Het is een nieuw virus. Dit weten we pas na de lente / zomerquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:06 schreef einzeinz het volgende:
In de media wordt vaak gezegd 'van zodra de lente in het land is en het dus warmer wordt, dan gaat het virus vanzelf zwakker worden of zelfs verdwijnen'.
Maar klopt dat wel?
Dat weet men niet. Men hoopt daar op.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:06 schreef einzeinz het volgende:
In de media wordt vaak gezegd 'van zodra de lente in het land is en het dus warmer wordt, dan gaat het virus vanzelf zwakker worden of zelfs verdwijnen'.
Maar klopt dat wel?
We kunnen Malta prima missenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:07 schreef Houtenbeen het volgende:
Ook Malta is gevallentwitter:SkyNewsBreak twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 12:06:20Malta's health minister says the country has its first confirmed case of coronavirus and the patient is 12-year-old Italian girl reageer retweet
Is het niet gewoon dat mensen dan meer weerstand hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:06 schreef einzeinz het volgende:
Maar klopt dat wel?
Ik neem aan omdat de data voor verschillende ziektes uit verschillende onderzoeken komt en die verschillend zijn onderverdeeld in leeftijdscatagorie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom heeft men bij beide grafieken anders verdeelde x assen?
Dat klopt dan toch wel ongeveer? Bij die lagere percentages zit er natuurlijk veel "ruis" op, omdat een vrij groot percentage van de oude mensen sowieso sterven op die leeftijd. De griep duwt ze net over de rand, of niet. Het is dan niet zo duidelijk in hoeverre de griep de oorzaak is. Maar nu zie je met dit nieuwe virus dat het aantal mensen in diezelfde leeftijdsgroep dat overlijdt factoren hoger is. Dan is duidelijk dat het ernstig is.quote:Verder trek ik de 0.83% 65+ bij griep in twijfel als we weten dat er in de vs jaarlijks iets van 80.000 mensen overlijden aan griep. Dat betekend dus 0.2% dodelijkheid voor de hele populatie bij een populatie waarbij maar 15% 65+ is zou je dan volgens mij al op iets van 1.2% dodelijkheid bij 65+ moeten uitkomen.
Ftfyquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet men niet. Men hoopt daar op.
"Men" zijn hier experts, virologen etc. Dat soort mensen. Die hopen het, maar onder de streep weet niemand dit. De fok deskundigen zijn in elk geval sceptisch.
1 aprilgrap?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:07 schreef SunZomer het volgende:
[..]
RIVM vertelde gisteren ook dat het virus nog te stoppen viel in Nederland.
Hier wordt info gewoon beetje bij beetje aan de mensen losgelaten. Om panieksituaties te voorkomen zoals in dat wc-rolfilmpje nadat er werd gezegd dat er binnenkort een miljoen besmettingen zou zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:02 schreef Kyran het volgende:
Deze gasten zijn echt zo ver verwijderd van de werkelijkheid. Echt niet te geloven gewoon.
https://nos.nl/artikel/23(...)et-in-draaiboek.html
[..]
Right.
Alle landen die wel maatregelen treffen doen het best goed, maar onderzoek heeft uitgewezen dat het in Nederland niet gaat werken, want wij zijn een speciaal soort ras?
Klopt eigenlijk ook wel, want wij zijn arrogant en laconiek en het is maar een griepje.
Haha mooi he. De eerste rode vlekjes ontstaan in Nederland. Net als in China. Ze worden groter. Net als in China. Maaaaaar wij zijn anders. Wij stoppen het virus. Want... wij stoppen gewoon het virusquote:
Als dit de reden zou zijn is dat ook in de winter op te lossen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:09 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Is het niet gewoon dat mensen dan meer weerstand hebben.
Noord-Italië lijkt wel een 2e Wuhan qua besmettingen. Duurt niet lang meer voor heel Italië op de zwarte lijst komt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:57 schreef zipcon het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RegLombardia twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:52:46#LNews #coronvirusitalia #coronavirus 📌 L'AGGIORNAMENTO DELLE 19.45 👉https://t.co/5esKKdwhCW#COVID19 #Covid_19 #COVID2019italia #COVID2019italia #COVID2019 #Covid19Italy 👇la mappa della diffusione https://t.co/YS96hYYJZJ reageer retweet
Lombardije zou nieuwe rode zones instellen voor quarantaine, maar voorlopig is nog niets bekend.
Ten eerste zijn er veel meer mensen besmet dan die 34 bevestigde personen.quote:De Gouw benadrukte dat het risico om besmet te raken zeer klein is. "We moeten niet vergeten dat het in Brabant om 34 besmettingen gaat op 2,5 miljoen mensen.
Uh nee?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Als dit de reden zou zijn is dat ook in de winter op te lossen.
Advies: vier als sociale activiteit alleen nog maar carnaval. Dat is in klein verband dus besmet je zo min mogelijk mensen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zijn conceptie misschien
Zou carnaval er iets mee te maken hebben? Dat vier je toch in kleine groepen dus klein risico heb ik van de geleerden gehoord.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:11 schreef Kyran het volgende:
Dit is ook een pareltje.
[..]
Ten eerste zijn er veel meer mensen besmet dan die 34 bevestigde personen.
Ten tweede is dat het hele idee van een uitbraak.... Je begint met 1 em je eindigt met tienduizenden.
En dan krijg ik gezeik als ik dit kritiek geef op dit soort pannenlappen. Het is toch te absurd.
Met Mexicaanse griep en elke andere griep wel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:06 schreef einzeinz het volgende:
Maar klopt dat wel?
Ruim 80% kan thuis uitzieken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:13 schreef Sfancta het volgende:
Is het zo als je het virus hebt, dat je altijd naar het ZH moet? Of kan je het thuis uitzieken? Of is het dan gedaan met je?
Maar het is ook gewoon in warme landen aanwezig momenteel. Dus hoezo?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Met Mexicaanse griep en elke andere griep wel.
Jammer dat dit geen griep is maar SARS.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Met Mexicaanse griep en elke andere griep wel.
Dat zijn 13.600.000 mensen in thuisisolatie. In Nederlandquote:
Weet niet of het al gepost is maar nee, sinds gister een geval in Scharendijke (waar ik zelf woon) een straat verder op en is vorige week op vakantie geweest in raad maar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Friesland en Zeeland zijn ook nog Corona-vrij toch?
Met dit beleid hoeft niemand in isolitie, want heel Nederland heeft het over 3 maanden al gehad.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat zijn 13.600.000 mensen in thuisisolatie. In Nederland
Hij heeft het over 'onze situatie' en dat betekent toch dat wij nog extreem ver verwijderd zijn van de toestand in Italië en China?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:02 schreef Kyran het volgende:
Deze gasten zijn echt zo ver verwijderd van de werkelijkheid. Echt niet te geloven gewoon.
[..]
Right.
Alle landen die wel maatregelen treffen doen het best goed, maar onderzoek heeft uitgewezen dat het in Nederland niet gaat werken, want wij zijn een speciaal soort ras?
Klopt eigenlijk ook wel, want wij zijn arrogant en laconiek en het is maar een griepje.
Eerlijk gezegd heb ik het nu al gehadquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Met dit beleid hoeft niemand in isolitie, want heel Nederland heeft het over 3 maanden al gehad.
Mijn zus zit in de steekproef, omdat ze de griep gemeld had.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:11 schreef Kyran het volgende:
Dit is ook een pareltje.
[..]
Ten eerste zijn er veel meer mensen besmet dan die 34 bevestigde personen.
Ten tweede is dat het hele idee van een uitbraak.... Je begint met 1 em je eindigt met tienduizenden.
En dan krijg ik gezeik als ik dit kritiek geef op dit soort pannenlappen. Het is toch te absurd.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:06 schreef einzeinz het volgende:
Maar klopt dat wel?
https://www.cnbc.com/2020(...)he-flu-who-says.htmlquote:It's a 'false hope' coronavirus will disappear in the summer like the flu, WHO says
World leaders should not assume COVID-19 will be seasonal and subside in the summer, like the flu, the World Health Organization said Friday.
"We have to assume that the virus will continue to have the capacity to spread," Dr. Mike Ryan, executive director of WHO's health emergencies program, said at the agency's headquarters in Geneva. "It's a false hope to say, yes, that it will disappear like the flu."
"We hope it does. That would be a godsend," he added. "But we can't make that assumption. And there is no evidence."
Is gerapporteerd, maar in mijn ogen te vroeg om zulke conclusies te trekken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:14 schreef Sfancta het volgende:
[..]
En wat over de permanente longschade?
Dat zeg ik toch ook niet. Ik noem alleen feiten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jammer dat dit geen griep is maar SARS.
staat deze OP? Want deze is in het WCS wat ook de rest van Europa (wereld) te wachten staat.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het heel zorgwekkend daar. Het aantal nieuwe besmettingen neemt ook niet af.
https://lab24.ilsole24ore(...)e&utm_source=Twitter
Dus omdat jij weinig vertrouwen hebt in experts moeten 900 studenten hun vakantie afzeggen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:35 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik heb weinig vertrouwen in de experts...
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar zijn nu al die mensen die roepten dat voor de schone aarde er eens wat aan de bevolkings aantallen gedaan moest worden?
Extreem ver van situatie in Italie? Waar baseer jij dat op? Serieuze vraag, want ik zie geen verschil.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij heeft het over 'onze situatie' en dat betekent toch dat wij nog extreem ver verwijderd zijn van de toestand in Italië en China?
En met 'effecfief' is mij niet duidelijk welke definitie hij aanhoudt. Wellicht als in 'brabant (Nederland?) volledig afsluiten werkt niet' zoals we het willen lezen of effectief als in 'baten wegen niet op tegen de lasten'
Dat laat ik aan de mods.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:15 schreef zipcon het volgende:
Er is overigens een digitale kaart beschikbaar met de gevallen in Italië per provincie/regio:
https://lab.gedidigital.i(...)i-contagi-in-italia/
Kan deze toegevoegd worden in de OP?
@:Kyran
@:Godfried_met_den_baard
In de ogen van het RIVM hebben ze nu Brabant geisoleerd. Denk ikquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Extreem ver van situatie in Italie? Waar baseer jij dat op? Serieuze vraag, want ik zie geen verschil.
In Italie hebnen ze zelfs nog geprobeerd om de eerste brandhaarden te isoleren, dat doen wij hier niet eens.
Twee weken geleden had Italie dezelfde cijfers als Nederland.
twitter:
Snap ik ook niet, het is behoorlijk op temperatuur in Iran, toch verspreid het daar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://www.cnbc.com/2020(...)he-flu-who-says.html
Die zijn er nog steedsquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar zijn nu al die mensen die roepten dat voor de schone aarde er eens wat aan de bevolkings aantallen gedaan moest worden?
Hygiëne en minder bestand tegen griep.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Snap ik ook niet, het is behoorlijk op temperatuur in Iran, toch verspreid het daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |