quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ohja was vergeten dat Breda zelf ook besmettingen had. Dan zit je er midden in!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Breda heeft ook zieken hè. Althans, dacht ik. Ik hou het amper nog bij. In Amphia ligt er alvast een (uit Nieuwendijk). En een docent van Breda University (uit Utrecht).
En de wereld is klein.
Ik woon en werk in Breda bij een redelijk grote (overheids)werkgever.
Ik heb collega;s uit de hele regio Zuid-West Nederland en Zuid-Brabant: van Zeeland tot aan Dordrecht en zelfs Rotterdam, Gorinchem, regio Nieuwendijk (boven Breda, onder/naast Gorinchem/Biesbosch), Tilburg (best een aantal), en een enkeling zelfs uit Eindhoven.
Dussja...
Maar goed, binnenkort hebben we allemaal wel iemand in dezelfde stad/ dorp die het heeft - denk ik.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Jij uit Waalwijk dan begrijp ik?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:27 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ohja was vergeten dat Breda zelf ook besmettingen had. Dan zit je er midden in!
Maar goed, binnenkort hebben we allemaal wel iemand in dezelfde stad/ dorp die het heeft - denk ik.
Stay strong! En stay safe iedereen!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik woon in een dorp in Friesland met 400 inwoners, denk dat het wel mee zal vallen hier.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:27 schreef joyvke het volgende:
[..]
Maar goed, binnenkort hebben we allemaal wel iemand in dezelfde stad/ dorp die het heeft - denk ik.Je raekt an de dinge geweun.![]()
Hier ook Friesland, weliswaar 1400 inwoners maar vermoed dat mocht er 1 het virus oplopen dat direct het hele dorp het te pakken heeft.![]()
Israël sluit de stad Bethlehem op de Westelijke Jordaanoever af van de buitenwereld. Het ministerie van Defensie meldt dat Israëliërs en Palestijnen de stad 'niet meer in of uit mogen'. Die maatregel zou in overleg met de Palestijnse Autoriteit zijn genomen.
In het gebied zijn zeven besmettingen gemeld met het nieuwe coronavirus. Het zou in alle gevallen gaan om Palestijnse medewerkers van een hotel in Bethlehem. Zij zijn mogelijk besmet door Griekse toeristen die daar verbleven.
De Palestijnse autoriteiten hadden al maatregelen genomen om verspreiding van virus tegen te gaan. ,,We hebben besloten de noodtoestand uit te roepen in alle Palestijnse gebieden", zegt premier Mohammed Shtayyeh. Scholen moeten de deuren sluiten en buitenlandse toeristen worden geweerd.
Ook de Geboortekerk, die gebouwd zou zijn op de geboorteplaats van Jezus, gaat voorlopig dicht. ,,Mensen met corona hebben de kerk bezocht", aldus een geestelijke. ,,Het wordt veertien dagen gesloten en we gaan ontsmettingsmiddel spuiten."Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Wat ik me wel afvraag, veel mensen met collega's die de hele dag hoesten en alles aanraken wat zij ook doen. Toilet, handgrepen en koffiemachine.
Maar wat als je in een supermarkt werkt, een AH XL ofzo waar elke dag honderden verschillende klanten komen. Voordeel is wel dat die maar kort binnen zijn. Maar als er iemand hoestend afrekent en wegloopt heb je 10 minuten later een nieuwe in de winkel.
En mensen gaan als ze ziek zijn (niet in quarantaine) misschien toch even snel nog wat halen bij de winkel om de hoek.
Sterkte aan de kassameisjes in iedere geval.![]()
Wij zitten grotendeels in boerderijen, relatief ver bij elkaar vandaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:36 schreef influcted het volgende:
Hier ook Friesland, weliswaar 1400 inwoners maar vermoed dat mocht er 1 het virus oplopen dat direct het hele dorp het te pakken heeft.Je raekt an de dinge geweun.![]()
http://virological.org/t/(...)_app&utm_name=iossmf
Reactie op het “2 strains” verhaal. In’t kort; er kunnen best 2 verschillende mutaties zijn, maar daar is verder niets mee bewezen.
Voor de liefhebber.![]()
Want jullie houden wekelijks massa orgies ofzo?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:36 schreef influcted het volgende:
Hier ook Friesland, weliswaar 1400 inwoners maar vermoed dat mocht er 1 het virus oplopen dat direct het hele dorp het te pakken heeft.![]()
![]()
"De her-der-tjes lagen bij nahahachten, te hoesten en te rohochelen"quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:37 schreef mazaru het volgende:
Israël sluit de stad Bethlehem op de Westelijke Jordaanoever af van de buitenwereld. Het ministerie van Defensie meldt dat Israëliërs en Palestijnen de stad 'niet meer in of uit mogen'. Die maatregel zou in overleg met de Palestijnse Autoriteit zijn genomen.
In het gebied zijn zeven besmettingen gemeld met het nieuwe coronavirus. Het zou in alle gevallen gaan om Palestijnse medewerkers van een hotel in Bethlehem. Zij zijn mogelijk besmet door Griekse toeristen die daar verbleven.
De Palestijnse autoriteiten hadden al maatregelen genomen om verspreiding van virus tegen te gaan. ,,We hebben besloten de noodtoestand uit te roepen in alle Palestijnse gebieden", zegt premier Mohammed Shtayyeh. Scholen moeten de deuren sluiten en buitenlandse toeristen worden geweerd.
Ook de Geboortekerk, die gebouwd zou zijn op de geboorteplaats van Jezus, gaat voorlopig dicht. ,,Mensen met corona hebben de kerk bezocht", aldus een geestelijke. ,,Het wordt veertien dagen gesloten en we gaan ontsmettingsmiddel spuiten."Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
https://www.linkedin.com/(...)933457306361856-aCPs
Geen zorgen jongens, het is maar een normale griep.
Even vergeten dat zijn cijfer van 8000 doden per jaar over het algemeen niet klopt (gemiddeld zijn het er 2000 in NL).
0% overleden, niets te zien.![]()
Haha, dat had wat geweest. Maar denk aan dorpskroeg, twee kerken, kindersoos en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:39 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Want jullie houden wekelijks massa orgies ofzo?![]()
Zit je in Opeinde?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:41 schreef influcted het volgende:
[..]
Haha, dat had wat geweest. Maar denk aan dorpskroeg, twee kerken, kindersoos en dat soort dingen.
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat het grootste gevaar ligt in de druk op ziekenhuizen als er bij 2000 besmettingen 300 man uit een zwakke groep moet worden opgenomen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:40 schreef -Straw- het volgende:
Even vergeten dat zijn cijfer van 8000 doden per jaar over het algemeen niet klopt (gemiddeld zijn het er 2000 in NL).
0% overleden, niets te zien.
Nee je valt er niet spontaan door om, helemaal als je 32 en fit bent. Maar als het één keer in een verpleeghuis toeslaat heb je chaos met 100 zwakke patiënten.![]()
Dat weet iedereen. Zelfs het RIVM.quote:
Maar toch mogen we ons hier niet druk om maken want elk jaar zijn er zoveel doden door fijnstof en autorijden....
Ik vind dat zo'n non-argument.![]()
Deze meneer kan zo aan de slag bij het RIVMquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:40 schreef -Straw- het volgende:
0% overleden, niets te zien.![]()
Exact.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat het grootste gevaar ligt in de druk op ziekenhuizen als er bij 2000 besmettingen 300 man uit een zwakke groep moet worden opgenomen?
Nee je valt er niet spontaan door om, helemaal als je 32 en fit bent. Maar als het één keer in een verpleeghuis toeslaat heb je chaos met 100 zwakke patiënten.![]()
Opgenomen in mijn screenshot dossier...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:40 schreef -Straw- het volgende:
0% overleden, niets te zien.
Als onze entrepeneur straks 180 graden draait is het toch handig om nog even na te lezen wat zijn elaborate overwegingen waren![]()
Kunnen we elkaar aanstekenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:46 schreef influcted het volgende:
[..]
Nee, maar wel diezelfde gemeente. Grenzend aan Drachten.
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Krijg je gewoon niet aan hun verstand.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat het grootste gevaar ligt in de druk op ziekenhuizen als er bij 2000 besmettingen 300 man uit een zwakke groep moet worden opgenomen?
Zoals met de griep zeg maar?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee je valt er niet spontaan door om, helemaal als je 32 en fit bent. Maar als het één keer in een verpleeghuis toeslaat heb je chaos met 100 zwakke patiënten.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: