Omdat het ook nog niet helemaal duidelijk is. Korea, die veel meer test, laat een sterftecijfer zien van minder dan 1%. Maar getallen in Italië zijn weer heel anders.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef bitterbal het volgende:
het is mij nog steeds niet duidelijk hoe veel dodelijker dit covid is in tegenstelling tot de ' normale' griep voor de risicogroepen?
Hier ben ik het mee eens. RIVM zou de overheid moeten adviseren over wat nodig is om de volksgezondheid te beschermen en vervolgens moet de regering de afweging maken tussen volksgezondheid en economie. Nu lijkt RIVM die afweging zelf al te maken en trekken ze alle verantwoordelijk naar zich toe. Dit wordt een belangrijke kritiekpunt bij de parlementaire enquête over deze epidemie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gaat geen zak helpen. De beer is los. Het RIVM is vooral bezig met paniek voorkomen heb ik het idee.
Persoonlijk ben ik van mening dat dat géén taak is voor het RIVM, maar wellicht dat de politiek daar anders over denkt.
Het aantal dagen dat we de luxe hebben om dit voor te bereiden neemt iig rap af.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef byah het volgende:
Beste RIVM,
[..]
https://mailchi.mp/esicm/(...)09715?e=%5BUNIQID%5D
Ik denk niet persé ziek maar gewoon oud.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef Djnormandy het volgende:
Die was al oud . Toch raar dat het vooral bij oudere het erger is/wordt. Maarja wie weet was hij al ziek.
En dan janken om Chinaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef KingRadler het volgende:
Nederland is alleen bezig om geen paniek en Economische schaden te beperken.
Gezondheid van de burger en hulpverleners vinden ze niet belangrijk.
Wat is dit nu voor opmerking?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef Djnormandy het volgende:
Die was al oud . Toch raar dat het vooral bij oudere het erger is/wordt. Maarja wie weet was hij al ziek.
Maar je moet dan ook kijken naar de staat van de gezondheidszorg toch en zo?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:08 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Omdat het ook nog niet helemaal duidelijk is. Korea, die veel meer test, laat een sterftecijfer zien van minder dan 1%. Maar getallen in Italië zijn weer heel anders.
Bovendien zijn er nog een hoop zieken niet genezen verklaard, ook in Korea. Je weet niet hoeveel daar nog van gaan overlijden.
Hoe ouder, hoe groter ook de kans op andere aandoeningen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:09 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Ik denk niet persé ziek maar gewoon oud.
Je weerstand is niet meer wat het geweest is op de zeer respectabele leeftijd van 86.
Zeker. Maar in Italië is de staat van gezondheidszorg niet slecht of zo.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Maar je moet dan ook kijken naar de staat van de gezondheidszorg toch en zo?
minder oudere die het slachtoffer zijn / milder variant van het virusquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
maar hoe kan het dat Duitsland met meer dan 500 gevallen nog niet 1 dode heeft?
Of houden ze ook in Duitsland cijfers achter..
Ja man, ook in Duistland, italie, Zuid Korea draaien de crematoriums stiekem overurenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
Toeval denk ik. Misschien naar verhouding nog weinig besmettingen bij oudere mensen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
Nee. misschien je over iran dat nog kunnen zeggen ofzo.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Zeker. Maar in Italië is de staat van gezondheidszorg niet slecht of zo.
hier maak ik het meeste druk om / hoe heeft zo iemand het Virus opgelopen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:11 schreef bitterbal het volgende:
11:03
Een 86-jarige Nederlandse man is overleden aan de gevolgen van een besmetting met het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM. Waar de man de besmetting opliep, is niet bekend. Het slachtoffer verbleef niet in een risicogebied, aldus het rijksinstituut.
AD
Ja, je merkt aan alles dat er alleen naar de economische waarde van mensen gekeken wordt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef KingRadler het volgende:
Nederland is alleen bezig om geen paniek en Economische schaden te beperken.
Gezondheid van de burger en hulpverleners vinden ze niet belangrijk.
Kwam die net terug van wintersport uit Noord Italië of word het toch eens tijd dat rivm die richtlijnen gaat herzien.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja
11:03
Een 86-jarige Nederlandse man is overleden aan de gevolgen van een besmetting met het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM.
van AD
Volgens nos in ziekenhuis rotterdam
ja maar we hadden allang moeten weten toch dat we op een gegeven moment dat niet meer bij kunnen houdenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:12 schreef KingRadler het volgende:
[..]
hier maak ik het meeste druk om / hoe heeft zo iemand het Virus opgelopen.
Hoe eerder je test, des te meer relatief gezonde mensen je hebt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
een Nederlandse man is altijd vervangbaar door een goedkope Vluchteling.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:13 schreef PirE het volgende:
[..]
Ja, je merkt aan alles dat er alleen naar de economische waarde van mensen gekeken wordt.
Meer bedden per bevolking wellicht? Italie heeft er niet veel, en wellicht al overvol vanwege andere zaken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |