quote:12:32
Meerdere Chinese restaurants in Japans zijn bestookt met haatbrieven. De uitbaters van de eethuizen moeten het ontzien door de toenemende virusangst in het land van de rijzende zon. ,,Chinezen zijn vuilnis'', leest het in een van de hatelijke schrijfsels die een Kantonees restaurant in Yokohama ontving. ,,Bacteriën! Het kwaad! Maak dat je wegkomt uit Japan, nu!''
Ook drie andere restaurants in de regio kregen brieven van soortgelijke strekking. ,,Het zijn haatbrieven'', zegt de burgemeester van de Japanse havenstad, Fumiko Hayashi. ,,Het maakt me verdrietig als ik aan de mensen denk die in de restaurants werken.'' Een belangengroep voor ondernemers in Yokohama's Chinese wijk heeft de politie en de afdeling mensenrechten van de stad ingeschakeld.
Het stadsbestuur belooft de nodige maatregelen te zullen nemen en heeft een bericht op zijn website gezet, waarin inwoners worden gevraagd zich niet te laten leiden door vooroordelen en nepnieuws. ,,De mensen in Chinatown, die jarenlang hebben meegebouwd aan de stad, worden pijn gedaan vanwege het coronavirus'', zegt Hayashi. ,,Ik ben furieus over de brieven de ze krijgen.''
Oke nou weet dan in elk geval dat er in Nederland nog niet zo veel speelt rondom toiletpapier wat ik live in de praktijk heb gezien. Hier op fok is dat anders.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nu in Nederland maar over vijf dagen in Turkije. Dat kennelijk immuun is voor Corona 😉
Wat een apenquote:
Shithole.quote:12:35
Het aantal besmettingen in België met het nieuwe coronavirus is met zestig gestegen. Daarmee hebben 169 Belgen nu het longvirus gekregen. Dat meldt de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid.
,,De meeste positieve gevallen hebben recent gereisd, maar we constateren meer en meer infecties die lokaal opgelopen zijn", valt te lezen in een mededeling van de overheidsdienst. ,,We verwachten dat dit aantal verder zal blijven stijgen."
Dat zit er wel aan te komen als we er zo halfslachtig mee om blijven gaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:34 schreef bitterbal het volgende:
Israël overweegt Nederlanders te weren
Mogen we nog wel op vakantie in Palestina?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:34 schreef bitterbal het volgende:
Israël overweegt Nederlanders te weren
Israël overweegt om Nederlandse reizigers toegang tot het land te weigeren uit angst voor besmetting met corona. Mogelijk wordt de maatregel morgen al afgekondigd, meldt een Israëlische tv-zender. Israël zou het eerste land zijn dat Nederlanders weert vanwege het coronavirus.
Sinds enkele dagen zijn reizigers uit Duitsland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk en Zwitserland al niet welkom in het land. Alleen voor wie kan bewijzen na aankomst in Israël twee weken in thuisquarantaine te gaan, wordt een uitzondering gemaakt. Waarschijnlijk zal dat ook voor reizigers uit Nederland gaan gelden. Landen als Italië, China en Zuid-Korea staan al langer op de zwarte lijst.
"In verhouding tot het aantal besmettingen - 21 tot nu toe - neemt Israël zeer strenge maatregelen", zegt correspondent Ties Brock. Ook alle evenementen met meer dan 5000 deelnemers zijn in Israël afgelast. En naar schatting 100 duizend mensen zitten in thuisquarantaine. "Wat dat betreft is het geen verrassing dat Nederland nu mogelijk ook op die zwarte lijst komt."
Ook de Palestijnse autoriteiten reageren fors op het virus en hebben de noodtoestand uitgeroepen. Scholen moeten de deuren sluiten en buitenlandse toeristen worden geweerd. Op de Westelijke Jordaanoever zijn 16 coronagevallen gemeld.
NOS
Klinkt iets anders dan ''een griepje''quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:31 schreef SunZomer het volgende:
[..]
. Daarmee komt het totale aantal doden in het land uit op 46.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:23 schreef HiZ het volgende:
Ik snap de hysterie rondom wc papier niet helemaal. Ok, als je gewend bent om het te gebruiken dan is het even omschakelen, maar met water krijg je het ook schoon. Het is niet zo dat geen tp betekent dat je met de stront op je billen moet rondlopen?
Nu in Nederland maar over vijf dagen in Turkije. Dat kennelijk immuun is voor Corona 😉quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ah wist even niet dat het om buiten Nederland ging. Daar zie ik wel eens wat aan beelden maar weet nog niet hoe betrouwbaar dat allemaal is.
Welk land zit je, als ik vragen mag
Ik ga me daar nog strikter houden aan de handwas en niet aan mijn gezicht zitten voorschriften houden dan hier.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Oke nou weet dan in elk geval dat er in Nederland nog niet zo veel speelt rondom toiletpapier wat ik live in de praktijk heb gezien. Hier op fok is dat anders.
Verder good luck in turkije.
quote:Het aantal besmettingen in België met het nieuwe coronavirus is met zestig gestegen. Daarmee hebben 169 Belgen nu het longvirus gekregen. Dat meldt de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid.
,,De meeste positieve gevallen hebben recent gereisd, maar we constateren meer en meer infecties die lokaal opgelopen zijn", valt te lezen in een mededeling van de overheidsdienst. ,,We verwachten dat dit aantal verder zal blijven stijgen."
relatief gezien veel op het aantal inwoners vergeleken met Nederland of Duitsland. Of België test meer kan ook.quote:
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:35 schreef Zipportal het volgende:
Bron: WHOquote:If we take the approach that there’s nothing we can do, that will quickly become a self-fulfilling prophecy.
Dan zal ik daar inderdaad dan thuishoren. Misschien zitten dar dan de verstandige mensen die zich niet gek laten maken door de hype genaamd Corona. Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 00:16 schreef Markesh het volgende:
[..]
Jij hoort helemaal thuis op fb. Exact dezelfde domme reacties daar!
De hype heet SARS-CoV-2, COVID-19 of een coronavirus. Niet 'Corona'.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:43 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Dan zal ik daar inderdaad dan thuishoren. Misschien zitten dar dan de verstandige mensen die zich niet gek laten maken door de hype genaamd Corona. Bedankt voor de tip.
Was er nu maar een manier geweest dat de overheid/rivm enz dit had kunnen zien aankomen....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:42 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Bron: WHO
België (en waarschijnlijk ook Nederland) is gewoon fucked.
Het zal zijn. Nu heet het COVID-19, het volgende virus, want neem maar aan dat dit niet de laatste uitbraak zal zijn heet COVID-20?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De hype heet SARS-CoV-2, COVID-19 of een coronavirus. Niet 'Corona'.
treurig draadjetwitter:aliostad twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 09:14:40Starting day 9 with a heavy heart. We lost so many doctors and nurses yesterday 🥀🥀🥀https://t.co/tnRrTgcnEU reageer retweet
In Hubei (55 mln inwoners) is 0,14% van de bevolking besmet geraakt bij de uitbraak aldaar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:48 schreef Caland het volgende:
,,De meerderheid van de bevolking zal met corona besmet raken.’’
Waarom zoveel doden in Iran?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:46 schreef aTypisch het volgende:
treurig draadjetwitter:aliostad twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 09:14:40Starting day 9 with a heavy heart. We lost so many doctors and nurses yesterday 🥀🥀🥀https://t.co/tnRrTgcnEU reageer retweet
die wat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar zijn nu al die mensen die roepten dat voor de schone aarde er eens wat aan de bevolkings aantallen gedaan moest worden?
Geloven we de Chinese cijfers nu ineens wel?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:48 schreef Za het volgende:
[..]
In Hubei (55 mln inwoners) is 0,14% van de bevolking besmet geraakt bij de uitbraak aldaar.
Deze bewering is dus onzin, mondkapjes en lockdowns zijn bewezen effectief gebleken.
Hebben we buiten China mondkapjes en lockdowns dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:48 schreef Za het volgende:
[..]
In Hubei (55 mln inwoners) is 0,14% van de bevolking besmet geraakt bij de uitbraak aldaar.
Deze bewering is dus onzin, mondkapjes en lockdowns zijn bewezen effectief gebleken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |