Ik ga er gewoon maar vanuit dat ik het krijg. Dat scheelt een hele hoop gedoe en geklooi.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja gewoon niet teveel nadenken anders word het lastig.
Pak je in de supermarkt je telefoon voor de bonuskaart met dezelfde hand waarmee je een mandje pakt? Neem je dan corona mee huis in via je telefoon? Of zit het gewoon al op het pak melk die door de vakkenvuller is neergezet nadat hij in zijn hand heeft gehoest, omdat iemand bij hem op school op wintersport is geweest.
Als je zo denkt, waar ik mezelf soms op betrap, dan durf je op een gegeven moment niet meer de deur uit te gaan.
Gewoon bij thuiskomst handen wassen en niet in de supermarkt in je oog gaan wrijven of aan je gezicht zitten. Dat zou al een heel stuk schelen.
Misschien dat er in het slechtste geval 100-200 mensen meer dood gaan als in een normaal griepseizoen. Zo ‘verschrikkelijk’ is dat nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit met de laffe houding van onze overheid en het RIVM dat dit nog in te dammen is? Maandag zitten we in de volgende fase. De eerste heeft dan dus gefaald.
Dat geldt wel voor 90% van alle Nederlanders hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:08 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
waarschijnlijk onderweg lekker bij elk tankstation of mc donalds met z'n allen vreten halen want die lui zijn toch tot op het bot egocentrisch ingesteld.
Als FB representatief was voor de hele samenleving hadden we grotere problemen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
Misschien dat er in het slechtste geval 100-200 mensen meer dood gaan als in een normaal griepseizoen. Zo ‘verschrikkelijk’ is dat nou ook weer niet.
En wat kan de overheid er verder aan doen. We laten ons hier toch niet opsluiten. Kijk hoe er gereageerd wordt op die oproep om binnen te blijven in Noord-Brabant. Als mensen zo graag corona willen oplopen so be it.
Zeeland niet meer sinds gisteravond.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Friesland en Zeeland zijn ook nog Corona-vrij toch?
Het gaat erom dat die 200 2 procent zijn van de zware gevallen, gevallen die IC zorg nodig hebben, naast de reguliere zorg. Dat kan het huidige systeem niet aan, dat si het probleem.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
Misschien dat er in het slechtste geval 100-200 mensen meer dood gaan als in een normaal griepseizoen. Zo ‘verschrikkelijk’ is dat nou ook weer niet.
En wat kan de overheid er verder aan doen. We laten ons hier toch niet opsluiten. Kijk hoe er gereageerd wordt op die oproep om binnen te blijven in Noord-Brabant. Als mensen zo graag corona willen oplopen so be it.
Dit is dan wel weer een ander uiterste. Je bent altijd afhankelijk van anderen. Je kan immers je kinderen niet zomaar thuis laten, tenzij de overheid laat weten dat het geoorloofd is.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:12 schreef merdobach het volgende:
Die kritiek op rivm is wel belachelijk hier, met alle informatievoorziening tegenwoordig kan je toch eigen verantwoordelijkheid nemen. Denk zelf na, neem zelf beslissingen, wacht niet tot de overheid je handje vast gaat houden, dat gaat ze niet doen. Dat is ook helemaal niet de taak van de overheid. Die is niet bezig met het individu, maar met een heel land en daar spelen veel meer belangen mee dan gezondheid. En terecht. Als je je kind naar de creche stuurt, omdat Rutte zegt dat dat kan, ben je zelf nog een kind. Je doet dat omdat je jezelf zo goed mogelijk hebt geïnformeerd (verder dan rivm, NOS, Telegraaf en Shownieuws), hebt nagedacht over de risico's en gevolgen. Het rivm is niet verantwoordelijk voor je naasten, dat ben je zelf.
Waarschijnlijk studeren ze in Groningen maar komt de helft ergens anders vandaan die vanavond even gezellig de foto's gaat laten zien bij hun ouders ect.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:11 schreef Salina het volgende:
[..]
Zeeland niet meer sinds gisteravond.
Friesland weet ik niet. Maar als straks die vindikutjes terug komen zal heel Noord Nederland er ook wel aan gaan.
Is wel grappig. Eerst was het " aan griep gaan meer mensen dood"quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
Nee nou is het helemaal mooiquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:12 schreef merdobach het volgende:
Als je je kind naar de creche stuurt, omdat Rutte zegt dat dat kan, ben je zelf nog een kind. Je doet dat omdat je jezelf zo goed mogelijk hebt geïnformeerd (verder dan rivm, NOS, Telegraaf en Shownieuws), hebt nagedacht over de risico's en gevolgen. Het rivm is niet verantwoordelijk voor je naasten, dat ben je zelf.
Dankje, helder!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:08 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/(...)ijkt-voetbalfantast/
Als jij je kind naar school brengt en die wordt ziek, ja dan is het jouw schuld.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee nou is het helemaal mooi
En schoolgaande kinderen hebben geen leerplicht?
Dus nu is het ineens onze schuld dat de onderwijsinspectie expliciet heeft aangegeven dat kinderen niet zomaar thuis mochten blijven?
Ga weg, trollquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:15 schreef merdobach het volgende:
[..]
Als jij je kind naar school brengt en die wordt ziek, ja dan is het jouw schuld.
Dat kan je zeker wel, ik doe het en gaat prima.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:14 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dit is dan wel weer een ander uiterste. Je bent altijd afhankelijk van anderen. Je kan immers je kinderen niet zomaar thuis laten, tenzij de overheid laat weten dat het geoorloofd is.
Wat een bullshit. In Italië stierven nu op een dag meer mensen dan in een week in het ergste groeiseizoen. We hebben het hier niet over 100-200 meer.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
Hulde, mensen denken tegenwoordig dat ze aan het handje van de regering moeten lopen, adem in, adem uit.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:12 schreef merdobach het volgende:
Die kritiek op rivm is wel belachelijk hier, met alle informatievoorziening tegenwoordig kan je toch eigen verantwoordelijkheid nemen. Denk zelf na, neem zelf beslissingen, wacht niet tot de overheid je handje vast gaat houden, dat gaat ze niet doen. Dat is ook helemaal niet de taak van de overheid. Die is niet bezig met het individu, maar met een heel land en daar spelen veel meer belangen mee dan gezondheid. En terecht. Als je je kind naar de creche stuurt, omdat Rutte zegt dat dat kan, ben je zelf nog een kind. Je doet dat omdat je jezelf zo goed mogelijk hebt geïnformeerd (verder dan rivm, NOS, Telegraaf en Shownieuws), hebt nagedacht over de risico's en gevolgen. Het rivm is niet verantwoordelijk voor je naasten, dat ben je zelf.
Gelukkig bestaat er nog zoiets als Geenstijl.quote:
Staat de leerplichtambtenaar binnenkort op de stoep?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:16 schreef merdobach het volgende:
[..]
Dat kan je zeker wel, ik doe het en gaat prima.
Er gaan toch ook meer mensen dood aan de griep. Dat is een feit.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Is wel grappig. Eerst was het " aan griep gaan meer mensen dood"
Nu is het al "ach, misschien iets meer dan de griep"
Wat wordt de volgende vergelijking om het te kunnen bagatelliseren als de griep uit zicht is? Roken? Kanker?
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:12 schreef merdobach het volgende:
gewoon een trollquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:17 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Staat de leerplichtambtenaar binnenkort op de stoep?
Hij/zij is welkom, ik raad wel een mondkapje aan, want we 'hoesten' allemaal.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:17 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Staat de leerplichtambtenaar binnenkort op de stoep?
Die vergelijking moet je eens maken in een topic als er een terroristische aanslag is geweest. Kun je lachen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:17 schreef Kekster het volgende:
[..]
Er gaan toch ook meer mensen dood aan de griep. Dat is een feit.
Ja mee eens, dat moet ik misschien anders uitleggen, de kritiek is wel terecht, maar niet teksten als: "rivm is verantwoordelijk voor onze gezondheid". Dat ben je zelf. Uiteindelijk beslis je zelf wat je met de informatie van rivm doet, ze zijn een bron, met belangen. Zo zijn er tal van bronnen, onderzoeken, enz.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:17 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Quoted for truth... precies dit.
Als mensen robots zijn die totaal geen eigen verantwoordelijkheid meer hebben.
Overigens wil ik wel zeggen dat de kritiek wel terecht is want ze hebben wel rijkelijk gefaald in deze kwestie. (zal de komende 1/2 weken waarschijnlijk pijnlijk duidelijk worden).
Dan gaan alle "sbs6/shownieuws mensen" ineens massaal preppen en in paniek raken voorspel ik.
Laat maar Fer_de_Lance, veel mensen begrijpen dit gedeelte gewoon niet en kunnen/willen zich er verder niet in verdiepen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het gaat erom dat die 200 2 procent zijn van de zware gevallen, gevallen die IC zorg nodig hebben, naast de reguliere zorg. Dat kan het huidige systeem niet aan, dat si het probleem.
En als jij dan van je fiets dondert, en je schedel is gebarsten doen ze triage en dan zeggen ze, sorry Kekster... maar helaas
En dat is voor ons niet zo erg, maar voor jou wel...
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:15 schreef merdobach het volgende:
En die kritiek op 900 studenten is ook al zo onzinnig. Ja niet slim dat ze zijn gegaan, maar het is nu eenmaal zo, net zoals dat er dagelijks nog velen andere mensen naar Italie gaan of andere brandhaarden. Die worden ook niet tegengehouden op Schiphol. Zo'n groep van 900 kan je denk ik nog makkelijker in de gaten houden, zitten allemaal bij elkaar, iedereen weet ervan: uit de buurt blijven.
We moeten niet doen alsof die 200 mensen de samenleving in Nederland volledig gaan ontwrichten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:16 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Wat een bullshit. In Italië stierven nu op een dag meer mensen dan in een week in het ergste groeiseizoen. We hebben het hier niet over 100-200 meer.
En 200 mensenlevens. Man, alsnof het niks is.
Precies dit. Daar ben ik bang voor. Dat ik en mijn geliefden zorg nodig hebben en die dan niet voorhanden is. Ik ben blij dat mijn zussen vorige week al in het ziekenhuis zijn bevallen en dat mijn dochter vorige week nét niet hoefde te worden opgenomen wegens uitdroging (buikgriep) en dat ik nu verder niemand ken die in het ziekenhuis ligt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het gaat erom dat die 200 2 procent zijn van de zware gevallen, gevallen die IC zorg nodig hebben, naast de reguliere zorg. Dat kan het huidige systeem niet aan, dat si het probleem.
En als jij dan van je fiets dondert, en je schedel is gebarsten doen ze triage en dan zeggen ze, sorry Kekster... maar helaas
En dat is voor ons niet zo erg, maar voor jou wel...
Nee, nee. Het is altijd de schuld van de Rabobank. Vergeet dat niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:20 schreef UitStraling het volgende:
"Als ik griep krijg dan is dat de schuld van de RIVM"
Dat is dat beruchte menselijke trekje hetgeen je af en toe in zwart-wit documentaires ziet.
Als ik van een gunstige CFR van 2% uit ga, die in Europa gewoon een stuk hoger is, maar soit, en die 200 dooien, dan ga jij dus uit van maximaal 10.000 besmettingen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
Volgens @UitStraling moet je gewoon je eigen plan trekken toch? Ik denk dat hij al een respirator heeft staan in zijn slaapkamertjequote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
Precies dit. Daar ben ik bang voor. Dat ik en mijn geliefden zorg nodig hebben en die dan niet voorhanden is. Ik ben blij dat mijn zussen vorige week al in het ziekenhuis zijn bevallen en dat mijn dochter vorige week nét niet hoefde te worden opgenomen wegens uitdroging (buikgriep) en dat ik nu verder niemand ken die in het ziekenhuis ligt.
Idd, krijg je belletje van school dat het niet mag en paar uur later heb je de leerplichtambtenaar voor je deur die dreigt met dikke boetes. Mijn kind moet met de bus (OV) naar school by the weg, moet 40 minuten reizen hier in BRABANT.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:14 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dit is dan wel weer een ander uiterste. Je bent altijd afhankelijk van anderen. Je kan immers je kinderen niet zomaar thuis laten, tenzij de overheid laat weten dat het geoorloofd is.
Zo werkt de mens. Om de een of andere reden zijn we banger om te sterven aan iets wat veel minder reëel is. Vliegtuigcrash, aanslagen en nu het coronavirus.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die vergelijking moet je eens maken in een topic als er een terroristische aanslag is geweest. Kun je lachen.
Het feit dat er al een ziekte heerst die zoveel slachtoffers maakt is al iets. Die moet je niet als excuus willen gebruiken om de deur open te willen zetten voor een nog iets dodelijker broertje of zusje.
Handelen naar die zorgen. Meld dat je kind ziek is, misschien leugentje voor eigen bestwil, maar dat doen volgens mij de grootste organisaties in deze tijd... (rivm). En ik denk dat die leerplichtambtenaar het best druk heeft in deze tijd. Dreigen is nog niet opleggen, daarnaast kan je uitzoeken wat je rechten zijn in zo'n situatie. In ieder geval genoeg te doen als je je zorgen maakt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:24 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Idd, krijg je belletje van school dat het niet mag en paar uur later heb je de leerplichtambtenaar voor je deur die dreigt met dikke boetes. Mijn kind moet met de bus naar school by the weg, moet 40 minuten reizen hier in BRABANT.
Ik maak me ook zorgen, maar wat moet ik doen dan?
Alsof er door autorijden op een bepaald moment 2000+ IC plekken nodig zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:26 schreef Kekster het volgende:
[..]
Zo werkt de mens. Om de een of andere reden zijn we banger om te sterven aan iets wat veel minder reëel is. Vliegtuigcrash, aanslagen en nu het coronavirus.
Maar we stappen wel met z'n allen elke dag in de auto en in het verkeer waar de kans een factor 1000 meer is om dood door te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |