quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet in je krantje dat het allemaal uit de hand loopt
Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop
[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 07-03-2020 03:32:50 ]I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Pas op: 4000 tests betekent 2000 individuen want je hebt 2 tests nodig per persoonquote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:17 schreef Kyran het volgende:
Trouwens, heeft Jaap van Dissel bij Nieuwsuur gezegd dat er 4000 tot 5000 tests zijn afgenomen de afgelopen dagen? Dit las ik ergens, maar ik heb het niet zelf gezien. Iemand die het kan bevestigen?
Bij 4000 tests zou het dus betekenen dat maar 3.2% positief test en dat is nog lager dan Zuid-Korea waar ze alles wat los en vast zit testen.![]()
Voor het slapen de voorspelling voor dit weekeinde
Voorspelling Nederland
Nederland 3 maart 23 gevallen
Nederland 4 maart 38) gevallen
Nederland 5 maart 82 gevallen
Nederland 6 maart 128 gevallen
Nederland 7 maart 210 gevallen
Nederland 8 maart 370 gevallen
Voorspelling Belgie
3 maart 11 gevallen
4 maart 23 gevallen
5 maart 50 gevallen
6 maart 109 gevallen
7 maart 192 gevallen
8 maart 350 gevallen![]()
Brabander zeker.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:02 schreef riazop het volgende:
Je kon er op wachten:
Het CoronaLied.
Een Hollander met Italiaans accent![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ja, dat vraag ik me dus af. Hoe heeft hij het gezegd, 4000 personen getest, of 4000 tests afgenomen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:20 schreef riazop het volgende:
[..]
Pas op: 4000 tests betekent 2000 individuen want je hebt 2 tests nodig per persoon
Zelfs bij 2000 geteste personen kom je op 6.4% en dat komt overeen met cijfers uit Zuid-Korea. Dat zou betekenen dat ze redelijk ruim aan het testen zijn geslagen de afgelopen dagen. Wel gek dat er dan berichten blijven komen van mensen die mogelijk besmet zijn, maar niet getest worden.![]()
Hij zei 4000, maar had zelf verder geen idee waar die het over had. Journalistiek in NL , weet je wel...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me dus af. Hoe heeft hij het gezegd, 4000 personen getest, of 4000 tests afgenomen.
Zo luisteren die mensen van #op1 al weken met open mond naar een nonvaleur als Bruins.
Er kan geen kritiek zijn , want er is geen kennis. (en het moet gezellig blijven)![]()
Waarom Taiwan slechts 42 gevallen telt (en buurland van China)
https://www.blick.ch/news(...)irus-id15783904.html![]()
Evenstar
![]()
Dat is ook het verschil met waarom ze in Azië zoveel sneller reageren. Zij hebben SARS meegemaakt en de schrik zit er goed in. De burgers weten hoe het uit de hand kan lopen en zijn gehoorzaam als de overheid ze vraagt binnen te blijven. Daarbij komt natuurlijk dat de overheden daar wat harder ingrijpen als de burgers niet luisteren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:34 schreef riazop het volgende:
Waarom Taiwan slechts 42 gevallen telt (en buurland van China)
https://www.blick.ch/news(...)irus-id15783904.html
In Euopa zijn wij niks gewend en blijven wij laconiek en arrogant. Dit keer is het een virus met een relatief lage mortality rate en kunnen wij er van leren. Al betwijfel ik of wij bij een volgende uitbraak daadwerkelijk beter zouden optreden.![]()
Allemaal goede puntenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is ook het verschil met waarom ze in Azië zoveel sneller reageren. Zij hebben SARS meegemaakt en de schrik zit er goed in. De burgers weten hoe het uit de hand kan lopen en zijn gehoorzaam als de overheid ze vraagt binnen te blijven. Daarbij komt natuurlijk dat de overheden daar wat harder ingrijpen als de burgers niet luisteren.
In Euopa zijn wij niks gewend en blijven wij laconiek en arrogant. Dit keer is het een virus met een relatief lage mortality rate en kunnen wij er van leren. Al betwijfel ik of wij bij een volgende uitbraak daadwerkelijk beter zouden optreden.
Om er nog aan toe te voegen dat je in europa en zeker in Nederland het probleem hebt dat allerlei in het Chinees gestelde info niet meegenomen kon worden. Veel documenten / berichten, / verhale / blogs worden niet in het Engels vertaald, en dan blijkt de Hollander afhankelijk van toevallig wél vertaalde info.![]()
Evenstar
![]()
Volgens mijn hebben 9 van de 10 dodelijke virussen hun oorsprong in China. Hoe moeilijk kan het zijn om een team op te zetten en die bij een nieuwe uitbraak informatie te laten verzamelen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Allemaal goede punten
Om er nog aan toe te voegen dat je in europa en zeker in Nederland het probleem hebt dat allerlei in het Chinees gestelde info niet meegenomen kon worden. Veel documenten / berichten, / verhale / blogs worden niet in het Engels vertaald, en dan blijkt de Hollander afhankelijk van toevallig wél vertaalde info.![]()
vitamine C:
„Alle patiënten en het personeel slikt hier vitamine C. Coronapatiënten met symptomen kregen 30.000 mg per infuus. Sommigen waren na twee dagen genezen”, aldus de artsen
https://www.rd.nl/meer-rd(...)oronavirus-1.1636446
30 gram??? dat is echt onmenselijk veel, dat men geen vergiftiging krijgt is een raadsel![]()
Die link is al niet erg plausible.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:49 schreef THEFXR het volgende:
vitamine C:
„Alle patiënten en het personeel slikt hier vitamine C. Coronapatiënten met symptomen kregen 30.000 mg per infuus. Sommigen waren na twee dagen genezen”, aldus de artsen
30 gram??? dat is echt onmenselijk veel, dat men geen vergiftiging krijgt is een raadsel
Kan er voorderest ook niets over vinden.
Als ik de titel invul op google kom ik allerlei vreemde 'nieuws' sites tegen.
Onbetrouwbaar/onwaar dus.
EDIT: er staat niet 30 gram, er staat 30.000 gram PER infuus.....
Die site is totaal onbetrouwbaar en dus fake nieuws.![]()
30.000 mg per infuusquote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:51 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Die link is al niet erg plausible.
Kan er voorderest ook niets over vinden.
Als ik de titel invul op google kom ik allerlei vreemde 'nieuws' sites tegen.
Onbetrouwbaar/onwaar dus.
EDIT: er staat niet 30 gram, er staat 30.000 gram PER infuus.....
Die site is totaal onbetrouwbaar en dus fake nieuws.![]()
Een of andere Nederlander schrijft deze onzin in slecht Engels:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:49 schreef THEFXR het volgende:
vitamine C:
30 gram??? dat is echt onmenselijk veel, dat men geen vergiftiging krijgt is een raadsel
http://orthomolecular.org/resources/omns/v16n14.shtml![]()
![]()
Je ziet in je krantje dat het
Allemaal uit de hand loopt
Je leest maar niet verder
Want je voelt het begin van wanhoop
Dan rook je een stikkie en je
Vergeet wat je wilt vergeten
Je kijkt televisie en je
Vermijdt zo het ware leven
Doe maar net alsof je neus bloedt
Je ging nog wel stemmen want je
Wou je niet laten kisten
Je zou toch niet willen dat ze
Iets zonder jou beslisten
Maar blijf je ook wakker om dat
Gajes te controleren
Ze naaien je beste maatje
Voordat je je kont kunt keren
Doe maar net alsof je neus bloedt![]()
Voor mijn vader die vorig jaar nog een longontsteking had (75), voor mijn schoonmoeder met een veel te hoge bloeddruk (73), voor mijn broer met astma, voor mijn zus met hartproblemen, voor mezelf omdat ik rook, voor mijn vriend, voor mijn dochter.
Voor iedereen die ik lief heb.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 03:55:24 ]![]()
Wat vind jij van dit alles Za?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 03:56 schreef Za het volgende:
Weer 2 cruiseschepen die nergens mogen aanmeren:
https://www.telegraaf.nl/(...)den-op-cruiseschepen![]()
Welnee, Spaanse griep (de laatste pandemie) kwam uit Amerika en de Mexicaanse griep kwam volgend mij ook ergens uit Noord Amerika 😉quote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mijn hebben 9 van de 10 dodelijke virussen hun oorsprong in China. Hoe moeilijk kan het zijn om een team op te zetten en die bij een nieuwe uitbraak informatie te laten verzamelen?![]()
en er word nog niet eens zoveel getest, trump liegt de zooi aardig bij elkaar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 04:54 schreef crystal_meth het volgende:
VS: 327 gevallen, 16 doden, 6 in kritieke toestandwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
UPDATED: March 6 #COVIDー19 newsquote:
9:34 am: “We closed it down. We stopped it.” ~Trump
4:25 pm: Minnesota’s first case
5:20 pm: Oklahoma’s first case
6:35 pm: Connecticut’s first case
7:18 pm: Kentucky’s first case
8:05 pm: Nebraska’s first case
8:46 pm: Hawaii’s first casewoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Niet hatelijk bedoeld, maar als je bang bent dat je hele familie het loodje legt denk ik het eerste.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 04:01 schreef IxCalypso het volgende:
Zijn mensen te bang of juist te weinig?![]()
Bij eerste positief, bij een eerste test die negatief is heb je geen tweede test nodig.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:20 schreef riazop het volgende:
[..]
Pas op: 4000 tests betekent 2000 individuen want je hebt 2 tests nodig per persoon![]()
https://www.newsweek.com/(...)bers-dont-go-1491038
TRUMP SAYS THOSE ON GRAND PRINCESS CRUISE SHIP SHOULD STAY ON BOAT SO U.S. CORONAVIRUS NUMBERS DON'T GO UP
WOW.
Just.
WOW."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Lijkt indrukwekkend, maar imponeert als een knap staaltje pseudomedische kwakzalverij.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 01:49 schreef THEFXR het volgende:
vitamine C:
30 gram??? dat is echt onmenselijk veel, dat men geen vergiftiging krijgt is een raadsel![]()
Jacco is dus ontmaskerd, wel tekenend voor deze crisis, lekker de RIVM bashen en je laten "lijden" door random Twitter accounts![]()
(Poste dit bij een column van DJMO op FP.)
Gisteren nog wat boodschapjes bij verschillende supermarkten gehaald in Duitsland.
Onder andere bij het Netto filiaal even buiten Kranenburg, de juffrouw achter de kassa daar voelde zich dus duidelijk niet helemaal lekker.
Ze zag er verhit uit, en tijdens het afhandelen van de boodschappen van de klant die voor ons was zat ze hoesten en te niezen in haar sjaal die ze voor d'r neus en mond hield.
Die klant leek het niets te deren, die handelde de transactie gewoon met geld af, en stond tijdens dat akkefietje binnen een metertje van de kassajuffrouw.
Toen wij aan de beurt waren heb ik toch een iets ruimere marge van haar genomen en heb contactloos betaald.![]()
![]()
Te laat ben ik bangquote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:16 schreef DrDarwin het volgende:
Gisteren nog wat boodschapjes bij verschillende supermarkten gehaald in Duitsland.
Onder andere bij het Netto filiaal even buiten Kranenburg, de juffrouw achter de kassa daar voelde zich dus duidelijk niet helemaal lekker.
Ze zag er verhit uit, en tijdens het afhandelen van de boodschappen van de klant die voor ons was zat ze hoesten en te niezen in haar sjaal die ze voor d'r neus en mond hield.
Die klant leek het niets te deren, die handelde de transactie gewoon met geld af, en stond tijdens dat akkefietje binnen een metertje van de kassajuffrouw.
Toen wij aan de beurt waren heb ik toch een iets ruimere marge van haar genomen en heb contactloos betaald.
[ afbeelding ]![]()
Een zo'n kassajuf kan heel wat mensen infecteren in de loop van de dag.quote:
Maar goed, we leven nog.
![]()
![]()
Waar is dat precies gebeurd, het debunken?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:12 schreef byah het volgende:
Jacco is dus ontmaskerd, wel tekenend voor deze crisis, lekker de RIVM bashen en je laten "lijden" door random Twitter accounts![]()
Incubatietijd. Over een dag of 6 is het zo verquote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:19 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Een zo'n kassajuf kan heel wat mensen infecteren in de loop van de dag.
Maar goed, we leven nog.
![]()
GS toch?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waar is dat precies gebeurd, het debunken?"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Dat begon met het feit dat deze 'arts' al niet stond ingeschreven in het BIG register.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waar is dat precies gebeurd, het debunken?![]()
Zijn we weer bijna een week verder.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Incubatietijd. Over een dag of 6 is het zo ver
We gaan het meemaken.![]()
Ik ben zelf arts in een middelgroot ziekenhuis en geen enkele interventiecardioloog kende deze collega. Terwijl het een klein wereldje is.![]()
AH bezorgers mogen in N-Brabant geen huizen meer betreden, enkel leveren tot de voordeur.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
https://www.arabnews.com/node/1637971/saudi-arabia
Lijkt verdorie wel Plague Inc. “Saudi Arabia sluit de landsgrenzen “ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Ik had ergens gelezen dat het wel een arts is maar dat hij onder een schuilnaam werkt.Dat klopt dus niet?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dat begon met het feit dat deze 'arts' al niet stond ingeschreven in het BIG register.![]()
We zijn zo ontzettend laks he, een schooljuf die uit een risico gebied terug komt en vrolijk aan het werk gaat. Want ze heeft enkel een kuchje... een scholier uit hetzelfde gebied word ziek in de middag nadat hij al de hele ochtend op school loopt.
Zo belachelijk dat je eerst symptomen moet hebben voor je aan de bel trekken mag. Nogmaals ben je in een risico gebied geweest dan moet je gewoon weg blijven van mensen tot er na de incubatie tijd niets bij je gevonden word. Is het nou zo fucking moeilijk?
Andermans kinderen besmetten als Juf, of je collega’s. Dan ben je echt een volle idioot en ik hoop dat er geen juf van een van mijn dochters zoiets flikt. Waar zit je verstand dan?Narf!![]()
Nee. Hij is geen arts.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat het wel een arts is maar dat hij onder een schuilnaam werkt.Dat klopt dus niet?![]()
Alleen Groningen nog niet besmet, maar die krijgen 900 mafklappers terug vandaag :’) R.i.p Groningen !Narf!![]()
Bij het feit dat je je niet kan ziekmelden voor enkel een kuchje als je daarmee niet voldoet aan de voorwaarden van het RIVM?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:52 schreef Sickert het volgende:
Andermans kinderen besmetten als Juf, of je collega’s. Dan ben je echt een volle idioot en ik hoop dat er geen juf van een van mijn dochters zoiets flikt. Waar zit je verstand dan?
Waar zit jouw verstand?Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)![]()
Vindicat zat in een gebied in Italië dat hemelsbreed verder af staat van de dichtbijzijndste coronapatient dan de gemiddelde Nederlander. 15 km naar het westen en ze zaten in Frankrijk en had er geen haan naar gekraaid.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:57 schreef Sickert het volgende:
Alleen Groningen nog niet besmet, maar die krijgen 900 mafklappers terug vandaag :’) R.i.p Groningen !![]()
Niet bij het RIVM iig, als jij belt dat je uit noord Italië terug bent en loopt te hoesten lijkt mij dat genoeg om thuis te blijven van een school. Heb jij wel gelezen wat ik geschreven heb?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:58 schreef Eix het volgende:
[..]
Bij het feit dat je je niet kan ziekmelden voor enkel een kuchje als je daarmee niet voldoet aan de voorwaarden van het RIVM?
Waar zit jouw verstand?Narf!![]()
We zijn niet laks, 95% weet niet beter dan dat het een gewoon griepje is, die wel weer weggaat. De overheid zou het immers wel melden als er iets aan de hand zou zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:52 schreef Sickert het volgende:
We zijn zo ontzettend laks he, een schooljuf die uit een risico gebied terug komt en vrolijk aan het werk gaat. Want ze heeft enkel een kuchje... een scholier uit hetzelfde gebied word ziek in de middag nadat hij al de hele ochtend op school loopt.
Zo belachelijk dat je eerst symptomen moet hebben voor je aan de bel trekken mag. Nogmaals ben je in een risico gebied geweest dan moet je gewoon weg blijven van mensen tot er na de incubatie tijd niets bij je gevonden word. Is het nou zo fucking moeilijk?
Andermans kinderen besmetten als Juf, of je collega’s. Dan ben je echt een volle idioot en ik hoop dat er geen juf van een van mijn dochters zoiets flikt. Waar zit je verstand dan?
Effect van dit geweldige beleid;
- Mensen nemen het niet serieus als ze ziek zijn
- Mensen houden zich niet aan quarantaine-regels
- Ziekenhuizen zijn niet goed voorbereid en hebben niet de juiste bescherming
- Er is geen mens die de websites van de overheid checken en in de TV programma's gaan de meningen alle kanten op
Gevolg;
- Niemand gelooft de verhalen uit China en Italië waar de zorgmedewerkers roepen om hulp, spullen en dat het erger is dan iedereen had verwacht.
Het is allemaal maar overdreven en wie bang is, dat is een hysterische huismoeder.
"Maar 0,2% van de mensen tussen de 20-30 overlijdt" - Zeker, maar als er 100.000 in die groep ziek worden, zijn dat wel 200 jonge gezonde mensen.![]()
Ja. Je geeft af op een persoon die exact heeft gehandeld overeenkomstig de voorschriften van het RIVM. En je neemt dat nu die persoon kwalijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:00 schreef Sickert het volgende:
[..]
Niet bij het RIVM iig, als jij belt dat je uit noord Italië terug bent en loopt te hoesten lijkt mij dat genoeg om thuis te blijven van een school. Heb jij wel gelezen wat ik geschreven heb?
Niveautje Facebook hoor. Je kunt niet ziekmelden om een kuchje. Tenzij het RIVM anders stelt. Of je een zieke behoefte hebt aan een arbeidsconflict. Althans, mij staat bij dat het RIVM pas voorschreef thuis te blijven bij verhoging.Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)![]()
Precies wat je zegt, en het gaat mij niet eens om mijzelf. Maar als ik een ander zou besmetten die dan zijn oude oma besmetten en overlijden.. dat wil je toch niet op je geweten hebben. Mensen die zeggen dat dit een gewoon griepje is zijn gewoon niet wijs. Een gewoon griepje is niet zo dodelijk dat de hele wereld in rep en roer is.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:01 schreef _I het volgende:
[..]
We zijn niet laks, 95% weet niet beter dan dat het een gewoon griepje is, die wel weer weggaat. De overheid zou het immers wel melden als er iets aan de hand zou zijn.
Effect van dit geweldige beleid;
- Mensen nemen het niet serieus als ze ziek zijn
- Mensen houden zich niet aan quarantaine-regels
- Ziekenhuizen zijn niet goed voorbereid en hebben niet de juiste bescherming
- Er is geen mens die de websites van de overheid checken en in de TV programma's gaan de meningen alle kanten op
Gevolg;
- Niemand gelooft de verhalen uit China en Italië waar de zorgmedewerkers roepen om hulp, spullen en dat het erger is dan iedereen had verwacht.
Het is allemaal maar overdreven en wie bang is, dat is een hysterische huismoeder.
"Maar 0,2% van de mensen tussen de 20-30 overlijdt" - Zeker, maar als er 100.000 in die groep ziek worden, zijn dat wel 200 jonge gezonde mensen.Narf!![]()
https://www.geenstijl.nl/(...)ijkt-voetbalfantast/quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat het wel een arts is maar dat hij onder een schuilnaam werkt.Dat klopt dus niet?Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
RIVM kan de pot op. Als ik nu met iemand in contact kom die het blijkt te hebben blijf ik thuis tot ik niets mankeer. Even als mijn kinderen en vrouw, ook wanneer ik uit Noord Italië terug zou komen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:03 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja. Je geeft af op een persoon die exact heeft gehandeld overeenkomstig de voorschriften van het RIVM. En je neemt dat nu die persoon kwalijk.
Niveautje Facebook hoor. Je kunt niet ziekmelden om een kuchje. Tenzij het RIVM anders stelt. Of je een zieke behoefte hebt aan een arbeidsconflict. Althans, mij staat bij dat het RIVM pas voorschreef thuis te blijven bij verhoging.
Als school moet je dit toch niet willen?
Uit noord Italië terug komen en dan met 100+ leerlingen in contact willen komen. Dan heb je wat mij betreft geen verstand hoor.
En dat achterlijk rivm maar roepen dat er niets aan de hand is wanneer je de symptomen niet hebt. Tot dat je halverwege de dag bij ieder in z’n brood doos staat te rochelen.Narf!![]()
Gelukkig heeft ze jouw boodschappen niet aangeraakt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:16 schreef DrDarwin het volgende:
Toen wij aan de beurt waren heb ik toch een iets ruimere marge van haar genomen en heb contactloos betaald.
[ afbeelding ]![]()
Nu je het zegt!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:09 schreef JK het volgende:
[..]
Gelukkig heeft ze jouw boodschappen niet aangeraakt.
![]()
Ik zal de uitvaartondernemer meteen bellen maandagmorgen.![]()
Zelfs de gewone griep zou stukken minder zijn als we bepaalde regels als normaal zouden beschouwen, zoals minimaal 8 x per dag je handen grondig wassen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:04 schreef Sickert het volgende:
[..]
Precies wat je zegt, en het gaat mij niet eens om mijzelf. Maar als ik een ander zou besmetten die dan zijn oude oma besmetten en overlijden.. dat wil je toch niet op je geweten hebben. Mensen die zeggen dat dit een gewoon griepje is zijn gewoon niet wijs. Een gewoon griepje is niet zo dodelijk dat de hele wereld in rep en roer is.![]()
Ik denk dat je dan inmiddels niet meer naar buiten kan.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:08 schreef Sickert het volgende:
[..]
RIVM kan de pot op. Als ik nu met iemand in contact kom die het blijkt te hebben blijf ik thuis tot ik niets mankeer. Even als mijn kinderen en vrouw, ook wanneer ik uit Noord Italië terug zou komen.Uiteindelijk werken bij het RIVM de deskundigen met kennis van zaken. Wat weet een lerares of schoolhoofd nu van virussen?Dus als ze niet aan de door de deskundigen van het RIVM vastgestelde criteria voldoet hoeft ze zich niet ziek te melden.quote:Als school moet je dit toch niet willen?
Uit noord Italië terug komen en dan met 100+ leerlingen in contact willen komen. Dan heb je wat mij betreft geen verstand hoor.
Dat het RIVM niet bepaald deskundig lijkt te zijn in zo'n beetje alle opzichten en thuis blijven wel beter was geweest, maakt diegene die de adviezen netjes hebben opgevolgd niet verwijtbaar. Ik vind dat stellen zelfs best onfatsoenlijk. Niet iedereen heeft de luxe om te kunnen thuiswerken of 100% ziekteverlof. Evenmin zal iedere werkgever dat accepteren.Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)![]()
Die heeft het te druk, over twee maanden weer plek.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:10 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nu je het zegt!
![]()
Ik zal de uitvaartondernemer meteen bellen maandagmorgen.![]()
Wat meer afstand en contactloos is niet verkeerd, ga je echt aan alles denken qua contactpunten, dan kan je beter twee maanden niet meer uit huis. En hoe groot is de kans dat het corona is, wat ze heeft. Ze zouden eens dagelijks griepgevallen moeten doorgeven per land.![]()
Even m'n agenda bijwerken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:19 schreef JK het volgende:
[..]
Die heeft het te druk, over twee maanden weer plek.![]()
Wat meer afstand en contactloos is niet verkeerd, ga je echt aan alles denken qua contactpunten, dan kan je beter twee maanden niet meer uit huis. En hoe groot is de kans dat het corona is, wat ze heeft. Ze zouden eens dagelijks griepgevallen moeten doorgeven per land.
(pas over twee maanden doodgaan)
Check!
![]()
![]()
Wat betreft die schooljuf heb je misschien wel gelijk en ben ik misschien iets te hard. Maar de richtlijnen volgen van een RIVM waar je met een beetje gezond verstand al door heen kan prikken.quote:[b]Op zaterdag 7 maart 2020 08:18 schreef Eix
Uiteindelijk werken bij het RIVM de deskundigen met kennis van zaken. Wat weet een lerares of schoolhoofd nu van virussen?Dus als ze niet aan de door de deskundigen van het RIVM vastgestelde criteria voldoet hoeft ze zich niet ziek te melden.
Dat het RIVM niet bepaald deskundig lijkt te zijn in zo'n beetje alle opzichten en thuis blijven wel beter was geweest, maakt diegene die de adviezen netjes hebben opgevolgd niet verwijtbaar. Ik vind dat stellen zelfs best onfatsoenlijk. Niet iedereen heeft de luxe om te kunnen thuiswerken of 100% ziekteverlof. Evenmin zal iedere werkgever dat accepteren.Narf!![]()
Sowieso je handen was na het toilet bezoek zou velen helpen. Je moet ze de kost geven die dit niet doen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:18 schreef _I het volgende:
[..]
Zelfs de gewone griep zou stukken minder zijn als we bepaalde regels als normaal zouden beschouwen, zoals minimaal 8 x per dag je handen grondig wassen.
Nu ben ik toch wel bewust bezig met gezondheid en (gehoor) bescherming. Zat collega’s die zonder met lawaaierige apparaten staan of fijnstof gaan staan afblazen in een afgesloten ruimte waar andere collega’s lopen.Narf!![]()
Hoe dan!? En waarom zou je met gezond verstand "door het RIVM heen willen prikken"?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:23 schreef Sickert het volgende:
[..]
Wat betreft die schooljuf heb je misschien wel gelijk en ben ik misschien iets te hard. Maar de richtlijnen volgen van een RIVM waar je met een beetje gezond verstand al door heen kan prikken.
De meeste mensen zijn niet sceptisch naar de overheid en die vertellen al 6 weken dat de kans nihil is dat het hier komt en dat het enorm meevalt allemaal. Plus dat alle voorbereidingen zijn getroffen met ziekenhuizen, artsen en GGD.
En net als hier, als je al vragen stelt bij het beleid, dan worden mensen boos. Men wil niet uit hun patronen gehaald worden en een ieder die tornt aan die veiligheid, wordt uitgejouwd. Zelfs al zouden er mensen op straat omvallen, dan nog zal je zien dat mensen de andere kant op kijken en gewoon doorlopen alsof het hun niet aangaat.
Mensen zijn mensen.![]()
Ja hoe moet je dat doen eigenlijk. Alles desinfecteren? En met wat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:09 schreef JK het volgende:
[..]
Gelukkig heeft ze jouw boodschappen niet aangeraakt.![]()
De meeste mensen denken pas aan hun gehoor, als het minder wordt. Net als met gezondheid. Als er longkanker is, dan stoppen mensen met roken. Tot een dag ervoor denken ze nog dat zij het niet krijgen. Is op zich ook wel goed, anders zou je van angst je bed niet meer uitkomen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:26 schreef Sickert het volgende:
[..]
Sowieso je handen was na het toilet bezoek zou velen helpen. Je moet ze de kost geven die dit niet doen.
Nu ben ik toch wel bewust bezig met gezondheid en (gehoor) bescherming. Zat collega’s die zonder met lawaaierige apparaten staan of fijnstof gaan staan afblazen in een afgesloten ruimte waar andere collega’s lopen.![]()
Begrijp ik het nu goed dat het het beste is als iedereen meteen positief test?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 06:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Bij eerste positief, bij een eerste test die negatief is heb je geen tweede test nodig.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Nu op NPO Radio1 oud-inspecteur gezondheidszorg die kritiek uit op de maatregelen vanuit de overheid tot nu toe. Bijv. over het blijven geven van handen.![]()
Voor ons allemaal wel jaquote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Begrijp ik het nu goed dat het het beste is als iedereen meteen positief test?Narf!![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)n-terug-in-groningenuhu... slimquote:GGD: wie zich ziek voelt, kan dat melden
Als er zieke studenten zijn met klachten die voldoen aan het coronavirus, neemt de GGD direct een test af. Als er geen zieken zijn, reizen de studenten na het bezoek aan de voorlichtingslocatie door naar huis.
Nou goed...
goedemorgen, wat een prachtig weer![]()
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Waar komen die gevallen vandaan die eerst meerdere keren negatief getest hebben en daarna, zonder verder contact met anderen, toch positief testten?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 06:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Bij eerste positief, bij een eerste test die negatief is heb je geen tweede test nodig.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Elke analyse kent een detectielimiet, er is geen nul, hooguit een kleiner dan nihilquote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar komen die gevallen vandaan die eerst meerdere keren negatief getest hebben en daarna, zonder verder contact met anderen, toch positief testten?![]()
Echt he, als iemand van mijn familie zou overlijden omdat die arrogante mongolen perse op wintersport moesten met alle risico?s van dien weet ik niet of ik voor mezelf zou instaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:57 schreef Sickert het volgende:
Alleen Groningen nog niet besmet, maar die krijgen 900 mafklappers terug vandaag :’) R.i.p Groningen !![]()
Hoe kijk jij tegen deze hele situatie aan? Ben je bezorgd, totaal in paniek, of ben jij van mening dat we het in Nederland prima aan kunnen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:37 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik ben zelf arts in een middelgroot ziekenhuis
En indien dat laatste, op basis van wat denk je dat precies?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Das gek. Je zegt dat je het allemaal maar overtrokken vindt. Maar als er daadwerkelijk gevolgen uit voortkomen, verwijt je anderen, met agressie, dat zij het niet serieus namen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:39 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Echt he, als iemand van mijn familie zou overlijden omdat die arrogante mongolen perse op wintersport moesten met alle risico?s van dien weet ik niet of ik voor mezelf zou instaan.
En daarom faalt het RIVM dus. Mocht het uitbreken, dan gaan mensen op zoek naar een zondebok.
Good job, RIVM.![]()
Ik verwijt het rivm daarom gebrek aan visie, logisch nadenken, anticipatie, daadkracht en transparabtie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:18 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan inmiddels niet meer naar buiten kan.
[..]
Uiteindelijk werken bij het RIVM de deskundigen met kennis van zaken. Wat weet een lerares of schoolhoofd nu van virussen?Dus als ze niet aan de door de deskundigen van het RIVM vastgestelde criteria voldoet hoeft ze zich niet ziek te melden.
Dat het RIVM niet bepaald deskundig lijkt te zijn in zo'n beetje alle opzichten en thuis blijven wel beter was geweest, maakt diegene die de adviezen netjes hebben opgevolgd niet verwijtbaar. Ik vind dat stellen zelfs best onfatsoenlijk. Niet iedereen heeft de luxe om te kunnen thuiswerken of 100% ziekteverlof. Evenmin zal iedere werkgever dat accepteren.
Echt iedereen wijst naar het rivm als het te volgen advies.
Keer op keer zitten ze ernaast en lopen ze achter de feiten aan.
Zelfs die vindicat studenten zijn in overleg met het rivm gegaan.
Het rivm faciliteert dus de situatie waarbij het hier een brandhaard waardoor heel veel mensen onnodig komen te overlijden.
Je kan je zoveel voorbereiden als je wilt maar zolang scholen open blijven en mensen met lichte klachten gaan werken en het ov pakken, evenementen doorgaan en thuiswerken niet volledig gestimuleerd wordt de zorg overbelast.
Het gebrek aan anticipatie heeft gezorgd voor het gebrek aan reisverboden, mondkapjes en testen waardoor we nu met slechte criteria zitten opgescheept en het virus rap verspreid.![]()
Mocht??? Het is al uitgebroken. De beer is compleet los.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:41 schreef _I het volgende:
Mocht het uitbreken, dan gaan mensen op zoek naar een zondebok.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Voor "ons". Maar iedereen om me heen beweert bij hoog en laag dat het nog wel "in te dammen is".quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht??? Het is al uitgebroken. De beer is compleet los.
Je gelooft het niet, maar de meeste mensen willen niet meer weten dan dat de politiek ze vertelt.![]()
![]()
En de incubatietijd van 14 dagen dan? In quarantaine nu, na 14 dagen testen, dan naar huis. Dat moet de volgorde zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-terug-in-groningen
[..]
uhu... slim
Nou goed...
goedemorgen, wat een prachtig weer![]()
Daar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:41 schreef _I het volgende:
[..]
Das gek. Je zegt dat je het allemaal maar overtrokken vindt. Maar als er daadwerkelijk gevolgen uit voortkomen, verwijt je anderen, met agressie, dat zij het niet serieus namen.
En daarom faalt het RIVM dus. Mocht het uitbreken, dan gaan mensen op zoek naar een zondebok.
Good job, RIVM.
Ik denk alleen dat een totaal inreisverbod niet te handhaven was geweest (Behalve vliegverkeer maar zelfs DAT hebben ze niet gedaan. Dat is wel ronduit schandalig).
Die laffe bende van het RIVM zijn allemaal veelste bang voor hun eigen carrière en durven allemaal niet hun kop boven het maaiveld uit te steken of knopen door te hakken. En waarschijnlijk wordt er vanaf bovenaf druk op uitgevoerd, want paniek kost geld...
Tis een beetje alsof je een dijk probeert op te vullen waar steeds meer gaten inkomen maar iedereen weet al wel dat hij binnenkort gaat doorbreken.En zelf bovenop de dijk staan te schreeuwen dat er geen water achter zit.
![]()
Dat heeft denk ik alles te maken met sensitiviteit en specificiteit. De kansen waarop je een niet-besmet iemand fout-positief test, of juist een wel-besmet iemand fout-negatief test.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar komen die gevallen vandaan die eerst meerdere keren negatief getest hebben en daarna, zonder verder contact met anderen, toch positief testten?
Daarnaast ook door de incubatietijd, waardoor door bij ontstaan of verergeren van klachten nieuwe indicatie bestaat om te testen.![]()
Ik ben benieuwd wat er moet gebeuren voor het kwartje valt bij onze nuchtere medemens. Moeten eeN kind dood, jong iemand zonder risico, bekend iemand,dierbaren?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:44 schreef _I het volgende:
[..]
Voor "ons". Maar iedereen om me heen beweert bij hoog en laag dat het nog wel "in te dammen is".
Je gelooft het niet, maar de meeste mensen willen niet meer weten dan dat de politiek ze verteld.
Wanneer wordt hetvserieus genomen en komen er drastische collectieve maatregelen?![]()
Tis toch een complete dikke middelvinger naar de hele Groningse en Nederlandse bevolking dat ze dat die gore kutstudenten gewoon lekker terug naar NL laten komen. Sluit ze op in een schuur ofzo, dan liever Chineze taferelen hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelfs die vindicat studenten zijn in overleg met het rivm gegaan.
Als je zo door en door egoïstisch bent mag je wat mij betreft ook zo behandeld worden.![]()
Friesland en Zeeland zijn ook nog Corona-vrij toch?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 07:57 schreef Sickert het volgende:
Alleen Groningen nog niet besmet, maar die krijgen 900 mafklappers terug vandaag :’) R.i.p Groningen !In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Het blijft koddig dat onze voorbereiding bestond uit de discussie of er geen racisme zou ontstaan door die griep, en niet of we voldoende zijn voorbereid....De theemutsen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 08:48:10 ]![]()
RIP alvast Ferquote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het blijft koddig dat onze voorbereiding bestond uit de discussie of er geen racisme zou ontstaan door die griep, en niet of we voldoende zijn voorbereid....De theemutsen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
"Als je in een risicogebied bent geweest en je hebt een nare kuch, let vooral op mogelijk racisme"
vs
"Als je in een risicogebied bent geweest en je hebt een nare kuch, blijf dan thuis en laat je testen, we zijn voorbereid. Geen zorgen"![]()
![]()
Het virus is zelf m.i. inderdaad een zware griep. Maar dat is geen reden om het te onderschatten en zorgen zijn denk ik op zijn plaats.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe kijk jij tegen deze hele situatie aan? Ben je bezorgd, totaal in paniek, of ben jij van mening dat we het in Nederland prima aan kunnen?
En indien dat laatste, op basis van wat denk je dat precies?
Er is weinig bekend over de lange termijn complicaties van het virus, dus nu weinig over te zeggen.
Het zorgwekkendste vind ik het mogelijke vastlopen van de zorg, door gebrek aan capaciteit. Zelf heb ik weinig zin om op een onderbezette, overvraagde afdeling te werken bij schaarste van middelen. Dat lijkt meer op cowboy/tropen geneeskunde en gaat ongetwijfeld ten koste van reguliere patiëntenzorg.![]()
Ah, excuses!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:44 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Daar zeg ik dat?
Ik denk alleen dat een totaal inreisverbod niet te handhaven was geweest (Behalve vliegverkeer maar zelfs DAT hebben ze niet gedaan. Dat is wel ronduit schandalig).
Die laffe bende van het RIVM zijn allemaal veelste bang voor hun eigen carrière en durven allemaal niet hun kop boven het maaiveld uit te steken of knopen door te hakken. En waarschijnlijk wordt er vanaf bovenaf druk op uitgevoerd, want paniek kost geld...
Tis een beetje alsof je een dijk probeert op te vullen waar steeds meer gaten inkomen maar iedereen weet al wel dat hij binnenkort gaat doorbreken.![]()
Iedereen is bang voor zijn carrière. Het mijden van paniek is idd de enige uiting naar buiten toe, kansloos.
En daar kiezen we met z'n allen ook voor. Er staat niemand op de barricades en zonder bron uit de bekende hoeken nemen we niets aan.
Beetje volgens het principe; we testen alleen mensen die in Italie zijn geweest en als we besmettingen vinden van buiten Italie dan schalen we op. Meeste mensen zullen de interne tegenstrijdigheid niet eens horen.![]()
Heb je ze telepathisch meegenomen of in een tas/krat gestopt? Met je handen? Heb je een tas gepakt die er al hing, of had je er 1 mee van huis? Heb je het beurtbalkje neergezet?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja hoe moet je dat doen eigenlijk. Alles desinfecteren? En met wat?
[ Bericht 8% gewijzigd door Glitter_Aardbei op 07-03-2020 08:54:51 (Aanvulling) ]![]()
Wat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
discussie of er geen racisme zou ontstaan door die griepEmotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Als er een BN'r doodgaat!? Als er rijen staan voor de ziekenhuizen? Geen idee.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er moet gebeuren voor het kwartje valt bij onze nuchtere medemens. Moeten eeN kind dood, jong iemand zonder risico, bekend iemand,dierbaren?
Wanneer wordt hetvserieus genomen en komen er drastische collectieve maatregelen?![]()
Ja denk dat iedereen die hier post het daar bijna wel mee eens is.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 08:47 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Tis toch een complete dikke middelvinger naar de hele Groningse en Nederlandse bevolking dat ze dat die gore kutstudenten gewoon lekker terug naar NL laten komen. Sluit ze op in een schuur ofzo, dan liever Chineze taferelen hoor.
Als je zo door en door egoïstisch bent mag je wat mij betreft ook zo behandeld worden.
Probleem is dat 98% van de bevolking het blijf bagatelliseren en ook van bovenaf men niet verder komt dan "we kunnen niemand dwingen, vrij land, volgen het rivm"
Wat ik echt wil weten is waarom het rivm zo hard faalt. Laten we ervanuitgaan dat het intelligente mensen zijn die hun best doen.
Waar gaat het dan mis? Worden ze vanuit de politiek gedwongen? Zijn ze te arrogant om andere landen te volgen? Durven ze geen moeilijke beslissingen te nemen? Waarom dit continue achter de feiten aanlopen?
Je kan het inderdaad niet tegenhouden maar het had veel beter gekund dan hier. Kijk maar naar Zuid korea,Singaporeof Hong kong.![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)-ben-geen-virus.htmlquote:
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/530649
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-frankrijk-a3988746
Deze informatievoorziening overheerste, niet de informatie die had kunnen zorgen dat het niet als een idioot uitbreekt.
Geen informatie wat te doen, want er was niets te doen want er was geen protocol....
Wel kamervragen hoe om te gaan met deze maatschappelijke effecten.
En op zich s dat prima, als het én is... en dat was het uiteraard niet
de theemutsen![]()
![]()
Ik ben zelfs van mening dat er helemaal geen drastische maatregelen worden genomen. Welke gevolgen ook zullen komen. Pas als het kalf verdronken is, zullen zij zich afvragen hoe ze deze kunnen redden."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: