abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191842646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

¨'
En dan nog het lef hebben om gratis subsidie geld van je buurman in je zak te steken ?!!

Het belastingvoordeel voor EV's in Denemarken is ook fors zie ik.

Heb je daar al over geklaagd op FOK.dk?

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-03-2020 10:02:47 ]
pi_191842744
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 07:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Liever dan in de zakken van oplichters...
Nou, autohandelaren... oplichters... het verschil zijnde?

Mijn punt is dat het nu geen ene reet helpt.
pi_191842791
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 07:24 schreef warhamstr het volgende:
"Zo'n elektrische auto met kleine range, en 20k duurder dan zijn benzine broertje kan ik echt niet betalen hoor"
"Ja maar je krijgt 4k subsidie"
"Zo'n elektrische auto met kleine range, en 16k duurder dan zijn benzine broertje kan ik echt niet betalen hoor"
De verschillen worden toch echt kleiner. Het instapmodel van de ID.3 1st is 12000 meer dan de golf. Dan heb je 420km range en meer beenruimte. En dan komt er later ook nog een goedkopere variant met 330km range beschikbaar. Qua range voor genoeg mensen prima te doen, en met de belastingvoordelen prijstechnisch ook al wat interessanter.
pi_191843005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het belastingvoordeel voor EV's in Denemarken is ook fors zie ik.

Heb je daar al over geklaagd op FOK.dk?
Daar is is inderdaad een systeem voor. Maar hier rijden geen el auto's.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 5 maart 2020 @ 10:37:41 #55
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_191843202
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:24 schreef paulgo het volgende:
Je vergeet de vele files. Dan rij je geen 80 km per uur maar vaak gemiddeld 8 km per uur. Dat zou je met kleine smalle electric lightvehicles(LEV's) niet of in ieder geval minder hebben.
LEV's worden ook gesubsidieerd. % gezien misschien nog wel meer dan de auto's.

In veel gemeenten kun je tot wel ¤ 1.000,- voor Electrische Fiets krijgen! O+

Ik vind het vooral wel charmant dat ze ook subsidie geven op gebruikte voertuigen, die anders misschien geexporteerd zouden worden. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_191843209
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:24 schreef cempexo het volgende:

[..]

Daar is is inderdaad een systeem voor. Maar hier rijden geen el auto's.
Wel dom dat ze dan laadpalen neerzetten in jouw regio als er geen EV's rijden :D
  donderdag 5 maart 2020 @ 10:43:39 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191843301
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2020 07:10 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat valt nog best mee hoor. Net geen 10.000 voor een tweedehands ZOE.
https://www.autoscout24.n(...)x=3&cldtsrc=listPage
Ja en met de verplichte accu lease en verzekering van 130 per maand is hij duurder dan een benzine auto....

Laat je niet foppen, het is allemaal nep.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 5 maart 2020 @ 10:44:43 #58
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191843318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:07 schreef kipknots het volgende:

[..]

De verschillen worden toch echt kleiner. Het instapmodel van de ID.3 1st is 12000 meer dan de golf.
En hoeveel maand salarissen zijn dat?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191843336
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja en met de verplichte accu lease en verzekering van 130 per maand is hij duurder dan een benzine auto....

Laat je niet foppen, het is allemaal nep.
“De geadverteerde prijs is inclusief accu”
pi_191843385
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

En hoeveel maand salarissen zijn dat?
Best wat. Maar na de 1st edition komen nog goedkopere modellen en haal daar nog een 4000 aan subsidie vanaf en het verschil wordt best overbrugbaar. Als je over een 5000 euro praat, dan wordt het economisch toch een stuk interessanter.
pi_191843589
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wel dom dat ze dan laadpalen neerzetten in jouw regio als er geen EV's rijden :D
klopt...voor een handjevol groene profiteurs, vrienden helpen vrienden...anderszins waarom zouden we...de wegenbelasting is een fractie en de brandstofprijzen zijn 25-30 cent per liter goedkoper dan in bv NL en D.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 5 maart 2020 @ 11:04:53 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191843639
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:48 schreef kipknots het volgende:

[..]

Best wat. Maar na de 1st edition komen nog goedkopere modellen en haal daar nog een 4000 aan subsidie vanaf en het verschil wordt best overbrugbaar. Als je over een 5000 euro praat, dan wordt het economisch toch een stuk interessanter.
Jij denkt dat die 4000 euro de koper ten goede komt?

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

“De geadverteerde prijs is inclusief accu”
Ah check, zie het nu idd. Geld die verzekering dan nog wel?

En vergeet de BTW niet (beetje raar op tweedehands auto's :?). Maakt hem toch weer 21% ofwel ~2000 euro duurder. Is dat niet de subsidie op 2e hands auto's?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191843658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:24 schreef paulgo het volgende:

[..]

Je vergeet de vele files. Dan rij je geen 80 km per uur maar vaak gemiddeld 8 km per uur. Dat zou je met kleine smalle electric lightvehicles(LEV's) niet of in ieder geval minder hebben.
Gelukkig kom ik weinig files tegen, die staan vooral op snelwegen en maar weinig op provinciale wegen. Maar goed, dan wil ik nog graag tot aan die file en daarna een fatsoenlijke snelheid kunnen rijden. Vergeet ook niet dat een klein voertuig vrijwel dezelfde ruimte op de weg inneemt als een groter voertuig.

Een autootje mag klein zijn, het is ook geen status symbool! Maar er zijn wel minimum eisen in de vorm van kruissnelheid 100 km en een afstand van rond de 200 km. Bovendien moet er nog wel iemand bij kunnen en de nodige bagage in kunnen. Persoonlijk wil ik er ook dakdragers op kunnen zetten en een fiets mee kunnen vervoeren.

Ik denk dat er een behoorlijke markt is voor kleine all-round auto's met een lage TCO. Maar de fabrikanten overdrijven gelijk zo met aan de ene kant hele dikke auto's ala Tesla en aan de andere kant nichemodellen zoals die Ami of Twizzy.
pi_191843957
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

klopt...voor een handjevol groene profiteurs, vrienden helpen vrienden...anderszins waarom zouden we...de wegenbelasting is een fractie en de brandstofprijzen zijn 25-30 cent per liter goedkoper dan in bv NL en D.
Brandstofprijzen in Denemarken zijn niet 25 tot 30 cent goedkoper.

Dat blijf je herhalen maar je vergelijkt “tanken in jouw dorp” met de duurste “Shell langs de snelweg” hier.

Maar ook met lagere brandstofprijzen blijft een EV de helft goedkoper per km.
pi_191844100
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Brandstofprijzen in Denemarken zijn niet 25 tot 30 cent goedkoper.

Dat blijf je herhalen maar je vergelijkt “tanken in jouw dorp” met de duurste “Shell langs de snelweg” hier.

Maar ook met lagere brandstofprijzen blijft een EV de helft goedkoper per km.
met snelwegen is het 40-50 cent verschil
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_191844128
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:33 schreef cempexo het volgende:

[..]

met snelwegen is het 40-50 cent verschil
Nee.
pi_191844236
Conclusie zoals elke keer weer: niemand koopt zo'n auto voor het milieu maar puur voor de portemonnee.

Net zoals die mooie Outlander.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191844311
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:40 schreef BoneThugss het volgende:
Conclusie zoals elke keer weer: niemand koopt zo'n auto voor het milieu maar puur voor de portemonnee.

Net zoals die mooie Outlander.
Toch zullen EV's even duur worden als de huidige brandstofauto's ;)

Geef het een jaar of 5 tot 10.
pi_191844373
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Toch zullen EV's even duur worden als de huidige brandstofauto's ;)

Geef het een jaar of 5 tot 10.
Dat geloof ik wel maar of het daadwerkelijk goedkoper blijft om elektrisch te rijden is nog maar afwachten.

Het zal verder wel allemaal kloppen wat jij zegt hoor.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191845000
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat geloof ik wel maar of het daadwerkelijk goedkoper blijft om elektrisch te rijden is nog maar afwachten.

Het zal verder wel allemaal kloppen wat jij zegt hoor.
Waar de valkuil zit is de brandstofaccijns.

Zo uit m'n hoofd levert dat meer dan 8 miljard Euro op per jaar en dat gaat de overheid echt niet mislopen.

Naarmate er meer elektrische auto's zijn, zal de verkoop van brandstof teruglopen en dus ook de accijnsinkomsten (wat eerst nog gecompenseerd zal worden door brandstofaccijns te verhogen).

Elektrisch belasten met accijns is lastiger, het is in Nederland een "primaire levensbehoefte" en je pakt dan ook mensen zonder auto.

Kijkend naar de fileproblematiek dan verwacht ik dat ze 2 vliegen in 1 klap gaan slaan: kilometerbeprijzing met beprijzing naar tijd en locatie (dus spitsheffing).

De apparatuur bestaat al ruim 10 jaar, de plannen liggen er al, de tests komen er aan, etc.

De VVD heeft aangegeven déze kabinetsperiode geen kilometerheffing in te voeren maar de verkiezingen zijn weer aanstaande dus dat zal vanaf volgend jaar geen breekpunt meer zijn.
  donderdag 5 maart 2020 @ 13:05:31 #71
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191845497
Helaas... pis ik net buiten de pot :(, morgen mogen we onze Citigo E Iv ophalen bij de dealer *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Toch zullen EV's even duur worden als de huidige brandstofauto's ;)

Geef het een jaar of 5 tot 10.
Dan zullen ze toch echt met additionele maatregelen moeten komen zoals kilometerheffing, de overheid kan namelijk niet voorkomen dat ik mijn EV's thuis oplaadt met eigen opgewekte stroom.

Gisteren ging er weer +/- 20kWh van mijn panelen rechtstreeks de Tesla in :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:40 schreef BoneThugss het volgende:
Conclusie zoals elke keer weer: niemand koopt zo'n auto voor het milieu maar puur voor de portemonnee.

Net zoals die mooie Outlander.
Een elektrische auto koop je voornamelijk voor comfort, helaas snappen alleen EV rijders deze opmerking. Als je eenmaal een EV hebt gereden is een ICE vaak een gepasseerd station.


quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:33 schreef cempexo het volgende:

[..]

met snelwegen is het 40-50 cent verschil
Echter zijn de tarieven voor snelladen in Denemarken krankzinnig hoog 8)7

[ Bericht 5% gewijzigd door Revolution-NL op 05-03-2020 13:16:58 ]
pi_191845639
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:05 schreef Revolution-NL het volgende:
Helaas... pis ik net buiten de pot :(, morgen mogen we onze Citigo E Iv ophalen bij de dealer *O*
[..]

Dan zullen ze toch echt met additionele maatregelen moeten komen zoals kilometerheffing, de overheid kan namelijk niet voorkomen dat ik mijn EV's thuis oplaadt met eigen opgewekte stroom.

Gisteren ging er weer 20kWh van mijn panelen rechtstreeks de Tesla in :)
Ik bedoel uiteraard aanschaf ;) Ofwel: goedkoper tot ze ongeveer even duur zijn als hun ICE tegenhanger.

Heb hier ook 68 panelen liggen (zoals je wss weet) dus laden zal hier ook geen probleem worden het grootste deel van het jaar.

quote:
[..]

Een elektrische auto koop je voornamelijk voor comfort, helaas snappen alleen EV rijders deze opmerking. Als je eenmaal een EV hebt gereden is een ICE vaak een gepasseerd station.
[..]
Alleen al het one-pedal-driving is een genot.

quote:
Echter zijn de tarieven voor snelladen in Denemarken krankzinnig hoog 8)7
Gelukkig doe je dat alleen als je verder rijdt dan de range van je auto en dat gebeurt in Denemarken niet zo snel, het is geen Frankrijk of Duitsland ;)
pi_191845660
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:49 schreef paulgo het volgende:
Er komt weer een subsidie voor de aanschaf van een elektrische auto van maximaal ¤4000.
De regeling is bedoeld om het milieu te besparen, zoals afgesproken in het klimaat akkoord.
Idioot dat zo ons belastingsgeld cadeau gegeven wordt aan grote autofabrikanten zoals bijvoorbeeld Tesla van Elon Musk.
Subsidies werken niet is in het verleden gebleken. Eerst worden er wel mensen door verleid maar als de subsidie te aantrekkelijk is geworden, verdwijnt die daarna en maakt dan plaats voor een ontmoediging door hogere bijtelling van elektrische auto's, meer wegenbelasting enz.
Zo wordt de autorijder weer eens voor de gek gehouden. Een sigaar uit eigen doos want de benzine rijders gaan daarbij nog extra betalen en bijdragen aan deze subsidie.

Bron:

https://www.telegraaf.nl/(...)die-voor-stekkerauto

Het was een betere oplossing geweest als de nederlandse overheid meer de innovatie en introductie van nieuwe light electric vehicles zou gaan stimuleren en overbodige regelgeving bij de introductie hiervan zou afschaffen voor de Nederlandse maakindustrie.
Nota bene dit kabinet van VVD(de ondernemers partij) en D'66 ( de innovatie partij) laten de eigen maak industrie en start-ups zakken ( afschaffen fablabs,stoppen met de innovatiesubsidies enz.), maar steunen wel de grote buitenlandse auto-multinationals.
Ze zeggen altijd "Een beter milieu begint bij jezelf", maar daaraan moeten ze toevoegen "En het eindigt ook bij jezelf"

Weet dus waarop je stemt....
Men kan slechts stemmen op lieden, die niet wilden/willen luisteren naar normale mensen, voor normale mensen zijn die lieden namelijk doof. Het beste is dus gewoon niet stemmen.
pi_191845880
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:30 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Denk jij dat een elktrische auto (voor het gros) goedkoop rijden is dan?

Even extra infrastructuur aanleggen bij je tuis. Extra hoge elektra rekening. En eigenlijk moet je ook een verhard pad hebben omdat je anders met je laadkabel over openbaar terrein loopt te kutten. Ohja, en je kan nooit lekker eens een stukkie gaan rijden, want bij 200km houd het wel op.
Bij een e golf ja...
pi_191845932
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:40 schreef BoneThugss het volgende:
Conclusie zoals elke keer weer: niemand koopt zo'n auto voor het milieu maar puur voor de portemonnee.

Net zoals die mooie Outlander.
Want jij kijkt totaal niet naar de kosten als jij een auto koopt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')