Elke analyse kent een detectielimiet, er is geen nul, hooguit een kleiner dan nihilquote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar komen die gevallen vandaan die eerst meerdere keren negatief getest hebben en daarna, zonder verder contact met anderen, toch positief testten?
Echt he, als iemand van mijn familie zou overlijden omdat die arrogante mongolen perse op wintersport moesten met alle risico?s van dien weet ik niet of ik voor mezelf zou instaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:57 schreef Sickert het volgende:
Alleen Groningen nog niet besmet, maar die krijgen 900 mafklappers terug vandaag :’) R.i.p Groningen !
Hoe kijk jij tegen deze hele situatie aan? Ben je bezorgd, totaal in paniek, of ben jij van mening dat we het in Nederland prima aan kunnen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:37 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik ben zelf arts in een middelgroot ziekenhuis
Das gek. Je zegt dat je het allemaal maar overtrokken vindt. Maar als er daadwerkelijk gevolgen uit voortkomen, verwijt je anderen, met agressie, dat zij het niet serieus namen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:39 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Echt he, als iemand van mijn familie zou overlijden omdat die arrogante mongolen perse op wintersport moesten met alle risico?s van dien weet ik niet of ik voor mezelf zou instaan.
Ik verwijt het rivm daarom gebrek aan visie, logisch nadenken, anticipatie, daadkracht en transparabtie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:18 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan inmiddels niet meer naar buiten kan.
[..]
Uiteindelijk werken bij het RIVM de deskundigen met kennis van zaken. Wat weet een lerares of schoolhoofd nu van virussen?Dus als ze niet aan de door de deskundigen van het RIVM vastgestelde criteria voldoet hoeft ze zich niet ziek te melden.
Dat het RIVM niet bepaald deskundig lijkt te zijn in zo'n beetje alle opzichten en thuis blijven wel beter was geweest, maakt diegene die de adviezen netjes hebben opgevolgd niet verwijtbaar. Ik vind dat stellen zelfs best onfatsoenlijk. Niet iedereen heeft de luxe om te kunnen thuiswerken of 100% ziekteverlof. Evenmin zal iedere werkgever dat accepteren.
Mocht??? Het is al uitgebroken. De beer is compleet los.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:41 schreef _I het volgende:
Mocht het uitbreken, dan gaan mensen op zoek naar een zondebok.
Voor "ons". Maar iedereen om me heen beweert bij hoog en laag dat het nog wel "in te dammen is".quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht??? Het is al uitgebroken. De beer is compleet los.
En de incubatietijd van 14 dagen dan? In quarantaine nu, na 14 dagen testen, dan naar huis. Dat moet de volgorde zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-terug-in-groningen
[..]
uhu... slim
Nou goed...
goedemorgen, wat een prachtig weer
Daar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:41 schreef _I het volgende:
[..]
Das gek. Je zegt dat je het allemaal maar overtrokken vindt. Maar als er daadwerkelijk gevolgen uit voortkomen, verwijt je anderen, met agressie, dat zij het niet serieus namen.
En daarom faalt het RIVM dus. Mocht het uitbreken, dan gaan mensen op zoek naar een zondebok.
Good job, RIVM.
Dat heeft denk ik alles te maken met sensitiviteit en specificiteit. De kansen waarop je een niet-besmet iemand fout-positief test, of juist een wel-besmet iemand fout-negatief test.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar komen die gevallen vandaan die eerst meerdere keren negatief getest hebben en daarna, zonder verder contact met anderen, toch positief testten?
Ik ben benieuwd wat er moet gebeuren voor het kwartje valt bij onze nuchtere medemens. Moeten eeN kind dood, jong iemand zonder risico, bekend iemand,dierbaren?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:44 schreef _I het volgende:
[..]
Voor "ons". Maar iedereen om me heen beweert bij hoog en laag dat het nog wel "in te dammen is".
Je gelooft het niet, maar de meeste mensen willen niet meer weten dan dat de politiek ze verteld.
Tis toch een complete dikke middelvinger naar de hele Groningse en Nederlandse bevolking dat ze dat die gore kutstudenten gewoon lekker terug naar NL laten komen. Sluit ze op in een schuur ofzo, dan liever Chineze taferelen hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelfs die vindicat studenten zijn in overleg met het rivm gegaan.
Friesland en Zeeland zijn ook nog Corona-vrij toch?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:57 schreef Sickert het volgende:
Alleen Groningen nog niet besmet, maar die krijgen 900 mafklappers terug vandaag :’) R.i.p Groningen !
RIP alvast Ferquote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het blijft koddig dat onze voorbereiding bestond uit de discussie of er geen racisme zou ontstaan door die griep, en niet of we voldoende zijn voorbereid....De theemutsen
Het virus is zelf m.i. inderdaad een zware griep. Maar dat is geen reden om het te onderschatten en zorgen zijn denk ik op zijn plaats.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe kijk jij tegen deze hele situatie aan? Ben je bezorgd, totaal in paniek, of ben jij van mening dat we het in Nederland prima aan kunnen?
En indien dat laatste, op basis van wat denk je dat precies?
Ah, excuses!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:44 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Daar zeg ik dat?
Ik denk alleen dat een totaal inreisverbod niet te handhaven was geweest (Behalve vliegverkeer maar zelfs DAT hebben ze niet gedaan. Dat is wel ronduit schandalig).
Die laffe bende van het RIVM zijn allemaal veelste bang voor hun eigen carrière en durven allemaal niet hun kop boven het maaiveld uit te steken of knopen door te hakken. En waarschijnlijk wordt er vanaf bovenaf druk op uitgevoerd, want paniek kost geld...
Tis een beetje alsof je een dijk probeert op te vullen waar steeds meer gaten inkomen maar iedereen weet al wel dat hij binnenkort gaat doorbreken.
Heb je ze telepathisch meegenomen of in een tas/krat gestopt? Met je handen? Heb je een tas gepakt die er al hing, of had je er 1 mee van huis? Heb je het beurtbalkje neergezet?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja hoe moet je dat doen eigenlijk. Alles desinfecteren? En met wat?
Wat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
discussie of er geen racisme zou ontstaan door die griep
Als er een BN'r doodgaat!? Als er rijen staan voor de ziekenhuizen? Geen idee.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er moet gebeuren voor het kwartje valt bij onze nuchtere medemens. Moeten eeN kind dood, jong iemand zonder risico, bekend iemand,dierbaren?
Wanneer wordt hetvserieus genomen en komen er drastische collectieve maatregelen?
Ja denk dat iedereen die hier post het daar bijna wel mee eens is.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:47 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Tis toch een complete dikke middelvinger naar de hele Groningse en Nederlandse bevolking dat ze dat die gore kutstudenten gewoon lekker terug naar NL laten komen. Sluit ze op in een schuur ofzo, dan liever Chineze taferelen hoor.
Als je zo door en door egoïstisch bent mag je wat mij betreft ook zo behandeld worden.
https://nos.nl/artikel/23(...)-ben-geen-virus.htmlquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |