Haha inderdaad, daarom is Litmanen mijn favoriete Ajax speler all-time.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:40 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Mijn grootste Ajaxfrustraties zijn uit de tijd van Litmanen en Petterson e.d. Je kon de bal verliezen in jullie 16 meter en als de bal dan richting ons doel ging, kon je alvast klaar staan om te gaan aftrappen. Ze konden je kapotspelen met 70% balbezit, maar waren ook dodelijk effectief in de counter. Ik haatte die gasten zo hard he..
Heb je het nu over de wedstrijd in Amsterdam?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
klinkt allemaal leuk maar als je de bal niet afpakt kan je ook die lange bal niet geven en Getafe speelde heel anders, die zetten wel hoog druk, jammer dat ze zo rollebollen want die voetballen gewoon goed.
beide wedstrijdenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je het nu over de wedstrijd in Amsterdam?
Klopt. Spel van Utrecht was meer in de lijn van AZ. Dat is wat Heerenveen ongetwijfeld ook gaat doen, makkelijker uit te voeren dan de druk die Getafe delen van de wedstrijd gaf.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Getafe speelde heel anders, die zetten wel hoog druk, jammer dat ze zo rollebollen want die voetballen gewoon goed.
Heerenveen uit is toch standaard 3 punten voor jullie? AZ en Utrecht kan je inderdaad verliezen, maar Heerenveen doet meestal niet echt veel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:52 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Klopt. Spel van Utrecht was meer in de lijn van AZ. Dat is wat Heerenveen ongetwijfeld ook gaat doen, makkelijker uit te voeren dan de druk die Getafe delen van de wedstrijd gaf.
op dit moment zijn er geen zekerheden, is gewoon afwachten hoe ze er voorstaan zaterdag, tegen schlemielig weggeven van goals valt niet op te voetballenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Heerenveen uit is toch standaard 3 punten voor jullie? AZ en Utrecht kan je inderdaad verliezen, maar Heerenveen doet meestal niet echt veel.
Zowel tegen Utrecht als Getafe liet de tegenstander Ajax (70% balbezit) aan de bal en vervolgens wachten op een fout om dan in de omschakeling toe te slaan.quote:
als je niet gekeken hebt prima hoor maar balbezit zegt natuurlijk weinig over het waar je dat hebt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Zowel tegen Utrecht als Getafe liet de tegenstander Ajax (70% balbezit) aan de bal en vervolgens wachten op een fout om dan in de omschakeling toe te slaan.
Het is vooral jullie eigen filosofie die jullie nekt.
Ik moet altijd lachen hoe al die zogenaamde Ajax supporters moord en brand schreeuwen nu Ajax een paar weken zijn vorm mist. Ajax heeft nog steeds een top team en elke speler kan nog steeds heel goed voetballen. Alleen bij Ajax kan het crisis zijn als je de lijst nog steeds aanvoert. Elke andere top club is het pas crisis als je ergens op de vijfde plaats staat in de competitie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:06 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Als het niet binnen twee weken weer goed gaat. Gaat az gewoon kampioen worden hoor
Dan heb ik toch flink wat andere seizoenen meegemaakt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:18 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen hoe al die zogenaamde Ajax supporters moord en brand schreeuwen nu Ajax een paar weken zijn vorm mist. Ajax heeft nog steeds een top team en elke speler kan nog steeds heel goed voetballen. Alleen bij Ajax kan het crisis zijn als je de lijst nog steeds aanvoert. Elke andere top club is het pas crisis als je ergens op de vijfde plaats staat in de competitie.
Het seizoen is nog lang en aan het einde trekt Ajax toch weer zoals altijd aan het langste eind. Neem dat nu nou maar van mij aan. Ik heb dat vaak genoeg gezien bij Ajax en ergens in mei staan jullie gewoon weer te juichen, alsof er nooit een crisis is geweest.
Ik krijg het gevoel alsof ik een totaal andere wedstrijd heb zitten kijken maar goed Getafe speelt kennelijk in twee gedaantes. Eentje waarbij ze heel hoog druk zetten en eentje waarin ze volledig inzakken dus jouw versie van hoge druk zetten is dus maar een gedeelte van het verhaal want in de andere variant zakken ze compleet in tot feitelijk een soort 6-2-2-formatie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je niet gekeken hebt prima hoor maar balbezit zegt natuurlijk weinig over het waar je dat hebt.
die filosofie levert ook prijzen op en als het niet lekker loopt zeperds maar dat is toch bij iedere ploeg zo voor zover je van een filosofie kan spreken.
ik ook welquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan heb ik toch flink wat andere seizoenen meegemaakt.
Idem hier.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zat laatst een docu van PSV uit het seizoen 97/98 te kijken waarin spelers vertelden dat ze met hun hoofd al ergens waren waardoor het niet meer ging . Misschien is de situatie nu wel de situatie van toen daar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ook welwat ik momenteel wel vreemd vind is dat met het de spelers beschikbaar nog steeds kwakkelen is
Grotendeels van ons voetbalgeschiedenis was Ajax kampioen. Die andere seizoenen zijn uitzonderingen. Maar dan moet ook werkelijk alles tegen zitten en de andere club moet echt alles meezitten, gezien de grote budget verschillen met de concurrentie. AZ maakt gewoon een goede periode mee waar alles mee zit. Ook dat kan zomaar weer omslaan en de vorm kan bij Ajax de volgende wedstrijd net zo makkelijk weer terug zijn. Niks is onvoorspelbaarder dan voetbal, het is uiteindelijk dan ook maar een spelletje. Je kunt winnen en verliezen en Ajax wint toevallig dit spel wat vaker dan het verliest. Vandaar dat ik zeg dat ik er nog steeds alle vertrouwen heb dat Ajax aan het einde gewoon weer met de kampioensschaal ervandoor gaat. Want AZ kan namelijk ook net zo goed de volgende wedstrijden verliezen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, is ook nog niet zo lang zo. Oudere spelers mogen alleen nog meedoen tegen andere jong teams.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:28 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Oh ok, is op zich niet vreemd dat ik als Feyenoorder niet weet hoe het in elkaar steekt bij die jong teams. Dat weten ze bij mijn cluppie ook niet namelijk...
Ze proberen eerst hoog druk te zetten en zakken dan massaal in, dat hoge drukzetten werd in Amsterdam minder door de tussenstand en het meespelen van Onana scheelde ook wel weer dat betreft.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel alsof ik een totaal andere wedstrijd heb zitten kijken maar goed Getafe speelt kennelijk in twee gedaantes. Eentje waarbij ze heel hoog druk zetten en eentje waarin ze volledig inzakken dus jouw versie van hoge druk zetten is dus maar een gedeelte van het verhaal want in de andere variant zakken ze compleet in tot feitelijk een soort 6-2-2-formatie.
Daardoor is het extreem lastig om je er onder uit te voetballen.
Ja ik heb Ajax deze eeuw al kampioenschappen zien verliezen tegen AZ, Twente, Feyenoord en meerdere malen PSV. 7x kampioen deze eeuw is ook niet zo gigantisch veel hoor.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:38 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Grotendeels van ons voetbalgeschiedenis was Ajax kampioen. Die andere seizoenen zijn uitzonderingen. Maar dan moet ook werkelijk alles tegen zitten en de andere club moet echt alles meezitten, gezien de grote budget verschillen met de concurrentie. AZ maakt gewoon een goede periode mee waar alles mee zit. Ook dat kan zomaar weer omslaan en de vorm kan bij Ajax de volgende wedstrijd net zo makkelijk weer terug zijn. Niks is onvoorspelbaarder dan voetbal, het is uiteindelijk dan ook maar een spelletje. Je kunt winnen en verliezen en Ajax wint toevallig dit spel wat vaker dan het verliest. Vandaar dat ik zeg dat ik er nog steeds alle vertrouwen heb dat Ajax aan het einde gewoon weer met de kampioensschaal ervandoor gaat. Want AZ kan namelijk ook net zo goed de volgende wedstrijden verliezen.
Wat een realistische post JR.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja ik heb Ajax deze eeuw al kampioenschappen zien verliezen tegen AZ, Twente, Feyenoord en meerdere malen PSV. 7x kampioen deze eeuw is ook niet zo gigantisch veel hoor.
En AZ en Feyenoord hebben een makkelijker programma dan Ajax nog. Ik zie het niet ineens meer draaien, daarvoor zijn er teveel structurele problemen en wordt er gewoon te weinig gecreëerd.
Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat Ajax kampioen wordt. Ik hoop alleen dat Fey geen debiele inzinking krijgt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:09 schreef timmmmm het volgende:
Ajax trekt dit gewoon over de streep joh.
Op basis waarvan zou je daar nu echt vertrouwen in hebben? Ik sluit het echt niet uit, maar ik zie het net zo makkelijk nog een paar weken totaal mis gaan. Een dip kan gebeuren, maar als je hele seizoen overziet zit het probleem wel erg diep. En feitelijk op twee posities waar je toppers kwijt geraakt bent.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:09 schreef timmmmm het volgende:
Mijn voorspelling is dat het allemaal gewoon een beetje voortmoddert zo en we geen schokkende wijzigingen gaan zienquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:13 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat Ajax kampioen wordt. Ik hoop alleen dat Fey geen debiele inzinking krijgt.
Op basis waarvan? 2x verliezen en Ajax is gezien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:09 schreef timmmmm het volgende:
We gaan zaterdag gewoon verliezen hoor. Motivatie is er niet meer, Ziyech etc. gaven alles voor CL.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:09 schreef timmmmm het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |