Dat gaat geen zak helpen. De beer is los. Het RIVM is vooral bezig met paniek voorkomen heb ik het idee.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:54 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Kunnen Italië beter in lockdown zetten.
Drachten zelf ook nog rustig.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:46 schreef influcted het volgende:
[..]
Nee, maar wel diezelfde gemeente. Grenzend aan Drachten.
https://mailchi.mp/esicm/(...)09715?e=%5BUNIQID%5Dquote:Milan, 4 March 2020
Dear friends,
At this moment in time, we believe it is important to share our first impressions and what we have learned in the first ten days of the COVID-19 outbreak.
We have seen a very high number of ICU admissions, almost entirely due to severe hypoxic respiratory failure requiring mechanical ventilation.
The surge can be important during an outbreak and cluster containment has to be in place to slow down virus transmission.
We are seeing a high percentage of positive cases being admitted to our Intensive Care Units, in the range of 10% of all positive patients.
We wish to convey a strong message: Get ready!
We also want to share with you some key points from our experience:
- Get ready now - with your ICU’s networks - to define your contingency plan in the event of an outbreak in your community
- Don’t work “in silo”. Coordinate with your hospital management and other healthcare professionals to prepare your response
- Make sure your hospital management and procurement office have a protocol in place about which personal protection equipment (PPE) to stock and re-stock
- Make sure your staff is trained in donning and doffing procedures
- Use education, training and simulation as much as possible
- Identify early hospitals that can manage the initial surge in a safe way
- Increase your total ICU capacity
- Get ready to prepare ICU areas where to cohort COVID-19 + patients - in every hospital if necessary
- Put in place a triage protocol to identify suspected cases, test them and direct them to the right cohort
- Make sure you set clear goals for care with the patients and their families early on
With our best regards
Prof. Maurizio Cecconi
President elect, ESICM
Humanitas University, Milan
Prof. Antonio Pesenti
University of Milan
Prof. Giacomo Grasselli
University of Milan
Gewoon lekker alleen mensen met Italië connecties blijven testen en blijven roepen dat zolang alles herleid kan worden naar Italië alles in orde is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gaat geen zak helpen. De beer is los. Het RIVM is vooral bezig met paniek voorkomen heb ik het idee.
Persoonlijk ben ik van mening dat dat géén taak is voor het RIVM, maar wellicht dat de politiek daar anders over denkt.
Ik heb eigenlijk hetzelfde gevoel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gaat geen zak helpen. De beer is los. Het RIVM is vooral bezig met paniek voorkomen heb ik het idee.
Persoonlijk ben ik van mening dat dat géén taak is voor het RIVM, maar wellicht dat de politiek daar anders over denkt.
Volgende ziekenhuis dat dicht gaat dadeliijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:42 schreef Logician2.0 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)845156052270556/?d=n
Exact, het zou een onafhankelijk wetenschappelijk instituut moeten zijn, geen politiek toneel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Kabinet Rutte in een notendopquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef KingRadler het volgende:
Nederland is alleen bezig om geen paniek en Economische schaden te beperken.
Gezondheid van de burger en hulpverleners vinden ze niet belangrijk.
Onzin. Ik werk in een ziekenhuis en als ik een test wil krijg ik een test.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef KingRadler het volgende:
Helemaal niks en vooral adviseren dat mondkapjes en virus dodende handgel niet werkt, maar zelf wel de 2de kamer volhangen met sterillium.quote:
Mjaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerste Nederlandse dode. 84 jarige man
Er zijn en gaan geen ziekenhuizen dicht. Hooguit wat afdelingen voor een korte periode om te inventariseren wie er contact heeft gehad etc.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgende ziekenhuis dat dicht gaat dadeliijk.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja
11:03
Een 86-jarige Nederlandse man is overleden aan de gevolgen van een besmetting met het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM.
van AD
Volgens nos in ziekenhuis rotterdam
34x dodelijkerquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef bitterbal het volgende:
het is mij nog steeds niet duidelijk hoe veel dodelijker dit covid is in tegenstelling tot de ' normale' griep voor de risicogroepen?
Oudere mensen hebben vaker wel dan niet gezondheidsproblemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef Djnormandy het volgende:
Die was al oud . Toch raar dat het vooral bij oudere het erger is/wordt. Maarja wie weet was hij al ziek.
De eerste officiële. RIPtwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 11:07:59NEW: Netherlands reports first death from coronavirus; patient was 86 years old https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Omdat het ook nog niet helemaal duidelijk is. Korea, die veel meer test, laat een sterftecijfer zien van minder dan 1%. Maar getallen in Italië zijn weer heel anders.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef bitterbal het volgende:
het is mij nog steeds niet duidelijk hoe veel dodelijker dit covid is in tegenstelling tot de ' normale' griep voor de risicogroepen?
Hier ben ik het mee eens. RIVM zou de overheid moeten adviseren over wat nodig is om de volksgezondheid te beschermen en vervolgens moet de regering de afweging maken tussen volksgezondheid en economie. Nu lijkt RIVM die afweging zelf al te maken en trekken ze alle verantwoordelijk naar zich toe. Dit wordt een belangrijke kritiekpunt bij de parlementaire enquête over deze epidemie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Het aantal dagen dat we de luxe hebben om dit voor te bereiden neemt iig rap af.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef byah het volgende:
Beste RIVM,
[..]
https://mailchi.mp/esicm/(...)09715?e=%5BUNIQID%5D
Ik denk niet persé ziek maar gewoon oud.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef Djnormandy het volgende:
Die was al oud . Toch raar dat het vooral bij oudere het erger is/wordt. Maarja wie weet was hij al ziek.
En dan janken om Chinaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef KingRadler het volgende:
Wat is dit nu voor opmerking?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef Djnormandy het volgende:
Maar je moet dan ook kijken naar de staat van de gezondheidszorg toch en zo?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:08 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Omdat het ook nog niet helemaal duidelijk is. Korea, die veel meer test, laat een sterftecijfer zien van minder dan 1%. Maar getallen in Italië zijn weer heel anders.
Bovendien zijn er nog een hoop zieken niet genezen verklaard, ook in Korea. Je weet niet hoeveel daar nog van gaan overlijden.
Hoe ouder, hoe groter ook de kans op andere aandoeningen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:09 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Ik denk niet persé ziek maar gewoon oud.
Je weerstand is niet meer wat het geweest is op de zeer respectabele leeftijd van 86.
Zeker. Maar in Italië is de staat van gezondheidszorg niet slecht of zo.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Maar je moet dan ook kijken naar de staat van de gezondheidszorg toch en zo?
minder oudere die het slachtoffer zijn / milder variant van het virusquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
maar hoe kan het dat Duitsland met meer dan 500 gevallen nog niet 1 dode heeft?
Of houden ze ook in Duitsland cijfers achter..
Ja man, ook in Duistland, italie, Zuid Korea draaien de crematoriums stiekem overurenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
Toeval denk ik. Misschien naar verhouding nog weinig besmettingen bij oudere mensen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
Nee. misschien je over iran dat nog kunnen zeggen ofzo.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Zeker. Maar in Italië is de staat van gezondheidszorg niet slecht of zo.
hier maak ik het meeste druk om / hoe heeft zo iemand het Virus opgelopen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:11 schreef bitterbal het volgende:
Een 86-jarige Nederlandse man is overleden aan de gevolgen van een besmetting met het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM. Waar de man de besmetting opliep, is niet bekend. Het slachtoffer verbleef niet in een risicogebied, aldus het rijksinstituut.
AD
Ja, je merkt aan alles dat er alleen naar de economische waarde van mensen gekeken wordt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef KingRadler het volgende:
Kwam die net terug van wintersport uit Noord Italië of word het toch eens tijd dat rivm die richtlijnen gaat herzien.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja
Een 86-jarige Nederlandse man is overleden aan de gevolgen van een besmetting met het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM.
van AD
Volgens nos in ziekenhuis rotterdam
ja maar we hadden allang moeten weten toch dat we op een gegeven moment dat niet meer bij kunnen houdenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:12 schreef KingRadler het volgende:
[..]
hier maak ik het meeste druk om / hoe heeft zo iemand het Virus opgelopen.
Hoe eerder je test, des te meer relatief gezonde mensen je hebt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
een Nederlandse man is altijd vervangbaar door een goedkope Vluchteling.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:13 schreef PirE het volgende:
[..]
Ja, je merkt aan alles dat er alleen naar de economische waarde van mensen gekeken wordt.
Meer bedden per bevolking wellicht? Italie heeft er niet veel, en wellicht al overvol vanwege andere zaken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |