We moeten niet doen alsof die 200 mensen de samenleving in Nederland volledig gaan ontwrichten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:16 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Wat een bullshit. In Italië stierven nu op een dag meer mensen dan in een week in het ergste groeiseizoen. We hebben het hier niet over 100-200 meer.
En 200 mensenlevens. Man, alsnof het niks is.
Precies dit. Daar ben ik bang voor. Dat ik en mijn geliefden zorg nodig hebben en die dan niet voorhanden is. Ik ben blij dat mijn zussen vorige week al in het ziekenhuis zijn bevallen en dat mijn dochter vorige week nét niet hoefde te worden opgenomen wegens uitdroging (buikgriep) en dat ik nu verder niemand ken die in het ziekenhuis ligt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het gaat erom dat die 200 2 procent zijn van de zware gevallen, gevallen die IC zorg nodig hebben, naast de reguliere zorg. Dat kan het huidige systeem niet aan, dat si het probleem.
En als jij dan van je fiets dondert, en je schedel is gebarsten doen ze triage en dan zeggen ze, sorry Kekster... maar helaas
En dat is voor ons niet zo erg, maar voor jou wel...
Nee, nee. Het is altijd de schuld van de Rabobank. Vergeet dat niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:20 schreef UitStraling het volgende:
"Als ik griep krijg dan is dat de schuld van de RIVM"
Dat is dat beruchte menselijke trekje hetgeen je af en toe in zwart-wit documentaires ziet.
Als ik van een gunstige CFR van 2% uit ga, die in Europa gewoon een stuk hoger is, maar soit, en die 200 dooien, dan ga jij dus uit van maximaal 10.000 besmettingen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
Misschien dat er in het slechtste geval 100-200 mensen meer dood gaan als in een normaal griepseizoen. Zo ‘verschrikkelijk’ is dat nou ook weer niet.
Volgens @UitStraling moet je gewoon je eigen plan trekken toch? Ik denk dat hij al een respirator heeft staan in zijn slaapkamertjequote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
Precies dit. Daar ben ik bang voor. Dat ik en mijn geliefden zorg nodig hebben en die dan niet voorhanden is. Ik ben blij dat mijn zussen vorige week al in het ziekenhuis zijn bevallen en dat mijn dochter vorige week nét niet hoefde te worden opgenomen wegens uitdroging (buikgriep) en dat ik nu verder niemand ken die in het ziekenhuis ligt.
Idd, krijg je belletje van school dat het niet mag en paar uur later heb je de leerplichtambtenaar voor je deur die dreigt met dikke boetes. Mijn kind moet met de bus (OV) naar school by the weg, moet 40 minuten reizen hier in BRABANT.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:14 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dit is dan wel weer een ander uiterste. Je bent altijd afhankelijk van anderen. Je kan immers je kinderen niet zomaar thuis laten, tenzij de overheid laat weten dat het geoorloofd is.
Zo werkt de mens. Om de een of andere reden zijn we banger om te sterven aan iets wat veel minder reëel is. Vliegtuigcrash, aanslagen en nu het coronavirus.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die vergelijking moet je eens maken in een topic als er een terroristische aanslag is geweest. Kun je lachen.
Het feit dat er al een ziekte heerst die zoveel slachtoffers maakt is al iets. Die moet je niet als excuus willen gebruiken om de deur open te willen zetten voor een nog iets dodelijker broertje of zusje.
Handelen naar die zorgen. Meld dat je kind ziek is, misschien leugentje voor eigen bestwil, maar dat doen volgens mij de grootste organisaties in deze tijd... (rivm). En ik denk dat die leerplichtambtenaar het best druk heeft in deze tijd. Dreigen is nog niet opleggen, daarnaast kan je uitzoeken wat je rechten zijn in zo'n situatie. In ieder geval genoeg te doen als je je zorgen maakt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:24 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Idd, krijg je belletje van school dat het niet mag en paar uur later heb je de leerplichtambtenaar voor je deur die dreigt met dikke boetes. Mijn kind moet met de bus naar school by the weg, moet 40 minuten reizen hier in BRABANT.
Ik maak me ook zorgen, maar wat moet ik doen dan?
Alsof er door autorijden op een bepaald moment 2000+ IC plekken nodig zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:26 schreef Kekster het volgende:
[..]
Zo werkt de mens. Om de een of andere reden zijn we banger om te sterven aan iets wat veel minder reëel is. Vliegtuigcrash, aanslagen en nu het coronavirus.
Maar we stappen wel met z'n allen elke dag in de auto en in het verkeer waar de kans een factor 1000 meer is om dood door te gaan.
Niets. Brabant is al opgegeven allen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:24 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Idd, krijg je belletje van school dat het niet mag en paar uur later heb je de leerplichtambtenaar voor je deur die dreigt met dikke boetes. Mijn kind moet met de bus (OV) naar school by the weg, moet 40 minuten reizen hier in BRABANT.
Ik maak me ook zorgen, maar wat moet ik doen dan?
Yep tot bekend wordt dat door jouw roekeloosheid je ouders / grootouders besmet zijn en er straks eentje kritiek ligt en overlijdt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:27 schreef DupingDelight het volgende:
Gisteren gezellig naar de kroeg geweest. En druk dat het was. Veel mensen de hand geschud en zoenen gegeven. Alsof er geen coronauitbraak bestaat. Best fijn geen angst te hebben.
@elonmuskquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:27 schreef DupingDelight het volgende:
Gisteren gezellig naar de kroeg geweest. En druk dat het was. Veel mensen de hand geschud en zoenen gegeven. Alsof er geen coronauitbraak bestaat. Best fijn geen angst te hebben.
Roekeloosheidquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:28 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Yep tot bekend wordt dat door jouw roekeloosheid je ouders / grootouders besmet zijn en er straks eentje kritiek ligt en overlijdt.
Man, hoe egoïstisch zijn Nederlanders.
Voor een griepje ben ik niet bang.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:20 schreef UitStraling het volgende:
"Als ik griep krijg dan is dat de schuld van de RIVM"
Dat is dat beruchte menselijke trekje hetgeen je af en toe in zwart-wit documentaires ziet.
Of jouw ouders omdat hij zo nodig wil zuipen en zoenen in de kroeg.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:28 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Yep tot bekend wordt dat door jouw roekeloosheid je ouders / grootouders besmet zijn en er straks eentje kritiek ligt en overlijdt.
Man, hoe egoïstisch zijn Nederlanders.
Die 2% is wel erg hoog. We lopen hier met z’n allen toch de overheden en het RIVM te bashen dat ze het virus maar op de vrije loop laten gaan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik van een gunstige CFR van 2% uit ga, die in Europa gewoon een stuk hoger is, maar soit, en die 200 dooien, dan ga jij dus uit van maximaal 10.000 besmettingen.
Waarom zou dit bij 10.000 stoppen?
Ben je bejaard en in slechte gezondheid dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Voor een griepje ben ik niet bang.
Deze longontsteking is echter een ander verhaal
of iemand die herstellende is van kanker, iemand met een aangeboren longafwijking, roker.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ben je bejaard en in slechte gezondheid dan?
Deze manquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of jouw ouders omdat hij zo nodig wil zuipen en zoenen in de kroeg.
Zuid Korea test zoveel mensen dat zij wel een reëel beeld hebben van de echte aantal besmettingen. Hun fatality rate is onder de 1%. Maar hun gezondheidszorg is erg high tech. Denk niet dat Nederland kan matchen met hun.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:30 schreef Kekster het volgende:
[..]
Die 2% is wel erg hoog. We lopen hier met z’n allen toch de overheden en het RIVM te bashen dat ze het virus maar op de vrije loop laten gaan?
Het daadwerkelijke aantal gevallen wat niet opgemerkt is ligt minimaal een factor 10 hoger. Het is maar goed dat de echte aantallen niet bekend zijn want mijn god wat een paniek zou er hier dan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |