Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving die geen handen meer schudden, kussen of omhelzen. Daar wordt gewoon heel positief op gereageerd hier ‘ja, dat is eigenlijk wel een goed idee’ is een gangbare reactie.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:01 schreef kilon het volgende:
Ik heb morgen dus de uitvaart van mijn oom in Delft en naast de gewone tegenzin voor zoiets begin ik hem toch wel een klein beetje te knijpen. Er wordt veel gehuild, gesnotterd, gezoend, omhelsd etc.
En mijn familie komt onder andere uit Den Haag, Utrecht, Veghel en Limburg. Lang niet allemaal zijn ze ook jong en gezond en van de directie familie weet ik wel waar ze zijn geweest, maar alle andere mensen die er zijn heb ik geen idee van.
Het is niet echt een situatie waar je kan zeggen helemaal geen fysiek contact te willen.
Dus het wordt een redelijk groot risico. We gaan het zien over 1 of 2 weken.
Shit, dat was echt ideaal geweest voor carnaval in Tilburg. Net te laat.quote:
Maar ja, als patiënten dat zelf moeten betalen kun je dat moeilijk afdwingen. Daarnaast leeft er een hele grote groep mensen in armoede in de VS, die kunnen dat sowieso niet betalen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Misschien dat het dan "economischer" was geweest in een vroeger stadium en veel breder te testen.
twitter:Joyce_Karam twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 16:54:34Horrific thread of BBC obtained Videos from #Iran shows bagged bodies in Qom from moment of death till burial. If these are confirmed to be from Corona as videos claim, death toll is higher than Gov. claims (77): https://t.co/vxmTren3Lt reageer retweet
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:41 schreef Jane het volgende:
[..]
Shit, dat was echt ideaal geweest voor carnaval in Tilburg. Net te laat.
Google neemt het wel serieus.twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 21:46:39NEW: Google cancels in-person attendance for Google I/O due to coronavirus reageer retweet
Ja. De WHO zei het ook al vandaag. Er zijn twee landen met een verontrustend hoog sterfte percentage: Italië en Iran.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:45 schreef SeLang het volgende:
twitter:Joyce_Karam twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 16:54:34Horrific thread of BBC obtained Videos from #Iran shows bagged bodies in Qom from moment of death till burial. If these are confirmed to be from Corona as videos claim, death toll is higher than Gov. claims (77): https://t.co/vxmTren3Lt reageer retweet
Voor de Corona uitbraak waren er gelukkig geen sterfgevallen in Iran.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:45 schreef SeLang het volgende:
Als jij zegt dat je de griep hebt en je wil mij daarom geen hand geven dan adviseer ik je toch om gewoon thuis te blijven. Je hoeft het probleem niet op te zoeken lijkt mij. Verder valt het mij wel op dat mensen er nuchter op reageren om geen hand te geven. Het is ook een situatie die ik mij niet kan herinneren ooit meegemaakt heb.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:38 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving die geen handen meer schudden, kussen of omhelzen. Daar wordt gewoon heel positief op gereageerd hier ‘ja, dat is eigenlijk wel een goed idee’ is een gangbare reactie.
Mocht je dat lastig vinden om te zeggen dan kun je ook zeggen dat je griep hebt, en daarom geen fysiek contact wil om anderen niet aan te steken.
Oef ....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:45 schreef SeLang het volgende:
In Islamitische landen wordt men over het algemeen binnen 24 uur onder de grond gestopt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:49 schreef franske19 het volgende:
[..]
Voor de Corona uitbraak waren er gelukkig geen sterfgevallen in Iran.
Wat hebben die mensen allemaal een lekker warme slaapzak gekregen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:45 schreef SeLang het volgende:
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen allemaal een lekker warme slaapzak gekregen.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:55 schreef banaantjeEE het volgende:
20:40
Iran laat gevangenen vrij wegens virus
Iran heeft tijdelijk 54.000 gevangenen vrijgelaten in een poging de verspreiding van het coronavirus in de overvolle gevangenissen tegen te gaan.
Dit is toch heel verontrustend?
HLNquote:
Als je je als Iran zorgen gaat maken over je gevangenen is het wel serieus ja. Staan nou niet bepaald bekend voor gezellige gevangenissen zoals hier.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:55 schreef banaantjeEE het volgende:
20:40
Iran laat gevangenen vrij wegens virus
Iran heeft tijdelijk 54.000 gevangenen vrijgelaten in een poging de verspreiding van het coronavirus in de overvolle gevangenissen tegen te gaan.
Dit is toch heel verontrustend?
De maatregel geldt niet voor gevangenen die tot meer dan vijf jaar cel zijn veroordeeld. De gevangengenomen Brits-Iraanse liefdadigheidswerker Nazanin Zaghari-Ratcliffe valt mogelijk wel onder de regeling en kan binnenkort vrijkomen, zei het Britse parlementslid Tulip Siddiq. Zij citeerde de Iraanse ambassadeur in het Verenigd Koninkrijk die zei dat Zaghari-Ratcliffe "vandaag of morgen op verlof kan worden vrijgelaten". Zaghari-Ratcliffe werd in 2016 tot vijf jaar cel veroordeeld wegens spionage. Ze heeft de aantijging altijd ontkend. Londen heeft aangedrongen op haar vrijlating.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |