quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:38 schreef Tyr80 het volgende:
Ik denk intern ruim 200, maar dat ze richting de media daar net onder blijven, 189, 192, zoiets.
Precies, dat hele 'je moet er geweest zijn'-stadium zijn we allang voorbij.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:55 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik ben het daar op zich wel mee eens, alleen is Nederland nu ook risicogebied.
Ik snap je wel maar vind dat je overdrijft. Dus, bek gerust naar niet vreemd opkijken als ze je niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:51 schreef Tris het volgende:
[..]
Schijnbaar snap je niet wat ik met deze post bedoel te zeggen, gelukkig doet @:Kyran dat wel.
Inmiddels mag toch wel duidelijk zijn dat het allang niet meer van belang is waar je bent geweest.
Klachten zijn klachten, besmet worden heeft inmiddels niets meer met reizen te maken, daar moet het RIVM eens vanaf stappen.
Waar had die dame ook alweer corona door, die waarvoor een heel ziekenhuis werd dicht gegooid?
Er liggen van de nieuwe besmettingsgevallen ook maar twee in het ziekenhuis en de rest in thuisisolatie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:47 schreef UitStraling het volgende:
Nog steeds geen dodelijk slachtoffer in Nederland, zijn wij nu zo sterk, nuchter en stabiel?
Zou het dan toch allemaal wel meevallen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:57 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Er liggen van de nieuwe besmettingsgevallen ook maar twee in het ziekenhuis en de rest in thuisisolatie.
Ah.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Rotterdam heeft een wijk die Lombardijen heet, vandaar.
Gaat niet om mij, gaat niet om paniek of niets. Zie wat ik in post 253 zet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:57 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik snap je wel maar vind dat je overdrijft. Dus, bek gerust naar niet vreemd opkijken als ze je niet serieus nemen.
Feit blijft dat het in Nederland en de rest van Europa exponentieel hard aan het groeien is, met over een week of 2 waarschijnlijk tienduizenden gevallen door heel Europa..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:57 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Er liggen van de nieuwe besmettingsgevallen ook maar twee in het ziekenhuis en de rest in thuisisolatie.
Voor de meeste gezonde mensen is het max een heftige griep, maar dat maakt het niet minder gevaarlijk voor de vrij grote risicogroepquote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zou het dan toch allemaal wel meevallen?
In Italië valt het niet mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zou het dan toch allemaal wel meevallen?
True, maar ik vrees dat je dit niet écht kan voorkomen. Remmen en oppassen met de zwakkere groep lijkt me de hoofdzaakquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Feit blijft dat het in Nederland en de rest van Europa exponentieel hard aan het groeien is, met over een week of 2 waarschijnlijk tienduizenden gevallen door heel Europa..
Dat was best mogelijk geweest maar niet als je wekenlang vooral/alleen bezig bent met downplayen. Dan is voorkomen en zelfs remmen al heel snel een gepasseerd station, zoals nu.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, maar ik vrees dat je dit niet écht kan voorkomen. Remmen en oppassen met de zwakkere groep lijkt me de hoofdzaak
Nee maar je kan wel zorgen dat men het niet onderschat en onnodig oudere mensen besmet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, maar ik vrees dat je dit niet écht kan voorkomen. Remmen en oppassen met de zwakkere groep lijkt me de hoofdzaak
Ik denk dat het in de huidige wereld, met onze vrijheden, niet mogelijk was geweest. Wellicht was het niet via Italie gekomen, maar soitquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat was best mogelijk geweest maar niet als je wekenlang vooral/alleen bezig bent met downplayen. Dan is voorkomen en zelfs remmen al heel snel een gepasseerd station, zoals nu.
Nederland is officieel nog geen "Haard" zoals de WHO dat noemt. Italië, China & Zuid-Korea zijn dit wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:55 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik ben het daar op zich wel mee eens, alleen is Nederland nu ook risicogebied.
Containment in China - met beduidend minder vrijheden - was heel goed mogelijk geweest maar dat had internationale samenwerking en adequate signalering (waartoe zelfs internetautisten al gemakkelijk in staat bleken) en vervolgtrekking vereist, dat het daarvan niet gekomen is ondanks alle zichzelf zeer royaal belonende clubs daartoe toont nou precies het failliet van al die clubs aan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de huidige wereld, met onze vrijheden, niet mogelijk was geweest. Wellicht was het niet via Italie gekomen, maar soit
Het is vrij dom dat mensen hier niet mee opletten, maar de kans is nog steeds groter dat ze normale influenza of the common cold heeft hè?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:04 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee maar je kan wel zorgen dat men het niet onderschat en onnodig oudere mensen besmet.
Ik had een collega die een weekje naar noord Italië was geweest. Een week later was ze wat aan het hoesten, waarbij ik direct alert was. Zij zelf niet. Ik vroeg gister nog: hebben jullie nog ergens last van gehad sinds jullie daar zijn geweest? Nee hoor nergens last van.
Ze herkennen een beetje hoesten niet als een milde variant van het virus. En ondertussen wel iedereen besmetten.
Normalcy bias + bystander syndrome.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef Kyran het volgende:
Valt me tegen hoeveel collega's in de zorg super laconiek en nonchalant doen.
Godver.Lekker ook, weer iemand in de zorg/medische wereld. Lekker met die patienten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:04 schreef alpeko het volgende:
Inside info. De besmetting in Oisterwijk betreft een tandarts...
Mag ik vragen in wat voor richting jij werkt in de zorg? Het is nogal breed natuurlijkquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef Kyran het volgende:
Die snap ik even nietquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Containment in China - met beduidend minder vrijheden - was heel goed mogelijk geweest maar dat had internationale samenwerking en adequate signalering (waartoe zelfs internetautisten al gemakkelijk in staat bleken) en vervolgtrekking vereist, dat het daarvan niet gekomen is ondanks alle zichzelf zeer royaal belonende clubs daartoe toont nou precies het failliet van al die clubs aan.
Dragen in ieder geval een mondkapjequote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Godver.Lekker ook, weer iemand in de zorg/medische wereld. Lekker met die patienten.
Noord-Brabant wordt zo langzamerhand wel een "haardje".
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Godver.Lekker ook, weer iemand in de zorg/medische wereld. Lekker met die patienten.
Noord-Brabant wordt zo langzamerhand wel een "haardje".
Geen idee of ie ook al weer aan het werk was. Neem aan van wel deze week. Was in Italie wezen wintersporten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dragen in ieder geval een mondkapje
Het is natuurlijk niet gek dat iemand die veel contact met monden heeft makkelijk besmet raakt. Sterkte aan de man, en dat ze aub zn agenda van de afgelopen tijd uitpluizen.
Wat ook wel waar is. Als je niet hoest, breng je mensen minder snel in contact met het virus. Dat is dus een vrij belangrijk symptoom.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is vrij dom dat mensen hier niet mee opletten, maar de kans is nog steeds groter dat ze normale influenza of the common cold heeft hè?
RIVM heeft zich inmiddels in ieder geval gedraaid naar "Hoe meer symptomen, hoe groter de besmettingskans", ik denk niet dat je hen alle nuchterheid in de schoenen kan schuiven
Als ze nog mondkapjes hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dragen in ieder geval een mondkapje
Het is natuurlijk niet gek dat iemand die veel contact met monden heeft makkelijk besmet raakt. Sterkte aan de man, en dat ze aub zn agenda van de afgelopen tijd uitpluizen.
Over een maand zullen er wel tussen de 500 en 1000 doden zijn denk ik.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:47 schreef UitStraling het volgende:
Nog steeds geen dodelijk slachtoffer in Nederland, zijn wij nu zo sterk, nuchter en stabiel?
En daarnaast is hoesten op zich natuurlijk geen reden tot paniek omtrend corona. M'n vriendin is al 3 weken een menselijke zeehond, maar door de timeline kan het geen corona zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:13 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Wat ook wel waar is. Als je niet hoest, breng je mensen minder snel in contact met het virus. Dat is dus een vrij belangrijk symptoom.
Nou weet ik niet wat je met laconiek bedoeld, maar in ons ziekenhuis valt het wel mee. Vooral zo veel mogelijk rust bewaren en alles is er op gericht om het ziekenhuis draaiend te houden (straks dan, nu valt het nog mee).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef Kyran het volgende:
Dan is te hopen dat ie het daar heeft opgelopen in plaats van via aerosolvorming tijdens tandheelkundige behandelingen in z'n praktijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
[..]
Geen idee of ie ook al weer aan het werk was. Neem aan van wel deze week. Was in Italie wezen wintersporten.
Zelf wist je tot voor anderhalf uur terug niet of keelpijn een symptoom was.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef Kyran het volgende:
En hoeveel van gaan er dood of worden ernstig ziek? Zit dat ook bij je "voorspelling" inbegrepen? Kunnen we alvast naar Yarden om onze uitvaart te regelen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Feit blijft dat het in Nederland en de rest van Europa exponentieel hard aan het groeien is, met over een week of 2 waarschijnlijk tienduizenden gevallen door heel Europa..
Jammer alleen dat de RIVM/GGD protocollen, met name ter diagnosticering van geen kant deugden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:17 schreef koemleit het volgende:
maar verder wel precies alles volgens de protocollen om besmetting tot een minimum te beperken.
Nee hadden we maar meer autisten op internet daarvoor..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de RIVM/GGD protocollen, met name ter diagnosticering van geen kant deugden.
Ik twijfel geen moment aan de goede persoonlijke intenties van zorgpersoneel, wel aan de berg onzin die uitgaat van RIVM en GGD.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:19 schreef Fretwork het volgende:
Ik ken Nederlandse zorgmedewerkers in ieder geval als mensen die zich graag menen weg te cijferen voor de medemens, ik heb er het volste vertrouwen in.
Radiotherapiequote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:09 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mag ik vragen in wat voor richting jij werkt in de zorg? Het is nogal breed natuurlijk
Genoeg autisme voor 10 hier dus dat compenseert wat.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee hadden we maar meer autisten op internet daarvoor..
Je zit er nog redelijk vanaf. Probeer dan Waalwijk eens, bijna omsingeldquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Als ze nog mondkapjes hebben.De "normale" Nederlander heeft al massaal die dingen ingeslagen, die schijnbaar nutteloos zijn voor mensen die niet in de zorg werken of er niet goed mee om kunnen gaan.
Misschien zit de tandarts nu wel zonder.
Hoe dan ook, ik woon in Breda, overal om me heen is die zooi aan het verspreiden. Breda, Tilburg, Loon op Zand, Oisterwijk, Nieuwendijk...lekker dan.
Zou het kunnen dat je dan niet op de meest linke plek zit? Verzwakte patienten zijn uiteraard een risico, maar ik neem aan dat verzorgingstehuizen etc. andere voorbereiding hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Radiotherapie
Ik weet niet alles en dan vraag ik het ja ipv net doen alsof ik het wel weet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
Zelf wist je tot voor anderhalf uur terug niet of keelpijn een symptoom was.
Dus behalve hele dag hier moord en brand spreken was je zelf ook niet echt op de hoogte.
Sommige mensen doen nonchalant of laconiek, maar verder wel precies alles volgens de protocollen om besmetting tot een minimum te beperken.
En weet jij veel wellicht zitten ze ook op het Viva forum paniekerig te doen. Vind je vast professioneler.
Zorgelijk inderdaad. Ik moet zeggen dat het alleen op internet heel serieus genomen wordt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef Kyran het volgende:
Breda heeft ook zieken hè. Althans, dacht ik. Ik hou het amper nog bij. In Amphia ligt er alvast een (uit Nieuwendijk). En een docent van Breda University (uit Utrecht).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:21 schreef joyvke het volgende:
[..]
Je zit er nog redelijk vanaf. Probeer dan Waalwijk eens, bijna omsingeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |