Dus maximaal twee weken tot "shit hits the fan".quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:16 schreef Viltje het volgende:
Iemand vroeg in het vorige topic wanneer Italië net zoveel cases had als Nederland (~130). Ik weet niet meer wie het was, maar ik heb het nog even opgezocht:
https://www.theguardian.c(...)irus-outbreak-spread
Op 23 februari waren er dus 150 bekende gevallen in Italië volgens the Guardian.
Ja ik dacht dat 't wel ff handig was om te laten weten dat 'r ook een hele hoop mensen die wel kunnen nadenken in Noord Brabant wonen.quote:
Minstensquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Totale ineenstorting der westerse samenleving hoort gewoon tot de mogelijkheden. En dat is dan nog in het gunstigste geval.
Slaapt u lekker allen.
Hier moet je ook de positieve kanten van zien.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Totale ineenstorting der westerse samenleving hoort gewoon tot de mogelijkheden. En dat is dan nog in het gunstigste geval.
Ik kan wel begrijpen waarom ze zorgmedewerkers testen. Huisartsen en artsen op de spoedeisende hulp hebben de grootste kans om het virus op te lopen. Ik denk dat ze niet iedereen vragen om binnen te blijven omdat ze de situatie willen bevriezen. Ze willen de situatie bevriezen, omdat ze denken dat het virus lokaal wordt verspreid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:07 schreef Kyran het volgende:
Ik snap sowieso niet hoe ze het nou precies voor zich zien.
Ze vragen iedereen met klachten om thuis te blijven, zodat ze de situatie "bevriezen". Tot zo ver snap ik het nog, want ze vragen dus alle lagen van de bevolking om hetzelfde te doen.
Daarna gaan ze alle zorgmedewerkers met klachten testen op corona. Ze pikken er dus één bevolkingslaag uit om te testen en dan weten ze hoe de situatie is in de hele provincie?
Gemiste kans dat ze die stukjes DL er niet bij ingetekend hebben. Alsof het virus grenzen kent.quote:
Dit ga je krijgen, anarchie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:13 schreef zipcon het volgende:
In Berlijn is een volledige vrachtwagen met 60.000 mondmaskers en desinfectiemiddelen gestolen, bestemd voor het Charité kinderziekenhuis. Treurige zaak.
https://www.rbb24.de/pano(...)ittel-gestohlen.html
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Ik begin me zo onderhand toch langzaam serieus zorgen te maken.
Heel deze kutzooi daar gaat behalve een hoop zieken, dooien en persoonlijk leed ook gewoon ellende van komen vrees ik.
Slaapt u lekker allen.
Ik ben een slappe ecto van middelbare leeftijdquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier moet je ook de positieve kanten van zien.
Sterkere mensen blijven over. Reset voor de samenleving voor milieu, achterstand, zieken en een nieuw besef van leven en vechten.
Ik ga naar Urk verhuizen, denk ik!quote:
Ik herinner me een vraaggesprek met Bruins waarin gevraagd werd waarom Duitsland hele ander maatregelen nam dan Nederlandquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans dat ze die stukjes DL er niet bij ingetekend hebben. Alsof het virus grenzen kent.
RIVM heeft het al druk genoeg om de Nederlandse gevallen bij te houden, en de grensoverschrijdende infecties tussen Nederland en Duitsland zijn tot nu toe verwaarloosbaar gebleken. Binnenlandse contacten tussen burgers komen natuurlijk ook veel en veel vaker voor.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans dat ze die stukjes DL er niet bij ingetekend hebben. Alsof het virus grenzen kent.
Dat is mogelijk in een aantal gevallen. Als het bij iedereen blijvende longschade aanrichtte was de mortaliteit eerder 30%. Een aanzienlijk deel van de mensen heeft zelfs niet eens door dat ze besmet zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Autopsie gaf toch blijvende longschade aan? Weet niet of haast maken wel zo wijs is. En de herbesmettelijkheid is ook niet helemaal helder nog.
Was hoorn. Was alleen verdacht. Was loos alarmquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ga naar Urk verhuizen, denk ik!
Maar was er niet ergens in Noord-Holland ook een geval?
Ik meen dat er wat ten oosten van Heerhugowaard was? Of was dat alleen maar een verdacht geval?
Ahh okee!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:21 schreef Olga het volgende:
[..]
[..]
Was hoorn. Was alleen verdacht. Was loos alarm
Er is maar één ding dat we kunnen doen:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Heel deze kutzooi daar gaat behalve een hoop zieken, dooien en persoonlijk leed ook gewoon ellende van komen vrees ik.
Slaapt u lekker allen.
Moest ik ookquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:21 schreef banaantjeEE het volgende:
Laptop verplicht moeten meenemen van werk, in afwachting wat het weekend brengt.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er is maar één ding dat we kunnen doen:
[ afbeelding ]
Ik geloof nergens in.... en dit lijf hier heeft heel veel bodylotion en is tot op heen prima instaat geweest mij te laten overleven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:10 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Jij gelooft in de theorie dat je het maar één keer kan krijgen? Ik hang meer het geloof aan dat de tweede besmetting heftiger zal zijn, dus zit niet te wachten op de eerste besmetting.
Oh dear, ik was vandaag nog in de Jaarbeurs.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:22 schreef Montagui het volgende:
Nederlandse bronnen van besmetting:
Noord Italië - meer dan 2 weken geleden
Carnaval - 2 weken geleden
Das Coen und Sander fest - nu!
Maar worden die mensen goed geteld als ze x weken na hun ‘herstel’ pas overlijden door longproblemen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat is mogelijk in een aantal gevallen. Als het bij iedereen blijvende longschade aanrichtte was de mortaliteit eerder 30%. Een aanzienlijk deel van de mensen heeft zelfs niet eens door dat ze besmet zijn.
Alsjeblieft zeg, paniekzaaierquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Slaapt u lekker allen.
Ik nietquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben een slappe ecto van middelbare leeftijd
RIP aan mijn nabestaanden alvast
We zullen zien hoe de situatie over 2 weken in Italië is; dan weten we ook hoe het over een maand hier is.quote:
Mag ik dan bij jou?quote:
Je ziet het daarin gewoon oprukken. Los dat het plaatje wat suggestief appeleert aan dat half nederland nu besmet is. er zijn er iets van 150 op 17.000.000+de rest van het (onbekende) bezoek dus nog minder als bij een gewone griep.quote:
Ik ben kalm. Weet je wat het probleem is? Dat ik er niet heel erg gerust op ben. Met dit virus. En toestanden. En alles. Maar verder gaat het wel hoor.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Kalm aan vosss... kalm aan... probeer te lachen, dat is gezond
Denk dat Nederland daar te nuchter voor is...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:25 schreef vosss het volgende:
[..]
We zullen zien hoe de situatie over 2 weken in Italië is; dan weten we ook hoe het over een maand hier is.
Waarom heeft de WHO overigens nog geen pandemie uitgeroepen?
Dat is wel goed nieuws inderdaad. Meer goed nieuws aub. Ik hou van goed nieuws.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:28 schreef Vallon het volgende:
Het goede nieuws is dat gezien het aantal mensen wereld, wijd het noig allezin meevalt.
Dat lachen vergaat je wel:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Kalm aan vosss... kalm aan... probeer te lachen, dat is gezond
En gewoon 3 weken lang iedereen besmetten en dan pas ziek worden.quote:35 MINUTEN GELEDEN
Studenten Vindicat krijgen bij thuiskomst voorlichting GGD
De studenten van studentenvereniging Vindicat krijgen bij thuiskomst in Groningen voorlichting van de GGD. De groep vertrok vandaag met 14 bussen vanuit Noord-Italië en komt morgen in de loop van de ochtend aan. Geen van de Vindicaters vertoonde bij vertrek ziekteverschijnselen, waardoor niemand achter hoefde te blijven in Italië.
Toch wil de GGD Groningen de groep van 900 wintersporters bij thuiskomst informeren over het coronavirus, voor het geval ze alsnog symptomen krijgen. Ze krijgen daarom voorlichting over wat ze moeten doen als ze alsnog ziek worden.
Studenten die luchtwegklachten hebben, worden bij thuiskomst meteen getest op het virus. Wie geen klachten heeft, hoeft niet getest te worden.
Misschien een aantal dagen het nieuws over het virus vermijden? De samenleving gaat echt niet instorten. Is tijdens de Spaanse griep ook niet gebeurd.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Slaapt u lekker allen.
Dood gaan, ga je maar één keer.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is wel goed nieuws inderdaad. Meer goed nieuws aub. Ik hou van goed nieuws.
Ok, boks man... op 2 meter afstandquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben kalm. Weet je wat het probleem is? Dat ik er niet heel erg gerust op ben. Met dit virus. En toestanden. En alles. Maar verder gaat het wel hoor.
Het is toch maar een griepjequote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:00 schreef Kyran het volgende:
Net nu ik dacht dat het RIVM eindelijk maatregelen durfde te nemen hebben zij het alweer lopen downplayen. Wat een gasten ook
Euh dan ga je gewoon naar de supermarkt toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:29 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Denk dat Nederland daar te nuchter voor is...
Het RIVM adviseert tot nu toe vooral geen voedsel in te slaanAls je het krijgt, en iedereen heeft het straks moet je maar kijken hoe je aan eten komt
Ow dat was om 2130 op npo2 toch??quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:31 schreef zipcon het volgende:
Van Dissel zit nu in Nieuwsuur om toelichting te geven over Brabant.
In Dl was er vandaag nog zat toiletpapier en handzeep.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:30 schreef theNull het volgende:
https://www.tubantia.nl/r(...)-in-twente~a13bcf0f/
Lekker dan, morgen maar even gaan hamsteren.
Het lag er ook niet duimendik bovenop, echt, als script voor een b-film was het met hoongelach opzij geschovenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:36 schreef zipcon het volgende:
Zit van Dissel nu te zeggen "we weten niet of dat met carnaval te maken heeft". Een paar dagen geleden was hij nog stellig dat carnaval helemaal niets te maken heeft met coronavirusverspreiding.
Ssssssshhhhquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:36 schreef zipcon het volgende:
Zit van Dissel nu te zeggen "we weten niet of dat met carnaval te maken heeft". Een paar dagen geleden was hij nog stellig dat carnaval helemaal niets te maken heeft met coronavirusverspreiding.
Dementie is vooralsnog het dodelijkste - met 16000/jaar - en daar liggen we (behalve de betrokkenen) ook niet bepaald wakker van. Maar goed, dit virus komt voor veel mensen veel te dichtbij wat hun dagelijkse beslommeringen en gevoel van onbegrensde zekerheid doet omwentelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Het is toch maar een griepjeen niet erg dodelijk toch...
![]()
![]()
Grapje?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:37 schreef Toefjes het volgende:
Die man straalt toch rust en gezag uit hoor. Wat een charisma.
Mensen die nu niet hamsteren zijn straks dezelfde mensen als de mensen die lachten om de mondkapjesquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:30 schreef theNull het volgende:
https://www.tubantia.nl/r(...)-in-twente~a13bcf0f/
Lekker dan, morgen maar even gaan hamsteren.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:37 schreef Toefjes het volgende:
Die man straalt toch rust en gezag uit hoor. Wat een charisma.
Echt laten ze dat volk gewoon afschietenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat lachen vergaat je wel:
[..]
En gewoon 3 weken lang iedereen besmetten en dan pas ziek worden.
We hebben het hier over 900 mogelijke dragers van het virus.
Een soort invasie is het eigenlijk.
Dat vier je in kleine groepjesquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:36 schreef zipcon het volgende:
Zonder te kijken kan je al (weken) invullen dat wat je krijgt te horen, geen enkel bruikbare functie heeft. Het zorgt er alleen maar voor dat mensen nog meer onbeantwoordbare "waarom" - naar de bekende weg - vragen gaan stellen. Een soort van sociaal lotgenoten gebeuren waar het fijn is dat je niet absurd gevonden wordt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow dat was om 2130 op npo2 toch??
Even kieken
Je moet niet zulke waarheden vertellen hier. Kan men niks mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dementie is vooralsnog het dodelijkste - met 16000/jaar - en daar liggen we (behalve de betrokkenen) ook niet bepaald wakker van. Maar goed, dit virus komt voor veel mensen veel te dichtbij wat hun dagelijkse beslommeringen en gevoel van onbegrensde zekerheid doet omwentelen.
Ik heb nooit Carnaval gevierd, maar het blijkt nu dat ik er ook een heel verkeerd beeld bij had. Ik dacht altijd dat het met polonaises was enzo. Stom.quote:
Had het gezien, was ook raar verhaal, maar intrigerend wel... account op zwart alles... was vermakelijkquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik weet niet of iemand waarde hechtte aan cardio jacco met zijn cijfertjes (of dat die uberhaupt hier voorbij kwamen), maar GeenStijl heeft deze ontmaskerd.
https://www.geenstijl.nl/(...)ijkt-voetbalfantast/
Ik zei het al eerder, maar:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat lachen vergaat je wel:
[..]
En gewoon 3 weken lang iedereen besmetten en dan pas ziek worden.
We hebben het hier over 900 mogelijke dragers van het virus.
Een soort invasie is het eigenlijk.
Het gaat er meer om dat men hierop heeft kunnen anticiperen, hier kennelijk niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet niet zulke waarheden vertellen hier. Kan men niks mee.
Pfff, zo hey, 85km nog wel. Dan kunnen ze nooit besmet worden natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:42 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik zei het al eerder, maar:
"Sestrière ligt in een afgelegen vallei, 85 kilometer verwijderd van de dichtstbijzijnde besmettingen in Noord-Italië"
Jij woont waarschijnlijk dichter bij iemand die besmet is, dan dat deze vakantiegangers zijn geweest.
Zou sowieso niet een slecht idee zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:43 schreef KingRadler het volgende:
Is er al een negatief reis advies naar Brabant
Hey Google.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:43 schreef Zalmslaatje het volgende:
Veel mensen hebben tegenwoordig een afluisterdevice (Siri, Cortana, etc.) aanstaan, kunnen die niet een algoritme laten mee draaien dat precies in kaart brengt waar het men zich het meest de pleuris corona/griep hoest?
Als dementie besmettelijk was...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dementie is vooralsnog het dodelijkste - met 16000/jaar - en daar liggen we (behalve de betrokkenen) ook niet bepaald wakker van. Maar goed, dit virus komt voor veel mensen veel te dichtbij wat hun dagelijkse beslommeringen en gevoel van onbegrensde zekerheid doet omwentelen.
Je moet niet zulke waarheden vertellen. Kunnen die gasten niks mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat men hierop heeft kunnen anticiperen, hier kennelijk niet.
Het vastlopen van het zorgsysteem, dat zonder corona al onder spanning staat is de grootste zorg.
Dit kan ontwrichtend werken, en dat is heel vervelend, bijvoorbeeld als je zwanger bent, of kanker hebt, of jezelf in de puinpoeier rijdt
Daar is men bezorgd over
snap je?
Jij snapt het niet vriend.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat men hierop heeft kunnen anticiperen, hier kennelijk niet.
Het vastlopen van het zorgsysteem, dat zonder corona al onder spanning staat is de grootste zorg.
Dit kan ontwrichtend werken, en dat is heel vervelend, bijvoorbeeld als je zwanger bent, of kanker hebt, of jezelf in de puinpoeier rijdt
Daar is men bezorgd over
snap je?
Als iemand in Utrecht besmet is, dan ligt heel Nederland in een straal van 85kmquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Pfff, zo hey, 85km nog wel. Dan kunnen ze nooit besmet worden natuurlijk.
Er zijn genoeg gevallen bekend van mensen die 200km van risicogebieden afzaten en alsnog besmet zijn geraakt.
Als je 13 bent en de volgende roze koek het item van de dag is is dat ook een ver van je bed show.. geliefden heb je immers alleen voor de cadeautjes als je 14 wordtquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Je moet niet zulke waarheden vertellen. Kunnen die gasten niks mee.
Gebruik dit soort "services" niet, kan iemand even een testje doen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey Google.
Wordt er veel gehoest in de buurt?
Ga lekker buitenspelen kind, het is best lekkerquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij snapt het niet vriend.
We zijn niet onbegrensd veilig. We kunnen niet altijd bouwen op een alles beschermende overheid. Soms gaan er veel mensen dood en toch gaat het leven door.
Je bent gewoon bang.
JONG WOON JIJ IN BRABANT??? BINNEN BLIJVEN KETTER!!!!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:43 schreef banaantjeEE het volgende:
Heb toch ook al hele week last van een hoest, maar geen koorts.
quote:In fase 3 van het plan van aanpak staat dat we aan schooldirecties vragen om contactrisico’s te inventariseren. Na overleg met een aantal directeuren hebben we besloten dat dit nu niet zinvol meer is en wellicht kan leiden tot stress onder ouders. Vooralsnog worden de contactrisico’s nu niet geïnventariseerd.
Ik wel, en ik hoestquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:46 schreef vosss het volgende:
[..]
JONG WOON JIJ IN BRABANT??? BINNEN BLIJVEN KETTER!!!!
Net als het Corona/Covid waar je al helemaal niets mee kunt .quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet niet zulke waarheden vertellen hier. Kan men niks mee.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Vond jou vanaf dag één al een beetje viezig
Google verwijst naar de huisarts. Geen resultaten over corona verder.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:46 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Gebruik dit soort "services" niet, kan iemand even een testje doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |