abonnement Unibet Coolblue
pi_199431590
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Elke vorm van energieopwekking heeft nadelen zo het lijkt.
Zonnepanelen kosten ook heel veel energie om te produceren en zijn volgens mij ook niet recyclebaar. Om nog maar te zwijgen over de omvormer die de zwakste schakel is.

Ik zou wel weer (op mijn vorige huis heb ik ze laten zetten) zonnepanelen willen, maar ik wacht even op de overheid. Die moeten maar een keer over de brug komen met subsidie.

Windmolens zijn een ramp voor mens en dier. Helaas blijkt er een gigantische lobby achter te zitten en is de politiek daar extreem gevoelig voor. In Nederland willen ze 200 meter hoger turbines op een halve kilometer van huizen zetten, in andere landen houden ze een veel grotere afstand aan. Wetenschappers noemen 1,5 kilometer om de overlast binnen de perken te houden. Ik ben benieuwd hoe wij de komende 10 jaar het landschap gaan vernachelen voor de komende generaties.
Dit is echt verschrikkelijk....

En men stemt maar D66
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199431626
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit is echt verschrikkelijk....

En men stemt maar D66
Men heeft schijnbaar niet zo'n besef van liberale partijen meer tegenwoordig. Die zijn er doorgaans gewoon voor het bedrijfsleven, niet voor het volk. Ik ben gewoon een 'loonslaaf' en heb dus geen enkel belang om op een liberale partij te stemmen.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 12:41:37 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199431638
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Elke vorm van energieopwekking heeft nadelen zo het lijkt.
Zonnepanelen kosten ook heel veel energie om te produceren en zijn volgens mij ook niet recyclebaar. Om nog maar te zwijgen over de omvormer die de zwakste schakel is.

Ik zou wel weer (op mijn vorige huis heb ik ze laten zetten) zonnepanelen willen, maar ik wacht even op de overheid. Die moeten maar een keer over de brug komen met subsidie.

Windmolens zijn een ramp voor mens en dier. Helaas blijkt er een gigantische lobby achter te zitten en is de politiek daar extreem gevoelig voor. In Nederland willen ze 200 meter hoger turbines op een halve kilometer van huizen zetten, in andere landen houden ze een veel grotere afstand aan. Wetenschappers noemen 1,5 kilometer om de overlast binnen de perken te houden. Ik ben benieuwd hoe wij de komende 10 jaar het landschap gaan vernachelen voor de komende generaties.
Je moet eens in Noord-Oost Duitsland kijken wat het neerzetten van duizenden windmolens met het landschap doet. Complete verwoesting gewoon.
Ik denk dat in die lobby mensen zitten die er ontzettend veel aan verdienen. Kan haast niet anders. Zonnepanelen op prive-huizen zijn helemaal geen overlast, maar daar is geen lobby voor. Daar zijn geen grote marges voor private partijen haalbaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199431646
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Men heeft schijnbaar niet zo'n besef van liberale partijen meer tegenwoordig. Die zijn er doorgaans gewoon voor het bedrijfsleven, niet voor het volk. Ik ben gewoon een 'loonslaaf' en heb dus geen enkel belang om op een liberale partij te stemmen.
Medisch ethisch ben ik een D66'er.

Al het overig kots ik keihard over die kutpartij.
10 jaar terug nog op gestemd. Toen was het toch wel enigszins een andere partij overigens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199431655
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet eens in Noord-Oost Duitsland kijken wat het neerzetten van duizenden windmolens met het landschap doet. Complete verwoesting gewoon.
Ik denk dat in die lobby mensen zitten die er ontzettend veel aan verdienen. Kan haast niet anders. Zonnepanelen op prive-huizen zijn helemaal geen overlast, maar daar is geen lobby voor. Daar zijn geen grote marges voor private partijen haalbaar.
Heb je een google mapje o.i.d. kvind het een beetje ver gaan om nu in de auto te stappen om naar Noord Oost Duitsland te rijden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199431686
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet eens in Noord-Oost Duitsland kijken wat het neerzetten van duizenden windmolens met het landschap doet. Complete verwoesting gewoon.
Ik denk dat in die lobby mensen zitten die er ontzettend veel aan verdienen. Kan haast niet anders. Zonnepanelen op prive-huizen zijn helemaal geen overlast, maar daar is geen lobby voor. Daar zijn geen grote marges voor private partijen haalbaar.
Ik kan je wel vertellen wat je er als boer aan verdient hoor. Mijn schoonouders wonen op het platteland en een boer in de buurt wou dolgraag windmolens plaatsen. 2 of 3 stuks. De hele buurt natuurlijk tegen aangezien die niet zitten te wachten op windmolens op zo'n korte afstand en omdat het nogal een mooi natuurgebied is met veel vogels. Die windmolens werken als gehaktmolen, maar dat terzijde.

De boer, die ook zijn hele stal al met zonnepanelen heeft bedenkt, wat overigens wel een mooie maatregel is waar helemaal niemand last van heeft. Wat mij betreft leggen we alle gebouwen vol met zonnepanelen. Hij deed het uit milieuoverwegingen. Maar natuurlijk zat er ook een financiële prikkel achter. Het blijkt dat een boer die een windmolen op zijn land heeft (die van 200 meter en hoger) er zo'n 30k per jaar voor krijgt. 3 levert je dus 90k per jaar op.

Financiële prikkels is ook de reden waarom er zoveel zonneparken op vruchtbare landbouwgrond wordt gepland. Het levert de grondeigenaar gewoon een goed vast inkomen op. De bedrijven weten dat en zoeken dan ook bewust noodlijdende boeren op die het financieel niet best hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2021 12:51:51 ]
  zaterdag 15 mei 2021 @ 12:52:56 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199431781
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heb je een google mapje o.i.d. kvind het een beetje ver gaan om nu in de auto te stappen om naar Noord Oost Duitsland te rijden.
In Duitsland heb je geen Street View, maar oa hier: https://goo.gl/maps/yiEY1zMkP7j8vNGo7
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 12:53:42 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199431796
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen wat je er als boer aan verdient hoor. Mijn schoonouders wonen op het platteland en een boer in de buurt wou dolgraag windmolens plaatsen. 2 of 3 stuks. De hele buurt natuurlijk tegen aangezien die niet zitten te wachten op windmolens op zo'n korte afstand en omdat het nogal een mooi natuurgebied is met veel vogels. Die windmolens werken als gehaktmolen, maar dat terzijde.

De boer, die ook zijn hele stal al met zonnepanelen heeft bedenkt, wat overigens wel een mooie maatregel is waar helemaal niemand last van heeft. Wat mij betreft leggen we alle gebouwen vol met zonnepanelen. Hij deed het uit milieuoverwegingen. Maar natuurlijk zat er ook een financiële prikkel achter. Het blijkt dat een boer die een windmolen op zijn land heeft (die van 200 meter en hoger) er zo'n 30k per jaar voor krijgt. 3 levert je dus 90k per jaar op.

Financiële prikkels is ook de reden waarom er zoveel zonneparken op vruchtbare landbouwgrond wordt gepland. Het levert de grondeigenaar gewoon een goed vast inkomen op. De bedrijven weten dat en zoeken dan ook bewust noodlijdende boeren op die het financieel niet best hebben.
En naast die boer vangen die bedrijven nog veel meer. Deels ook gesubsidieerd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199431838
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

En naast die boer vangen die bedrijven nog veel meer. Deels ook gesubsidieerd.
Zonder meer. En stel je eens voor, De boer slikt de overlast wel voor 90k per jaar.
De omwonenden die er net zoveel last van hebben krijgen 0 (nul) euro per jaar.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 12:58:17 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199431879
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zonder meer. En stel je eens voor, De boer slikt de overlast wel voor 90k per jaar.
De omwonenden die er net zoveel last van hebben krijgen 0 (nul) euro per jaar.
Gewoon zonnepanelen op de dagen, in combinatie met accu’s om de netbelasting te beperken lijkt me de beste oplossing. Op iedere woning en ieder bedrijf zo’n setje, dan ben je al 25% duurzaam of zo.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199431908
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:46 schreef DarkwingDuck het volgende:
Financiële prikkels is ook de reden waarom er zoveel zonneparken op vruchtbare landbouwgrond wordt gepland. Het levert de grondeigenaar gewoon een goed vast inkomen op. De bedrijven weten dat en zoeken dan ook bewust noodlijdende boeren op die het financieel niet best hebben.
Keb ook nog wat familie op het platteland, een goede stal volplempen met zonnepanelen en je moet al zowat naar een grote stroomaansluiting....
Tjah, doe er dan nog maar een lapje grond bij met zonnepanelen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199431930
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zonder meer. En stel je eens voor, De boer slikt de overlast wel voor 90k per jaar.
De omwonenden die er net zoveel last van hebben krijgen 0 (nul) euro per jaar.
Is er niks mogelijk om hier politiek inhoud aan te geven?

Ik denk echt dat het finaal door de grond zakt in een referendum.

Ook leip hoe dichtbevolkt wij eigenlijk wel niet zijn als NL, we zijn niet gemaakt voor windmolens op land.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199432071
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199432098
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is er niks mogelijk om hier politiek inhoud aan te geven?

Ik denk echt dat het finaal door de grond zakt in een referendum.

Ook leip hoe dichtbevolkt wij eigenlijk wel niet zijn als NL, we zijn niet gemaakt voor windmolens op land.
In een referendum op gemeentelijk niveau waar de bevolking mag stemmen of ze voor of tegen winmolens zijn in hun eigen gemeente zal geen enkele windmolen het halen. Er is simpelweg geen democratische bodem voor.

Dat zien we ook in Amsterdam. Waar ontzettend veel GroenLinks en D66 stemmers wonen. Die zijn allemaal voor windmolens, maar toen de plannen kwamen voor windmolens bij hun in de buurt bleken het allemaal NIMBY's te zijn. Windmolens zijn de vurige wens voor deze stemmers, maar bij de ander, niet bij hunzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2021 13:12:45 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 13:13:12 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199432112
quote:
Wacht eens even... dat is mijn achtertuin }:|
En het gaat ook nog mogelijk ten koste van een nieuwbouwwijk in een omgeving waar ik woningzoekende ben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:21:38 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199432276
Die windturbines op land is idd geen doen in NL, maar waarom een boer een stuk grasland niet vol zou mogen leggen met zonnepanelen snap ik dan weer niet.
Als dat meer oplevert dan er koeien op laten grazen dan geef ik hem groot gelijk. Niemand heeft er last van en het schijnt juist weer uitstekend te zijn voor de biodiversiteit.
Laat er lekker schapen op lopen om het gras kort te houden, is dat ook geregeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:22:51 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199432304
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:21 schreef Leandra het volgende:
Die windturbines op land is idd geen doen in NL, maar waarom een boer een stuk grasland niet vol zou mogen leggen met zonnepanelen snap ik dan weer niet.
Als dat meer oplevert dan er koeien op laten grazen dan geef ik hem groot gelijk. Niemand heeft er last van en het schijnt juist weer uitstekend te zijn voor de biodiversiteit.
Laat er lekker schapen op lopen om het gras kort te houden, is dat ook geregeld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:21 schreef Leandra het volgende:
Die windturbines op land is idd geen doen in NL, maar waarom een boer een stuk grasland niet vol zou mogen leggen met zonnepanelen snap ik dan weer niet.
Als dat meer oplevert dan er koeien op laten grazen dan geef ik hem groot gelijk. Niemand heeft er last van en het schijnt juist weer uitstekend te zijn voor de biodiversiteit.
Laat er lekker schapen op lopen om het gras kort te houden, is dat ook geregeld.
Volgens mij is het helemaal niet zo goed voor de grond!

Er is in Nederland honderden miljoenen m2 aan dakoppervlak. Laten we die panelen daar plaatsen ipv op de bodem.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199432308
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet eens in Noord-Oost Duitsland kijken wat het neerzetten van duizenden windmolens met het landschap doet. Complete verwoesting gewoon.
Ik denk dat in die lobby mensen zitten die er ontzettend veel aan verdienen. Kan haast niet anders. Zonnepanelen op prive-huizen zijn helemaal geen overlast, maar daar is geen lobby voor. Daar zijn geen grote marges voor private partijen haalbaar.
Vergeet niet dat het niet alleen om het zicht gaat.

zwavelhexafluoride (SF6)
quote:
Schakelstations zijn knooppunten in het hoogspanningsnet waarin verbinding kunnen worden aan- en uitgezet. Denk aan het transformatorhuisje of hoogspanningsstations. Ook in het binnenste van windmolens wordt het gas vaak gebruikt. Het gebruik van SF6 verkleint namelijk het risico op kortsluiting.

Honderden kilo's gelekt
Jaarlijks lekken echter alleen al in ons land honderden kilo’s de lucht in. Een SF6-molecuul is 23.000 keer zo zwaar als een CO2-molecuul en blijft duizenden jaren actief. Producenten van de schakelapparatuur en windmolens zoeken naar alternatieven, laten ze aan de Telegraaf weten. Hun klanten, netwerkbedrijven als Tennet en Liander, gaan echt liever voor goedkopere en bewezen oplossingen. De giftige stof SF6 komt niet voor in het klimaatakkoord, ondanks dat tientallen jaren geleden al werd geconstateerd dat SF6 bestreden moet worden. Het KNMI meet de SF6-concentratie in de atmosfeer niet. De Nederlandse Emissie Autoriteit houdt er geen toezicht op.
Ik heb wat werk gedaan voor windparken op zee en het is gewoon goudgeld verdienen op emotie en subsidie.
Verder wel erg mooi werk als je van mechanica houdt. Prachtschepen met bijzondere systemen
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:23:33 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199432317
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is er niks mogelijk om hier politiek inhoud aan te geven?

Ik denk echt dat het finaal door de grond zakt in een referendum.

Ook leip hoe dichtbevolkt wij eigenlijk wel niet zijn als NL, we zijn niet gemaakt voor windmolens op land.
Niet voor niets dat de politiek de referenda weer snel heeft afgeschaft
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 13:23:44 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199432321
200 meter ook echt, en ik dacht dat ze in Utrecht een steekje los hadden zitten _O-

Die dingen zou ik dan van zolder kunnen zien, en ik woon er 2km van af zonder vrij uitzicht op de polder.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:24:35 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199432338
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:22 schreef LXIV het volgende:

[..]


[..]

Volgens mij is het helemaal niet zo goed voor de grond!

Er is in Nederland honderden miljoenen m2 aan dakoppervlak. Laten we die panelen daar plaatsen ipv op de bodem.
Het is juist prima voor uitgeputte landbouwgrond, mits je het zonnepark goed inricht:

https://www.hieropgewekt.(...)en-met-een-zonnepark
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:26:00 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199432367
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is juist prima voor uitgeputte landbouwgrond, mits je het zonnepark goed inricht:

https://www.hieropgewekt.(...)en-met-een-zonnepark
Ik zou het gewoon braak laten liggen en de panelen op het dak.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:27:20 #273
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199432387
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Medisch ethisch ben ik een D66'er.

Al het overig kots ik keihard over die kutpartij.
10 jaar terug nog op gestemd. Toen was het toch wel enigszins een andere partij overigens.
D66 is een VVD napraat partij zonder verdere inhoud, veel geklets , geen wol
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199432388
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:21 schreef Leandra het volgende:
Die windturbines op land is idd geen doen in NL, maar waarom een boer een stuk grasland niet vol zou mogen leggen met zonnepanelen snap ik dan weer niet.
Als dat meer oplevert dan er koeien op laten grazen dan geef ik hem groot gelijk. Niemand heeft er last van en het schijnt juist weer uitstekend te zijn voor de biodiversiteit.
Laat er lekker schapen op lopen om het gras kort te houden, is dat ook geregeld.
Geen geiten, die gaan op de panelen springen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:28:23 #275
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199432402
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is juist prima voor uitgeputte landbouwgrond, mits je het zonnepark goed inricht:

https://www.hieropgewekt.(...)en-met-een-zonnepark
uitgeputte landbouwgrond?/

Dat bestaat niet

De boeren krijgen vanwege grondgebondenheid het recht om koeien op stal te zetten, als men grond heeft , huurt of pacht

de kwaliteit van de grond doet niet veel ter zake
Sommige stukken land komt nooit een mens en zeker geen koe, de pacht is slechts 1% van de grondwaarde of minder , maar vanwege de lage rente stand toch aantrekkelijk

Landbouwgrond kopen voor zonnepanelen is wel aantrekkelijk, maar daar geeft de politiek weer geen vergunning voor , die wil er koeien op hebben
Zit raar in elkaar die politiek , die heeft soms ruzie met zichzelf

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 15-05-2021 13:34:05 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199432404
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
En dat is problematisch, want slechts één kilo SF6 zorgt voor net zoveel broeikaseffect als 23.500 kg CO2.
Duidelijke info.
Vraag me wel af waarom we niet gaan voor kerncentrales.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jeanne_Darc op 15-05-2021 14:02:35 ]
pi_199432406
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij is het helemaal niet zo goed voor de grond!

Er is in Nederland honderden miljoenen m2 aan dakoppervlak. Laten we die panelen daar plaatsen ipv op de bodem.
Er lopen wel wat onderzoekjes die wel wat positieve zaken laten zien ook wel hoor.

https://www.tno.nl/nl/aan(...)rsiteit-zonneparken/
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199432478
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:23 schreef Murdera het volgende:
Ik heb wat werk gedaan voor windparken op zee en het is gewoon goudgeld verdienen op emotie en subsidie.
Verder wel erg mooi werk als je van mechanica houdt. Prachtschepen met bijzondere systemen
Boskalis?

De CEO van dat baggerbedrijf (pun intented) gelooft er niet eens in dat het rendabel kan diep op zee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199432480
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 00:11 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Daar kunnen we het mee oneens zijn idd. Maar feit blijft dat partij voor de dieren akkoord is met windmolens op het land. Die zijn af qua geloofwaardigheid. Onderaan elke windmolen vind je dode vogels. #birdlivesmatter
Ooit gehoord van concern trolling? Jij bent er echt het schoolvoorbeeld van.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:36:07 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199432549
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er lopen wel wat onderzoekjes die wel wat positieve zaken laten zien ook wel hoor.

https://www.tno.nl/nl/aan(...)rsiteit-zonneparken/
Ok. Vind het zelf ook geen gezicht, zo’n weiland met panelen, maar goed. Beter dan een molen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199432565
Het afschaffen van het eigendomsrecht is een belangrijke stap in de Great Reset.

Zonder eigendommen is er ook geen handel (het uitwisselen van eigendommen) meer mogelijk en houdt dus ook de economie op te bestaan.

We gaan dan langzamerhand toe naar een vorm van communisme, waarbij één centraal, ongekozen, gezag bepaalt wat goed is voor iedereen.
pi_199432594
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Vind het zelf ook geen gezicht, zo’n weiland met panelen, maar goed. Beter dan een molen.
Eensch joh, maar alles met mate vaak ook wel, een heel hectare is gelijk al zo groot. Is het een strook van 40*50 valt het wel weer mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:39:04 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199432607
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eensch joh, maar alles met mate vaak ook wel, een heel hectare is gelijk al zo groot. Is het een strook van 40*50 valt het wel weer mee.
Of zet die dingen in de Sahara en maak een supergeleidende kabel naar Europa toe.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199432612
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
We gaan dan langzamerhand toe naar een vorm van communisme, waarbij één centraal, ongekozen, gezag De EU bepaalt wat goed is voor iedereen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199432623
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of zet die dingen in de Sahara en maak een supergeleidende kabel naar Europa toe.
Sneeuwen ze onder in het zand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:43:13 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199432678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of zet die dingen in de Sahara en maak een supergeleidende kabel naar Europa toe.
of zet die dingen in Roemenië , daar kost landbouwgrond een 50 cent per meter hier 10 euro per meter , maar daar geeft men niet zoveel subsidie als hier

https://www.pzc.nl/algeme(...)dbouwnatie~ac8cef6c/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199432684
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja, de EU is inderdaad een centraal, ongekozen, machtsblok.
pi_199432734
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of zet die dingen in Roemenië , daar kost landbouwgrond een 10 cent per meter
Of zet die dingen gewoon nergens neer. Ze zijn niet rendabel en kunnen ook bij lange na niet voldoen aan de energiebehoefte. Op plaatsen waar windmolens worden gesubsidieerd en er dus kunstmatig goedkope stroom wordt aangeboden, trekt dit slechts grote buitenlandse energieslurpers aan.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 14:03:41 #289
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199433046
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Of zet die dingen gewoon nergens neer. Ze zijn niet rendabel en kunnen ook bij lange na niet voldoen aan de energiebehoefte. Op plaatsen waar windmolens worden gesubsidieerd en er dus kunstmatig goedkope stroom wordt aangeboden, trekt dit slechts grote buitenlandse energieslurpers aan.
Ja klopt
Maar ja het Parijs klimaat akkoord is getekend
en dat is ingevuld met Biomassa en windmolens

dat zijn van die dingen die de politiek doet

Dat zou ook kunnen met recreatie aan te bieden in eigen land ,stoppen met koeien te subsidiëren en woningbouw met zonnepanelen en oude woningen en oude koestallen slopen

Dat scheelt bakken met methaan en Co2 uitstoot
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199433588
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja klopt
Maar ja het Parijs klimaat akkoord is getekend
en dat is ingevuld met Biomassa en windmolens

dat zijn van die dingen die de politiek doet

Dat zou ook kunnen met recreatie aan te bieden in eigen land ,stoppen met koeien te subsidiëren en woningbouw met zonnepanelen en oude woningen en oude koestallen slopen

Dat scheelt bakken met methaan en Co2 uitstoot
Het werkelijke doel is niet het reduceren van CO2, maar het creëren van een collectieve CO2-schuld. Deze schuld leidt tot macht bij degene die de CO2-emissierechten verstrekken en verhandelen.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 14:55:55 #291
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199433859
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 14:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het werkelijke doel is niet het reduceren van CO2, maar het creëren van een collectieve CO2-schuld. Deze schuld leidt tot macht bij degene die de CO2-emissierechten verstrekken en verhandelen.
emissierechten handel is een valse economie aangezien China niet mee doet

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 15-05-2021 15:03:55 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 15 mei 2021 @ 15:10:52 #292
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199434089
Links extremisme.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 15:30:37 #293
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199434338
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:10 schreef Ixnay het volgende:
Links extremisme.
het punt is die windboeren willen helemaal geen grond kopen , ze willen gewoon dat de overheid die landeigenaren verplicht om windpalen neer te zetten om niet , gedoog verplichting noemt men dat

En het rare is dat veel land daar is van de Gemeente en Staatsbosbeheer en die willen helemaal geen windpalen op hun grond

Maar de gemeente wil perse windpalen zetten op gebieden die in aanmerking komen voor woningbouw en niet op hun eigen gronden

Het hele zaakje stinkt aan alle kanten

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 15-05-2021 18:17:01 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 15 mei 2021 @ 18:41:37 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199436591
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:24 schreef Leandra het volgende:

Het is juist prima voor uitgeputte landbouwgrond, mits je het zonnepark goed inricht:

https://www.hieropgewekt.(...)en-met-een-zonnepark
Een hoop mitsen en maren en "kan"... De realiteit is dat die parken zoveel mogelijk oppervlak benutten en er dus helemaal niks groeit.

De parken die ik hier zie kun je de schapen hooguit onder laten schuilen voor de regen... :')
  zaterdag 15 mei 2021 @ 18:50:30 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199436709
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 18:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een hoop mitsen en maren en "kan"... De realiteit is dat die parken zoveel mogelijk oppervlak benutten en er dus helemaal niks groeit.

De parken die ik hier zie kun je de schapen hooguit onder laten schuilen voor de regen... :')
Ik zag ze pas anders lekker grazen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 mei 2021 @ 18:54:27 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199436762
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:32 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ooit gehoord van concern trolling? Jij bent er echt het schoolvoorbeeld van.
Gelukkig post hij al bijna een jaar niet meer, laten we dat zo houden en nodig hem niet uit...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199436885
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 18:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een hoop mitsen en maren en "kan"... De realiteit is dat die parken zoveel mogelijk oppervlak benutten en er dus helemaal niks groeit.

De parken die ik hier zie kun je de schapen hooguit onder laten schuilen voor de regen... :')
Ik ken twee soorten parken. Diie waar alle panelen dezelfde kant op staan, daar groeit her en der nog wat gras tussen de paden. Ik ken ze ook waar de panelen als een soort dakje tegen elkaar aan staan. daar groeit niets.

Beide typen storten bakken met beton in de grond voor de fundatie. Op beide type zonnevelden zal nooit meer een weidevogel komen. Beide zijn ongeschikt voor vee en ongeschikt voor akkerbouw, bosbouw of andere begroeiing. Diegene die beweert dat dit goed is voor het milieu liegt zichzelf voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2021 19:03:09 ]
  zaterdag 15 mei 2021 @ 19:09:57 #298
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199437001
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 19:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik ken twee soorten parken. Diie waar alle panelen dezelfde kant op staan, daar groeit her en der nog wat gras tussen de paden. Ik ken ze ook waar de panelen als een soort dakje tegen elkaar aan staan. daar groeit niets.

Beide typen storten bakken met beton in de grond voor de fundatie. Op beide type zonnevelden zal nooit meer een weidevogel komen. Beide zijn ongeschikt voor vee en ongeschikt voor akkerbouw, bosbouw of andere begroeiing. Diegene die beweert dat dit goed is voor het milieu liegt zichzelf voor.
zonnepanelen horen op daken , windmolens op zee , de Waddenzee kan prima ,
heeft niemand last van, ook de zeehonden en vissen niet

woningen bouwen met grote daken op het zuiden gericht en daar zoveel mogelijk zonepanelen op leggen de geldelijke opbrengst aan groene stroom gebruiken om ten goede te laten komen aan de huurders en kopers

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Vind het zelf ook geen gezicht, zo n weiland met panelen, maar goed. Beter dan een molen.
Allebei niet goed

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 15-05-2021 19:15:15 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 15 mei 2021 @ 20:12:51 #299
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199438088
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 19:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

Beide zijn ongeschikt voor vee en ongeschikt voor akkerbouw....

Diegene die beweert dat dit goed is voor het milieu liegt zichzelf voor.
Geen vee en geen akkerbouw is juist heel goed voor het milieu.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199438169
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 20:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Geen vee en geen akkerbouw is juist heel goed voor het milieu.
Vergelijken met weilanden vol met zonnepanelen is een stuk landbouwgrond vele malen beter voor het milieu. Om nog maar te zwijgen wat er met die panelen gebeurd als ze hun technische levensduur bereikt hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')