abonnement Unibet Coolblue
pi_191820952
Even een dingetje (best groot dingetje) dat ik niet zo goed begrijp.....

Feit 1: Mensen worden elke generatie dikker en ongezonder. De mens (de ontwikkeling) houdt dit deels in stand dankzij continu verbeterde verzorging (diagnoses, medicatie, chirurgie).

Feit 2: Oorzaak van feit 1 is overmatige inname van koolhydraten en vetten i.c.m. (te) weinig verbranding (beweging).

Feit 3: Veel mensen zijn te dom te begrijpen dat feit 1 oorzaak is van feit 2.

Het 6% BTW tarief (nu 9%) is bedacht voor voedsel, omdat dit een primaire levensbehoefte is. Waarom zou je het gereduceerde BTW tarief blijven hanteren voor voedsel dat in feite schadelijk is voor je lichaam?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:14:32 #2
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_191820974
Daar hebben ze dan weer accijns voor uitgevonden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_191821010
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:14 schreef Dagoduck het volgende:
Daar hebben ze dan weer accijns voor uitgevonden.
Er zit geen accijns op airfryerpatat, cola of haribo. Gewoon netjes 9% BTW en flink reclame maken op de NL tv.
Terwijl de appeltelers en slakroppenboeren geen budget hebben om te adverteren.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:19:32 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191821023
Waar komt toch die drang vandaan alles voor een ander te willen bepalen?
pi_191821079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:19 schreef BasEnAad het volgende:
Waar komt toch die drang vandaan alles voor een ander te willen bepalen?
Heilige overtuiging van eigen ideologisch wereldbeeld dat moet en zal doorgevoerd worden JAWOEL EINZHZH ZWEI.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:27:49 #6
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_191821103
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:18 schreef Moody het volgende:

[..]

Er zit geen accijns op airfryerpatat, cola of haribo. Gewoon netjes 9% BTW en flink reclame maken op de NL tv.
Terwijl de appeltelers en slakroppenboeren geen budget hebben om te adverteren.
Er zit wel verbruiksbelasting op cola.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_191821138
Kappa Knoffo ook 9% inderdaad
.
pi_191821155
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:19 schreef BasEnAad het volgende:
Waar komt toch die drang vandaan alles voor een ander te willen bepalen?
Dat zou wel in het boekje van Darwin zijn inderdaad :)

Helaas moeten we mensen die het minder snappen dan jij behoeden voor het kwaad om nog wat geld over te houden in de staatsbegroting.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:34:44 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191821168
Wat wil je TS?
Een soort 1984/Big Brother samenleving waarin iedereen braaf zijn vitaminepapje eet 3x per dag?

Zoek eens een leven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:42:28 #10
39793 Moody
el moody
pi_191821229
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:34 schreef Harvest89 het volgende:
Wat wil je TS?
Een soort 1984/Big Brother samenleving waarin iedereen braaf zijn vitaminepapje eet 3x per dag?

Zoek eens een leven.
Jouw leven is al Big Brother 2.0 en dat wordt elk jaar erger. Grote bedrijven bepalen wat wij leuk vinden en moeten eten. Daar doe jij ook aan mee, bewust of onbewust.

Ik wil juist een stapje terug toch. Goed voer in supermarkten voor de burger die denkt dat een zak airfryerfriet net zo gezond is als aardappels. Zoals het was toen er nog geen Facebook was die wist wat jij morgen gaat doen.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Beste debater 2022 woensdag 4 maart 2020 @ 00:03:53 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191821391
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:42 schreef Moody het volgende:

[..]

Jouw leven is al Big Brother 2.0 en dat wordt elk jaar erger. Grote bedrijven bepalen wat wij leuk vinden en moeten eten. Daar doe jij ook aan mee, bewust of onbewust.

Ik wil juist een stapje terug toch. Goed voer in supermarkten voor de burger die denkt dat een zak airfryerfriet net zo gezond is als aardappels. Zoals het was toen er nog geen Facebook was die wist wat jij morgen gaat doen.

Ik bepaal echt zelf wat ik eet; en ik sta er niet bij stil of het gezond is of niet...

Ga eens leven of zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191821452
Dus omdat er mensen zijn die teveel eten moet ik meer betalen als ik een keer ongezond eet?
Wie bepaalt wat ongezond is?
pi_191821453
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:42 schreef Moody het volgende:

[..]

Jouw leven is al Big Brother 2.0 en dat wordt elk jaar erger. Grote bedrijven bepalen wat wij leuk vinden en moeten eten. Daar doe jij ook aan mee, bewust of onbewust.

Ik wil juist een stapje terug toch. Goed voer in supermarkten voor de burger die denkt dat een zak airfryerfriet net zo gezond is als aardappels. Zoals het was toen er nog geen Facebook was die wist wat jij morgen gaat doen.

Terug naar 1984 toen we halvarine op eens brood smeerden, was minder vet. Melk de witte motor en snoep verstandig eet een appel?
.
  woensdag 4 maart 2020 @ 04:48:42 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191822547
Mensen die wel veel (moeten) bewegen hebben die voedingsstoffen nodig.

Pleit liever voor kortere werkweken zodat in elk geval kantoorpersoneel niet het grootste deel van de dag niet beweegt (8 uur slapen, 8 uur op een kantoorstoel). Hebben ze ook meer tijd om gezond voedsel te fourageren en op een gezonde manier te bereiden.

Verder mogen ze eens kijken naar ongezond modern voer als groente, fruit, sappen: zit veel meer (natuurlijke) suikers in dan vroeger en is daardoor ongezond.
pi_191823340
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:19 schreef BasEnAad het volgende:
Waar komt toch die drang vandaan alles voor een ander te willen bepalen?
(1) Omdat mensen vaak menen dat ze "uit vrije wil" kiezen voor ongezond eten/roken/... terwijl dit niet zo is, en
(2) Omdat we met z'n allen ook een zorgstaat overeind moeten halen.

Dus ja, dat rechtvasrdigt in mijn ogen het ingrijpen van de staat. Tot hoe ver en bij welke producten, dat is een veel subtielere vraag.
-
pi_191823362
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:42 schreef Moody het volgende:

[..]

Jouw leven is al Big Brother 2.0 en dat wordt elk jaar erger. Grote bedrijven bepalen wat wij leuk vinden en moeten eten. Daar doe jij ook aan mee, bewust of onbewust.

Ik heb het daar met leerlingen ook wel over: in hoeverre hebben we nu zoveel meer vrijheid dan vroeger?

De voedselindustrie bepaalt idd veel meer dan we vaak denken.
-
pi_191876895
Men zou veel meer mogen doen aan de vele satans, welke jongeren in hun jeugd dwongen om ongezond voedsel te eten , waardoor die jongeren én kleiner én oerlelijk zijn geworden en slecht zien.
pi_192345822
Het is ook maar wat als slecht voedsel beschouwd wordt.

Vroeger toen je een "mager" volk had waarbij de levensverwachting nihiel was, was zoiets als de aardappel een aansterkingsmiddel waar kracht uit geput kon worden.

Tegenwoordig leven we met name in het westen van Europa in de luxe van overvloed en stampen we van alles 2 tot 3 porties naar binnen in vergelijking met een avondmaal in laten we zeggen Zuid Amerika. Daarnaast bunkeren we in grote units snoep en koek weg. Iets waar je daar voor eenzelfde prijs een beetje voor krijgt.

Ik was nooit dik maar ben redelijk afgevallen door tijdens lang verblijf in het buitenland gewoon een ontbijt, lunch van 1/3e van de Nederlandse portie, en een licht iets te kiezen voor avondeten. Dan had je ook genoeg. Je overeet namelijk als er meer ter beschikking is en meer betekend een goede economie, maar ook minder gezond.
pi_192360600
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:11 schreef Moody het volgende:
Even een dingetje (best groot dingetje) dat ik niet zo goed begrijp.....

Feit 1: Mensen worden elke generatie dikker en ongezonder.
Incorrect.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')