Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
RIVM is nog niet helemaal zuiver of communiceert afgemeten/gedoseerd. In Zeeland is een besmetting bevestigd dmv een test en die komt nog in geen enkele media terug. Betreft man, in de 40, vorige week in Italië geweest.
Op dinsdag 3 maart 2020 19:53 schreef Kimpossible het volgende: RIVM is nog niet helemaal zuiver of communiceert afgemeten/gedoseerd. In Zeeland is een besmetting bevestigd dmv een test en die komt nog in geen enkele media terug. Betreft man, in de 40, vorige week in Italië geweest.
' IN de VS gaat het echt mis lopen, perfectte storm
Gebrekkige gezondeheidszorg, obesitasepidemie....
dat gaat wel een economisch dingetje worden
bijvoorbeeld
CDC had eerst op de site ook aantal uitgevoerde testen staan, dat is nu weggehaald als ik social media moet geloven. CDC had al gezegd dat ze een groot gebrek aan testen hebben, dus dat gaat daar echt heel fout aflopen als dat waar is.
' IN de VS gaat het echt mis lopen, perfectte storm
Gebrekkige gezondeheidszorg, obesitasepidemie....
dat gaat wel een economisch dingetje worden
bijvoorbeeld
Gezondheidszorg is daar gewoon goed hoor, alleen vanwege dat kromme zorgstelsel daar voor een hoop mensen niet te betalen. Even een testje kost je een paar duizend dollar, mocht je positief zijn kun je er nog een hypotheek bij nemen om het te betalen.
Gezondheidszorg is daar gewoon goed hoor, alleen vanwege dat kromme zorgstelsel daar voor een hoop mensen niet te betalen. Even een testje kost je een paar duizend dollar, mocht je positief zijn kun je er nog een hypotheek bij nemen om het te betalen.
Op dinsdag 3 maart 2020 19:53 schreef Kimpossible het volgende: RIVM is nog niet helemaal zuiver of communiceert afgemeten/gedoseerd. In Zeeland is een besmetting bevestigd dmv een test en die komt nog in geen enkele media terug. Betreft man, in de 40, vorige week in Italië geweest.
quote:
Bijna 40 Zeeuwen getest op corona; geen besmetting maar wel extra maatregelen
update 14.30 uurGOES - De Zeeuwse ziekenhuizen Adrz en ZorgSaam hebben de afgelopen dagen 39 patiënten laten testen op het coronavirus. Na onderzoek bleek niemand het besmettelijke virus bij zich te dragen. Adrz heeft 29 patiënten onderzocht op het virus, ZorgSaam tien.
Morgen.
De tests zijn enorm onbetrouwbaar. Dus er wordt niet direct paniek gezaaid na de eerste test.
Zoals je ziet bij dat jongetje van vier. Die was twee keer positief getest en nu toch weer van de lijst.
Ik heb morgen dus de uitvaart van mijn oom in Delft en naast de gewone tegenzin voor zoiets begin ik hem toch wel een klein beetje te knijpen. Er wordt veel gehuild, gesnotterd, gezoend, omhelsd etc. En mijn familie komt onder andere uit Den Haag, Utrecht, Veghel en Limburg. Lang niet allemaal zijn ze ook jong en gezond en van de directie familie weet ik wel waar ze zijn geweest, maar alle andere mensen die er zijn heb ik geen idee van.
Het is niet echt een situatie waar je kan zeggen helemaal geen fysiek contact te willen. Dus het wordt een redelijk groot risico. We gaan het zien over 1 of 2 weken .
De tests zijn enorm onbetrouwbaar. Dus er wordt niet direct paniek gezaaid na de eerste test.
Zoals je ziet bij dat jongetje van vier. Die was twee keer positief getest en nu toch weer van de lijst.
Dat zou goed kunnen, idd. Desondanks vind ik het dan niet helemaal ok om in de media te roepen dat in Zeeland nog geen positieve test gevallen is, das gewoon liegen
Op dinsdag 3 maart 2020 20:00 schreef Tourniquet het volgende: Omdat patiënt 4 is verwijderd, kloppen een aantal nummers niet meer in het lijstje in de OP.
Nummer 18 moet nu bijvoorbeeld “echtgenoot van #8” zijn.