Ik af en toe nog wel maar het totaal ongenuanceerde gebrul en de volkswoede is wel wat vermoeiend om te zien jaquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik lees daar af en toe wel wat mee, maar ik post er niet meer
Ja precies. Dat vind ik ook. Mensen moeten sowieso sneller in zelf-isolatie gaan als dat nodig is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:01 schreef Arizona het volgende:
Zijn ook alleen maar de bevestigde gevallen, het zullen er veel meer zijn want lang niet iedereen in Nederland die symptomen heeft wordt getest.
Nou ja, so be it. In principe kun je dit prima thuis uitzieken, ik hoop gewoon dat er voor de kwetsbare groepen genoeg zorg in de ziekenhuizen beschikbaar blijft.
RIPquote:Op donderdag 5 maart 2020 13:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De kat van m'n moeder bleek een bottumor te hebben en is ingeslapen bij de dierenartsHij was bijna 15 dus heel onverwachts is het niet, maar ik ga hem wel missen
Het lijkt wel een andere wereld. Zo raak je wel snel in paniek ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, hier staan we nu op 234 gevallen maar jullie maken wel een inhaalslag.
In het corona-topic loopt iedereen alweer te schuimbekken
En dat ook goed doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja precies. Dat vind ik ook. Mensen moeten sowieso sneller in zelf-isolatie gaan als dat nodig is.
Bijzonder dat Australiërs ook wc-papier gebruiken?quote:
Thuisisolatie zou hier wel een dingetje worden, wij hebben namelijk geen slaapkamer over. Als ik besmet zou zijn en mijn partner niet, zou hij twee weken bij onze dochter op de kamer moeten hokkenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En dat ook goed doen.
Ook uit COR, topic over regels thuisisolatie, reacties als "deurklinken en badkamer schoonmaken als je ze ziek gebruikt hebt, ja dag, ik ga toch niet schoonmaken als ik ziek ben?" of "Ik maak toch zeker zelf wel uit hoeveel tijd ik met mijn gezin doorbreng?". Enigszins geparafraseerd, maar de strekking klopt.![]()
Nu heb ik zelf wel goede hoop dat dit vooral grootspraak is en dat iemand die daadwerkelijk besmet raakt daarvan voldoende onder de indruk is dat ze die regels toch gewoon netjes gaan volgen, maar toch.
Er wordt natuurlijk ook gekeken naar thuissituatie om te zien of isolatie thuis wel haalbaar is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Thuisisolatie zou hier wel een dingetje worden, wij hebben namelijk geen slaapkamer over. Als ik besmet zou zijn en mijn partner niet, zou hij twee weken bij onze dochter op de kamer moeten hokken. En de hele kledingkast overhevelen...
quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Bijzonder dat Australiërs ook wc-papier gebruiken?![]()
Ergens begrijp ik de verwondering wel, maar het land is in de afgelopen jaren best vooruitgegaan hoor.
Ja absoluut. Die mensen moeten echt af en toe wat anders gaan doen want ze raken de realiteit volledig kwijt daar. Maar goed, de halve PVV post er ook mee geloof ik en die mensen zijn er sowieso al op gebrand om chaos te creëren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het lijkt wel een andere wereld. Zo raak je wel snel in paniek ja.
Wowquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En dat ook goed doen.
Ook uit COR, topic over regels thuisisolatie, reacties als "deurklinken en badkamer schoonmaken als je ze ziek gebruikt hebt, ja dag, ik ga toch niet schoonmaken als ik ziek ben?" of "Ik maak toch zeker zelf wel uit hoeveel tijd ik met mijn gezin doorbreng?". Enigszins geparafraseerd, maar de strekking klopt.![]()
Nu heb ik zelf wel goede hoop dat dit vooral grootspraak is en dat iemand die daadwerkelijk besmet raakt daarvan voldoende onder de indruk is dat ze die regels toch gewoon netjes gaan volgen, maar toch.
Mwah, goeie kans dat zij het dan ook hebben dus dan kunnen jullie gewoon gezellig met z'n allen in thuisisolatiequote:Op donderdag 5 maart 2020 15:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Thuisisolatie zou hier wel een dingetje worden, wij hebben namelijk geen slaapkamer over. Als ik besmet zou zijn en mijn partner niet, zou hij twee weken bij onze dochter op de kamer moeten hokken. En de hele kledingkast overhevelen...
Als ze willen controleren of ik m'n deurklinken schoonmaak dan krijgen ze wel een knuffel van me, zijn ze zo weer wegquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En dat ook goed doen.
Ja iedereen moet het echt zelf weten, maar het lijkt me voor niemand mentaal echt gezond om daar zo in op te gaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja absoluut. Die mensen moeten echt af en toe wat anders gaan doen want ze raken de realiteit volledig kwijt daar. Maar goed, de halve PVV post er ook mee geloof ik en die mensen zijn er sowieso al op gebrand om chaos te creëren.
Nee, precies. Okay, toegegeven; ik ben ook voorzichtiger geworden en ga niet ergens naartoe als het niet echt hoeft. Maar ik ga me niet over alles boos zit te maken en doen alsof ik dingen veel beter had kunnen aanpakken. Vrijwel niemand die nu leeft heeft ooit met een situatie als deze te maken gehad; ook de autoriteiten niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja iedereen moet het echt zelf weten, maar het lijkt me voor niemand mentaal echt gezond om daar zo in op te gaan.
Ja maar met 40 graden kom je ook niet meer in aanmerking voor thuisisolatie denk ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ze willen controleren of ik m'n deurklinken schoonmaak dan krijgen ze wel een knuffel van me, zijn ze zo weer weg
Het is wel een beetje betuttelend... maar als je een gezin thuis hebt (of ruimten deelt) is het wel anders natuurlijk...
Als ik met 40 graden koorts op bed lig zie ik mezelf nog niet m'n badkamerspiegels schoonmaken(sowieso, welke malloot heeft er nu bedacht dat het een goed idee is om 2 wastafels in een badkamer te maken... heb 2x zoveel werk
)
Naja, 39 danquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar met 40 graden kom je ook niet meer in aanmerking voor thuisisolatie denk ik.
Zoals Strani ook al zegt, je moet er niet te ernstig aan toe zijn om in thuisisolatie te mogen, je moet ook gewoon voor jezelf kunnen zorgen of mensen hebben die dat kunnen, voor wiens bescherming dan ook weer veel van die regeltjes zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ze willen controleren of ik m'n deurklinken schoonmaak dan krijgen ze wel een knuffel van me, zijn ze zo weer weg
Het is wel een beetje betuttelend... maar als je een gezin thuis hebt (of ruimten deelt) is het wel anders natuurlijk...
Als ik met 40 graden koorts op bed lig zie ik mezelf nog niet m'n badkamerspiegels schoonmaken(sowieso, welke malloot heeft er nu bedacht dat het een goed idee is om 2 wastafels in een badkamer te maken... heb 2x zoveel werk
)
Iemand met een puber in huis, die rustig een halfuur voor de badkamerspiegel staat, terwjl ze ook een kaptafel op haar kamer heeft.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
)
Dat halve uur kan dan mooi gebruikt worden om er even met een tondeuse overheen te gaan. Hebben ze die kaptafel voorlopig niet nodig en laten ze het voortaan wel uit hun hoofd om zo lang de badkamerspiegel te blokkeren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Iemand met een puber in huis, die rustig een halfuur voor de badkamerspiegel staat, terwjl ze ook een kaptafel op haar kamer heeft.
Gok ik.
Procentjespolonaisequote:
Dat nu zelfs de overheid hardop heeft uitgesproken dat als het zo hard blijft stijgen er weleens een probleem kan ontstaan met beschikbare bedden doen m'n zorgen niet echt goed.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |