En daarbij die Nederlandse mentaliteit dat het allemaal nonsens is en je nuchter moet blijven. Tja. Dan ga je daar vrolijk skiën, uit eten, naar cafés. En vervolgens gewoon naar huis en school en werk. Wij zijn niet bang voor een virusje.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen vetrokken op het moment dat er weinig aan de hand was. Plus dat veel mensen blind vertrouwen op de informatie vanuit de overheid en die komt zoals je weet nauwelijks in actie.
Ze testen alleen vakantiegangers. Zou me niet verbazen als er veel meer besmettingen zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:33 schreef KingRadler het volgende:
het meeste zijn allemaal vakantie gangers dat belooft wat als Virus er nog is in Mei vakantie
Iraanse diplomaat en voormalige ambassadeur van Syrië overleden.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:47:51BREAKING: Iranian diplomat Hossein Sheikholeslam, former member of parliament and Iran's former ambassador to Syria, has died of coronavirus - Fars reageer retweet
Dat lijkt mij, gezien het verloop in andere landen, een prima voorspelling.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gisteren waren het er in ieder geval veel meer dan verwacht. Ik gok dat we vandaag tussen de 120 en 160 gevallen zitten.
valt meequote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:27 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Is al een tijdje ellende in noord italie of niet?
https://www.omroepbrabant(...)smet-met-coronavirusquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Kunnen dus ook op de lijst:
https://www.bndestem.nl/d(...)n-in-beeld~ad544179/
Staan er nog niet op.
Ik dacht dat je zei dat er al gevallen waren in Waalwijk? Of bedoelde je omgeving Waalwijk (Loon op Zand, Den Bosch)?
[..]
Zie je wel dat de Amerikanen erachter zitten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:35 schreef Smack10 het volgende:
Was deze al gepost?Iraanse diplomaat en voormalige ambassadeur van Syrië overleden.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:47:51BREAKING: Iranian diplomat Hossein Sheikholeslam, former member of parliament and Iran's former ambassador to Syria, has died of coronavirus - Fars reageer retweet
Het spaart in Iran i.i.g. ook niet de "elite".
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:36 schreef THEFXR het volgende:
een vriend in China van me had zijn eerste restaurant maaltijd sinds 5 weken.
.
[ afbeelding ]
Ah, ok.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:30 schreef joyvke het volgende:
[..]
Nee gevallen in Breda (toch?). Nog niet in Waalwijk, maar Loon op Zand/ Den Bosch/ Tilburg lig ik zo'n beetje in.
je kan toch voorbijgangers vragen om voor je te kriebelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:37 schreef Injetta het volgende:
Ik heb wel last van het ‘roze olifant’ effect.
Nu ik probeer om minder mijn gezicht etc. Aan te raken onderweg, kan ik het niet echt onderdrukken. Nu voel ik de hele tijd een kriebel hier en daar.
dit heeft niks te maken met het roze olifant effectquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:37 schreef Injetta het volgende:
Ik heb wel last van het ‘roze olifant’ effect.
Nu ik probeer om minder mijn gezicht etc. Aan te raken onderweg, kan ik het niet echt onderdrukken. Nu voel ik de hele tijd een kriebel hier en daar.
quote:
Dat zullen we nog weleens zien de komende dagen.quote:Het coronavirus is besmettelijk op het moment dat er klachten zijn.
Klopt, mijn reactie daarboven was daar weer een reactie op. Misverstand tussen Salina en mijquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waalwijk inmiddels ook https://www.omroepbrabant(...)smet-met-coronavirus
Totdat de onrust toeslaat. 77% heeft er alle vertrouwen in. So far, so good.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat lijkt mij, gezien het verloop in andere landen, een prima voorspelling.
Aan de andere kant zou het me ook niet verbazen als we er overheen gaan.
Ik vraag me af hoe lang het RIVM dat riedeltje van "ja we testen nu meer, dus meer besmettingen ligt in lijn der verwachting" vol gaat houden.
Denk dat als we dat hier zouden doen dat het goed zou zijn om paniek te voorkomen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:39 schreef riazop het volgende:
Zuid Korea legde tot gisteren 124.000 testen af.
In Daegu is zelfs een drive in test post. Je rijdt er in met de auto , test, en 4 minuten later een uitslag.
Ook 1 vd redenen dat ze daar al op 6.200 gevallen zitten met een sterfte ratio van 0.6%
Ik heb echt benieuwd wat ze dit weekend en volgende week gaan doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe lang het RIVM dat riedeltje van "ja we testen nu meer, dus meer besmettingen ligt in lijn der verwachting" vol gaat houden.
Ik denk dat we 200 wel aantikken voor morgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik geloof dat "er boven op zitten" en "actie ondernemen" echt iets heel anders is dan "paniek"quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk dat als we dat hier zouden doen dat het goed zou zijn om paniek te voorkomen.
Ah gelukkig je bent wakker, kun je straks mooi voor de cijfers de eerste dode aankondigen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk dat als we dat hier zouden doen dat het goed zou zijn om paniek te voorkomen.
Ja, als je extreem veel test dan heb je ook heel veel gevallen, maar je CFR zakt dan ook behoorlijk.
Dat kan men prima verkopen aan de burger lijkt me.
Beter dan niks doen en een CFR van 2,75% hebben. Die overigens in Nederland gewoon hoger gaat zijn straks.
Ja maar in NL heb ik niet echt het idee dat ze er bovenop zitten en actie ondernemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik geloof dat "er boven op zitten" en "actie ondernemen" echt iets heel anders is dan "paniek"
Heb ik al voorspeldquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb echt benieuwd wat ze dit weekend en volgende week gaan doen.
Ik ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb echt benieuwd wat ze dit weekend en volgende week gaan doen.
Handen wassen toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja maar in NL heb ik niet echt het idee dat ze er bovenop zitten en actie ondernemen.
Als het in de lijn van verwachting lag, dan hadden ze de toeristen uit Noord-Italië 2 weken in quarantaine moeten stoppen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:43 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ik denk dat we 200 wel aantikken voor morgen.
Nu ligt het ineens in de lijn van verwachting.
De RIVM gaat van: bijna niet mogelijk dat het in Nederland komt en zo ja dan zal het nauwelijks zich verspreiden, maar: we hoeven niks te testen want we hebben de eerste 2 gevallen zo onder controle, naar: licht in de lijn van verwachting.
Ik was het vertrouwen al kwijt toen de RIVM in januari verkondigde dat Nederland nauwelijks zou raken en allerlei andere bagatellisering dat het niet erg besmettelijk was en dat we met 200 bedden voldoende voorbereid waren.
Onmogelijk. De laatste keer dat ik keek hadden ze een achterstand van 30.000 (afgenomen tests die nog verwerkt moesten worden). De tests moeten in het labo verwerkt worden (thermal cycling), en dat duurt significant langer dan 4 minuten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:39 schreef riazop het volgende:
Zuid Korea legde tot gisteren 124.000 testen af.
In Daegu is zelfs een drive in test post. Je rijdt er in met de auto , test, en 4 minuten later een uitslag.
Ook 1 vd redenen dat ze daar al op 6.200 gevallen zitten met een sterfte ratio van 0.6%
Nederlandquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:48 schreef KingRadler het volgende:
volgende week 400 na dit weekend 200 is zeker mogelijk
Blijf je dit nou elke 2 uur plaatsen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Nederland
Nederland 3 maart 23 gevallen
Nederland 4 maart 38) gevallen
Nederland 5 maart 82 gevallen
Gewoon extrapoleren
Nederland 6 maart 140 (?) gevallen
Nederland 7 maart 240 (?) gevallen
Nederland 8 maart 440 (?) gevallen
Nederland 9 maart 770 (?) gevallen
Nederland 10 maart 1300 gevallen
Ik heb al maanden geen restaurantmaaltijd gegeten....quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:36 schreef THEFXR het volgende:
een vriend in China van me had zijn eerste restaurant maaltijd sinds 5 weken.
.
[ afbeelding ]
Misschien weer een persconferentie op zondagmiddag, zodat iedereen ervan weet voordat de werkweek begint.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Heb ik al voorspeld
Als we tegen de 400 gevallen aan zitten komen er maatregelen. Vanaf zondag/maandag dus
De Italianen sloten hun scholen overigens al op 150 gevallen, maar ja, dit is Nederland
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 10:37:29BREAKING: Cameroon and Serbia report first cases of coronavirus https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik heb al maanden geen restaurantmaaltijd gegeten....
Maar dat komt niet door het virus, maar door een ander agressieve parasitaire aandoening....
kinderen
elke week gaan er wel mensen naar Italie, nu is het wat rustigerquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:50 schreef 0108daniel het volgende:
Hoe komt dat het nou zoveel mensen zijn.
Zijn er opeens zoveel mensen in Italië geweest?
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Onmogelijk. De laatste keer dat ik keek hadden ze een achterstand van 30.000 (afgenomen tests die nog verwerkt moesten worden). De tests moeten in het labo verwerkt worden (thermal cycling), en dat duurt significant langer dan 4 minuten.
Dit dus, ik vind dat men zich meer bezig moet houden met praktische zaken zoals je al aangaf.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:48 schreef Mike het volgende:
Ik heb gisteravond de programma's van de BBC een beetje gevolgd over het Corona-virus en het viel me op dat ze daar al veel meer bezig waren met praktische zaken als hier als het virus zich snel gaat verspreiden. Ze gaan er vanuit dat de komende negen weken heftig worden en dat leidt tot vragen als 'hoe krijg ik nog inkomen als ik in zelfquarantaine moet (bv bij een 0-urencontract of een zelfstandige)' of 'hoe zorgen we ervoor dat de basisvoorzieningen blijven bestaan met veel zieken'. Ik heb het idee dat daar nog veel minder over gesproken wordt in Nederland.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:04 schreef -Straw- het volgende:
Lezen jullie even mee RIVM?
Professional and Home-Made Face Masks Reduce Exposure to Respiratory Infections among the General Population
Marianne van der Sande, Peter Teunis, and Rob SabelBewaarpost om maar weer aan te tonen dat maskers wel degelijk helpen en mensen in bijna alle besmette landen ermee rondlopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallo RIVM en Bruno.![]()
Kunnen Italië beter in lockdown zetten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:52 schreef KingRadler het volgende:
[..]
elke week gaan er wel mensen naar Italie, nu is het wat rustiger
Ja, ze nemen samples, waar wordt gezegd dat ze die in 4 minuten verwerken?quote:
de anonieme bron was waarschijnlijk dezelfde als die van dat Twitter accountquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:45 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ah gelukkig je bent wakker, kun je straks mooi voor de cijfers de eerste dode aankondigen.
Dat gaat geen zak helpen. De beer is los. Het RIVM is vooral bezig met paniek voorkomen heb ik het idee.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:54 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Kunnen Italië beter in lockdown zetten.
Drachten zelf ook nog rustig.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:46 schreef influcted het volgende:
[..]
Nee, maar wel diezelfde gemeente. Grenzend aan Drachten.
https://mailchi.mp/esicm/(...)09715?e=%5BUNIQID%5Dquote:Milan, 4 March 2020
Dear friends,
At this moment in time, we believe it is important to share our first impressions and what we have learned in the first ten days of the COVID-19 outbreak.
We have seen a very high number of ICU admissions, almost entirely due to severe hypoxic respiratory failure requiring mechanical ventilation.
The surge can be important during an outbreak and cluster containment has to be in place to slow down virus transmission.
We are seeing a high percentage of positive cases being admitted to our Intensive Care Units, in the range of 10% of all positive patients.
We wish to convey a strong message: Get ready!
We also want to share with you some key points from our experience:
- Get ready now - with your ICU’s networks - to define your contingency plan in the event of an outbreak in your community
- Don’t work “in silo”. Coordinate with your hospital management and other healthcare professionals to prepare your response
- Make sure your hospital management and procurement office have a protocol in place about which personal protection equipment (PPE) to stock and re-stock
- Make sure your staff is trained in donning and doffing procedures
- Use education, training and simulation as much as possible
- Identify early hospitals that can manage the initial surge in a safe way
- Increase your total ICU capacity
- Get ready to prepare ICU areas where to cohort COVID-19 + patients - in every hospital if necessary
- Put in place a triage protocol to identify suspected cases, test them and direct them to the right cohort
- Make sure you set clear goals for care with the patients and their families early on
With our best regards
Prof. Maurizio Cecconi
President elect, ESICM
Humanitas University, Milan
Prof. Antonio Pesenti
University of Milan
Prof. Giacomo Grasselli
University of Milan
Gewoon lekker alleen mensen met Italië connecties blijven testen en blijven roepen dat zolang alles herleid kan worden naar Italië alles in orde is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gaat geen zak helpen. De beer is los. Het RIVM is vooral bezig met paniek voorkomen heb ik het idee.
Persoonlijk ben ik van mening dat dat géén taak is voor het RIVM, maar wellicht dat de politiek daar anders over denkt.
Ik heb eigenlijk hetzelfde gevoel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gaat geen zak helpen. De beer is los. Het RIVM is vooral bezig met paniek voorkomen heb ik het idee.
Persoonlijk ben ik van mening dat dat géén taak is voor het RIVM, maar wellicht dat de politiek daar anders over denkt.
Volgende ziekenhuis dat dicht gaat dadeliijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:42 schreef Logician2.0 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)845156052270556/?d=n
Exact, het zou een onafhankelijk wetenschappelijk instituut moeten zijn, geen politiek toneel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Kabinet Rutte in een notendopquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef KingRadler het volgende:
Nederland is alleen bezig om geen paniek en Economische schaden te beperken.
Gezondheid van de burger en hulpverleners vinden ze niet belangrijk.
Onzin. Ik werk in een ziekenhuis en als ik een test wil krijg ik een test.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef KingRadler het volgende:
Helemaal niks en vooral adviseren dat mondkapjes en virus dodende handgel niet werkt, maar zelf wel de 2de kamer volhangen met sterillium.quote:
Mjaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerste Nederlandse dode. 84 jarige man
Er zijn en gaan geen ziekenhuizen dicht. Hooguit wat afdelingen voor een korte periode om te inventariseren wie er contact heeft gehad etc.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgende ziekenhuis dat dicht gaat dadeliijk.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja
11:03
Een 86-jarige Nederlandse man is overleden aan de gevolgen van een besmetting met het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM.
van AD
Volgens nos in ziekenhuis rotterdam
34x dodelijkerquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef bitterbal het volgende:
het is mij nog steeds niet duidelijk hoe veel dodelijker dit covid is in tegenstelling tot de ' normale' griep voor de risicogroepen?
Oudere mensen hebben vaker wel dan niet gezondheidsproblemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef Djnormandy het volgende:
Die was al oud . Toch raar dat het vooral bij oudere het erger is/wordt. Maarja wie weet was hij al ziek.
De eerste officiële. RIPtwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 11:07:59NEW: Netherlands reports first death from coronavirus; patient was 86 years old https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Omdat het ook nog niet helemaal duidelijk is. Korea, die veel meer test, laat een sterftecijfer zien van minder dan 1%. Maar getallen in Italië zijn weer heel anders.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef bitterbal het volgende:
het is mij nog steeds niet duidelijk hoe veel dodelijker dit covid is in tegenstelling tot de ' normale' griep voor de risicogroepen?
Hier ben ik het mee eens. RIVM zou de overheid moeten adviseren over wat nodig is om de volksgezondheid te beschermen en vervolgens moet de regering de afweging maken tussen volksgezondheid en economie. Nu lijkt RIVM die afweging zelf al te maken en trekken ze alle verantwoordelijk naar zich toe. Dit wordt een belangrijke kritiekpunt bij de parlementaire enquête over deze epidemie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Het aantal dagen dat we de luxe hebben om dit voor te bereiden neemt iig rap af.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef byah het volgende:
Beste RIVM,
[..]
https://mailchi.mp/esicm/(...)09715?e=%5BUNIQID%5D
Ik denk niet persé ziek maar gewoon oud.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef Djnormandy het volgende:
Die was al oud . Toch raar dat het vooral bij oudere het erger is/wordt. Maarja wie weet was hij al ziek.
En dan janken om Chinaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef KingRadler het volgende:
Wat is dit nu voor opmerking?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef Djnormandy het volgende:
Maar je moet dan ook kijken naar de staat van de gezondheidszorg toch en zo?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:08 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Omdat het ook nog niet helemaal duidelijk is. Korea, die veel meer test, laat een sterftecijfer zien van minder dan 1%. Maar getallen in Italië zijn weer heel anders.
Bovendien zijn er nog een hoop zieken niet genezen verklaard, ook in Korea. Je weet niet hoeveel daar nog van gaan overlijden.
Hoe ouder, hoe groter ook de kans op andere aandoeningen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:09 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Ik denk niet persé ziek maar gewoon oud.
Je weerstand is niet meer wat het geweest is op de zeer respectabele leeftijd van 86.
Zeker. Maar in Italië is de staat van gezondheidszorg niet slecht of zo.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Maar je moet dan ook kijken naar de staat van de gezondheidszorg toch en zo?
minder oudere die het slachtoffer zijn / milder variant van het virusquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
maar hoe kan het dat Duitsland met meer dan 500 gevallen nog niet 1 dode heeft?
Of houden ze ook in Duitsland cijfers achter..
Ja man, ook in Duistland, italie, Zuid Korea draaien de crematoriums stiekem overurenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
Toeval denk ik. Misschien naar verhouding nog weinig besmettingen bij oudere mensen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
Nee. misschien je over iran dat nog kunnen zeggen ofzo.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Zeker. Maar in Italië is de staat van gezondheidszorg niet slecht of zo.
hier maak ik het meeste druk om / hoe heeft zo iemand het Virus opgelopen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:11 schreef bitterbal het volgende:
Een 86-jarige Nederlandse man is overleden aan de gevolgen van een besmetting met het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM. Waar de man de besmetting opliep, is niet bekend. Het slachtoffer verbleef niet in een risicogebied, aldus het rijksinstituut.
AD
Ja, je merkt aan alles dat er alleen naar de economische waarde van mensen gekeken wordt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef KingRadler het volgende:
Kwam die net terug van wintersport uit Noord Italië of word het toch eens tijd dat rivm die richtlijnen gaat herzien.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja
Een 86-jarige Nederlandse man is overleden aan de gevolgen van een besmetting met het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM.
van AD
Volgens nos in ziekenhuis rotterdam
ja maar we hadden allang moeten weten toch dat we op een gegeven moment dat niet meer bij kunnen houdenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:12 schreef KingRadler het volgende:
[..]
hier maak ik het meeste druk om / hoe heeft zo iemand het Virus opgelopen.
Hoe eerder je test, des te meer relatief gezonde mensen je hebt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
een Nederlandse man is altijd vervangbaar door een goedkope Vluchteling.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:13 schreef PirE het volgende:
[..]
Ja, je merkt aan alles dat er alleen naar de economische waarde van mensen gekeken wordt.
Meer bedden per bevolking wellicht? Italie heeft er niet veel, en wellicht al overvol vanwege andere zaken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef the_actraiser het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |