamen dat ook.
Beter het zo te noemen dan griepje.

Al erger ik me laatste tijd wel aan het AD met hun Uk/Usa achtige sensatie manier van berichtgeven.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:38:50 #284
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191879791
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:23 schreef HiZ het volgende:
_O-
pi_191879793
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Oke nou weet dan in elk geval dat er in Nederland nog niet zo veel speelt rondom toiletpapier wat ik live in de praktijk heb gezien. Hier op fok is dat anders.

Verder good luck in turkije.
Ik ga me daar nog strikter houden aan de handwas en niet aan mijn gezicht zitten voorschriften houden dan hier.

Een maand geleden zat de stad nog vol met Chinezen en Iraniërs.
pi_191879808
quote:
Het aantal besmettingen in België met het nieuwe coronavirus is met zestig gestegen. Daarmee hebben 169 Belgen nu het longvirus gekregen. Dat meldt de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid.

,,De meeste positieve gevallen hebben recent gereisd, maar we constateren meer en meer infecties die lokaal opgelopen zijn", valt te lezen in een mededeling van de overheidsdienst. ,,We verwachten dat dit aantal verder zal blijven stijgen."
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:35 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Shithole.
relatief gezien veel op het aantal inwoners vergeleken met Nederland of Duitsland. Of België test meer kan ook.
pi_191879814
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:35 schreef Zipportal het volgende:
quote:
If we take the approach that there’s nothing we can do, that will quickly become a self-fulfilling prophecy.
Bron: WHO

België (en waarschijnlijk ook Nederland) is gewoon fucked. :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191879821
Nou België plus 60. Ik zet in op +52 vandaag.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:43:19 #289
435768 utopia2.0
Trust me Trust you!
pi_191879823
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 00:16 schreef Markesh het volgende:

[..]

Jij hoort helemaal thuis op fb. Exact dezelfde domme reacties daar!
:Y
Dan zal ik daar inderdaad dan thuishoren. Misschien zitten dar dan de verstandige mensen die zich niet gek laten maken door de hype genaamd Corona. Bedankt voor de tip.
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 maart 2020 @ 12:43:48 #290
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191879828
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:43 schreef utopia2.0 het volgende:

[..]

Dan zal ik daar inderdaad dan thuishoren. Misschien zitten dar dan de verstandige mensen die zich niet gek laten maken door de hype genaamd Corona. Bedankt voor de tip.
De hype heet SARS-CoV-2, COVID-19 of een coronavirus. Niet 'Corona'.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191879835
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:42 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Bron: WHO

België (en waarschijnlijk ook Nederland) is gewoon fucked. :'(
Was er nu maar een manier geweest dat de overheid/rivm enz dit had kunnen zien aankomen....
pi_191879846
Vandaag weer 20 doden in Nederland ;(

(Aan verschillende influenza's)
Vakman pur sang
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:46:15 #293
435768 utopia2.0
Trust me Trust you!
pi_191879850
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De hype heet SARS-CoV-2, COVID-19 of een coronavirus. Niet 'Corona'.
Het zal zijn. Nu heet het COVID-19, het volgende virus, want neem maar aan dat dit niet de laatste uitbraak zal zijn heet COVID-20?
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.
pi_191879853
aliostad twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 09:14:40 Starting day 9 with a heavy heart. We lost so many doctors and nurses yesterday 🥀🥀🥀https://t.co/tnRrTgcnEU reageer retweet
treurig draadje
pi_191879865
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:48 schreef Caland het volgende:

,,De meerderheid van de bevolking zal met corona besmet raken.’’
In Hubei (55 mln inwoners) is 0,14% van de bevolking besmet geraakt bij de uitbraak aldaar.

Deze bewering is dus onzin, mondkapjes en lockdowns zijn bewezen effectief gebleken.
pi_191879876
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:46 schreef aTypisch het volgende:
aliostad twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 09:14:40 Starting day 9 with a heavy heart. We lost so many doctors and nurses yesterday 🥀🥀🥀https://t.co/tnRrTgcnEU reageer retweet
treurig draadje
Waarom zoveel doden in Iran?
pi_191879879
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar zijn nu al die mensen die roepten dat voor de schone aarde er eens wat aan de bevolkings aantallen gedaan moest worden? :D
die wat?
pi_191879885
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:48 schreef Za het volgende:

[..]

In Hubei (55 mln inwoners) is 0,14% van de bevolking besmet geraakt bij de uitbraak aldaar.

Deze bewering is dus onzin, mondkapjes en lockdowns zijn bewezen effectief gebleken.
Geloven we de Chinese cijfers nu ineens wel?
pi_191879887
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:48 schreef Za het volgende:

[..]

Hebben we buiten China mondkapjes en lockdowns dan?
pi_191879889
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

die wat?
Roeptoeterden
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')