quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ik denk dat NL best hoog scoort qua aantal besmettingen per inwoner ondertussen. Ofnie? Is daar geen grafiekje van?![]()
Wat een slecht beeld, virus op de camera?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:17 schreef vosss het volgende:
https://www.tweedekamer.n(...)edebat/plenaire-zaal
Debat begint binnen enkele ogenblikken![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Zit op werk dus kan niet kijken helaas. Ben wel heel benieuwd.![]()
Jawel, nummer 30 uit de OP.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:06 schreef DustPuppy het volgende:
Die dokter in het JBZ in Den Bosch is besmet door een patiënt.
Maar ik zie die patiënt nergens genoemd? Is die bij de cijfers toegevoegd of weten ze niet wie het is en gaan ze er maar vanuit dat het op die manier gebeurd is?Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.![]()
Blinken we toch ergens in uit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:18 schreef bleiblei het volgende:
Ik denk dat NL best hoog scoort qua aantal besmettingen per inwoner ondertussen. Ofnie? Is daar geen grafiekje van?![]()
Heel bijzonder dat er door het hele land besmettingen bij ziekenhuispersoneel worden geconstateerd zonder dat er patiënten zijn met Corona. Wie houdt wie nou voor de gek![]()
![]()
Bwehehehequote:Op donderdag 5 maart 2020 10:15 schreef Salina het volgende:
https://www.bndestem.nl/b(...)ronapaniek~af8c94af/
Man sluit echtgenote op in badkamer vanwege coronapaniek![]()
![]()
We gaan in rap tempo van de 'best spannend'-fase naar de 'oh shit'-fase van de verspreiding.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
"We kunnen in dit land rekenen op de kennis en de expertise van het RIVM en de GGD"![]()
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Gaat dit over botulisme in zwemwater of werkelijk zaken die er echt toe doen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:21 schreef vosss het volgende:
"We kunnen in dit land rekenen op de kennis en de expertise van het RIVM en de GGD"![]()
![]()
Dat cruiseschip. Grand Princess.
2.500 duizend mensen aan boord in quarantaine. Nadat er al 1 dode gevallen is.
Ligt voor de kust van San Francisco.
https://www.sfchronicle.c(...)tter_impression=true"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Lekker dan .... hopelijk ook genoeg pepperspray aan boord ....quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:22 schreef capricia het volgende:
Ligt voor de kust van San Francisco.![]()
En 87 cases erbij in Duitsland sinds gister? van 262 naar 349 nu....
https://www.rki.de/DE/Con(...)rus/Fallzahlen.html/
overzicht van de gebieden met het aantal cases. Volgens mij zitten alle brandhaarden met veel cases ook allemaal bij de grens met ons
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Trump: alles in ordnung, geen probleem hier in USA. Het is maar een griepje, en het verdwijnt in april als het warmer weer is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:22 schreef capricia het volgende:
https://www.sfchronicle.c(...)tter_impression=true
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Niet alleen in Nederland wordt er geblunderd omtrent dit virus, Japan met de Diamond Princess is ook een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.![]()
Lekker voor de rederij, tweede schip in quarantaine.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:22 schreef capricia het volgende:
https://www.sfchronicle.c(...)tter_impression=true![]()
We worden nu 200 corona testkits aan boord gevlogen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Trump: alles in ordnung, geen probleem hier in USA. Het is maar een griepje, en het verdwijnt in april als het warmer weer is.
Voor 2.500 mensen.
Edit 2600 passagiers. 1150 personeel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
daar had het RIVM van kunnen lerenquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:24 schreef JeMoeder het volgende:
Niet alleen in Nederland wordt er geblunderd omtrent dit virus, Japan met de Diamond Princess is ook een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.![]()
Jamaar dat is met de kennis van nu en achteraf en allesquote:
vosss is de naam,
Zorgwekkende is dat die man al een tijdje van het schip af was, net als een groot deel van de andere passagiers.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:22 schreef capricia het volgende:
https://www.sfchronicle.c(...)tter_impression=trueOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
50 mensen per test, als de test negatief is, kun je die 50 uitsluiten, is het positief dan die 50 weer onderverdelenquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:25 schreef capricia het volgende:
[..]
We worden nu 200 corona testkits aan boord gevlogen.
Voor 2.500 mensen.![]()
![]()
twitter:globaltimesnews twitterde op donderdag 05-03-2020 om 10:11:31Xuzhou City in E #China’s Jiangsu, has put into use the country’s first self-vending machine that dispenses #masks. With a daily limit of 800 masks, this tool has been in use since Mar 2. Residents can buy two N95 masks using their ID cards every 24 hours for 12 yuan ($1.72). https://t.co/V3Q60DvuDi reageer retweet
![]()
Ja. Ik lees het net.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zorgwekkende is dat die man al een tijdje van het schip af was, net als een groot deel van de andere passagiers.
Wat een drama."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Lekker met 1 wattenstaafje 49 anderen besmetten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:27 schreef noodgang het volgende:
[..]
50 mensen per test, als de test negatief is, kun je die 50 uitsluiten, is het positief dan die 50 weer onderverdelen
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Lekker voor de rederij, tweede schip in quarantaine.Zoals Je Moeder zegt (niet joúw moeder maar de user)quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:25 schreef capricia het volgende:
[..]
We worden nu 200 corona testkits aan boord gevlogen.
Voor 2.500 mensen., dit schip is het "zusje" van de Diamond Princess trouwens.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Aantal besmettingen in de OP missen toch een paar? Bijvoorbeeld de man uit Borne?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Nog steeds geen monkapjes. Nog steeds 3 delige pakken ipv witte pakken. Wat een gekken. Dat ze uberhaupt niet skypenquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:17 schreef vosss het volgende:
Debat begint binnen enkele ogenblikken
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 10:30:16 ]![]()
RIVM heeft nooit gezegd dat de kans nihil was.
Zie RTLZ van 31 jan. Op zeker!
Nu al een shitshow
*toonzetten (ze werken zo hard)![]()
Ontkennen dat de RIVM heeft gezegd dat de kans dat het hier kwam nihil is.
Is gewoon een feit.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Oh god, er is kritiek op het RIVM. Volledige focus op die kritiek, ipv op de problemen. Deze politiek![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zorgwekkende is dat die man al een tijdje van het schip af was, net als een groot deel van de andere passagiers.![]()
![]()
Dit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Oh god, er is kritiek op het RIVM. Volledige focus op die kritiek, ipv op de problemen. Deze politiekDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Oh god, er is kritiek op het RIVM. Volledige focus op die kritiek, ipv op de problemen. Deze politiek
Serieus?
ach hemel, ja een kritische bevolking, hoe durven ze![]()
![]()
Arm San Francisco, mag nu 3600 mensen in quarantaine nemen. Wat een aantal! Nachtmerrie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:29 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Zoals Je Moeder zegt (niet joúw moeder maar de user), dit schip is het "zusje" van de Diamond Princess trouwens.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat is dit voor grefo-kut
vosss is de naam,
politiek gaat helaas grotendeels over vormquote:
De vraag zou moeten zijn wat de experts verwachten dat het groeipad van het virus zou kunnen zijn op basis van de ervaringen van de afgelopen dagen.![]()
Helaas wel, ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
politiek gaat helaas grotendeels over vorm
De vraag zou moeten zijn wat de experts verwachten dat het groeipad van het virus zou kunnen zijn op basis van de ervaringen van de afgelopen dagen.![]()
Omdat het een PVV'er is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:35 schreef _I het volgende:
Waarom zou je iemand aanvallen die vragen stelt!?
Was het een veren-uitdeel-feestje, dan?![]()
Het is de schuld van Obama.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Trump: alles in ordnung, geen probleem hier in USA. Het is maar een griepje, en het verdwijnt in april als het warmer weer is.![]()
Er stond toch eerst Chinaquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Het is de schuld van Obama.![]()
![]()
Zeker.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:38 schreef KingRadler het volgende:
PVV heeft gelijk waarom zijn er geen maatregelen genomenDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik zit me kapot te ergeren aan het debat. Voor de verandering heeft de pvv een goede inbreng, en waar gaat het weer over? De toon( waar overigens niks mis mee is)
Doodmoe word je er van.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Nooit verwacht dat ik zou zeggen dat ik compleet op 1 lijn zou zitten met de PVVI have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dit debat volgen is slecht voor je gezondheid. Zoveel cringe, dat is ongezond...stoom uit de oren inmidd
.![]()
![]()
![]()
Daarom volg ik al lang geen politiek meer, te vermoeiend.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zit me kapot te ergeren aan het debat. Voor de verandering heeft de pvv een goede inbreng, en waar gaat het weer over? De toon( waar overigens niks mis mee is)
Doodmoe word je er van.![]()
Ik ben absoluut geen PVV fan maar de vraag is wel politiek relevant: Zijn we bereid verder te gaan dan het WHO of RIVM advies om het risico op verdere verspreiding extra in te beperken. En heeft dat ook echt zin?
Jammer dat hier niet inhoudelijk op ingegaan wordt. Ik zou bijvoorbeeld willen weten wat het RIVM vindt van de effectiviteit van aanvullende maatregelen op dit moment.![]()
Ik ook.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:40 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zou bijvoorbeeld willen weten wat het RIVM vindt van de effectiviteit van aanvullende maatregelen op dit moment.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Maarten stelde ook enorm goede vragen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:39 schreef merino het volgende:
Nooit verwacht dat ik zou zeggen dat ik compleet op 1 lijn zou zitten met de PVV
Ze brengen precies alles in kaart waar wij het hier de hele tijd over hebben![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:39 schreef merino het volgende:
Nooit verwacht dat ik zou zeggen dat ik compleet op 1 lijn zou zitten met de PVV![]()
![]()
Onzin. Het is mede dankzij de gedoogsteun van de PVV dat onze zorg er zo slecht voor staat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:39 schreef THEFXR het volgende:
PVV weet waar ie over praat, de rest niet
Bovendien bereik je niks met 2 weken scholen sluiten. Als het 3e gezinslid van een besmet gezin in quarantaine net op de eerste dag ná die 2 weken ziekteverschijnselen krijgt (want incubatietijd) kan je weer van voor af aan beginnen met alles en iedereen 2 weken opsluiten.![]()
Nu discussie over of informatie van 11 feb inmiddels verouderd is of niet
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Waar ik mij op mijn beurt aan stoor, is dat we een kamervoorzitter hebben die geen 3 zinnen Nederlands foutloos kan uitspreken. Onderdeel van de al vermelde cringe
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 10:43:22 ]![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:39 schreef merino het volgende:
Nooit verwacht dat ik zou zeggen dat ik compleet op 1 lijn zou zitten met de PVVDon't quote me boy, cause I ain't said shit!
Jammer dat iedereen zich weer zo makkelijk in laat pakken omdat de PVV wat simpele burger-vragen verwoord.
Jammer ook dat een expert daar nu niet eens even de goede antwoorden op geeft.![]()
wat dan? wat dan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:42 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Onzin. Het is mede dankzij de gedoogsteun van de PVV dat onze zorg er zo slecht voor staat.
Bovendien bereik je niks met 2 weken scholen sluiten. Als het 3e gezinslid van een besmet gezin in quarantaine net op de eerste dag ná die 2 weken ziekteverschijnselen krijgt (want incubatietijd) kan je weer van voor af aan beginnen met alles en iedereen 2 weken opsluiten.![]()
Collega: "ik hoop over 2 weken nog gewoon te kunnen gaan skiën in Noord-Italië"
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 10:44:45 ]![]()
realistich ideequote:Op donderdag 5 maart 2020 10:44 schreef Nielsch het volgende:
Collega: "ik hoop over 2 weken nog gewoon te kunnen gaan skiën in Noord-Italië"![]()
![]()
De PVV heeft een tokkie staan daar, daarmee neemt zijn betrouwbaarheid af.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:44 schreef KingRadler het volgende:
waarom vallen ze de PVV aan / ik ben sprakeloos dat andere partijen het wel goed vind gaan.![]()
Maar het is wel lekker divers. En dat is wat telt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Waar ik mij op mijn beurt aan stoor, is dat we een kamervoorzitter hebben die geen 3 zinnen Nederlands foutloos kan uitspreken. Onderdeel van de al vermelde cringe![]()
Het is nog geen 1 april ....quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:44 schreef Nielsch het volgende:
Collega: "ik hoop over 2 weken nog gewoon te kunnen gaan skiën in Noord-Italië"![]()
PVV;
Benoem risicogebieden
Verbied vluchten uit deze gebieden
Verplicht meldplicht en 14 dagen quarantaine
Altijd testen bij luchtwegklachten
Communiceer toekomstige maatregelen en inschattingen![]()
Niks mis mee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef _I het volgende:
PVV;
Benoem risicogebieden
Communiceer toekomstige maatregels en inschattingenDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Wat dan? Tja als ik dat wist. Misschien accepteren dat je niet alles onder controle hebt?quote:
Maar lekker simpel weer van de PVV: lezen mee op wat fora, gooien die vragen in de tweede kamer en roepen wat schijnmaatregelen na uit Frankrijk. En iedereen op de fora staat te juichen...
Alsjeblieft. Denk 2 seconden verder na en je weet dat 2 weken lockdown niets uithaalt.![]()
Wel lekker lege pistesquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:44 schreef Nielsch het volgende:
Hij stelt anders enorm goeie vragen deze "Tokkie"quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:45 schreef xminator het volgende:
[..]
De PVV heeft een tokkie staan daar, daarmee neemt zijn betrouwbaarheid af.![]()
Zoals die ene incompetente burgemeester die haar halve stad in de fik stak?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Maar het is wel lekker divers. En dat is wat telt.
Lekker divers![]()
Leonie begrijp niet hoe het kan dat met al deze info en maatregelen we toch 900 studenten weg laten gaan.
Laten we de rector aanspreken..![]()
Lijkt me gewoon compleet realistisch op basis van gezond verstand.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef _I het volgende:
PVV;
Benoem risicogebieden
Communiceer toekomstige maatregelen en inschattingen
Daar ontbreekt het blijkbaar aan bij vele partijen in Nederland.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Absoluut. En je ziet aan de andere landen dat dit soort maatregelen er uiteindelijk tóch komen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef KingRadler het volgende:
PVV heeft gewoon gelijk waarom is er niet eerder wat gedaan kwa maatregelen
Neem ze dan nu. Nu haalt het nog wat uit. En kunnen de maatregelen wellicht beperkt blijven. Straks is daarvan geen sprake meer.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
in andere landen gaan scholen wel dicht, dus die doen het volgens jou dus ook fout.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Wat dan? Tja als ik dat wist. Misschien accepteren dat je niet alles onder controle hebt?
Maar lekker simpel weer van de PVV: lezen mee op wat fora, gooien die vragen in de tweede kamer en roepen wat schijnmaatregelen na uit Frankrijk. En iedereen op de fora staat te juichen...
Alsjeblieft. Denk 2 seconden verder na en je weet dat 2 weken lockdown niets uithaalt.![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef _I het volgende:
PVV;
Benoem risicogebieden
Communiceer toekomstige maatregelen en inschattingenprima gesproken imo
![]()
Ah dus dat is het probleem. Verbieden van vluchten en een verplichte quarantaine gaat gevolgen hebben voor de economie. En daar heeft de coalitie juist zo hard aan gewerkt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef _I het volgende:
PVV;
Benoem risicogebieden
Communiceer toekomstige maatregelen en inschattingen
Het komt bij niemand op dat de economie niet altijd op nummer 1 hoeft te staan?![]()
Speeltuin politiek. Godsammequote:Op donderdag 5 maart 2020 10:47 schreef _I het volgende:
Leonie begrijp niet hoe het kan dat met al deze info en maatregelen we toch 900 studenten weg laten gaan.
Laten we de rector aanspreken..![]()
![]()
Alle besmette mensen lekker rond laten lopen! Dat heeft zin!quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Wat dan? Tja als ik dat wist. Misschien accepteren dat je niet alles onder controle hebt?
Alsjeblieft. Denk 2 seconden verder na en je weet dat 2 weken lockdown niets uithaalt.
Man man![]()
Hear, hear!quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef _I het volgende:
PVV;
Benoem risicogebieden
Communiceer toekomstige maatregelen en inschattingen![]()
![]()
Nee. Hij stelt alleen de vragen die hier ook gesteld zijn door leken. Dat het herkenbaar is maakt het nog geen goede vragen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:47 schreef Markesh het volgende:
[..]
Hij stelt anders enorm goeie vragen deze "Tokkie"
Je denkt toch niet dat het RIVM niet ziet wat Frankrijk doet? Dat zij niet bedacht hebben dat lockdown een optie is? Er zijn goede redenen om dat niet te doen.![]()
Deze expertquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Alsjeblieft. Denk 2 seconden verder na en je weet dat 2 weken lockdown niets uithaalt.
Slimmer dan China en Zuid-Korea![]()
![]()
Dat betwijfel ik toch ook niet? Het is gewoon jammer dat deze persoon niet eens fatsoenlijke nederlandse zinnen kan opstellen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:47 schreef Markesh het volgende:
[..]
Hij stelt anders enorm goeie vragen deze "Tokkie"![]()
Evenstar
![]()
Niveautje daar is niet hoger dan hier. Als je kritiek hebt krijg je een "weet jij het dan beter dan de deskundigen" naar je hoofd.![]()
het lijkt net of je de PPV haatquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:49 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Nee. Hij stelt alleen de vragen die hier ook gesteld zijn door leken. Dat het herkenbaar is maakt het nog geen goede vragen.
Je denkt toch niet dat het RIVM niet ziet wat Frankrijk doet? Dat zij niet bedacht hebben dat lockdown een optie is? Er zijn goede redenen om dat niet te doen.![]()
Zoals eerst wachten totdat je ze alsnog onherroepelijk zult moeten nemen en dan veel grootschaliger dan nu?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:49 schreef Pippalena het volgende:
Er zijn goede redenen om dat niet te doen.
Dat zijn de goede redenen? Ja het gaat de economie raken, maar als je nu maatregelen neemt dan lijkt het mij vrij logisch dat de kans tamelijk groot is dat de economie minder geraakt zal worden dan dat je wacht tot je vervolgens je complete land in lockdown moet gooien.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Als je wil dat 'het systeem' in no time vastloopt zijn dit goede maatregelen idd. Beter zetten ze de capaciteit wat gerichter inquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef _I het volgende:
PVV;
Altijd testen bij luchtwegklachten![]()
Deze mevrouw van 50 plus heeft echt totaal niets zinnigs te melden..... Ze oogt ook nogal zenuwachtig![]()
In Iran is dat aardig gelukt. Hier gaan de politici straks in quarantaine als de bevolking wordt blootgesteld aan een massale uitbraak door hun geklungel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:50 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten nu nog protocollen gaan vaststellen![]()
dat ze zelf het virus lekker krijgenGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Het is duidelijk geworden dat ze niet zo goed voorbereid zijn op dit soort situaties als er nu al allerlei tekorten zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Als je wil dat 'het systeem' in no time vastloopt zijn dit goede maatregelen idd. Beter zetten ze de capaciteit wat gerichter in![]()
Heb helaas niet de optie om in te breken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Als je wil dat 'het systeem' in no time vastloopt zijn dit goede maatregelen idd. Beter zetten ze de capaciteit wat gerichter in![]()
![]()
Verplicht 14 dagen quarantaine voor wie terugkomt uit risicogebied, mja...
In veel gevallen zal nog voor die quarantaine voorbij is het risico in Nederland groter zijn dan het in dat risicogebied was.
En je loopt kans dat ze dan via een omweg terugkeren om quarantaine te ontlopen.are we infinite or am I alone![]()
Léonie Sazias ..
Het corona Virus komt van een markt uit Whuhan
uitbreek ..uitbraak
50plus geouweneel
tenen krommend
gezwam
dr is geen beademing app in het verpleeghuis
![]()
![]()
Laat haar aftaaien inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:51 schreef Faraday01 het volgende:
Deze mevrouw van 50 plus heeft echt totaal niets zinnigs te melden..... Ze oogt ook nogal zenuwachtig![]()
Je moet maar even je goede redenen uitleggen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:49 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Nee. Hij stelt alleen de vragen die hier ook gesteld zijn door leken. Dat het herkenbaar is maakt het nog geen goede vragen.
Je denkt toch niet dat het RIVM niet ziet wat Frankrijk doet? Dat zij niet bedacht hebben dat lockdown een optie is? Er zijn goede redenen om dat niet te doen.
Maarten van de SP stelde ook geen goede vragen?
Of kunnen we stellen dat JIJ het geen goede vragen vind?![]()
En wij mogen deze goede redenen niet weten!?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:49 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat het RIVM niet ziet wat Frankrijk doet? Dat zij niet bedacht hebben dat lockdown een optie is? Er zijn goede redenen om dat niet te doen.
Mag je niet vragen om uitleg of naar de toekomstige stappen?
Je weet duidelijk meer. Verlicht ons!![]()
Moest ze vroeger ook als ze de programma's zat aan te kondigen, even snel doorpraten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik was even aan het ratelen omdat ik 4 minuten hadKom op zeg
![]()
Blijft apart om zo iemand in de kamer te zien.![]()
Leonie Sazias, is dat niet zo'n uitgerangeerd tv-figuur dat van ellende maar de politiek in is gegaan? Net als die Pia Dijkstra bij D66?![]()
Welke zinnen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:49 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik toch ook niet? Het is gewoon jammer dat deze persoon niet eens fatsoenlijke nederlandse zinnen kan opstellen.![]()
Complimenten. Hoe krijgt ze het haar strot uit. 3 ziekenhuizen zijn al dichtgeweest. In het begin van de uitbraak. Hoe krijgt ze het haar strot uit.
vosss is de naam,
We moeten remmen en weten nog niets. De WHO wil agressieve maatregelen, zijn de onze afdoende?
En dan de PVV afvallen op toon, hoewel de vraag exact hetzelfde was.![]()
maar niet bekend bij het RIVMquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:57 schreef JeMoeder het volgende:
Onze virologen zijn internationaal toonaangevend. Ok fijn...![]()
![]()
Net zoals hier bedoel je?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:57 schreef KingRadler het volgende:
sommige leven echt in een bubbel weten totaal niet wat er leeft onder bevolking![]()
Incubatietijd 2 weken. Besmet kunnen zijn (en besmettelijk) met minimale zieteverschijnselen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:53 schreef Markesh het volgende:
[..]
Je moet maar even je goede redenen uitleggen.
Ik sluit een gezin 2 weken op. Mama heefte en klein kuchje, is Corona maar wordt niet getest want ja, een kuchje (ook in Frankrijk niet).
Zusje krijgt na 5 dagen een kuchje, is na 2 dagen over. Jij krijgt kuchje dag voor quarantaine afloopt. Wat nu? Melden en laten testen? Dan gaat dus iedereen en alles wéér 2 weken in quarantaine. Of niet melden en zelf dagje extra thuis blijven. Je vader heeft nergens last van, die wil wel aan het werk, oeps die krijgt morgen een kuch...
En dit bij miljoenen huishoudens... dan kan je dus lockdown op lockdown laten volgen en je hele bevolking een half jaar opsluiten.![]()
O dacht ik even, geen puntquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:52 schreef _I het volgende:
[..]
Heb helaas niet de optie om in te breken.![]()
![]()
gewoon dichtlassen en de steden in lockdown, werkt in China ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:58 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Incubatietijd 2 weken. Besmet kunnen zijn (en besmettelijk) met minimale zieteverschijnselen.
Ik sluit een gezin 2 weken op. Mama heefte en klein kuchje, is Corona maar wordt niet getest want ja, een kuchje (ook in Frankrijk niet).
Zusje krijgt na 5 dagen een kuchje, is na 2 dagen over. Jij krijgt kuchje dag voor quarantaine afloopt. Wat nu? Melden en laten testen? Dan gaat dus iedereen en alles wéér 2 weken in quarantaine. Of niet melden en zelf dagje extra thuis blijven. Je vader heeft nergens last van, die wil wel aan het werk, oeps die krijgt morgen een kuch...
En dit bij miljoenen huishoudens... dan kan je dus lockdown op lockdown laten volgen en je hele bevolking een half jaar opsluiten.![]()
Wat China doet is dus vrij nutteloos volgens jou? Doen ze voor de show?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:58 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Incubatietijd 2 weken. Besmet kunnen zijn (en besmettelijk) met minimale zieteverschijnselen.
En dit bij miljoenen huishoudens... dan kan je dus lockdown op lockdown laten volgen en je hele bevolking een half jaar opsluiten.
Heeft zeker ook geen enkele zin gehad om de verspreiding te remmen...I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
'kwa'.....quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef KingRadler het volgende:
PVV heeft gewoon gelijk waarom is er niet eerder wat gedaan kwa maatregelen![]()
https://www.hoe-schrijfje.nl/hoe-schrijf-je-kwa-qua/![]()
Waarom zijn dat simpele burgervragen? Zijn allemaal hele relevante en terechte vragen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:43 schreef Pippalena het volgende:
Jammer dat iedereen zich weer zo makkelijk in laat pakken omdat de PVV wat simpele burger-vragen verwoord.
Jammer ook dat een expert daar nu niet eens even de goede antwoorden op geeft.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
De Lockdown heeft in China meer schade toegebracht wil je zeggen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:58 schreef Pippalena het volgende:
[..]
En dit bij miljoenen huishoudens... dan kan je dus lockdown op lockdown laten volgen en je hele bevolking een half jaar opsluiten.
Lockdown heeft wel zeker zin om dit virus in te dammen. Als jij dat niet ziet...tja![]()
Dat is quarantaine, geen lockdown. Een lockdown laat je langer dan 2 weken duren, net om dat scenario te vermijden. Na drie maanden lockdown is de kans klein dat nog iemand in het gezin het virus heeft...quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:58 schreef Pippalena het volgende:
[..]
En dit bij miljoenen huishoudens... dan kan je dus lockdown op lockdown laten volgen en je hele bevolking een half jaar opsluiten.are we infinite or am I alone![]()
De vraag is ook niet of ze gezien hebben wat Frankrijk doet, de vraag is waarom wij het niet doen simpelmans.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:49 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Dus misschien kun jij daar het antwoord op geven?Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:00 schreef merino het volgende:
[..]
Wat China doet is dus vrij nutteloos volgens jou? Doen ze voor de show?
Heeft zeker ook geen enkele zin gehad om de verspreiding te remmen...![]()
![]()
En daarom is algemene paniek vele malen gevaarlijker als het virus zelfquote:Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.![]()
Nee hoor, ik haat simpel napraten wat leeft onder de bevolking om stemmen te winnen.quote:
Ik zou het waarderen als ze probeerden oprecht antwoord te krijgen op een lijst concrete vragen en dan ook het antwoord van experts aannemen of zelf door je eigen expers laten toetsen.
Nu is het puur afbreken van bestaande beleid en roeptoeteren.
Maar blijkbaar werkt het, iedereen wordt er nogal enthousiast van hier.![]()
![]()
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 05-03-2020 om 10:54:03Over het debat over corona 👇🏽Het heeft geen zin om nu politieke spelletjes te spelen. Dat helpt geen virus de wereld uit.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀Zullen we elkaar daarom vandaag eens een keer niet de maat nemen? De wetenschap niet politiseren? #coronvirus https://t.co/XyBhPqoB02 reageer retweet
![]()
![]()
Tja, jammer, die mensen bestaan nu eenmaal ook. Een beetje tolerantie mag ook wel hoor.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:49 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik toch ook niet? Het is gewoon jammer dat deze persoon niet eens fatsoenlijke nederlandse zinnen kan opstellen.![]()
nee, dat zeiden ze nietquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:04 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Nee hoor, ik haat simpel napraten wat leeft onder de bevolking om stemmen te winnen.
Ik zou het waarderen als ze probeerden oprecht antwoord te krijgen op een lijst concrete vragen en dan ook het antwoord van experts aannemen of zelf door je eigen expers laten toetsen.
Nu is het puur afbreken van bestaande beleid en roeptoeteren.
Maar blijkbaar werkt het, iedereen wordt er nogal enthousiast van hier.![]()
Evenstar
![]()
Er is een verschil tussen een lockdown van een stad en simpelweg quarantaine. Als we dat nou eeest helder krijgen.
Als er meteen was ingegrepen en genoeg was getest had je het goed kunnen afremmen. Nu hebben we zelf besmet zorgpersoneel, omdat de ziekenhuizen de zogenaamde experts hebben vertrouwd. Dan nog vind men gek dat de experts in twijfel worden getrokken.
Ze hebben al bewezen het niet goed aan te pakken en te soft te zijn. Niemand zegt dat ze geen kennis hebben. Zulleb vast slimme mensen zijn, maar handelen er niet echt naar en verwachten een ander resultaat dan in andere landen terwijl ze minder maatregelen treffen.![]()
je hoeft geen goed Nederlands te kunnen in de Tweede kamer het is ook afspiegeling van het Nederlands volk![]()
Ik heb echt zelden zo'n hekel gehad aan een politicus dan aan Rob Jetten. Die man is in alles zo verschrikkelijk walgelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:05 schreef Dutchguy het volgende:
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 05-03-2020 om 10:54:03Over het debat over corona 👇🏽Het heeft geen zin om nu politieke spelletjes te spelen. Dat helpt geen virus de wereld uit.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀Zullen we elkaar daarom vandaag eens een keer niet de maat nemen? De wetenschap niet politiseren? #coronvirus https://t.co/XyBhPqoB02 reageer retweet
![]()
Palestina al gemeld?
https://www.i24news.tv/en(...)east&utm_content=en1
Kan een probleempje worden daar."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Alleen jammer dat wij in een democratie wonen en niet in een politiestaat. Met dit soort situaties heeft de laatste toch voordelen. Gewoon snel kunnen reageren zonder dat iedere nietszeggende politicus er ook even een plasje op mag doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon dichtlassen en de steden in lockdown, werkt in China ook![]()
3 maanden lock down in Nederland is totaal onrealistisch. En dan heb ik het niet over economisch.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is quarantaine, geen lockdown. Een lockdown laat je langer dan 2 weken duren, net om dat scenario te vermijden. Na drie maanden lockdown is de kans klein dat nog iemand in het gezin het virus heeft...
Mensen zijn afhankelijk van elkaar. 3 maanden geen thuiszorg bij oudjes laten komen of 3 maanden geen supermarkt bevoorraden of 3 maanden niet naar het ziekenhuis kunnen, levert meer ellende op dan dit virus laten komen.
En na die drie maanden de grenzen volledig dicht houden zodat het virus niet opnieuw binnenkomt? Zoveel handhavers zijn er niet eens.![]()
Angiotensin Receptor Blockers as Tentative SARS-CoV-2 TherapeuticsVolledige bron: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/ddr.21656quote:At the time of writing this commentary (February 2020), the coronavirus COVID-19 epidemic has already resulted in more fatalities compared with the SARS and MERS coronavirus epidemics combined. Therapeutics that may assist to contain its rapid spread and reduce its high mortality rates are urgently needed. Developing vaccines against the SARS-CoV-2 virus may take many months. Moreover, vaccines based on viral-encoded peptides may not be effective against future coronavirus epidemics, as virus mutations could make them futile. Indeed, new Influenza virus strains emerge every year, requiring new immunizations. A tentative suggestion based on existing therapeutics, which would likely be resistant to new coronavirus mutations, is to use available angiotensin receptor 1 (AT1R) blockers, such as losartan, as therapeutics for reducing the aggressiveness and mortality from SARS-CoV-2 virus infections. This idea is based on observations that the angiotensin-converting enzyme 2 (ACE2) very likely serves as the binding site for SARS-CoV-2, the strain implicated in the current COVID-19 epidemic, similarly to strain SARS-CoV implicated in the 2002-2003 SARS epidemic. This commentary elaborates on the idea of considering AT1R blockers as tentative treatment for SARS-CoV-2 infections, and proposes a research direction based on datamining of clinical patient records for assessing its feasibility.![]()
idd, gewoon SOS enzoquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Alleen jammer dat wij in een democratie wonen en niet in een politiestaat. Met dit soort situaties heeft de laatste toch voordelen. Gewoon snel kunnen reageren zonder dat iedere nietszeggende politicus er ook even een plasje op mag doen.![]()
zal wel Corona hebbenquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:07 schreef _I het volgende:
Ah Kuzu moet weg. Persoonlijke omstandigheden. Belangrijk.![]()
Jeetje, zelfs van DENK een goede bijdrage....Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Je bent redelijk vluchtig in je manier van debatteren. Stop maar gewoon.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:07 schreef Pippalena het volgende:
[..]
3 maanden lock down in Nederland is totaal onrealistisch. En dan heb ik het niet over economisch.
Mensen zijn afhankelijk van elkaar. 3 maanden geen thuiszorg bij oudjes laten komen of 3 maanden geen supermarkt bevoorraden of 3 maanden niet naar het ziekenhuis kunnen, levert meer ellende op dan dit virus laten komen.
En na die drie maanden de grenzen volledig dicht houden zodat het virus niet opnieuw binnenkomt? Zoveel handhavers zijn er niet eens.![]()
Zullen we voor een keertje eerst even op onszelf focussen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:07 schreef Salina het volgende:
Palestina al gemeld?
https://www.i24news.tv/en(...)east&utm_content=en1
Kan een probleempje worden daar.![]()
Oh echt hè... overal moraalriddersaus over gooien. Moet toch wel zo vermoeiend zijn. Ga bijna Pechtold missen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik heb echt zelden zo'n hekel gehad aan een politicus dan aan Rob Jetten. Die man is in alles zo verschrikkelijk walgelijk.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Is ook wel een inkoppertje, er is totaal gebrek aan regie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Jeetje, zelfs van DENK een goede bijdrage....And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Volgens sommige users hier zijn dat allemaal simpele burgermansvragen en voert de overheid een prima beleid.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is ook wel een inkoppertje, er is totaal gebrek aan regie.
Ik ben het overigens met je eens.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
De vergelijking met China gaat volledig mank.
China is een vrij geïsoleerd land (niet klein, volledig afhankelijk van het buitenland en met volledig open grenzen zoals wij), het is geen democratie waardoor het ook een veel groter aantal militairen/handhavers heeft om de lockdown te handhaven. Handhavers zijn vrij om geweld te gebruiken, de gehoorzaamheid is door de dwang van de politiestaat sowieso veel groter.
En vergeet niet dat cijfers uit China niet betrouwbaar zijn en dat wij niet weten wat er zich afspeelt achter gesloten deuren daar. Als je ergens mee wil vergelijken, vergelijk dan met een
europees land. Het is nog alar afwachten wat het Frankrijk oplevert om de scholen nu te sluiten.![]()
Dus eigenlijk zegt ie dat normaal de zaken waar ze over praten ze geen bal interesseert maar het erom gaat wie de grootste heeft? Alleen nu even niet?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:05 schreef Dutchguy het volgende:
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ow, is het niet meer de bedoeling om in dit forum daadwerkelijk NIEUWS te plaatsen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zullen we voor een keertje eerst even op onszelf focussen?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Dat was net zo'n erge moraalridder. Maar Jetten is nog meer punchable op de één of andere manierquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oh echt hè... overal moraalriddersaus over gooien. Moet toch wel zo vermoeiend zijn. Ga bijna Pechtold missen.![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:09 schreef _I het volgende:
[..]
Je bent redelijk vluchtig in je manier van debatteren. Stop maar gewoon.![]()
![]()
![]()
Dus China is onbetrouwbaar en we moeten kijken naar landen om ons heen. Maar als we vragen waarom wij niet moeten doen wat Frankrijk en Italie doen dan zijn dat domme vragen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:11 schreef Pippalena het volgende:
De vergelijking met China gaat volledig mank.
China is een vrij geïsoleerd land (niet klein, volledig afhankelijk van het buitenland en met volledig open grenzen zoals wij), het is geen democratie waardoor het ook een veel groter aantal militairen/handhavers heeft om de lockdown te handhaven. Handhavers zijn vrij om geweld te gebruiken, de gehoorzaamheid is door de dwang van de politiestaat sowieso veel groter.
En vergeet niet dat cijfers uit China niet betrouwbaar zijn en dat wij niet weten wat er zich afspeelt achter gesloten deuren daar. Als je ergens mee wil vergelijken, vergelijk dan met een
europees land. Het is nog alar afwachten wat het Frankrijk oplevert om de scholen nu te sluiten.
Interne tegenstelling.![]()
Evenstar
![]()
Ik vind het toch wel raar en tevens eng hoe weinig kritiek er gegeven mag worden volgens sommigen hier en in de kamer.![]()
Ik heb het idee dat bepaalde politici het liefst een muurtje om het RIVM heen willen bouwen. Dat is het slechtste wat je kunt doen. Alles en iedereen hoort aan kritiek overhevig te kunnen zijn, juist nu.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zegt ie dat normaal de zaken waar ze over praten ze geen bal interesseert maar het erom gaat wie de grootste heeft? Alleen nu even niet?![]()
Corona?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:07 schreef _I het volgende:
Ah Kuzu moet weg. Persoonlijke omstandigheden. Belangrijk.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ik weet niet of je het weet, maar in China zaten 780 miljoen mensen in enige vorm van quarantaine.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:14 schreef kladderadatsch het volgende:
Ik val er net in, maar gaan er 290 miljoen kinderen niet naar school? Wow...
Dat is grofweg 10% van de wereldbevolking.
Dat kinderen dan even niet naar school kunnen dat is dan maar zo
vosss is de naam,
Alle scholen in China, Japan en Italië, honderdtal scholen in Frankrijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:14 schreef kladderadatsch het volgende:
Ik val er net in, maar gaan er 290 miljoen kinderen niet naar school? Wow...are we infinite or am I alone![]()
77 procent heeft vertrouwen in de aanpak van het RIVM. Zoveel mensen zijn blind opgevoed met het idee dat alles wat de overheid doet goed is en ze altijd het beste met je voor hebbenquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:13 schreef Kyran het volgende:
Ik vind het toch wel raar en tevens eng hoe weinig kritiek er gegeven mag worden volgens sommigen hier en in de kamer.![]()
![]()
Is dit nws?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:11 schreef Salina het volgende:
[..]
Ow, is het niet meer de bedoeling om in dit forum daadwerkelijk NIEUWS te plaatsen?![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:16 schreef _I het volgende:
“Zeg dit tegen niemand, hou het stil”; GGD
Oehoeeeee. Das niet goed in een land als de onze.![]()
![]()
GGD: zeg dit tegen niemand. Meld je gewoon ziek en houd je stil.
WTF?>?
vosss is de naam,
Ja maar die moeten straks allemaal 2 weken school inhalen natuurlijk. En heb de vakanties op werk al aangevraagd dus kan er niet omheen, want de planning is rond.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar in China zaten 780 miljoen mensen in enige vorm van quarantaine.
Dat is grofweg 10% van de wereldbevolking.
Dat kinderen dan even niet naar school kunnen dat is dan maar zo![]()
Bizar......quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:16 schreef _I het volgende:
Oehoeeeee. Das niet goed in een land als de onze.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
N=1 maar wel zeer kwalijk. Wil je dat even doorgeven daar?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:16 schreef _I het volgende:
Oehoeeeee. Das niet goed in een land als de onze.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 11:17:27 ]![]()
Evenstar
![]()
Kan even niet meer kijken, kan iemand dat van GGD even toelichten?![]()
Wrd dat net gezegd bij het debat?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:16 schreef _I het volgende:
Oehoeeeee. Das niet goed in een land als de onze.![]()
Nogal ja. WTF is dit!?quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Wie zegt dat de GGD dit zegt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:16 schreef vosss het volgende:
WTF?>?![]()
Jaquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:17 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wrd dat net gezegd bij het debat?![]()
Gewoon een griepjequote:Op donderdag 5 maart 2020 11:14 schreef kladderadatsch het volgende:
Ik val er net in, maar gaan er 290 miljoen kinderen niet naar school? Wow...
@onlogisch![]()
De mevrouw nu aan het woord.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:17 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wie zegt dat de GGD dit zegt?![]()
Nou ja, beter dom dan dood.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Alle scholen in China, Japan en Italië, honderdtal scholen in Frankrijk.![]()
![]()
Ja. Advies van de GGD aan een besmet persoon.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:17 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wrd dat net gezegd bij het debat?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Wat denk je zelf?quote:"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik zit dit ook ff met open mond te lezen!quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:17 schreef Kyran het volgende:
Kan even niet meer kijken, kan iemand dat van GGD even toelichten?
Willen ze nou echt een reusachtige uitbraak in de hand helpen door echt alles onder de pet te houden?![]()
Het is mij inmiddels wel duidelijk dat de enige taak van het RIVM momenteel voorkoming van paniek is.![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Advies van de GGD aan een besmet persoon.![]()
Nee toch.
Maken jullie een garpje?![]()
![]()
Nee hoor; ik reageerde op de users die China als lichtend voorbeeld zien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:13 schreef _I het volgende:
[..]
Dus China is onbetrouwbaar en we moeten kijken naar landen om ons heen. Maar als we vragen waarom wij niet moeten doen wat Frankrijk en Italie doen dan zijn dat domme vragen.
Interne tegenstelling.
De vraag of het zinvol is als we hier ook de scholen sluiten voor 2 weken, is een legitieme vraag toch? Laat de experts daar antwoord op geven.
Maar de PVV stelt geen vraag, die grijpen het slechts aan om te roeptoeteren dat het RIVM het niet goed doet, terwijl het nog helemaal geen gegeven is dat Frankrijk het beter doet met zo’n maatregel.
Het is allemaal partijpolitiek, van de PVV net zo goed.![]()
Ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:17 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wrd dat net gezegd bij het debat?Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Reacties komen nu zo.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:18 schreef NaturalScience het volgende:
En hoe reageren de kamerleden op een dergelijke uitspraak van de GGD?![]()
Nee. Dat werd gezegd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
Nee toch.
Maken jullie een garpje?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Nee, in China krijgen ze nu online les. En de kinderen klagen,blijkbaar krijgen ze nog meer huiswerk dan normaal...quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:17 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja maar die moeten straks allemaal 2 weken school inhalen natuurlijk. En heb de vakanties op werk al aangevraagd dus kan er niet omheen, want de planning is rond.are we infinite or am I alone![]()
Nul reacties daarop?? Wat is dit? Is iedereen knettergek geworden of wat?!
vosss is de naam,
De pvv heeft minstens 8 vragen gesteld. Je kletst dus uit je nek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:18 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Nee hoor; ik reageerde op de users die China als lichtend voorbeeld zien.
De vraag of het zinvol is als we hier ook de scholen sluiten voor 2 weken, is een legitieme vraag toch? Laat de experts daar antwoord op geven.
Maar de PVV stelt geen vraag, die grijpen het slechts aan om te roeptoeteren dat het RIVM het niet goed doet, terwijl het nog helemaal geen gegeven is dat Frankrijk het beeer doet met zo’n maatregel.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Haha ik had t al verwacht, stelletje sukkels... Verzwijg dat je corona hebt..... En dan maar denken dat dit niet uit komt.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Dat heeft-ie niet gezegd. Hij zei dat het RIVM eerder steeds zei dat de kans dat het hier kwam nihil was. Daarop werd hij voor leugenaar uitgemaakt, maar hij gaf niet af op het RIVM.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:18 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Nee hoor; ik reageerde op de users die China als lichtend voorbeeld zien.
Maar de PVV stelt geen vraag, die grijpen het slechts aan om te roeptoeteren dat het RIVM het niet goed doet, terwijl het nog helemaal geen gegeven is dat Frankrijk het beter doet met zo’n maatregel.
Het is allemaal partijpolitiek, van de PVV net zo goed.![]()
Vraagje: waarom mag die Janssen na elke spreker reageren, hij is de minister toch niet?are we infinite or am I alone![]()
Achteraf geklets.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef KingRadler het volgende:
PVV heeft gewoon gelijk waarom is er niet eerder wat gedaan kwa maatregelen
Waarom geen motie van wantrouwen 1 maand geleden.
Nog elke dag vliegtuigen rechtstreeks vanuit China, en 33 uit Milaan.![]()
Huh, de PVV werd overladen met stront over 'hoe durven jullie!', allerlei gedram. Deze dieren mevrouw geeft echt kritiek op het protocol, opmerkelijke uitspraken, en niemand heeft een vraag of opmerking.
Wtf![]()
![]()
je krijgt met je 14de al een BSN nr om alvast te wennen aan belasting betalen, pure indoctrinatiequote:Op donderdag 5 maart 2020 11:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
77 procent heeft vertrouwen in de aanpak van het RIVM. Zoveel mensen zijn blind opgevoed met het idee dat alles wat de overheid doet goed is en ze altijd het beste met je voor hebben![]()
Dat is politiek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Huh, de PVV werd overladen met stront over 'hoe durven jullie!', allerlei gedram. Deze dieren mevrouw geeft echt kritiek op het protocol, opmerkelijke uitspraken, en niemand heeft een vraag of opmerking.
Wtf![]()
Beide zitten ernaast.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:21 schreef _I het volgende:
In china neemt het af.
PVV; maar gister nam het toe.
Vervolgens; lulverhaal
Ten eerste. We weten de situatie niet in China.
Ten tweede, 1 stijging van 1 dag (of een daling) zeg niets over een trend.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat mag ieder kamerlid. Is dit voor het eerst dat je de politiek volgt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:20 schreef crystal_meth het volgende:
Vraagje: waarom mag die Janssen na elke spreker reageren, hij is de minister toch niet?Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Evenstar
![]()
Mooi dit. Kreeg gisteren volle lading en was ik nog net geen aluhoedje toen ik zei dat ze het proberen stil te houden zoals ze het ook in China geprobeerd hebben.
Nu zeggen ze het in de tweede kamer.![]()
vosss is de naam,
quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen dank![]()
![]()
eens.. srryquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:22 schreef Kyran het volgende:
Mooi dit. Kreeg gisteren volle lading en was ik nog net geen aluhoedje toen ik zei dat ze het proberen stil te houden zoals ze het ook in China geprobeerd hebben.
En vervolgens reageert daar niemand op. Echt, ik zit met mn bek vol tanden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:22 schreef Kyran het volgende:
Nu zeggen ze het in de tweede kamer.
vosss is de naam,
https://www.thejakartapos(...)ghting-covid-19.html
Indonesian scientists want government to get ‘professional help’ in fighting COVID-19
The government has stepped up its efforts to contain the coronavirus disease 2019 (COVID-19) by tightening health screenings at borders and testing more people after confirming two cases in a Jakarta suburb over the weekend.
Scientists, however, say there is still a crucial element lacking in the war against the virus: transparency."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Het is in het geheel een redelijk theater.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Beide zitten ernaast.
Ten eerste. We weten de situatie niet in China.
Ten tweede, 1 stijging van 1 dag (of een daling) zeg niets over een trend.![]()
Ik ben Belg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat mag ieder kamerlid. Is dit voor het eerst dat je de politiek volgt?are we infinite or am I alone![]()
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 11:20:45@telegraaf @dft Interessante casus van @EvavanEsch in de Tweede Kamer. Een van haar kennissen kwam recent uit Noord-Italië, heeft na herhaaldelijke telefoontjes geen coronatest mogen ontvangen omdat ze niet uit quarantaine gebied kwam... reageer retweet
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 11:22:42@telegraaf @dft @EvavanEsch ...Partner nog dagen over straat gelopen en naar werk gegaan. Uiteindelijk na verruiming van regels wel positief getest. Werd op het hart gedrukt niemand hierover te vertellen en dat diegene niet tegen contacten hoeft te vertellen dat deze persoon besmet is geraakt reageer retweet
![]()
Mooi he, je verwijst ergens naar als het in je voordeel is en doet het af als leugens als het je niet helpt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:22 schreef Kyran het volgende:
waar is het koningshuis nu?, in de oorlog waren ze die eersten die het land uit vluchten naar London.![]()
Schrik voor paniek. Dat zal men koste wat het kost willen voorkomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:22 schreef Kyran het volgende:
Nu zeggen ze het in de tweede kamer.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ik ben nog steeds niet bang voor het virus, maar wat de overheid hier doet is natuurlijk erg schadelijk.![]()
In Canada natuurlijk, om daar het virus op te lopen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:24 schreef THEFXR het volgende:
waar is het koningshuis nu?, in de oorlog waren ze die eersten die het land uit vluchten naar London.![]()
Skiën in risicogebied toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:24 schreef THEFXR het volgende:
“En die komt er ook...”quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:26 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Meneer Renkema WIL dat er een vaccin komt.![]()
Er is nog geen vaccin dus dat mag hij wel zeggen, maar laten we eerst de ontwikkelingen afwachtenquote:![]()
Heb je hier wat meer info over?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:16 schreef vosss het volgende:
WTF?>?
Waar, wie, wanneer en waarom bijvoorbeeld.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 11:20:45@:telegraaf @:dft Interessante casus van @:EvavanEsch in de Tweede Kamer. Een van haar kennissen kwam recent uit Noord-Italië, heeft na herhaaldelijke telefoontjes geen coronatest mogen ontvangen omdat ze niet uit quarantaine gebied kwam... reageer retweet
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 11:22:42@:telegraaf @:dft @:EvavanEsch ...Partner nog dagen over straat gelopen en naar werk gegaan. Uiteindelijk na verruiming van regels wel positief getest. Werd op het hart gedrukt niemand hierover te vertellen en dat diegene niet tegen contacten hoeft te vertellen dat deze persoon besmet is geraakt reageer retweet
![]()
![]()
Waarschuwt voor paniek. Tegengaan van desinformatie is een rol voor de kamer.
Misschien als je 3 minuten daarvoor niet gezegd had dat we demense niet moeten informeren, kom je oprechter over.![]()
Dat was toch wat die van de PvdD net zei over iemand die ze kendequote:Op donderdag 5 maart 2020 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb je hier wat meer info over?
Waar, wie, wanneer en waarom bijvoorbeeld.are we infinite or am I alone![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waar, wie, wanneer en waarom bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 11:20:45@:telegraaf @:dft Interessante casus van @:EvavanEsch in de Tweede Kamer. Een van haar kennissen kwam recent uit Noord-Italië, heeft na herhaaldelijke telefoontjes geen coronatest mogen ontvangen omdat ze niet uit quarantaine gebied kwam... reageer retweet
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 11:22:42@:telegraaf @:dft @:EvavanEsch ...Partner nog dagen over straat gelopen en naar werk gegaan. Uiteindelijk na verruiming van regels wel positief getest. Werd op het hart gedrukt niemand hierover te vertellen en dat diegene niet tegen contacten hoeft te vertellen dat deze persoon besmet is geraakt reageer retweet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
ACDC?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Die gaan na het weekend een week lang op staatsbezoek in Indonesië.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:24 schreef THEFXR het volgende:
waar is het koningshuis nu?, in de oorlog waren ze die eersten die het land uit vluchten naar London.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Carla loopt achter, het zijn allang niet meer 38 personenIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Nee, het werd niet stilgehouden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:22 schreef Kyran het volgende:
Nu zeggen ze het in de tweede kamer.
NOS heeft afstand gedaan van de liveblog, dat is echt iets anders.![]()
Je bent niet besmettelijk als je niet ziek bent. Tuurlijk.
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN20G00J![]()
Partijvandedieren, mevr van Es, verslag, doofpot gedrag RIVM en GGDquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waar, wie, wanneer en waarom bijvoorbeeld.![]()
Want daar is ook geen Corona, omdat ze er niet op testen. Even veilig als NL onder de GGD en RIVM.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:30 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die gaan na het weekend een week lang op staatsbezoek in Indonesië.![]()
Tenzij de ontwikkeling weer wordt stopgezet zoals eerder bij het vaccin voor Sars is gebeurd.quote:https://www.nbcnews.com/h(...)money-dried-n1150091quote:Dr. Peter Hotez says he made the pitch to anyone who would listen. After years of research, his team of scientists in Texas had helped develop a vaccine to protect against a deadly strain of coronavirus. Now they needed money to begin testing it in humans.
But this was 2016. More than a decade had passed since the viral disease known as severe acute respiratory syndrome, or SARS, had spread through China, killing more than 770 people. That disease, an earlier coronavirus similar to the one now sweeping the globe, was a distant memory by the time Hotez and his team sought funding to test whether their vaccine would work in humans.
"We tried like heck to see if we could get investors or grants to move this into the clinic," said Hotez, co-director of the Center for Vaccine Development at Texas Children's Hospital and dean of the National School of Tropical Medicine at the Baylor College of Medicine in Houston. "But we just could not generate much interest."
That was a big missed opportunity, according to Hotez and other vaccine scientists, who argue that SARS, and the Middle East respiratory syndrome, or MERS, of 2012, should have triggered major federal and global investments to develop vaccines in anticipation of future epidemics.
Instead, the SARS vaccine that Hotez's team created in collaboration with scientists at the University of Texas Medical Branch at Galveston is sitting in a freezer, no closer to commercial production than it was four years agoOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
geen excuus!quote:Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 11:32:28BREAKING: Iran confirms 591 new cases of coronavirus and 15 new deaths; total of 3,513 cases and 107 deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
en gecondoleerd!!quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ah, het is de ECDC, haar uitspraak is gewoon belabberd
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
591????? sinds wanneer? alleen vanaf vanochtend?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:32 schreef _I het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 11:32:28BREAKING: Iran confirms 591 new cases of coronavirus and 15 new deaths; total of 3,513 cases and 107 deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dan is dat land helemaal naar de verdoemenis.![]()
Ik heb even gemist waar deze afkorting voor staatquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ah, het is de ECDC, haar uitspraak is gewoon belabberd
vosss is de naam,
Mja, als je ook gaat testen wanneer er geen symptomen zijn, waar leg je dan de grens? Ga je iedereen testen, ga je iedereen dagelijks testen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:31 schreef _I het volgende:
Je bent niet besmettelijk als je niet ziek bent. Tuurlijk.
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN20G00Jare we infinite or am I alone![]()
Sinds de laatste update.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:33 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
591????? sinds wanneer? alleen vanaf vanochtend?
Dan is dat land helemaal naar de verdoemenis.![]()
![]()
https://europa.eu/european-union/about-eu/agencies/ecdc_nlquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb even gemist waar deze afkorting voor staat
European Center for Disease and ControlIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
EU-CDCquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb even gemist waar deze afkorting voor staat![]()
Europees Centrum voor ziektepreventie en bestrijdingquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Is minder dan gister zelfs geloof ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:33 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
591????? sinds wanneer? alleen vanaf vanochtend?
Dan is dat land helemaal naar de verdoemenis.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
U stelt ik ben voldoende geïnformeerd en vervolgens stelt u de minister maar liefst 13 vragen. Bent u goed geïnformeerd?
vosss is de naam,
European Centers for Disease Control and Preventionquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Evenstar
![]()
Hahahaquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:34 schreef vosss het volgende:
U stelt ik ben voldoende geïnformeerd en vervolgens stelt u de minister maar liefst 13 vragen. Bent u goed geïnformeerd?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: