Als die in quarantaine zaten heeft hij juist niet kunnen knuffen ....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:03 schreef DawN het volgende:
Eeven een serieuze vraag he;
Dat kind dat nu niet besmet bleek, dat was toch het kind van 2&3? en zat samen met hem in Diemen in quarantaine..
Die heeft nu dus dagen met papa en mama in quarantiane gezeten lekker knuffen enzo..
Wat is de kans dat hij straks nu toch wél besmet is dan..?
Of zie ik het verkeerd...
https://twitter.com/howroute/status/1234690297839439872?s=19quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Geen fokker die kan vertalen wat de man in het filmpje zegt?
Ok, ik begreep dat ze dus met zijn 3en in quarantaine zaten. gezamelijk...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:04 schreef maily het volgende:
[..]
Als die in quarantaine zaten heeft hij juist niet kunnen knuffen ....
'Laat tijdelijk'. Haha, sure. Hoe zien ze dat voor zich?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:58 schreef maily het volgende:
[..]
Hier ook: https://www.telegraaf.nl/(...)j-wegens-coronavirus
Erg dat er zoveel mensen aan overlijden daar.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:05 schreef asco het volgende:
[..]
https://twitter.com/howroute/status/1234690297839439872?s=19
Als er één van hun nog niet bewezen besmet was dan mogen ze in principe niet lichamelijk contact hebben. Ik zou als vader ook niet graag met mijn kind knuffelen als ik nog niet zeker weet dat die het heeft.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:05 schreef DawN het volgende:
[..]
Ok, ik begreep dat ze dus met zijn 3en in quarantaine zaten. gezamelijk...
Hoop voor hem dat hij het zelf mag ondervinden.quote:
Dat was me dus niet helemaal duidelijk, in hoeverre dat kindje getest was.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als er één van hun nog niet bewezen besmet was dan mogen ze in principe niet lichamelijk contact hebben. Ik zou als vader ook niet graag met mijn kind knuffelen als ik nog niet zeker weet dat die het heeft.
Ja dat snap ik. Ik zag dat iemand anders dat zei en het werkte wel, maar zou ik zelf ook niet voor kiezen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:49 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Als jij zegt dat je de griep hebt en je wil mij daarom geen hand geven dan adviseer ik je toch om gewoon thuis te blijven. Je hoeft het probleem niet op te zoeken lijkt mij. Verder valt het mij wel op dat mensen er nuchter op reageren om geen hand te geven. Het is ook een situatie die ik mij niet kan herinneren ooit meegemaakt heb.
Zorg dat het geheel ingepakt klaat staat bij de portier, naam erop. Licht de portier in, vraag bij die figuur die langskomt hoe laat ie er is. En dan is het "hoi, daar staat het" en "doei".quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Morgen komt er iemand die de afgelopen week in Noord Italië op diverse plekken is geweest naar mijn werk. Hij komt een bestelling halen (komt vaker). Baas wilt hem gewoon binnen laten. Ben niet bang, maar om het zo binnen te halen is toch ook wat..
Ja, dat wij er allemaal aangaan als er iets vergelijkbaars als ebola uitbreekt in Europa.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:13 schreef KingRadler het volgende:
Kunnen we van deze Virus Uitbraak iets van leren of is het al te laat
Of gewoon bij de voordeur flikkeren en door de intercom roepen dat het buiten alvast klaar staat.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:14 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Zorg dat het geheel ingepakt klaat staat bij de portier, naam erop. Licht de portier in, vraag bij die figuur die langskomt hoe laat ie er is. En dan is het "hoi, daar staat het" en "doei".
Dit had niemand kunnen voorzien. De kans dat het hier zou komen was nihil.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:13 schreef KingRadler het volgende:
Je mist een "met de kennis van nu".quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:16 schreef _I het volgende:
[..]
Dit had niemand kunnen voorzien. De kans dat het hier zou komen was nihil.
Mensen die naar die evenementen gaan ben ik liever kwijt dan rijkquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:15 schreef quirina het volgende:
Ik heb zo het gevoel dat het helemaal mis gaat in Nederland met die Corona.
Artsen zaaien paniek dat ze geen middelen hebben. En willen speciale centra’s waar mensen die mogelijk besmet zijn terecht kunnen.
Er wordt niet eerlijk gecommuniceerd of vaag gehouden waar een besmetting heeft plaats gevonden door ggd’s omdat die alleen regionaal werken en schijnbaar niet op de hoogte zijn van meldingen bij een andere ggd in een andere regio.
Wat doen ze dan met die meldingen?
Het virus is voor steeds mensen meer dichterbij en het is vooral belangrijk te weten waar. Juist voor diegene die chronisch ziek zijn, oud zijn of kanker hebben.
Beurzen en evenementen worden overal in Europa en de rest van de wereld afgelast of verschoven. Maar in Nederland niet hoor.
Afgelopen weekend ging iedereen nog gezellig naar de huishoudbeurs. Lekker kuchen en snotterend een koopje scoren. En straks lekker hoestend en proestend bij Holland zingt Hazes zitten. Oh Yeah
Binnenlands: hetzelfde dat we ook hadden kunnen leren van de afhandeling van Q-koorts maar dan met waarschijnlijk veel grotere/bredere gevolgen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:13 schreef KingRadler het volgende:
We zijn maar een klein bedrijfje zonder portier, kan het op z'n best buiten zetten. Maar baas wilt met hem praten en wat nieuwe producten laten zien..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:14 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Zorg dat het geheel ingepakt klaat staat bij de portier, naam erop. Licht de portier in, vraag bij die figuur die langskomt hoe laat ie er is. En dan is het "hoi, daar staat het" en "doei".
Ik volg iemand op Twitter uit Iran. Zij maakte zich enorme zorgen toen het virus daar uitbrak, ze was ontzettend bang. Wilde haar zojuist vragen of ze dit wilde vertalen maar zie dat ze vanaf 25 febr niets meer heeft gepost. Verontrustend want toen het virus daar uitbrak was ze de hele dag onlinequote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:05 schreef asco het volgende:
[..]
https://twitter.com/howroute/status/1234690297839439872?s=19
Behalve dan dat iedereen met ogen in z'n kop en de bereidheid die te benutten, dit voor chinees nieuwjaar met gemak aan had kunnen zien komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:16 schreef _I het volgende:
[..]
Dit had niemand kunnen voorzien. De kans dat het hier zou komen was nihil.
Nee, een individu kan ergens lering uit trekken en daar blijft het bij. Overheden beslist niet, zij vallen al duizenden jaren telkens in herhalingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:13 schreef KingRadler het volgende:
Zelfs toen er geen Corona rond ging ergerde ik me al aan mensen die luidkeels aan het hoesten (of luid neus ophalen, duidelijke verkoudheid symptomen in ieder geval) waren in openbare ruimte. Heb altijd de pech dat die net naast me zitten in de bios, of in het vliegtuig. Als ik me zo voel dat ik alleen maar aan het hoesten ben dan heb ik helemaal geen behoefte om naar buiten te gaan; energie ook niet. En ik wil ook niet anderen aansteken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:15 schreef quirina het volgende:
Ik heb zo het gevoel dat het helemaal mis gaat in Nederland met die Corona.
Artsen zaaien paniek dat ze geen middelen hebben. En willen speciale centra’s waar mensen die mogelijk besmet zijn terecht kunnen.
Er wordt niet eerlijk gecommuniceerd of vaag gehouden waar een besmetting heeft plaats gevonden door ggd’s omdat die alleen regionaal werken en schijnbaar niet op de hoogte zijn van meldingen bij een andere ggd in een andere regio.
Wat doen ze dan met die meldingen?
Het virus is voor steeds mensen meer dichterbij en het is vooral belangrijk te weten waar. Juist voor diegene die chronisch ziek zijn, oud zijn of kanker hebben.
Beurzen en evenementen worden overal in Europa en de rest van de wereld afgelast of verschoven. Maar in Nederland niet hoor.
Afgelopen weekend ging iedereen nog gezellig naar de huishoudbeurs. Lekker kuchen en snotterend een koopje scoren. En straks lekker hoestend en proestend bij Holland zingt Hazes zitten. Oh Yeah
Bron?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:20 schreef quirina het volgende:
Mondkapjes tekort! De tandartsen sluiten hun praktijken!
Wat een rotzooi!
Als het een echte pandemie wordt zal redundantie je niet redden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Internationaal: globalisering en single point of failure/niet redundante productieketens zijn misschien toch niet zo'n geweldig idee.
Dan was het niet zo'n probleem geweest verkeer vanuit China te stoppen en stricte quarantaines in te stellen voor uitzonderingen daarop.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als het een echte pandemie wordt zal redundantie je niet redden.
Dat vermoeden had ik al. Ik wer bij een groot bedrijf en iedereen die uit een risicogebied komt, moet verplicht thuiswerken. Het wordt best wel serieus genomen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We zijn maar een klein bedrijfje zonder portier, kan het op z'n best buiten zetten. Maar baas wilt met hem praten en wat nieuwe producten laten zien..
Zal nog maar eens voorstellen of dat laatste niet minimaal een week kan wachten...
Bestelling ingepakt buiten zetten zou moeten kunnen ja.
aangepastquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:24 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Dag mensen.
Een bron erbij zou wel fijn zijn.
[/modbreak]
twitter:PatrickWMJansen twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 19:46:41Collega (milde klachten) mogelijk besmet met #corona. GGD heeft door vertraging na 2 dagen nog geen uitslag. Overvolle praktijk nu op halve kracht. Mag de rekening van inkomstenderving naar @MinVWS @bruno_bruins? reageer retweet
Na 2 dagen geen uitslagquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:26 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:PatrickWMJansen twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 19:46:41Collega (milde klachten) mogelijk besmet met #corona. GGD heeft door vertraging na 2 dagen nog geen uitslag. Overvolle praktijk nu op halve kracht. Mag de rekening van inkomstenderving naar @:MinVWS @:bruno_bruins? reageer retweet
Krijg je straks gesprekken over wie er de rekening gaat betalen van het niet testen van gevallen waarbij artsen zich gebonden voelden aan de regels van het RIVM/GGD. Die dan natuurlijk zich achter het ministerie van VWS gaat verschuilen, die op hun beurt gaan zeggen dat artsen altijd de verantwoordelijkheid hebben voor de beste zorg.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:26 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:PatrickWMJansen twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 19:46:41Collega (milde klachten) mogelijk besmet met #corona. GGD heeft door vertraging na 2 dagen nog geen uitslag. Overvolle praktijk nu op halve kracht. Mag de rekening van inkomstenderving naar @:MinVWS @:bruno_bruins? reageer retweet
Klinkt alsof die nu preventief aan het testen zijn. Dat is verstandig.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:27 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)-in-totaal~a1166ab1/
Ziekenhuis Amersfoort...Meander 3 medewerkers getest
Inkomstendervingquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Het ging mij ook alleen om het eerste deel van de tweet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inkomstendervingen als de collega van meneer een gewone luchtweginfectie (griep) had gehad moet het volk daar dan ook maar voor betalen? Shit happens in life, Patrick, ook ziek worden.
We gaan het zien. Ik stel het nogmaals voor en anders maar beste ervan hopen.. zijn vrouw ligt met longproblemen om de haverklap in het ziekenhuis. Wij zijn gezonde twintigers (collega's, ik en mijn vriendin. Ken verder niemand die verzwakt is in mijn nabije omgeving (iedereen heeft er een handje van om dan maar direct om te kiepenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:24 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al. Ik wer bij een groot bedrijf en iedereen die uit een risicogebied komt, moet verplicht thuiswerken. Het wordt best wel serieus genomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |