Bij koorts thuisblijven is wenselijk. Of je moet hoesten of niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:20 schreef d.k. het volgende:
[..]
hoesten met koorts is wat anders. Koorts is iets dat bij corona (en influenza) voorkomt.
Waarschijnlijk was dit vorig jaar rond deze tijd precies hetzelfde. Gewoon een beetje afstand houden als je het eng vindt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:21 schreef d.k. het volgende:
Ik zie zowel bij collega's als bij studenten mensen naar school komen terwijl ik denk 'ga in bed liggen en steek me niet aan'.
Er heerst geen gemuteerde variant in Iran.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
De cijfers die Iran officieel mededeelt zijn toch enorm onbetrouwbaar?
Op een universiteitscampus op minimaal twee meter afstand van IEDEREEN blijven.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was dit vorig jaar rond deze tijd precies hetzelfde. Gewoon een beetje afstand houden als je het eng vindt.
De officiële naam van wat wij Covid-19 noemen is SARS-CoV-2quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:24 schreef Za het volgende:
[..]
Er heerst geen gemuteerde variant in Iran.
S-Cov is het SARS virus.
Men vergelijkt SARS met Covid-19 in het artikel.
De woorden "gemuteerd in gevaarlijker variant" zijn erbij verzonnen door een onbenul.
Je kunt ook gewoon de bronnen lezen.
Vorige week leidde bijna alle besmetting in Iran direct tot overlijden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:24 schreef Za het volgende:
[..]
Er heerst geen gemuteerde variant in Iran.
S-Cov is het SARS virus.
Men vergelijkt SARS met Covid-19 in het artikel.
De woorden "gemuteerd in gevaarlijker variant" zijn erbij verzonnen door een onbenul.
Je kunt ook gewoon de bronnen lezen.
Naja als je iemand ziet waarvan je denkt: "had in bed gebleven" , daar reageerde ik op.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op een universiteitscampus op minimaal twee meter afstand van IEDEREEN blijven.
De ultieme Wie is de Mol-opdracht.
quote:Britain’s Department of Health added that it will no longer be tweeting information on the location of each new case from today, due to the number of new cases.
“Instead, this information will be released centrally in a consolidated format online, once a week. We are working on this now and plan to share on Friday.”
Werd ook wel tijd ook. Het is totale onzin dat we die houding als samenleving altijd gehad hebben en daardoor iedereen constant ziek is. Zelfs verkoudheden zouden we enorm af kunnen remmen als mensen sneller thuis bleven. Zéker mensen die ook gewoon thuis kunnen werken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het opmerkelijk dat de tendens van "nou, die blijft ook voor elk wissewasje ziek thuis" compleet omgeslagen is nu.
Binnen ziekenhuizen hebben ze er sowieso wel een handje van om dusdanige omstandigheden te creëren dat ze geen besmettingen van patiënten overnemen, zeg maar. Ik noem maar wat.quote:
RIVM, de organisatie die de wijsheid in pacht heeft!quote:
Waar ik werk is het niet meer te behappen als 30 a 40% ziek is. Dus ja, we komen eigenlijk vrijwel altijd werken. Persoonlijk is mijn criterium alleen koorts.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Werd ook wel tijd ook. Het is totale onzin dat we die houding als samenleving altijd gehad hebben en daardoor iedereen constant ziek is. Zelfs verkoudheden zouden we enorm af kunnen remmen als mensen sneller thuis bleven. Zéker mensen die ook gewoon thuis kunnen werken.
En af en toe een beetje ondeugend isquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
RIVM, de organisatie die de wijsheid in pacht heeft!
Misschien dat er zoveel ziek worden omdat jullie altijd doorwerken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waar ik werk is het niet meer te behappen als 30 a 40% ziek is. Dus ja, we komen eigenlijk vrijwel altijd werken. Persoonlijk is mijn criterium alleen koorts.
Ja, maar als iedereen sneller thuis bleef als men ziek is (juist ook met hoesten of niezen), dan zouden een stuk minder mensen ziek worden en is de kans dat 40% van je personeel ziek is ook veel kleiner. Dat personeel is juist ziek geworden omdat de eerste die ziek was lekker door bleef werken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waar ik werk is het niet meer te behappen als 30 a 40% ziek is. Dus ja, we komen eigenlijk vrijwel altijd werken. Persoonlijk is mijn criterium alleen koorts.
Juistquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien dat er zoveel ziek worden omdat jullie altijd doorwerken.
Nee, het ziekteverzuim is juist heel laag omdat de lat vrij hoog ligt bij iedereen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien dat er zoveel ziek worden omdat jullie altijd doorwerken.
Ja precies. Aan de ene kant wel wat drukker voor de rest, maar een keer een weekje kom je ook wel overheen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:16 schreef d.k. het volgende:
[..]
als iedereen nou eens het fatsoen had om met koorts en hoest thuis te blijven en kinderen met die klachten thuis te houden, dat zou echt fijn zijn. Want je kan dan zelf wel niet zo beroerd zijn, maar het is wel zo prettig dat je minder kans hebt anderen aan te steken.
Dat bevestigt toch juist wat Jojoke en ik alletwee zeggen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee, het ziekteverzuim is juist heel laag omdat de lat vrij hoog ligt bij iedereen.
Nou ja, je ziet het hier op FOK! al toch? Als je dit hele gebeuren serieus neemt, kritiek hebt op aanpak en/of zegt dat mensen thuis moeten blijven als ze klachten hebben ben je een paniekzaaier en/of aansteller. Het is namelijk maar een griepje.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:24 schreef KingRadler het volgende:
ik begrijp niet waarom mensen gaan werken terwijl ze grieperig zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |