Het belastingvoordeel voor EV's in Denemarken is ook fors zie ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:46 schreef cempexo het volgende:
[..]
¨'
En dan nog het lef hebben om gratis subsidie geld van je buurman in je zak te steken ?!!
Nou, autohandelaren... oplichters... het verschil zijnde?quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Liever dan in de zakken van oplichters...
De verschillen worden toch echt kleiner. Het instapmodel van de ID.3 1st is 12000 meer dan de golf. Dan heb je 420km range en meer beenruimte. En dan komt er later ook nog een goedkopere variant met 330km range beschikbaar. Qua range voor genoeg mensen prima te doen, en met de belastingvoordelen prijstechnisch ook al wat interessanter.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:24 schreef warhamstr het volgende:
"Zo'n elektrische auto met kleine range, en 20k duurder dan zijn benzine broertje kan ik echt niet betalen hoor"
"Ja maar je krijgt 4k subsidie"
"Zo'n elektrische auto met kleine range, en 16k duurder dan zijn benzine broertje kan ik echt niet betalen hoor"
Daar is is inderdaad een systeem voor. Maar hier rijden geen el auto's.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het belastingvoordeel voor EV's in Denemarken is ook fors zie ik.
Heb je daar al over geklaagd op FOK.dk?
LEV's worden ook gesubsidieerd. % gezien misschien nog wel meer dan de auto's.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:24 schreef paulgo het volgende:
Je vergeet de vele files. Dan rij je geen 80 km per uur maar vaak gemiddeld 8 km per uur. Dat zou je met kleine smalle electric lightvehicles(LEV's) niet of in ieder geval minder hebben.
Wel dom dat ze dan laadpalen neerzetten in jouw regio als er geen EV's rijdenquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:24 schreef cempexo het volgende:
[..]
Daar is is inderdaad een systeem voor. Maar hier rijden geen el auto's.
Ja en met de verplichte accu lease en verzekering van 130 per maand is hij duurder dan een benzine auto....quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat valt nog best mee hoor. Net geen 10.000 voor een tweedehands ZOE.
https://www.autoscout24.n(...)x=3&cldtsrc=listPage
En hoeveel maand salarissen zijn dat?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:07 schreef kipknots het volgende:
[..]
De verschillen worden toch echt kleiner. Het instapmodel van de ID.3 1st is 12000 meer dan de golf.
“De geadverteerde prijs is inclusief accu”quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en met de verplichte accu lease en verzekering van 130 per maand is hij duurder dan een benzine auto....
Laat je niet foppen, het is allemaal nep.
Best wat. Maar na de 1st edition komen nog goedkopere modellen en haal daar nog een 4000 aan subsidie vanaf en het verschil wordt best overbrugbaar. Als je over een 5000 euro praat, dan wordt het economisch toch een stuk interessanter.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
En hoeveel maand salarissen zijn dat?
klopt...voor een handjevol groene profiteurs, vrienden helpen vrienden...anderszins waarom zouden we...de wegenbelasting is een fractie en de brandstofprijzen zijn 25-30 cent per liter goedkoper dan in bv NL en D.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wel dom dat ze dan laadpalen neerzetten in jouw regio als er geen EV's rijden
Jij denkt dat die 4000 euro de koper ten goede komt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:48 schreef kipknots het volgende:
[..]
Best wat. Maar na de 1st edition komen nog goedkopere modellen en haal daar nog een 4000 aan subsidie vanaf en het verschil wordt best overbrugbaar. Als je over een 5000 euro praat, dan wordt het economisch toch een stuk interessanter.
Ah check, zie het nu idd. Geld die verzekering dan nog wel?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
“De geadverteerde prijs is inclusief accu”
Gelukkig kom ik weinig files tegen, die staan vooral op snelwegen en maar weinig op provinciale wegen. Maar goed, dan wil ik nog graag tot aan die file en daarna een fatsoenlijke snelheid kunnen rijden. Vergeet ook niet dat een klein voertuig vrijwel dezelfde ruimte op de weg inneemt als een groter voertuig.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:24 schreef paulgo het volgende:
[..]
Je vergeet de vele files. Dan rij je geen 80 km per uur maar vaak gemiddeld 8 km per uur. Dat zou je met kleine smalle electric lightvehicles(LEV's) niet of in ieder geval minder hebben.
Brandstofprijzen in Denemarken zijn niet 25 tot 30 cent goedkoper.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:01 schreef cempexo het volgende:
[..]
klopt...voor een handjevol groene profiteurs, vrienden helpen vrienden...anderszins waarom zouden we...de wegenbelasting is een fractie en de brandstofprijzen zijn 25-30 cent per liter goedkoper dan in bv NL en D.
met snelwegen is het 40-50 cent verschilquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Brandstofprijzen in Denemarken zijn niet 25 tot 30 cent goedkoper.
Dat blijf je herhalen maar je vergelijkt “tanken in jouw dorp” met de duurste “Shell langs de snelweg” hier.
Maar ook met lagere brandstofprijzen blijft een EV de helft goedkoper per km.
Nee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:33 schreef cempexo het volgende:
[..]
met snelwegen is het 40-50 cent verschil
Toch zullen EV's even duur worden als de huidige brandstofauto'squote:Op donderdag 5 maart 2020 11:40 schreef BoneThugss het volgende:
Conclusie zoals elke keer weer: niemand koopt zo'n auto voor het milieu maar puur voor de portemonnee.
Net zoals die mooie Outlander.
Dat geloof ik wel maar of het daadwerkelijk goedkoper blijft om elektrisch te rijden is nog maar afwachten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toch zullen EV's even duur worden als de huidige brandstofauto's
Geef het een jaar of 5 tot 10.
Waar de valkuil zit is de brandstofaccijns.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel maar of het daadwerkelijk goedkoper blijft om elektrisch te rijden is nog maar afwachten.
Het zal verder wel allemaal kloppen wat jij zegt hoor.
Dan zullen ze toch echt met additionele maatregelen moeten komen zoals kilometerheffing, de overheid kan namelijk niet voorkomen dat ik mijn EV's thuis oplaadt met eigen opgewekte stroom.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toch zullen EV's even duur worden als de huidige brandstofauto's
Geef het een jaar of 5 tot 10.
Een elektrische auto koop je voornamelijk voor comfort, helaas snappen alleen EV rijders deze opmerking. Als je eenmaal een EV hebt gereden is een ICE vaak een gepasseerd station.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:40 schreef BoneThugss het volgende:
Conclusie zoals elke keer weer: niemand koopt zo'n auto voor het milieu maar puur voor de portemonnee.
Net zoals die mooie Outlander.
Echter zijn de tarieven voor snelladen in Denemarken krankzinnig hoogquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:33 schreef cempexo het volgende:
[..]
met snelwegen is het 40-50 cent verschil
Ik bedoel uiteraard aanschafquote:Op donderdag 5 maart 2020 13:05 schreef Revolution-NL het volgende:
Helaas... pis ik net buiten de pot, morgen mogen we onze Citigo E Iv ophalen bij de dealer
[..]
Dan zullen ze toch echt met additionele maatregelen moeten komen zoals kilometerheffing, de overheid kan namelijk niet voorkomen dat ik mijn EV's thuis oplaadt met eigen opgewekte stroom.
Gisteren ging er weer 20kWh van mijn panelen rechtstreeks de Tesla in
Alleen al het one-pedal-driving is een genot.quote:[..]
Een elektrische auto koop je voornamelijk voor comfort, helaas snappen alleen EV rijders deze opmerking. Als je eenmaal een EV hebt gereden is een ICE vaak een gepasseerd station.
[..]
Gelukkig doe je dat alleen als je verder rijdt dan de range van je auto en dat gebeurt in Denemarken niet zo snel, het is geen Frankrijk of Duitslandquote:Echter zijn de tarieven voor snelladen in Denemarken krankzinnig hoog![]()
Men kan slechts stemmen op lieden, die niet wilden/willen luisteren naar normale mensen, voor normale mensen zijn die lieden namelijk doof. Het beste is dus gewoon niet stemmen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 23:49 schreef paulgo het volgende:
Er komt weer een subsidie voor de aanschaf van een elektrische auto van maximaal ¤4000.
De regeling is bedoeld om het milieu te besparen, zoals afgesproken in het klimaat akkoord.
Idioot dat zo ons belastingsgeld cadeau gegeven wordt aan grote autofabrikanten zoals bijvoorbeeld Tesla van Elon Musk.
Subsidies werken niet is in het verleden gebleken. Eerst worden er wel mensen door verleid maar als de subsidie te aantrekkelijk is geworden, verdwijnt die daarna en maakt dan plaats voor een ontmoediging door hogere bijtelling van elektrische auto's, meer wegenbelasting enz.
Zo wordt de autorijder weer eens voor de gek gehouden. Een sigaar uit eigen doos want de benzine rijders gaan daarbij nog extra betalen en bijdragen aan deze subsidie.
Bron:
https://www.telegraaf.nl/(...)die-voor-stekkerauto
Het was een betere oplossing geweest als de nederlandse overheid meer de innovatie en introductie van nieuwe light electric vehicles zou gaan stimuleren en overbodige regelgeving bij de introductie hiervan zou afschaffen voor de Nederlandse maakindustrie.
Nota bene dit kabinet van VVD(de ondernemers partij) en D'66 ( de innovatie partij) laten de eigen maak industrie en start-ups zakken ( afschaffen fablabs,stoppen met de innovatiesubsidies enz.), maar steunen wel de grote buitenlandse auto-multinationals.
Ze zeggen altijd "Een beter milieu begint bij jezelf", maar daaraan moeten ze toevoegen "En het eindigt ook bij jezelf"
Weet dus waarop je stemt....
Bij een e golf ja...quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:30 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Denk jij dat een elktrische auto (voor het gros) goedkoop rijden is dan?
Even extra infrastructuur aanleggen bij je tuis. Extra hoge elektra rekening. En eigenlijk moet je ook een verhard pad hebben omdat je anders met je laadkabel over openbaar terrein loopt te kutten. Ohja, en je kan nooit lekker eens een stukkie gaan rijden, want bij 200km houd het wel op.
Want jij kijkt totaal niet naar de kosten als jij een auto koopt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:40 schreef BoneThugss het volgende:
Conclusie zoals elke keer weer: niemand koopt zo'n auto voor het milieu maar puur voor de portemonnee.
Net zoals die mooie Outlander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |