Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Maar ik zie die patiënt nergens genoemd? Is die bij de cijfers toegevoegd of weten ze niet wie het is en gaan ze er maar vanuit dat het op die manier gebeurd is?
Jawel, nummer 30 uit de OP.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
Op donderdag 5 maart 2020 10:18 schreef bleiblei het volgende: Ik denk dat NL best hoog scoort qua aantal besmettingen per inwoner ondertussen. Ofnie? Is daar geen grafiekje van?
Heel bijzonder dat er door het hele land besmettingen bij ziekenhuispersoneel worden geconstateerd zonder dat er patiënten zijn met Corona. Wie houdt wie nou voor de gek
Op donderdag 5 maart 2020 10:22 schreef capricia het volgende: Dat cruiseschip. Grand Princess. 2.500 duizend mensen aan boord in quarantaine. Nadat er al 1 dode gevallen is. Ligt voor de kust van San Francisco.
Lekker dan .... hopelijk ook genoeg pepperspray aan boord ....
Op donderdag 5 maart 2020 10:22 schreef capricia het volgende: Dat cruiseschip. Grand Princess. 2.500 duizend mensen aan boord in quarantaine. Nadat er al 1 dode gevallen is. Ligt voor de kust van San Francisco.
Op donderdag 5 maart 2020 10:24 schreef JeMoeder het volgende: Niet alleen in Nederland wordt er geblunderd omtrent dit virus, Japan met de Diamond Princess is ook een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.
Aantal besmettingen in de OP missen toch een paar? Bijvoorbeeld de man uit Borne?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Ontkennen dat de RIVM heeft gezegd dat de kans dat het hier kwam nihil is.
Is gewoon een feit.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
Op donderdag 5 maart 2020 10:31 schreef Scrummie2.1 het volgende: Oh god, er is kritiek op het RIVM. Volledige focus op die kritiek, ipv op de problemen. Deze politiek
Dit.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Op donderdag 5 maart 2020 10:31 schreef Scrummie2.1 het volgende: Oh god, er is kritiek op het RIVM. Volledige focus op die kritiek, ipv op de problemen. Deze politiek
Serieus?
ach hemel, ja een kritische bevolking, hoe durven ze
Ik zit me kapot te ergeren aan het debat. Voor de verandering heeft de pvv een goede inbreng, en waar gaat het weer over? De toon ( waar overigens niks mis mee is)
Doodmoe word je er van.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit! Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
Nooit verwacht dat ik zou zeggen dat ik compleet op 1 lijn zou zitten met de PVV
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
Op donderdag 5 maart 2020 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende: Ik zit me kapot te ergeren aan het debat. Voor de verandering heeft de pvv een goede inbreng, en waar gaat het weer over? De toon ( waar overigens niks mis mee is)
Doodmoe word je er van.
Daarom volg ik al lang geen politiek meer, te vermoeiend.
Ik ben absoluut geen PVV fan maar de vraag is wel politiek relevant: Zijn we bereid verder te gaan dan het WHO of RIVM advies om het risico op verdere verspreiding extra in te beperken. En heeft dat ook echt zin?
Jammer dat hier niet inhoudelijk op ingegaan wordt. Ik zou bijvoorbeeld willen weten wat het RIVM vindt van de effectiviteit van aanvullende maatregelen op dit moment.
Op donderdag 5 maart 2020 10:40 schreef Faraday01 het volgende: Ik zou bijvoorbeeld willen weten wat het RIVM vindt van de effectiviteit van aanvullende maatregelen op dit moment.
Ik ook.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Onzin. Het is mede dankzij de gedoogsteun van de PVV dat onze zorg er zo slecht voor staat.
Bovendien bereik je niks met 2 weken scholen sluiten. Als het 3e gezinslid van een besmet gezin in quarantaine net op de eerste dag ná die 2 weken ziekteverschijnselen krijgt (want incubatietijd) kan je weer van voor af aan beginnen met alles en iedereen 2 weken opsluiten.
Waar ik mij op mijn beurt aan stoor, is dat we een kamervoorzitter hebben die geen 3 zinnen Nederlands foutloos kan uitspreken. Onderdeel van de al vermelde cringe
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 10:43:22 ]
Onzin. Het is mede dankzij de gedoogsteun van de PVV dat onze zorg er zo slecht voor staat.
Bovendien bereik je niks met 2 weken scholen sluiten. Als het 3e gezinslid van een besmet gezin in quarantaine net op de eerste dag ná die 2 weken ziekteverschijnselen krijgt (want incubatietijd) kan je weer van voor af aan beginnen met alles en iedereen 2 weken opsluiten.
Op donderdag 5 maart 2020 10:44 schreef KingRadler het volgende: waarom vallen ze de PVV aan / ik ben sprakeloos dat andere partijen het wel goed vind gaan.
De PVV heeft een tokkie staan daar, daarmee neemt zijn betrouwbaarheid af.
Op donderdag 5 maart 2020 10:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende: Waar ik mij op mijn beurt aan stoor, is dat we een kamervoorzitter hebben die geen 3 zinnen Nederlands foutloos kan uitspreken. Onderdeel van de al vermelde cringe
Maar het is wel lekker divers. En dat is wat telt.
Benoem risicogebieden Verbied vluchten uit deze gebieden Verplicht meldplicht en 14 dagen quarantaine Altijd testen bij luchtwegklachten Communiceer toekomstige maatregelen en inschattingen
Benoem risicogebieden Verbied vluchten uit deze gebieden Verplicht meldplicht en 14 dagen quarantaine Altijd testen bij luchtwegklachten Communiceer toekomstige maatregels en inschattingen
Niks mis mee.
Wat dan? Tja als ik dat wist. Misschien accepteren dat je niet alles onder controle hebt?
Maar lekker simpel weer van de PVV: lezen mee op wat fora, gooien die vragen in de tweede kamer en roepen wat schijnmaatregelen na uit Frankrijk. En iedereen op de fora staat te juichen...
Alsjeblieft. Denk 2 seconden verder na en je weet dat 2 weken lockdown niets uithaalt.
Benoem risicogebieden Verbied vluchten uit deze gebieden Verplicht meldplicht en 14 dagen quarantaine Altijd testen bij luchtwegklachten Communiceer toekomstige maatregelen en inschattingen
Lijkt me gewoon compleet realistisch op basis van gezond verstand. Daar ontbreekt het blijkbaar aan bij vele partijen in Nederland.
Wat dan? Tja als ik dat wist. Misschien accepteren dat je niet alles onder controle hebt?
Maar lekker simpel weer van de PVV: lezen mee op wat fora, gooien die vragen in de tweede kamer en roepen wat schijnmaatregelen na uit Frankrijk. En iedereen op de fora staat te juichen...
Alsjeblieft. Denk 2 seconden verder na en je weet dat 2 weken lockdown niets uithaalt.
in andere landen gaan scholen wel dicht, dus die doen het volgens jou dus ook fout.
Ah dus dat is het probleem. Verbieden van vluchten en een verplichte quarantaine gaat gevolgen hebben voor de economie. En daar heeft de coalitie juist zo hard aan gewerkt.
Het komt bij niemand op dat de economie niet altijd op nummer 1 hoeft te staan?
Op donderdag 5 maart 2020 10:47 schreef _I het volgende: Leonie begrijp niet hoe het kan dat met al deze info en maatregelen we toch 900 studenten weg laten gaan.
Alle besmette mensen lekker rond laten lopen! Dat heeft zin! Man man