Scholen blijven dus tot en met volgende week dicht.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:04 schreef zipcon het volgende:
ANSA Italia bevestigt het ook:twitter:Agenzia_Ansa twitterde op woensdag 04-03-2020 om 14:03:01Scuole-atenei chiusi fino metà marzo #ANSA https://t.co/bpzQE01DC9 https://t.co/LeRy2HsgcJ reageer retweet
En de eerste dode zal dan ook niet lang op zich laten wachten, bij 3%...quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:05 schreef Jojoke het volgende:
We zitten dus op 70% toename in plaats van 80% toename. Morgen 64 patiënten en overmorgen 108 patiënten. Dan is het vrijdag en besluit het kabinet misschien enkele aanvullende maatregelen te nemen.
De WHO is ook verbijsterd door de lakse houding van sommige landen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:05 schreef vosss het volgende:
En dat is dus mosterd na de maaltijd. Nederland zou NU dergelijke maatregelen moeten treffen.
Niet zo gek met die massale uitbraak daar. In Nederland fantaseren we al over dood en verderf bij één besmetting.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Scholen blijven dus tot en met volgende week dicht.
Slecht voorbeeld voor die kinderen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:05 schreef vosss het volgende:
En dat is dus mosterd na de maaltijd. Nederland zou NU dergelijke maatregelen moeten treffen.
Nederland neemt alleen passende maatregelenquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:05 schreef vosss het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ersiteiten~a44c8ba3/quote:Italië sluit alle scholen en universiteiten
Kan best zijn dat ze het hele weekeind ook alle scholen en universiteiten dichtgooien hoorquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:06 schreef butz0rs het volgende:
[..]
En de eerste dode zal dan ook niet lang op zich laten wachten, bij 3%...
DvhN had er ook een artikel over:quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:01 schreef zipcon het volgende:
Uit de HLN feed, tijd om al aan doden te denken:
[..]
quote:Hoewel er in Nederland nog niemand is overleden aan het coronavirus krijgen uitvaartondernemers veel vragen over de mogelijke gevolgen van het virus. Het afscheid van iemand die aan het virus is overleden vraagt volgens uitvaartondernemer Monique Houtzager van In Memoriam Uitvaarten uit Weesp zeker aanpassingen van de nabestaanden.
Hoewel een thuisopbaring steeds populairder wordt, is een afscheid thuis volgens Houtzager en de uitvaartbranche vanwege besmettingsgevaar niet aan te raden. "Volgens de GGD en het RIVM overleeft het virus over het algemeen niet op een overledene. Maar tot kort na het overlijden is een overledene nog wel besmettelijk. Bij lage temperaturen door koeling van het lichaam en hoge luchtvochtigheid kan een virus nog tot 3 dagen na overlijden aanwezig zijn", aldus Houtzager.
Als nabestaanden toch willen dat iemand thuis wordt opgebaard zou dat wel kunnen door een glasplaat over de kist heen te leggen. "Handcontact met de overledene door de nabestaanden kan, mits daarna de handen goed gewassen worden of gebruik gemaakt wordt van handalcohol. Verder lichamelijk contact wordt afgeraden."
Quarantaine
Mensen vragen zich ook af of ze wel bij de uitvaart aanwezig kunnen zijn als ze zelf vanwege het coronavirus nog in quarantaine moeten blijven. In Nederland moet een begrafenis of crematie binnen 6 werkdagen na overlijden plaatsvinden. "Uitstel is mogelijk bij specifieke omstandigheden, zoals besmettelijke ziektes, tot 2-3 weken na het overlijden. Als uitvaartbegeleider kan ik een verzoek tot uitstel van de uitvaart indienen bij de gemeente van overlijden. Door middel van een 'verklaring van geen bezwaar' van de GGD volgt er dan een 'verlof tot lijkbezorging buiten termijn' van de burgemeester. Hierdoor hebben nabestaanden de mogelijkheid om bij de uitvaart aanwezig te zijn."
Voor de uitvaartondernemer zelf zijn er ook risico's bij het contact met familieleden van de overledene. Volgens de ledenorganisatie van uitvaartondernemingen BGNU kunnen uitvaartverzorgers vooraf vragen of nabestaanden gecheckt zijn door de GGD en of er sprake is van besmetting voordat de uitvaart wordt geregeld.
Veel Rotterdammers en omgeving ervan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:36 schreef LTVDK het volgende:
Voor in de OP:
34. 56-jarige man uit Naarden
35. 45-jarige man uit Blaricum
36. Rotterdam
37. Rotterdam
38. Onbekend
Ze nemen wel elke keer de maatregel die slechts een paar dagen eerder genomen had moeten worden. Bijna perfect beleid.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:07 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Nederland neemt alleen passende maatregelen
Vast niet, de eerste griepdoden zijn ook al lang gevallen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:06 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ja, dus? Verkeersdoden en van de trap afval doden ook.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Vast niet, de eerste griepdoden zijn ook al lang gevallen.
Zoals elke winter.
Insgelijks!, Wachten op een geval in Zeeland en Antwerpen en we zijn al helemaal ingesloten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Voel me wel een beetje omsingeld zo in West-Brabant
Mijn bedoeling is absoluut niet om paniek te zaaien. Ik heb wel een duidelijke mening en kom hier ook voor uit. Sorry als dit als paniekzaaien overkomt, echt niet mijn bedoeling.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:34 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ze geven gewoon updates het heet geen liveblog meer.
Jij gaat er dan termen als dictatuur ingooien. Dat heeft niks met begrijpend lezen te maken.
Je bent een paniekzaaiers en dat vind ik jammer en raar.
(En nogmaals dit kan zomaar helemaal fout gaan. Maar nu vergroot je elke scheet van NOS/RIVM zo gigantisch uit dat mensen je als paniekzaaiers zien, en dat doe je helemaal zelf)
Het zijn anders wel precies dezelfde slachtoffers als die van de griep.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:11 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ja, dus? Verkeersdoden en van de trap afval doden ook.
Nu komen er doden met een nieuwe oorzaak.
Die gaan 2 keer dood?quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zijn anders wel precies dezelfde slachtoffers als die van de griep.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ersiteiten~a44c8ba3/quote:Bij de brandweerkazerne in Hoofddorp is een speciale container gezet waar een persoon in zit die besmet is met het nieuwe coronavirus. De persoon zit daar sinds maandag in quarantaine. Dat bevestigt de gemeente Haarlemmermeer, meldt Hart van Nederland.
*insert illuminati muziekje*quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:12 schreef remlof het volgende:
[..]
haha, ben je op doorreis, wordt je in een container bij de brandweer geproptquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ersiteiten~a44c8ba3/
Het zal je maar gebeuren
Dat is inderdaad hoopgevendquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:14 schreef Jane het volgende:
Maareh... een lichtpuntje is natuurlijk wel dat in Nederland patienten met ernstige klachten wel met medicijnen (chloroquine) gaan worden behandeld, volgens de adviezen van het RIVM. En dat er in NL zelf een bedrijf is dat het produceert. Hopelijk zorgt dat voor een lager sterftecijfer.
Ik denk het wel, epidemiologisch onderzoek zonder data is echt heel lastigquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:13 schreef KingRadler het volgende:
worden normale Griep slachtoffers (Niet Corona) ook bij gehouden door het RIVM
is dat al zo?quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:14 schreef Jane het volgende:
Maareh... een lichtpuntje is natuurlijk wel dat in Nederland patienten met ernstige klachten wel met medicijnen (chloroquine) gaan worden behandeld, volgens de adviezen van het RIVM. En dat er in NL zelf een bedrijf is dat het produceert. Hopelijk zorgt dat voor een lager sterftecijfer.
Precies mijn gedachte. Nu hopen dat de productie, de voorraad en de toedieners het bij kunnen benen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:14 schreef Jane het volgende:
(lol)quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ersiteiten~a44c8ba3/
Het zal je maar gebeuren
3% van de mensen met klachten die getest zijn. De factor 10.000 die daar onder zit telt men niet mee....quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:06 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Man doe eens rustigquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn bedoeling is absoluut niet om paniek te zaaien. Ik heb wel een duidelijke mening en kom hier ook voor uit. Sorry als dit als paniekzaaien overkomt, echt niet mijn bedoeling.
Ik vind serieus dat er slecht geïnformeerd wordt. Het RIVM heeft de afgelopen dagen vaak genoeg gelogen of in ieder geval in de ochtend A gezegd en in de middag B.
Als dan ook nog het NOS minder gaat berichten vind ik dat gewoon raar. Ongelukkige manier van omschrijven misschien en daarvoor mijn excuses.
Ik blijf er bij dat wij als Nederland te laconiek blijven doen en daar ben ik enigzins van geschrokken.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wtf, er zit dus sinds maandag al iemand in een container en ze weten niet wie?!
Bij de brandweerkazerne in Hoofddorp is een speciale container gezet waar een persoon in zit die besmet is met het nieuwe coronavirus. De persoon zit daar sinds maandag in quarantaine. Dat bevestigt de gemeente Haarlemmermeer, meldt Hart van Nederland.
Het is nog onbekend wie de persoon is. Vermoedelijk gaat het om een reiziger die vanaf Schiphol naar de kazerne is gebracht. ,
Meer op ad.nl
Dat is positief. Veel blije mensen en spelende kinderen buiten, want het gaat zo goed.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Scholen blijven dus tot en met volgende week dicht.
ik heb vanochtend wel ergens gelezen over iemand op doorreis en besmet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bij de brandweerkazerne in Hoofddorp is een speciale container gezet waar een persoon in zit die besmet is met het nieuwe coronavirus. De persoon zit daar sinds maandag in quarantaine. Dat bevestigt de gemeente Haarlemmermeer, meldt Hart van Nederland.
Het is nog onbekend wie de persoon is. Vermoedelijk gaat het om een reiziger die vanaf Schiphol naar de kazerne is gebracht. ,
Meer op ad.nl
Ook een leuk vooruitzicht voor Nederlanders die naar andere landen op vakantie willen. Word je bij aankomst gewoon in een container opgehokt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Meer op ad.nl
Stapelt wel makkelijkquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Ook een leuk vooruitzicht voor Nederlanders die naar andere landen op vakantie willen. Word je bij aankomst gewoon in een container opgehokt.![]()
Het klinkt in ieder geval hoopgevend.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:20 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte. Nu hopen dat de productie, de voorraad en de toedieners het bij kunnen benen.
https://eenvandaag.avrotr(...)kan-werken-tegen-co/quote:Volgens Popma is het relatief eenvoudig om zijn productie in korte tijd op te schalen. "In principe kan ik 17 miljoen Nederlanders voorzien van de tabletten. En zelfs produceren voor de rest van Europa", zegt Popma. Chloroquine is namelijk relatief snel en goedkoop te maken. Toch zit er ook voor hem een risico aan vast. "Ik ben een kleine apotheker en kan niet de financiële gok nemen dat ik straks met miljoenen tabletten achterblijf als het coronavirus weer verdwijnt."
Om dit soort redenen boek ik nog even de vakantie naar Thailand nog niet. Denk dat je daar nog slechter af bent dan hier in een container.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Ook een leuk vooruitzicht voor Nederlanders die naar andere landen op vakantie willen. Word je bij aankomst gewoon in een container opgehokt.![]()
Tiny house is toch helemaal in man. Niet zo zeuren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Vanaf nu nog meer spelende kinderen buiten natuurlijk, want geen school.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is positief. Veel blije mensen en spelende kinderen buiten, want het gaat zo goed.
Of, je denkt mee, en gaat per containerbootquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Om dit soort redenen boek ik nog even de vakantie naar Thailand nog niet. Denk dat je daar nog slechter af bent dan hier in een container.
Ik zie hier een gat in de markt. Een volledig ingerichte container. Van alle gemakken voorzien, met wifi. Voor een zorgeloze vakantie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Of, je denkt mee, en gaat per containerboot
Deze patient schijnt Oscar te heten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:27 schreef Jane het volgende:
[..]
twee weken doe je er zo over, bij aankomst meteen uit quarantainequote:Op woensdag 4 maart 2020 14:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zie hier een gat in de markt. Een volledig ingerichte container. Van alle gemakken voorzien, met wifi. Voor een zorgeloze vakantie.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:31 schreef -0- het volgende:
[..]
Deze patient schijnt Oscar te heten.
Foto van de container is ook al uitgelekt:
[ afbeelding ]
Ik zou het ook fideel vinden om deze man alvast de garantie te geven dat men hem hier niet failliet aan laat gaan. Kleine moeite.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het klinkt in ieder geval hoopgevend.
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)kan-werken-tegen-co/
Aangezien het nu de officiële behandeling wordt in Nederland verwacht ik dat Bruins ondertussen een order heeft geplaatst bij het bedrijf.
Je verwart Helmond met Heerlen denk ik.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:33 schreef SacreCoeur het volgende:
© RIVM — Corona-meldingen volgens het RIVM
Op de kaart van het RIVM staan de woonplaatsen van mensen die het virus hebben opgelopen. De gemeenten met de meeste besmettingen zijn Loon op Zand (4), Helmond (4), Rotterdam (3) en Altena (3). In Tilburg is het virus tot nog toe bij twee mensen vastgesteld, net als in Utrecht, Diemen en Coevorden. Er zijn nog zes 'coronavrije' provincies: Limburg, Zeeland, Flevoland, Overijssel, Friesland en Groningen.
huh? Limburg hoort er toch helemaal niet tussen?
Oh laat maaraltijd gedacht dat Helmond in Limburg lag.
hij zit in principe op het goud dus kan bij een order gewoon vooruitbetaling eisenquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zou het ook fideel vinden om deze man alvast de garantie te geven dat men hem hier niet failliet aan laat gaan. Kleine moeite.
Ik moet zeggen dat ik steeds meer respect voor de Limburgers begin te krijgen. Taai volkje!quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:34 schreef Linkie3 het volgende:
5Km van Limburg een corona brandhaard, maar Limburg is corenavrij
Overijssel valt dus al af als we RTV oost moeten geloven, maar die is schijnbaar nog niet meegenomen door het RIVMquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Op de kaart van het RIVM staan de woonplaatsen van mensen die het virus hebben opgelopen. De gemeenten met de meeste besmettingen zijn Loon op Zand (4), Helmond (4), Rotterdam (3) en Altena (3). In Tilburg is het virus tot nog toe bij twee mensen vastgesteld, net als in Utrecht, Diemen en Coevorden. Er zijn nog zes 'coronavrije' provincies: Limburg, Zeeland, Flevoland, Overijssel, Friesland en Groningen.
Zijn net als Turkije, niets laten merken, slecht voor de economie, ondertussen 100 besmettingen door die duutsersnetoverdegrensquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik steeds meer respect voor de Limburgers begin te krijgen. Taai volkje!
:’) :’) :’)quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:33 schreef SacreCoeur het volgende:
En daar balen wij van.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik steeds meer respect voor de Limburgers begin te krijgen. Taai volkje!
Voor Groningen is de soundtrack ook al begonnen met spelen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Overijssel valt dus al af als we RTV oost moeten geloven, maar die is schijnbaar nog niet meegenomen door het RIVM
Groningen Coronavrij tot aankomend weekend? Dan komen die van Vindicat terugquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Incurbatie tijd. Test 1, test 2. donderdag a vrijdag denk ik.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Groningen Coronavrij tot aankomend weekend? Dan komen die van Vindicat terug
Dus wat? Of moet ik eerst op een vage link klikken?quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:36 schreef MichaelPallada het volgende:
https://www.pcmag.com/new(...)17AepoUVW-bAf1T5vvTs
Dus...
https://www.rtvnoord.nl/n(...)erscherpt-reisadviesquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Voor Groningen is de soundtrack ook al begonnen met spelen.
Wanneer komen de studenten terug?
De Flevopolder hoeft alleen maar de bruggen (en 1 tunnel) dicht te houden en klaarquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:38 schreef Jojoke het volgende:
Lijkt er nu op de Zeeland, Flevoland en Friesland de beste papieren hebben om zo lang mogelijk coronavrij te blijven.
Nou ja, zet maar vast 900 lege containers klaarquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)erscherpt-reisadvies
Komend weekend
Verdomme ook dat nog, zombies.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:12 schreef remlof het volgende:
[..]
twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 04-03-2020 om 14:26:29Coronapatiënt zit in container bij brandweerkazerne Hoofddorp https://t.co/UdW548Kqka reageer retweet
Aangepastquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:39 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dus wat? Of moet ik eerst op een vage link klikken?
quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 04-03-2020 om 14:26:29Coronapatiënt zit in container bij brandweerkazerne Hoofddorp https://t.co/UdW548Kqka reageer retweet
In welke? De grijze?quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 04-03-2020 om 14:26:29Coronapatiënt zit in container bij brandweerkazerne Hoofddorp https://t.co/UdW548Kqka reageer retweet
Zit je danquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
Gewoon opsluiten in hun societeit en deur op slotquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou ja, zet maar vast 900 lege containers klaar
LOL..kunnen we er geen Glazen Huis actie omheen maken. De opbrengst gaat naar de bestrijding van Coronaquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
Ben je gek, dan heb je er zo miljoenmiljard, dat gaat harder dan dat hele corona danquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Gewoon opsluiten in hun societeit en deur op slot
Daar komt later vandaag of morgen verandering in.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In Zeeland zijn de afgelopen dagen 39 mensen getest, allemaal negatief.
bron
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:53 schreef Kimpossible het volgende:
RIVM is nog niet helemaal zuiver of communiceert afgemeten/gedoseerd. In Zeeland is een besmetting bevestigd dmv een test en die komt nog in geen enkele media terug. Betreft man, in de 40, vorige week in Italië geweest.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daar komt later vandaag of morgen verandering in.
[..]
als je deze foto onder asielzoekers in spe verspreidt is dat probleem ook meteen opgelostquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
LOL..kunnen we er geen Glazen Huis actie omheen maken. De opbrengst gaat naar de bestrijding van Corona
Ach het was waarschijnlijk alleen de eerste test. Er is nu vaak zat gebleken dat de testen onbetrouwbaar zijnquote:
quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
Over Overijssel had ik al gelezen over iemand in Zwolle (bij dat bedrijf met een E) en vandaag weer iemand in Deventer.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Overijssel valt dus al af als we RTV oost moeten geloven, maar die is schijnbaar nog niet meegenomen door het RIVM
Zondagquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Voor Groningen is de soundtrack ook al begonnen met spelen.
Wanneer komen de studenten terug?
Is ook al bekend uit welke plaats deze persoon komt?quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ach het was waarschijnlijk alleen de eerste test. Er is nu vaak zat gebleken dat de testen onbetrouwbaar zijn
Ja de eerste verkeersdode ook. En even om topic. Niet dus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Vast niet, de eerste griepdoden zijn ook al lang gevallen.
Zoals elke winter.
Naar omstandigheden prima lijkt mijquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
is toch gewoon een celquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Naar omstandigheden prima lijkt mij
Over de hond in Hongkong.twitter:sjoerddendaas twitterde op woensdag 04-03-2020 om 14:54:08Hongkongse hond test opnieuw ‘licht positief’ - wat impliceert dat transmissie mens-op-dier mogelijk is, stellen autoriteiten HK. Nog altijd geen reden om aan te nemen dat omgekeerde weg - huisdieren die mensen ziek maken - mogelijk is. Hond blijft wel in quarantaine. https://t.co/AKBNZzN67b reageer retweet
Er staat werkelijk nergens dat de Chinezen beweren dat het virus gemuteerd is in een gevaarlijker variant.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:44 schreef Cactus1 het volgende:
Er heeft mogelijk mutatie plaatsgevonden:Hier staat het wetenschappelijke paper: https://academic.oup.com/(...)/nsr/nwaa036/5775463twitter:globaltimesnews twitterde op woensdag 04-03-2020 om 07:49:01Chinese scientists claim that the #COVID19 virus has probably genetically mutated to two variants: S-cov & L-cov. They believe the L-cov is more dangerous, featuring higher transmitibility and inflicting more harm on human respiratory system. https://t.co/Ncv59QgP67 reageer retweet
Zou dit verklaren waarom bijvoorbeeld in Iran meer mensen overlijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |