abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191860360
Nog steeds geen dodelijk slachtoffer in Nederland, zijn wij nu zo sterk, nuchter en stabiel?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:47:38 #242
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191860364
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:47 schreef UitStraling het volgende:
Nog steeds geen dodelijk slachtoffer in Nederland, zijn wij nu zo sterk, nuchter en stabiel?
Ubermenschen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191860377
quote:
Niet vastgesteld/naar buiten gebracht. Zou zomaar kunnen dat er al longontstekingsdoden zijn waarbij de oorzaak ligt in SARS-CoV-2 maar dan voordat het beleid was daarop te testen.
pi_191860381
quote:
Ik las net dat het virus zwaardere gevolgen heeft voor rokers. Wij roken volgens mij veel minder dan Chinezen en Italianen.
pi_191860393
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:46 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik vind dat je overdrijft. Waarom zou je bellen? Omdat je met iemand hebt staan praten die je niet kent? _O-
Schijnbaar snap je niet wat ik met deze post bedoel te zeggen, gelukkig doet @Kyran dat wel.
Inmiddels mag toch wel duidelijk zijn dat het allang niet meer van belang is waar je bent geweest.
Klachten zijn klachten, besmet worden heeft inmiddels niets meer met reizen te maken, daar moet het RIVM eens vanaf stappen.
Waar had die dame ook alweer corona door, die waarvoor een heel ziekenhuis werd dicht gegooid?
pi_191860395
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:46 schreef Silven het volgende:

[..]

Volgens mij kan niemand dat. Dat die je je hele leven al onbewust als je ergens een kriebeltje hebt. Je kan er 3 keer bewust bij nadenken en het niet doen maar binnen 30 minuten heb je al 5 keer je gezicht aangeraakt.
Ja nu ik er op let merk ik ook dat ik voortdurend zit te pulken.

Vaak Handen wassen is uiteraard wel aan te leren
pi_191860416
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:51 schreef Tris het volgende:

[..]

Schijnbaar snap je niet wat ik met deze post bedoel te zeggen, gelukkig doet @:Kyran dat wel.
Inmiddels mag toch wel duidelijk zijn dat het allang niet meer van belang is waar je bent geweest.
Klachten zijn klachten, besmet worden heeft inmiddels niets meer met reizen te maken, daar moet het RIVM eens vanaf stappen.
Waar had die dame ook alweer corona door, die waarvoor een heel ziekenhuis werd dicht gegooid?
Volgens mij is het beleid momenteel nog steeds van dat als je niet naar een risicogebied bent geweest, dat je niks te vrezen hebt. (Ook al zijn er duidelijk een aantal mensen hier in Nederland besmet.)
pi_191860422
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ja nu ik er op let merk ik ook dat ik voortdurend zit te pulken.

Vaak Handen wassen is uiteraard wel aan te leren
Koop wel ff wat tubes handcrème of een potje Niveau voor je schrale handen dan. :Y
pi_191860432
Toen ik griep had kon ik NIETS. Alleen maar liggen, slapen, ik was echt ziek. Daar kwam later nog een longontsteking bovenop en ben ik bijna dood gegaan. :P

Met een (flinke) verkoudheid ga ik soms ook wel liggen, maar ik kan ook nog gewoon wat doen. Dat kon ik met griep écht niet.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_191860442
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens mij is het beleid momenteel nog steeds van dat als je niet naar een risicogebied bent geweest, dat je niks te vrezen hebt. (Ook al zijn er duidelijk een aantal mensen hier in Nederland besmet.)
Ik ben het daar op zich wel mee eens, alleen is Nederland nu ook risicogebied.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:55:56 #251
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191860454
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:38 schreef Tyr80 het volgende:
Ik denk intern ruim 200, maar dat ze richting de media daar net onder blijven, 189, 192, zoiets.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_191860460
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 07:55 schreef Kyran het volgende:
Keelpijn is geen symptoom toch?
Nee
pi_191860466
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:55 schreef Benger het volgende:

[..]

Precies, dat hele 'je moet er geweest zijn'-stadium zijn we allang voorbij.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:57:02 #254
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_191860470
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:51 schreef Tris het volgende:

[..]

Schijnbaar snap je niet wat ik met deze post bedoel te zeggen, gelukkig doet @:Kyran dat wel.
Ik snap je wel maar vind dat je overdrijft. Dus, bek gerust naar niet vreemd opkijken als ze je niet serieus nemen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_191860477
quote:
Er liggen van de nieuwe besmettingsgevallen ook maar twee in het ziekenhuis en de rest in thuisisolatie.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_191860490
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:57 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Er liggen van de nieuwe besmettingsgevallen ook maar twee in het ziekenhuis en de rest in thuisisolatie.
Zou het dan toch allemaal wel meevallen?
pi_191860493
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 06:49 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Rotterdam heeft een wijk die Lombardijen heet, vandaar.
Ah.

Nee, ik was in de kuip.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191860509
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:57 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik snap je wel maar vind dat je overdrijft. Dus, bek gerust naar niet vreemd opkijken als ze je niet serieus nemen.
Gaat niet om mij, gaat niet om paniek of niets. Zie wat ik in post 253 zet.
pi_191860516
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:57 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Feit blijft dat het in Nederland en de rest van Europa exponentieel hard aan het groeien is, met over een week of 2 waarschijnlijk tienduizenden gevallen door heel Europa..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:00:47 #260
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191860517
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Voor de meeste gezonde mensen is het max een heftige griep, maar dat maakt het niet minder gevaarlijk voor de vrij grote risicogroep
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_191860522
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]

In Italië valt het niet mee.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:01:40 #262
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191860527
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Feit blijft dat het in Nederland en de rest van Europa exponentieel hard aan het groeien is, met over een week of 2 waarschijnlijk tienduizenden gevallen door heel Europa..
True, maar ik vrees dat je dit niet écht kan voorkomen. Remmen en oppassen met de zwakkere groep lijkt me de hoofdzaak
pi_191860565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]

True, maar ik vrees dat je dit niet écht kan voorkomen. Remmen en oppassen met de zwakkere groep lijkt me de hoofdzaak
Dat was best mogelijk geweest maar niet als je wekenlang vooral/alleen bezig bent met downplayen. Dan is voorkomen en zelfs remmen al heel snel een gepasseerd station, zoals nu.
pi_191860571
Inside info. De besmetting in Oisterwijk betreft een tandarts...
pi_191860574
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nee maar je kan wel zorgen dat men het niet onderschat en onnodig oudere mensen besmet.

Ik had een collega die een weekje naar noord Italië was geweest. Een week later was ze wat aan het hoesten, waarbij ik direct alert was. Zij zelf niet. Ik vroeg gister nog: hebben jullie nog ergens last van gehad sinds jullie daar zijn geweest? Nee hoor nergens last van.

Ze herkennen een beetje hoesten niet als een milde variant van het virus. En ondertussen wel iedereen besmetten.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:04:56 #266
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191860575
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Nee
sore throat: 13.9%

pag 12, bovenaan: https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdf
are we infinite or am I alone
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:05:25 #267
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191860581
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat was best mogelijk geweest maar niet als je wekenlang vooral/alleen bezig bent met downplayen. Dan is voorkomen en zelfs remmen al heel snel een gepasseerd station, zoals nu.
Ik denk dat het in de huidige wereld, met onze vrijheden, niet mogelijk was geweest. Wellicht was het niet via Italie gekomen, maar soit
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:06:01 #268
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_191860585
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:55 schreef Benger het volgende:

[..]

Nederland is officieel nog geen "Haard" zoals de WHO dat noemt. Italië, China & Zuid-Korea zijn dit wel.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2020 @ 09:08:24 #269
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191860612
Valt me tegen hoeveel collega's in de zorg super laconiek en nonchalant doen.
pi_191860613
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:05 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik denk dat het in de huidige wereld, met onze vrijheden, niet mogelijk was geweest. Wellicht was het niet via Italie gekomen, maar soit
Containment in China - met beduidend minder vrijheden - was heel goed mogelijk geweest maar dat had internationale samenwerking en adequate signalering (waartoe zelfs internetautisten al gemakkelijk in staat bleken) en vervolgtrekking vereist, dat het daarvan niet gekomen is ondanks alle zichzelf zeer royaal belonende clubs daartoe toont nou precies het failliet van al die clubs aan.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:08:42 #271
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191860617
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:04 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Nee maar je kan wel zorgen dat men het niet onderschat en onnodig oudere mensen besmet.

Ik had een collega die een weekje naar noord Italië was geweest. Een week later was ze wat aan het hoesten, waarbij ik direct alert was. Zij zelf niet. Ik vroeg gister nog: hebben jullie nog ergens last van gehad sinds jullie daar zijn geweest? Nee hoor nergens last van.

Ze herkennen een beetje hoesten niet als een milde variant van het virus. En ondertussen wel iedereen besmetten.
Het is vrij dom dat mensen hier niet mee opletten, maar de kans is nog steeds groter dat ze normale influenza of the common cold heeft hè?

RIVM heeft zich inmiddels in ieder geval gedraaid naar "Hoe meer symptomen, hoe groter de besmettingskans", ik denk niet dat je hen alle nuchterheid in de schoenen kan schuiven
pi_191860618
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef Kyran het volgende:
Normalcy bias + bystander syndrome.
pi_191860623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:04 schreef alpeko het volgende:
Inside info. De besmetting in Oisterwijk betreft een tandarts...
Godver.Lekker ook, weer iemand in de zorg/medische wereld. Lekker met die patienten.

Noord-Brabant wordt zo langzamerhand wel een "haardje".
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:09:47 #274
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191860629
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef Kyran het volgende:
Mag ik vragen in wat voor richting jij werkt in de zorg? Het is nogal breed natuurlijk
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:10:23 #275
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191860634
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Containment in China - met beduidend minder vrijheden - was heel goed mogelijk geweest maar dat had internationale samenwerking en adequate signalering (waartoe zelfs internetautisten al gemakkelijk in staat bleken) en vervolgtrekking vereist, dat het daarvan niet gekomen is ondanks alle zichzelf zeer royaal belonende clubs daartoe toont nou precies het failliet van al die clubs aan.
Die snap ik even niet
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:11:28 #276
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191860646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:09 schreef Salina het volgende:

[..]

Godver.Lekker ook, weer iemand in de zorg/medische wereld. Lekker met die patienten.

Dragen in ieder geval een mondkapje ;)
Het is natuurlijk niet gek dat iemand die veel contact met monden heeft makkelijk besmet raakt. Sterkte aan de man, en dat ze aub zn agenda van de afgelopen tijd uitpluizen.
pi_191860648
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:09 schreef Salina het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet gek dat iemand die veel contact met monden heeft makkelijk besmet raakt. Sterkte aan de man, en dat ze aub zn agenda van de afgelopen tijd uitpluizen.
Geen idee of ie ook al weer aan het werk was. Neem aan van wel deze week. Was in Italie wezen wintersporten.
pi_191860666
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:01 schreef -Straw- het volgende:

[..]

In Italië valt het niet mee.
Dat zijn de grootste druktemakers ter wereld maar de minste grote helden.
pi_191860672
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Het is vrij dom dat mensen hier niet mee opletten, maar de kans is nog steeds groter dat ze normale influenza of the common cold heeft hè?

RIVM heeft zich inmiddels in ieder geval gedraaid naar "Hoe meer symptomen, hoe groter de besmettingskans", ik denk niet dat je hen alle nuchterheid in de schoenen kan schuiven
Wat ook wel waar is. Als je niet hoest, breng je mensen minder snel in contact met het virus. Dat is dus een vrij belangrijk symptoom.
pi_191860683
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Als ze nog mondkapjes hebben. ;) De "normale" Nederlander heeft al massaal die dingen ingeslagen, die schijnbaar nutteloos zijn voor mensen die niet in de zorg werken of er niet goed mee om kunnen gaan.
Misschien zit de tandarts nu wel zonder. :P

Hoe dan ook, ik woon in Breda, overal om me heen is die zooi aan het verspreiden. Breda, Tilburg, Loon op Zand, Oisterwijk, Nieuwendijk...lekker dan. :+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')