Goed idee om een gezinslid in quarantaine te zetten zonder gelijk je hele huis kwijt te zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
net een tuinhuismooi man.
Dat is wel positief. Dan kan een heleboel mensen het leven redden misschien wel allenquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Van wat ik me kan herinneren wat ik er vorige week over gelezen heb, is dat het bewezen tegen het originele SARS hielp en dat de eerste berichten uit China over tests met de huidige variant positief waren. Zoiets.
Doet mij denken aan een sketch van Youp over Big Brotherquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
LOL..kunnen we er geen Glazen Huis actie omheen maken. De opbrengst gaat naar de bestrijding van Corona
Ik had hier afgelopen week twee ziekmeldingen inderdaad. Allebei grieperig, maar 21 en 23 dus zal zich niet extreem hebben geopenbaard als het corona was.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Roep ik ook al weken, ik denk dat het ook al wel wat langer in NL is. Meeste mensen ervaren milde griepklachten; veel mensen blijven dan gewoon thuis en zieken zelf uit. Daarom is het zaak dat ook mensen met een normale verkoudheid of griep (als ze dat denken) gewoon thuis blijven en zo min mogelijk naar buiten gaan. Maar dat kan helaas niet bij elke werkgever blijkbaar.
Ja willen we nu isoleren of wat? Iedereen met een snotneus moet toch worden afgezonderd. Vind dit dan nog best meevallen. In China hebben ze hiervoor een gevangenis uit de grond gestampt in een paar dagenquote:
Doen we eens ff goed he_O_.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In Zeeland zijn de afgelopen dagen 39 mensen getest, allemaal negatief.
bron
Dat zijn wel maatregelentwitter:Independent twitterde op woensdag 04-03-2020 om 14:11:25Italy to close all schools and universities as coronavirus spreads https://t.co/T1ReYklMFB reageer retweet
Beter storten ze wat zand over die betonnen platen, zijn het net strandhuisjes!quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 04-03-2020 om 14:26:29Coronapatiënt zit in container bij brandweerkazerne Hoofddorp https://t.co/UdW548Kqka reageer retweet
Hopelijk gaan er dan weer eens wat meer raids door.quote:
punt is of de sleutel aan de binnenkant of aan de buitenant zitquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:13 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Beter storten ze wat zand over die betonnen platen, zijn het net strandhuisjes!
quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hopelijk gaan er dan weer eens wat meer raids door.
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 04-03-2020 om 15:14:56BREAKING: UK reports 34 new cases of coronavirus, raising total to 85 - BBC https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
als iedereen nou eens het fatsoen had om met koorts en hoest thuis te blijven en kinderen met die klachten thuis te houden, dat zou echt fijn zijn. Want je kan dan zelf wel niet zo beroerd zijn, maar het is wel zo prettig dat je minder kans hebt anderen aan te steken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:10 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik had hier afgelopen week twee ziekmeldingen inderdaad. Allebei grieperig, maar 21 en 23 dus zal zich niet extreem hebben geopenbaard als het corona was.
Dit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:16 schreef d.k. het volgende:
[..]
als iedereen nou eens het fatsoen had om met koorts en hoest thuis te blijven en kinderen met die klachten thuis te houden, dat zou echt fijn zijn. Want je kan dan zelf wel niet zo beroerd zijn, maar het is wel zo prettig dat je minder kans hebt anderen aan te steken.
Ik vind het opmerkelijk dat de tendens van "nou, die blijft ook voor elk wissewasje ziek thuis" compleet omgeslagen is nu.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:16 schreef d.k. het volgende:
[..]
als iedereen nou eens het fatsoen had om met koorts en hoest thuis te blijven en kinderen met die klachten thuis te houden, dat zou echt fijn zijn. Want je kan dan zelf wel niet zo beroerd zijn, maar het is wel zo prettig dat je minder kans hebt anderen aan te steken.
Als iedereen die moet hoesten thuis moet blijven kan de economie de prullenbak in. Heb je wel gezien hoeveel mensen er af en toe hoesten in deze tijd?quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:16 schreef d.k. het volgende:
[..]
Dit gold altijd al toch? Met koorts blijf je thuisquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:16 schreef d.k. het volgende:
[..]
Oh dat herken ik niet, ik herken eerder de tendens dat men zich altijd al ergerde aan zieke mensen die per se willen gaan werken omdat ze zichzelf zo'n ontzettende bikkel vinden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het opmerkelijk dat de tendens van "nou, die blijft ook voor elk wissewasje ziek thuis" compleet omgeslagen is nu.
Maar.... hoestje = thuisblijven dus?quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:19 schreef Chia het volgende:
[..]
Oh dat herken ik niet, ik herken eerder de tendens dat men zich altijd al ergerde aan mensen die per se willen gaan werken omdat ze zichzelf zo'n ontzettende bikkel vinden.
Dat is dus onveranderd.
hoesten met koorts is wat anders. Koorts is iets dat bij corona (en influenza) voorkomt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als iedereen die moet hoesten thuis moet blijven kan de economie de prullenbak in. Heb je wel gezien hoeveel mensen er af en toe hoesten in deze tijd?
d.k. had het over hoesten en koorts.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar.... hoestje = thuisblijven dus?
Bij koorts thuisblijven is wenselijk. Of je moet hoesten of niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:20 schreef d.k. het volgende:
[..]
hoesten met koorts is wat anders. Koorts is iets dat bij corona (en influenza) voorkomt.
Waarschijnlijk was dit vorig jaar rond deze tijd precies hetzelfde. Gewoon een beetje afstand houden als je het eng vindt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:21 schreef d.k. het volgende:
Ik zie zowel bij collega's als bij studenten mensen naar school komen terwijl ik denk 'ga in bed liggen en steek me niet aan'.
Er heerst geen gemuteerde variant in Iran.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
De cijfers die Iran officieel mededeelt zijn toch enorm onbetrouwbaar?
Op een universiteitscampus op minimaal twee meter afstand van IEDEREEN blijven.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was dit vorig jaar rond deze tijd precies hetzelfde. Gewoon een beetje afstand houden als je het eng vindt.
De officiële naam van wat wij Covid-19 noemen is SARS-CoV-2quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:24 schreef Za het volgende:
[..]
Er heerst geen gemuteerde variant in Iran.
S-Cov is het SARS virus.
Men vergelijkt SARS met Covid-19 in het artikel.
De woorden "gemuteerd in gevaarlijker variant" zijn erbij verzonnen door een onbenul.
Je kunt ook gewoon de bronnen lezen.
Vorige week leidde bijna alle besmetting in Iran direct tot overlijden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:24 schreef Za het volgende:
[..]
Er heerst geen gemuteerde variant in Iran.
S-Cov is het SARS virus.
Men vergelijkt SARS met Covid-19 in het artikel.
De woorden "gemuteerd in gevaarlijker variant" zijn erbij verzonnen door een onbenul.
Je kunt ook gewoon de bronnen lezen.
Naja als je iemand ziet waarvan je denkt: "had in bed gebleven" , daar reageerde ik op.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op een universiteitscampus op minimaal twee meter afstand van IEDEREEN blijven.
De ultieme Wie is de Mol-opdracht.
quote:Britain’s Department of Health added that it will no longer be tweeting information on the location of each new case from today, due to the number of new cases.
“Instead, this information will be released centrally in a consolidated format online, once a week. We are working on this now and plan to share on Friday.”
Werd ook wel tijd ook. Het is totale onzin dat we die houding als samenleving altijd gehad hebben en daardoor iedereen constant ziek is. Zelfs verkoudheden zouden we enorm af kunnen remmen als mensen sneller thuis bleven. Zéker mensen die ook gewoon thuis kunnen werken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het opmerkelijk dat de tendens van "nou, die blijft ook voor elk wissewasje ziek thuis" compleet omgeslagen is nu.
Binnen ziekenhuizen hebben ze er sowieso wel een handje van om dusdanige omstandigheden te creëren dat ze geen besmettingen van patiënten overnemen, zeg maar. Ik noem maar wat.quote:
RIVM, de organisatie die de wijsheid in pacht heeft!quote:
Waar ik werk is het niet meer te behappen als 30 a 40% ziek is. Dus ja, we komen eigenlijk vrijwel altijd werken. Persoonlijk is mijn criterium alleen koorts.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Werd ook wel tijd ook. Het is totale onzin dat we die houding als samenleving altijd gehad hebben en daardoor iedereen constant ziek is. Zelfs verkoudheden zouden we enorm af kunnen remmen als mensen sneller thuis bleven. Zéker mensen die ook gewoon thuis kunnen werken.
En af en toe een beetje ondeugend isquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
RIVM, de organisatie die de wijsheid in pacht heeft!
Misschien dat er zoveel ziek worden omdat jullie altijd doorwerken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waar ik werk is het niet meer te behappen als 30 a 40% ziek is. Dus ja, we komen eigenlijk vrijwel altijd werken. Persoonlijk is mijn criterium alleen koorts.
Ja, maar als iedereen sneller thuis bleef als men ziek is (juist ook met hoesten of niezen), dan zouden een stuk minder mensen ziek worden en is de kans dat 40% van je personeel ziek is ook veel kleiner. Dat personeel is juist ziek geworden omdat de eerste die ziek was lekker door bleef werken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waar ik werk is het niet meer te behappen als 30 a 40% ziek is. Dus ja, we komen eigenlijk vrijwel altijd werken. Persoonlijk is mijn criterium alleen koorts.
Juistquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien dat er zoveel ziek worden omdat jullie altijd doorwerken.
Nee, het ziekteverzuim is juist heel laag omdat de lat vrij hoog ligt bij iedereen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien dat er zoveel ziek worden omdat jullie altijd doorwerken.
Ja precies. Aan de ene kant wel wat drukker voor de rest, maar een keer een weekje kom je ook wel overheen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:16 schreef d.k. het volgende:
[..]
Dat bevestigt toch juist wat Jojoke en ik alletwee zeggen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee, het ziekteverzuim is juist heel laag omdat de lat vrij hoog ligt bij iedereen.
Nou ja, je ziet het hier op FOK! al toch? Als je dit hele gebeuren serieus neemt, kritiek hebt op aanpak en/of zegt dat mensen thuis moeten blijven als ze klachten hebben ben je een paniekzaaier en/of aansteller. Het is namelijk maar een griepje.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:24 schreef KingRadler het volgende:
ik begrijp niet waarom mensen gaan werken terwijl ze grieperig zijn
Ik ben m even kwijt. Ik werk in een team waar mensen met verkoudheidjes gewoon komen werken. Het ziektepercentage is laag bij ons. Dus.... wat is het probleem wat ik over het hoofd zie?quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat bevestigt toch juist wat Jojoke en ik alletwee zeggen?
"Ja maar bij een goeie griep vallen mensen ook met bosjes tegelijk neer hoor!"quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja, je ziet het hier op FOK! al toch? Als je dit hele gebeuren serieus neemt, kritiek hebt op aanpak en/of zegt dat mensen thuis moeten blijven als ze klachten hebben ben je een paniekzaaier en/of aansteller. Het is namelijk maar een griepje.
Zeg dat maar tegen de duizenden dooien in China of de stapels lijken in Iran. Als je het dichterbij huis wil zoeken hebben we Italië als voorbeeld, maar goed. Het is maar een griepje, dus vooral door bikkelen, niet thuisblijven, meer mensen besmetten en de zorg extra belasten.
Lastig te voorspellen. In tegenstelling tot wat sommigen beweren zitten hier geen experts die antwoord kunnen geven op zulke vragenquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat is de kans dat een land als de UK zich helemaal afsluit van ons? Gaan daar wellicht begin april naar toe met de trein. Best wel benieuwd of ze dan nog toeristen accepteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |