quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ohja was vergeten dat Breda zelf ook besmettingen had. Dan zit je er midden in!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Breda heeft ook zieken hè. Althans, dacht ik. Ik hou het amper nog bij. In Amphia ligt er alvast een (uit Nieuwendijk). En een docent van Breda University (uit Utrecht).
En de wereld is klein.
Ik woon en werk in Breda bij een redelijk grote (overheids)werkgever.
Ik heb collega;s uit de hele regio Zuid-West Nederland en Zuid-Brabant: van Zeeland tot aan Dordrecht en zelfs Rotterdam, Gorinchem, regio Nieuwendijk (boven Breda, onder/naast Gorinchem/Biesbosch), Tilburg (best een aantal), en een enkeling zelfs uit Eindhoven.
Dussja...
Maar goed, binnenkort hebben we allemaal wel iemand in dezelfde stad/ dorp die het heeft - denk ik.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Jij uit Waalwijk dan begrijp ik?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:27 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ohja was vergeten dat Breda zelf ook besmettingen had. Dan zit je er midden in!
Maar goed, binnenkort hebben we allemaal wel iemand in dezelfde stad/ dorp die het heeft - denk ik.
Stay strong! En stay safe iedereen!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik woon in een dorp in Friesland met 400 inwoners, denk dat het wel mee zal vallen hier.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:27 schreef joyvke het volgende:
[..]
Maar goed, binnenkort hebben we allemaal wel iemand in dezelfde stad/ dorp die het heeft - denk ik.Je raekt an de dinge geweun.![]()
Hier ook Friesland, weliswaar 1400 inwoners maar vermoed dat mocht er 1 het virus oplopen dat direct het hele dorp het te pakken heeft.![]()
Israël sluit de stad Bethlehem op de Westelijke Jordaanoever af van de buitenwereld. Het ministerie van Defensie meldt dat Israëliërs en Palestijnen de stad 'niet meer in of uit mogen'. Die maatregel zou in overleg met de Palestijnse Autoriteit zijn genomen.
In het gebied zijn zeven besmettingen gemeld met het nieuwe coronavirus. Het zou in alle gevallen gaan om Palestijnse medewerkers van een hotel in Bethlehem. Zij zijn mogelijk besmet door Griekse toeristen die daar verbleven.
De Palestijnse autoriteiten hadden al maatregelen genomen om verspreiding van virus tegen te gaan. ,,We hebben besloten de noodtoestand uit te roepen in alle Palestijnse gebieden", zegt premier Mohammed Shtayyeh. Scholen moeten de deuren sluiten en buitenlandse toeristen worden geweerd.
Ook de Geboortekerk, die gebouwd zou zijn op de geboorteplaats van Jezus, gaat voorlopig dicht. ,,Mensen met corona hebben de kerk bezocht", aldus een geestelijke. ,,Het wordt veertien dagen gesloten en we gaan ontsmettingsmiddel spuiten."Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Wat ik me wel afvraag, veel mensen met collega's die de hele dag hoesten en alles aanraken wat zij ook doen. Toilet, handgrepen en koffiemachine.
Maar wat als je in een supermarkt werkt, een AH XL ofzo waar elke dag honderden verschillende klanten komen. Voordeel is wel dat die maar kort binnen zijn. Maar als er iemand hoestend afrekent en wegloopt heb je 10 minuten later een nieuwe in de winkel.
En mensen gaan als ze ziek zijn (niet in quarantaine) misschien toch even snel nog wat halen bij de winkel om de hoek.
Sterkte aan de kassameisjes in iedere geval.![]()
Wij zitten grotendeels in boerderijen, relatief ver bij elkaar vandaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:36 schreef influcted het volgende:
Hier ook Friesland, weliswaar 1400 inwoners maar vermoed dat mocht er 1 het virus oplopen dat direct het hele dorp het te pakken heeft.Je raekt an de dinge geweun.![]()
http://virological.org/t/(...)_app&utm_name=iossmf
Reactie op het “2 strains” verhaal. In’t kort; er kunnen best 2 verschillende mutaties zijn, maar daar is verder niets mee bewezen.
Voor de liefhebber.![]()
Want jullie houden wekelijks massa orgies ofzo?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:36 schreef influcted het volgende:
Hier ook Friesland, weliswaar 1400 inwoners maar vermoed dat mocht er 1 het virus oplopen dat direct het hele dorp het te pakken heeft.![]()
![]()
"De her-der-tjes lagen bij nahahachten, te hoesten en te rohochelen"quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:37 schreef mazaru het volgende:
Israël sluit de stad Bethlehem op de Westelijke Jordaanoever af van de buitenwereld. Het ministerie van Defensie meldt dat Israëliërs en Palestijnen de stad 'niet meer in of uit mogen'. Die maatregel zou in overleg met de Palestijnse Autoriteit zijn genomen.
In het gebied zijn zeven besmettingen gemeld met het nieuwe coronavirus. Het zou in alle gevallen gaan om Palestijnse medewerkers van een hotel in Bethlehem. Zij zijn mogelijk besmet door Griekse toeristen die daar verbleven.
De Palestijnse autoriteiten hadden al maatregelen genomen om verspreiding van virus tegen te gaan. ,,We hebben besloten de noodtoestand uit te roepen in alle Palestijnse gebieden", zegt premier Mohammed Shtayyeh. Scholen moeten de deuren sluiten en buitenlandse toeristen worden geweerd.
Ook de Geboortekerk, die gebouwd zou zijn op de geboorteplaats van Jezus, gaat voorlopig dicht. ,,Mensen met corona hebben de kerk bezocht", aldus een geestelijke. ,,Het wordt veertien dagen gesloten en we gaan ontsmettingsmiddel spuiten."Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
https://www.linkedin.com/(...)933457306361856-aCPs
Geen zorgen jongens, het is maar een normale griep.
Even vergeten dat zijn cijfer van 8000 doden per jaar over het algemeen niet klopt (gemiddeld zijn het er 2000 in NL).
0% overleden, niets te zien.![]()
Haha, dat had wat geweest. Maar denk aan dorpskroeg, twee kerken, kindersoos en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:39 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Want jullie houden wekelijks massa orgies ofzo?![]()
Zit je in Opeinde?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:41 schreef influcted het volgende:
[..]
Haha, dat had wat geweest. Maar denk aan dorpskroeg, twee kerken, kindersoos en dat soort dingen.
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat het grootste gevaar ligt in de druk op ziekenhuizen als er bij 2000 besmettingen 300 man uit een zwakke groep moet worden opgenomen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:40 schreef -Straw- het volgende:
Even vergeten dat zijn cijfer van 8000 doden per jaar over het algemeen niet klopt (gemiddeld zijn het er 2000 in NL).
0% overleden, niets te zien.
Nee je valt er niet spontaan door om, helemaal als je 32 en fit bent. Maar als het één keer in een verpleeghuis toeslaat heb je chaos met 100 zwakke patiënten.![]()
Dat weet iedereen. Zelfs het RIVM.quote:
Maar toch mogen we ons hier niet druk om maken want elk jaar zijn er zoveel doden door fijnstof en autorijden....
Ik vind dat zo'n non-argument.![]()
Deze meneer kan zo aan de slag bij het RIVMquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:40 schreef -Straw- het volgende:
0% overleden, niets te zien.![]()
Exact.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat het grootste gevaar ligt in de druk op ziekenhuizen als er bij 2000 besmettingen 300 man uit een zwakke groep moet worden opgenomen?
Nee je valt er niet spontaan door om, helemaal als je 32 en fit bent. Maar als het één keer in een verpleeghuis toeslaat heb je chaos met 100 zwakke patiënten.![]()
Opgenomen in mijn screenshot dossier...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:40 schreef -Straw- het volgende:
0% overleden, niets te zien.
Als onze entrepeneur straks 180 graden draait is het toch handig om nog even na te lezen wat zijn elaborate overwegingen waren![]()
Kunnen we elkaar aanstekenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:46 schreef influcted het volgende:
[..]
Nee, maar wel diezelfde gemeente. Grenzend aan Drachten.
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Krijg je gewoon niet aan hun verstand.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat het grootste gevaar ligt in de druk op ziekenhuizen als er bij 2000 besmettingen 300 man uit een zwakke groep moet worden opgenomen?
Zoals met de griep zeg maar?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
De Tike toevallig?quote:
Ach, zit elke dag in Leeuwarden. Vind het al bijzonder dat hier nog geen enkele besmetting is met al die Chinese/Italiaanse studenten.![]()
Ja bijvoorbeeld. Maar hoeveel mensen met de griep worden normaalgesproken opgenomen in het ziekenhuis? Bij COVID-19 lees ik overal zo'n 15%.quote:
Is het met normale griep vergelijkbaar?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
quote:Coronapatiënt Haarlem ging dagen naar school met klachten
Een coronapatiënt in Haarlem is afgelopen week naar school gegaan met ziekteverschijnselen. De leerling van het Eerste Christelijk Lyceum had klachten na een vakantie in Noord-Italië. Toen de leerling ook koorts kreeg, heeft hij of zij aan de bel getrokken, meldt de GGD Kennemerland in een brief aan ouders van scholieren.
Het coronavirus is besmettelijk op het moment dat er klachten zijn. Klasgenoten en docenten zijn geïnformeerd. Zij worden door de GGD gezien als 'laag-risicogroep', schrijft de rector van het ECL in een begeleidende mail aan de ouders.
De GGD heeft de school gisteravond ingelicht. De leerling is in thuisisolatie geplaatst, net als het gezin. De school is open en de lessen gaan gewoon door. Wel is er een informatiepunt van de GGD.
Ook een middelbare scholier in Amersfoort is besmet met het coronavirus, melden verschillende media. Hij kwam maandagochtend zonder klachten naar het Nieuwe Eemland, maar begon tijdens het eerste lesuur te hoesten. Omdat hij naar Noord-Italië is geweest, ging hij direct naar huis. Een test wees uit dat hij het virus onder de leden had.
Het gezin van de jongen zit in thuisisolatie. De school blijft open.
https://nos.nl/artikel/23(...)ol-met-klachten.htmlOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
wat ga je daar mee doen dan?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Opgenomen in mijn screenshot dossier...
Als onze entrepeneur straks 180 graden draait is het toch handig om nog even na te lezen wat zijn elaborate overwegingen waren![]()
Mijn zoontje heeft bijna alles wel gehad vorige week gedurende 8 dagen (veel koorts) en nu nog hoesten (hij moest uitzieken en toen het begon waren hier nog geen cases). Mijn temp is nu ook aan het stijgen en heb al overgegeven en zijn vader die in een omgeving werkt waar ook al ff best wat cases zijn is ook ziek aan het worden inmiddels.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdf
myalgia= spierpijn
arthralgia= gewrichtspijn
hemoptysis= ophoesten van bloed
Maargoed, zo gaat het altijd. Eerst kind ziek, daarna wij ziek.![]()
Dat vind ik dan wel heel erg dom van die jongen. Je hoeft niet eerst getest te zijn om met klachten binnen te blijvenquote:![]()
Is heel Nederland nou afgelopen weken naar Noord Italie geweest of lijkt dat maar zo?Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Met mensen die regelmatig een griepprik krijgen? Ja, zoiets, maar dan zonder vaccin natuurlijk.quote:![]()
Vind het wel opvallend inderdaad.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:56 schreef Zorro het volgende:
Is heel Nederland nou afgelopen weken naar Noord Italie geweest of lijkt dat maar zo?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Zo zijn er meer. Hoorde gisteren van een vriendin dat haar klasgenote zei "ik heb koorts en mijn moeder zei bel de huisarts. Maar ik ga me niet laten opsluiten hoor"quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel heel erg dom van die jongen. Je hoeft niet eerst getest te zijn om met klachten binnen te blijven
Die zit vandaag ook gewoon in de les.![]()
En terecht.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:58 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zo zijn er meer. Hoorde gisteren van een vriendin dat haar klasgenote zei "ik heb koorts en mijn moeder zei bel de huisarts. Maar ik ga me niet laten opsluiten hoor"
Het zijn ook exact de mogelijke verschijnselen van griep, de percentages zullen wat verschillen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:53 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Mijn zoontje heeft bijna alles wel gehad vorige week gedurende 8 dagen (veel koorts) en nu nog hoesten (hij moest uitzieken en toen het begon waren hier nog geen cases). Mijn temp is nu ook aan het stijgen en heb al overgegeven en zijn vader die in een omgeving werkt waar ook al ff best wat cases zijn is ook ziek aan het worden inmiddels.
Maargoed, zo gaat het altijd. Eerst kind ziek, daarna wij ziek.![]()
Lekker je klasgenoten allemaal ziek maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:58 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zo zijn er meer. Hoorde gisteren van een vriendin dat haar klasgenote zei "ik heb koorts en mijn moeder zei bel de huisarts. Maar ik ga me niet laten opsluiten hoor"
Die zit vandaag ook gewoon in de les.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Zo werkt griep inderdaad.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lekker je klasgenoten allemaal ziek maken.![]()
Deze jongen kwam uit Italië, dat is een andere situatie dan wanneer je alleen een attention whore bent.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:58 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja ook al is het gewoon een normale griep, dan is het ook slim thuis te blijven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lekker je klasgenoten allemaal ziek maken.Ja zij zal wel meer die tweede zijn. Van die jongen dus nog onverstandiger om gewoon naar school te gaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Deze jongen kwam uit Italië, dat is een andere situatie dan wanneer je alleen een attention whore bent.
Vraag me af wanneer ze hier scholen en universiteiten gaan sluiten, want het blijft maar fout gaan daarmee.![]()
Als je denkt dat je met een belletje al meteen wordt opgesloten vraag ik me af wie er in paniek is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:58 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Lezen jullie even mee RIVM?
Professional and Home-Made Face Masks Reduce Exposure to Respiratory Infections among the General Population
Marianne van der Sande, Peter Teunis, and Rob SabelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
35 coronapatiënten in Brabant: de besmettingen in beeld
Het coronavirus grijpt om zich heen in Nederland. In Brabant zijn voor zover bekend 35 mensen besmet. Ook is iemand uit Kerkwijk in de Bommelerwaard ziek geworden. Een Utrechtse medewerker van Breda University is besmet geraakt tijdens zijn vakantie.
https://www.bndestem.nl/d(...)n-in-beeld~ad544179/"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Heb je toch ook echt gefaald als ouder.quote:
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Als je koorts hebt, zou je sowieso niet naar school of openbare plekken moeten gaan eigenlijk, maar gewoon terug naar bed.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja ook al is het gewoon een normale griep, dan is het ook slim thuis te blijven.
[..]Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Dat zit ik ook te denken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:56 schreef Zorro het volgende:
Is heel Nederland nou afgelopen weken naar Noord Italie geweest of lijkt dat maar zo?Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
Alle wintersporters.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:56 schreef Zorro het volgende:
Is heel Nederland nou afgelopen weken naar Noord Italie geweest of lijkt dat maar zo?![]()
![]()
Die Haarlemse jongen is echt dom geweest en het is zeer kwalijk dat zijn ouders hem niet thuis hebben gehouden. Die andere jongen kan er weinig aan doen. Je zal maar net grapjes hebben zitten maken met je vrienden erover en dan plotsklaps toch ziek worden. Wel bijzonder trouwens dat het zo onverwacht kan opzetten.quote:![]()
En lichte tan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:11 schreef byah het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die vrij makkelijk te herkennen aan hun dakkoffer
Of is een week daarvoor te kort?![]()
Klopt het dat slechts 2 van de 82 in het ziekenhuis ligt, de rest thuis.
Werd in de vorige reeks gezegd maar lijkt me sterk.![]()
RIVM of niet, als je ziek bent, bel je gewoon met je huisarts, het is aan hun om alles uit te vragen.![]()
Nee, 2 van de nieuwe 44.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Klopt het dat slechts 2 van de 82 in het ziekenhuis ligt, de rest thuis.
Werd in de vorige reeks gezegd maar lijkt me sterk.![]()
twitter:omroepbrabant twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 10:14:40Drie inwoners gemeente Waalwijk besmet met coronavirus https://t.co/j2SME5nSeS reageer retweet
![]()
jij niet?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:39 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Want jullie houden wekelijks massa orgies ofzo?![]()
Shit.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:16 schreef Lizzietje het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 10:14:40Drie inwoners gemeente Waalwijk besmet met coronavirus https://t.co/j2SME5nSeS reageer retweet
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
nou hopen dat die niet naar de jumbo zijn geweestquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:16 schreef Lizzietje het volgende:
![]()
Eigen schuld. Waarom moet je zo nodig op die latten gaan staan in fucking noord italie.quote:
Sorry hoor, maar die mensen vragen er gewoon om. En ze krijgen het ook.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ik ben wel benieuwd welk percentage van de Italië-toeristen ziek zijn geworden. Het lijkt erop dat het vliegveld van Milaan onder de coronavirus zitquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:56 schreef Zorro het volgende:
Is heel Nederland nou afgelopen weken naar Noord Italie geweest of lijkt dat maar zo?![]()
![]()
De grootste klap gaat komen als degenen die nu verteerd worden door hun angst voor Corona geen griep krijgen, beetje het Avatar effect.![]()
Omdat in Nederland geen sneeuw en bergen zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:20 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Eigen schuld. Waarom moet je zo nodig op die latten gaan staan in fucking noord italie.
Sorry hoor, maar die mensen vragen er gewoon om. En ze krijgen het ook.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Tja wat waren de klachten tot ook hij koorts kreeg? Snotteren, Hoesten? Er zijn hier zo veel mensen verkouden. Ik hoor veel dat die koorts pas trigger is om niet te gaan werken of thuisgelaten te worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die Haarlemse jongen is echt dom geweest en het is zeer kwalijk dat zijn ouders hem niet thuis hebben gehouden. Die andere jongen kan er weinig aan doen. Je zal maar net grapjes hebben zitten maken met je vrienden erover en dan plotsklaps toch ziek worden. Wel bijzonder trouwens dat het zo onverwacht kan opzetten.![]()
7823632873 gevallen vandaagquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
update begin van de middag. Het zal een stuk meer zijn verwacht iedereen.![]()
Kul.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat in Nederland geen sneeuw en bergen zijn?
Als je weet dat daar ellende is dan ga je toch gewoon niet? Ja oke, je hebt er voor betaald, boeiend.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Dat vraag ik mij ook af. Sinds de bekendmaking van de 82 gevallen heb ik heel veel gevallen voorbij zien komen, maar het is mij niet duidelijk of ze bij de 82 gevallen horen of dat het nieuwe gevallen zijn waar we vandaag meer over horen.quote:![]()
Ja maar kunnen ook via andere kanalen nog gevallen bij komen toch? Of is rivm de enige die ze bekend maakt?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:22 schreef Tailless het volgende:
[..]
er is maar 1 keer per dag een update![]()
want je kan toekomst kijken?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:23 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kul.
Als je weet dat daar ellende is dan ga je toch gewoon niet? Ja oke, je hebt er voor betaald, boeiend.![]()
twitter:Oregonian twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 05:46:06Is it the coronavirus or just a cold? https://t.co/tWjUjqG0cB https://t.co/FGCgfbJMHL reageer retweet
![]()
Ik verwacht vandaag een stuk minder dan gister eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
update begin van de middag. Het zal een stuk meer zijn verwacht iedereen.![]()
Meestal komt het RIVM rond een uur of 1 in de middag met geüpdatet cijfers (meestal die van gister). De nieuwe gevallen horen bij de nieuwe cijfersquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:23 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Sinds de bekendmaking van de 82 gevallen heb ik heel veel gevallen voorbij zien komen, maar het is mij niet duidelijk of ze bij de 82 gevallen horen of dat het nieuwe gevallen zijn waar we vandaag meer over horen.![]()
enige officele.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar kunnen ook via andere kanalen nog gevallen bij komen toch? Of is rivm de enige die ze bekend maakt?
Maarja je kan lokaal nieuws bijhouden![]()
relatief of absoluut?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik verwacht vandaag een stuk minder dan gister eigenlijk.![]()
Men was er toch duidelijk over dat je ook met lichte klachten thuis moest blijven als je in Noord-Italië was geweest.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:21 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Tja wat waren de klachten tot ook hij koorts kreeg? Snotteren, Hoesten? Er zijn hier zo veel mensen verkouden. Ik hoor veel dat die koorts pas trigger is om niet te gaan werken of thuisgelaten te worden.![]()
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 10:26:24BREAKING: Vatican City reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
![]()
Is al een tijdje ellende in noord italie of niet?quote:Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Kunnen dus ook op de lijst:quote:
https://www.bndestem.nl/d(...)n-in-beeld~ad544179/
Staan er nog niet op.
Ik dacht dat je zei dat er al gevallen waren in Waalwijk? Of bedoelde je omgeving Waalwijk (Loon op Zand, Den Bosch)?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:04 schreef Salina het volgende:
35 coronapatiënten in Brabant: de besmettingen in beeld
Het coronavirus grijpt om zich heen in Nederland. In Brabant zijn voor zover bekend 35 mensen besmet. Ook is iemand uit Kerkwijk in de Bommelerwaard ziek geworden. Een Utrechtse medewerker van Breda University is besmet geraakt tijdens zijn vakantie.
https://www.bndestem.nl/d(...)n-in-beeld~ad544179/"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
En dan helaas heeft een klasgenootje een ouder die toevallig net wat minder weerbaar is of diabetes heeft of zoiets. En die zijn ouder aan en die overlijdt. Waarom zou je dit soort risico’s nemen ipv gewoon een paar dagen uitzieken. Iemand met de mazelen gaat ook niet naar school. Zo erg is dat toch ook niet?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lekker je klasgenoten allemaal ziek maken.Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
wtf.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:27 schreef _I het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 10:26:24BREAKING: Vatican City reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
![]()
![]()
Monaco, Andorra, San Marino, Vaticaan nu. Faeroer.
Liechtenstein ook al?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Toch de Pausquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:27 schreef _I het volgende:
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Er zijn daar zelfs drie vliegvelden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welk percentage van de Italië-toeristen ziek zijn geworden. Het lijkt erop dat het vliegveld van Milaan onder de coronavirus zitWer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Gisteren waren het er in ieder geval veel meer dan verwacht. Ik gok dat we vandaag tussen de 120 en 160 gevallen zitten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik verwacht vandaag een stuk minder dan gister eigenlijk.![]()
Nee gevallen in Breda (toch?). Nog niet in Waalwijk, maar Loon op Zand/ Den Bosch/ Tilburg lig ik zo'n beetje in.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Kunnen dus ook op de lijst:
https://www.bndestem.nl/d(...)n-in-beeld~ad544179/
Staan er nog niet op.
Ik dacht dat je zei dat er al gevallen waren in Waalwijk? Of bedoelde je omgeving Waalwijk (Loon op Zand, Den Bosch)?
[..]~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ik denk dat veel mensen vetrokken op het moment dat er weinig aan de hand was. Plus dat veel mensen blind vertrouwen op de informatie vanuit de overheid en die komt zoals je weet nauwelijks in actie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:23 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kul.
Als je weet dat daar ellende is dan ga je toch gewoon niet? Ja oke, je hebt er voor betaald, boeiend.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
twitter:DanielSSchearf twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 10:04:10#COVIDー19 case confirmed in #Cameroon https://t.co/kc8fHmZYRW reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Wat was het laatste nieuws over hem? Ik dacht dat ze hem gingen testen, maar ik kan me niet herinneren dat er bericht gekomen is dat hij het niet heeft.quote:![]()
![]()
Ja, drie dagen geleden ofzo.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:28 schreef Salina het volgende:
[..]
wtf.![]()
![]()
Monaco, Andorra, San Marino, Vaticaan nu. Faeroer.
Liechtenstein ook al?![]()
Waalwijk inmiddels ook https://www.omroepbrabant(...)smet-met-coronavirusquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:30 schreef joyvke het volgende:
[..]
Nee gevallen in Breda (toch?). Nog niet in Waalwijk, maar Loon op Zand/ Den Bosch/ Tilburg lig ik zo'n beetje in.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Precies die houding zorgt ervoor dat het virus nu zo om zich heen kan grijpen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:28 schreef Injetta het volgende:
[..]
En dan helaas heeft een klasgenootje een ouder die toevallig net wat minder weerbaar is of diabetes heeft of zoiets. En die zijn ouder aan en die overlijdt. Waarom zou je dit soort risico’s nemen ipv gewoon een paar dagen uitzieken. Iemand met de mazelen gaat ook niet naar school. Zo erg is dat toch ook niet?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: