Ah ja tuurlijk, we moeten vooral laten zien dat we deugen. Ik had dit moeten weten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-ben-geen-virus.html
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/530649
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-frankrijk-a3988746
Deze informatievoorziening overheerste, niet de informatie die had kunnen zorgen dat het niet als een idioot uitbreekt.
Geen informatie wat te doen, want er was niets te doen want er was geen protocol....
Wel kamervragen hoe om te gaan met deze maatschappelijke effecten.
En op zich s dat prima, als het én is... en dat was het uiteraard niet
de theemutsen
Die worden wel genomen. Uiteindelijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:56 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik ben zelfs van mening dat er helemaal geen drastische maatregelen worden genomen. Welke gevolgen ook zullen komen. Pas als het kalf verdronken is, zullen zij zich afvragen hoe ze deze kunnen redden.
En als dan de pleuris uitbreekt vallen de maskers echt af en blért de volkskrant dat het maar een geluk is dat de zwakkeren en ouderen kapot gaanquote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ah ja tuurlijk, we moeten vooral laten zien dat we deugen. Ik had dit moeten weten.
Je kan je handen wassen bij thuiskomst toch? Zolang je niet je gezicht aanraakt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:52 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Heb je ze telepathisch meegenomen of in een tas/krat gestopt? Met je handen? Heb je een tas gepakt die er al hing, of had je er 1 mee van huis? Heb je het beurtbalkje neergezet?
Wow, de beer is compleet los! 0,007% van Nederland heeft corona!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht??? Het is al uitgebroken. De beer is compleet los.
Maar waarom dan niet? Van de hele corinacrisis is dat nog het meest stuitende hoe van het rivm,tot de politiek toy bedrijven tot iedereen in je omgeving er slechts een enkeling vooruit denkt en handelt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:58 schreef _I het volgende:
[..]
Die worden wel genomen. Uiteindelijk.
Maar "Met de kennis van nu". Er zal niet vooruit gehandeld worden.
Jij denkt dat dit met de laffe houding van onze overheid en het RIVM dat dit nog in te dammen is? Maandag zitten we in de volgende fase. De eerste heeft dan dus gefaald.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:59 schreef Kekster het volgende:
[..]
Wow, de beer is compleet los! 0,007% van Nederland heeft corona!
https://www.la7.it/piazza(...)va-05-03-2020-311522quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:00 schreef vosss het volgende:
Waar is dat filmpje en verhaal uit dat ziekenhuis in italië? Is hier eerder gepost, maar kan niet meer vinden
Dit land is ook één grote grap, gewoon opsluiten dat volk, 2/3 weken geen (fysiek) contact met de buitenwereldquote:'Skitripje waar veel over te doen is geweest'
"Studenten blijven in de bus", zegt verslaggever Roel Pauw, die de touringcars het terrein op ziet rijden. "Dan komt er iemand van de ggd in de bus om ze te vertellen wat de bedoeling is.
"Als ze onderweg toch iets van griepachtige verschijnselen hebben ontwikkeld, moeten ze zich melden en thuis zo veel mogelijk contacten vermijden. Als ze zich helemaal oké voelen kunnen ze straks onbekommerd naar huis. Dan was dit gewoon een skitripje waar veel over te doen is geweest."
Het eerste team van voetbalclub Groninger Boys wil morgen niet spelen tegen de studenten van GSAVV Forward, gelieerd aan de studentenclub Vindicat. Volgens het Dagblad van het Noorden zijn de Boys bang dat ze besmet raken met het coronavirus.
Ja gewoon niet teveel nadenken anders word het lastig.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je kan je handen wassen bij thuiskomst toch? Zolang je niet je gezicht aanraakt.
Probleem is dat de boodschappen dan nog steeds aangeraakt zijn door iemand die het wellicht had. Dit deel is voor mij echt onduidelijk. Hoelang blijft het erop zitten bv of op je tel of sleutels die je aangeraakt hebt voor het handenwassen. Voor mijn gevoel is heel Nederland dan besmet zo.
Het is sowieso niet in te dammen met de houding van veel burgers die het zien als 'normale griep dat iedereen uiteindelijk toch wel krijgt'quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit met de laffe houding van onze overheid en het RIVM dat dit nog in te dammen is? Maandag zitten we in de volgende fase. De eerste heeft dan dus gefaald.
Toen de Zwarte Dood hier heerste gingen ze er tenminste daadkrachtig mee om, hups op de brandstapel ermee!!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:04 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dit land is ook één grote grap, gewoon opsluiten dat volk, 2/3 weken geen (fysiek) contact met de buitenwereld
Maar het gekke is dat ook de mensen van het RIVM en hun naasten naar alle waarschijnlijk dan hoe dan ook wel iemand/bekenden/dierbaren verliezen. Of misschien zelf dood gaan, dat zou wel ironisch zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:56 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik ben zelfs van mening dat er helemaal geen drastische maatregelen worden genomen. Welke gevolgen ook zullen komen. Pas als het kalf verdronken is, zullen zij zich afvragen hoe ze deze kunnen redden.
Hahaquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja gewoon niet teveel nadenken anders word het lastig.
Pak je in de supermarkt je telefoon voor de bonuskaart met dezelfde hand waarmee je een mandje pakt? Neem je dan corona mee huis in via je telefoon? Of zit het gewoon al op het pak melk die door de vakkenvuller is neergezet nadat hij in zijn hand heeft gehoest, omdat iemand bij hem op school op wintersport is geweest.
Als je zo denkt, waar ik mezelf soms op betrap, dan durf je op een gegeven moment niet meer de deur uit te gaan.
Gewoon bij thuiskomst handen wassen en niet in de supermarkt in je oog gaan wrijven of aan je gezicht zitten. Dat zou al een heel stuk schelen.
Denk dat we Groningen daarmee een plezier doenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Toen de Zwarte Dood hier heerste gingen ze er tenminste daadkrachtig mee om, hups op de brandstapel ermee!!
waarschijnlijk onderweg lekker bij elk tankstation of mc donalds met z'n allen vreten halen want die lui zijn toch tot op het bot egocentrisch ingesteld.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:04 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dit land is ook één grote grap, gewoon opsluiten dat volk, 2/3 weken geen (fysiek) contact met de buitenwereld
Jupquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:08 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Denk dat we Groningen daarmee een plezier doen
Vindicat mongolen
Goh, ik meen me te herinneren dat juist in de Franse Alpen er een klein brandhaardje woei. Toen het allemaal nog meeviel in Europa, ruim 2 weken terug.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:59 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Vindicat zat in een gebied in Italië dat hemelsbreed verder af staat van de dichtbijzijndste coronapatient dan de gemiddelde Nederlander. 15 km naar het westen en ze zaten in Frankrijk en had er geen haan naar gekraaid.
Jij nog een Quionoiloeoa salade? Anne-Fleur?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:08 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
waarschijnlijk onderweg lekker bij elk tankstation of mc donalds met z'n allen vreten halen want die lui zijn toch tot op het bot egocentrisch ingesteld.
Ik ga er gewoon maar vanuit dat ik het krijg. Dat scheelt een hele hoop gedoe en geklooi.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja gewoon niet teveel nadenken anders word het lastig.
Pak je in de supermarkt je telefoon voor de bonuskaart met dezelfde hand waarmee je een mandje pakt? Neem je dan corona mee huis in via je telefoon? Of zit het gewoon al op het pak melk die door de vakkenvuller is neergezet nadat hij in zijn hand heeft gehoest, omdat iemand bij hem op school op wintersport is geweest.
Als je zo denkt, waar ik mezelf soms op betrap, dan durf je op een gegeven moment niet meer de deur uit te gaan.
Gewoon bij thuiskomst handen wassen en niet in de supermarkt in je oog gaan wrijven of aan je gezicht zitten. Dat zou al een heel stuk schelen.
Misschien dat er in het slechtste geval 100-200 mensen meer dood gaan als in een normaal griepseizoen. Zo ‘verschrikkelijk’ is dat nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit met de laffe houding van onze overheid en het RIVM dat dit nog in te dammen is? Maandag zitten we in de volgende fase. De eerste heeft dan dus gefaald.
Dat geldt wel voor 90% van alle Nederlanders hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:08 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
waarschijnlijk onderweg lekker bij elk tankstation of mc donalds met z'n allen vreten halen want die lui zijn toch tot op het bot egocentrisch ingesteld.
Als FB representatief was voor de hele samenleving hadden we grotere problemen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
Misschien dat er in het slechtste geval 100-200 mensen meer dood gaan als in een normaal griepseizoen. Zo ‘verschrikkelijk’ is dat nou ook weer niet.
En wat kan de overheid er verder aan doen. We laten ons hier toch niet opsluiten. Kijk hoe er gereageerd wordt op die oproep om binnen te blijven in Noord-Brabant. Als mensen zo graag corona willen oplopen so be it.
Zeeland niet meer sinds gisteravond.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Friesland en Zeeland zijn ook nog Corona-vrij toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |