quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonaa op 03-03-2020 19:36:10 ]![]()
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:33:21WHO chief on whether countries with few cases should focus on management rather than containment: "Why would you wave a white flag when you have few cases that you can contain? It's completely irrational" reageer retweet
![]()
RIVMEDquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:35 schreef _I het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:33:21WHO chief on whether countries with few cases should focus on management rather than containment: "Why would you wave a white flag when you have few cases that you can contain? It's completely irrational" reageer retweet
![]()
Genoteerdquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:36 schreef KingRadler het volgende:
Ik verwacht eind April dat Virus helemaal weg is![]()
Wat een gestamel. Die hebben gewoon gewacht op een link met Italie, tot ze de rest gingen testen.
Je ziet aan alles dat hij liegt.![]()
Ze zullen dit gemist hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:41 schreef kilon het volgende:
Ja, want die studenten gaan dat uit zichzelf ook echt doen; social distancing
RIVM paar dagen geleden; we houden elke dag contact![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:35 schreef _I het volgende:
Godver!
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Topic #114 heeft een uitstekende TT. Benieuwd wie die bedacht heeft?![]()
![]()
En als ze dan al contact opnemen, de test geweigerd worden waarschijnlijk...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:41 schreef _I het volgende:
[..]
Ze zullen dit gemist hebben.
RIVM paar dagen geleden; we houden elke dag contact*uit lurkstand herrezen*![]()
Heel vreemd.....die van Dissel heeft geen idee.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:41 schreef _I het volgende:
[..]
Ze zullen dit gemist hebben.
RIVM paar dagen geleden; we houden elke dag contactSometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Hij moet om 6 uur écht weg!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:41 schreef kilon het volgende:
Geen aanvullende vragen! Niet te kritisch worden!![]()
Dan gaat hij verder met testen uitvoeren...of hij moet om 6uur naar huis omdat z'n vrouw het eten klaar heeft.quote:Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Pffff dat geneuzel over echt maar 1 vraag, want op tijd weg.
Laat die vent die weg moet zijn vragen dan eerst stellen, dan kan het ook nog na 18 uur doorgaan als daar aanleiding voor is.
En dit bestuurt dan het land. Wel tot 18 uur, want die ene moet weg.....![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
NPO Politiek. Vragen van kamerleden aan RIVM en GGD.Dank je
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Die vent die weg moet is Van Dissel van het RIVMquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:47 schreef NedKelly het volgende:
Pffff dat geneuzel over echt maar 1 vraag, want op tijd weg.
Laat die vent die weg moet zijn vragen dan eerst stellen, dan kan het ook nog na 18 uur doorgaan als daar aanleiding voor is.
En dit bestuurt dan het land. Wel tot 18 uur, want die ene moet weg.....![]()
![]()
Ik dacht dat ze aan het begin zei dat het om meneer Vd Berg ging die op tijd weg moest. Of was het OOK meneer Vd Berg.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:48 schreef kilon het volgende:
[..]
Die vent die weg moet is Van Dissel van het RIVM![]()
De Tweede Kamer houdt aanstaande donderdag om 10.15 uur een plenair debat over de verspreiding van het #coronavirus en de maatregelen die het kabinet #Rutte3 neemt.![]()
....'weten we....weten we....hebben we nergens gevonden dat het met circulatie kan'. Dus ze weten het gewoon niet?Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Wellicht een beetje off topic maar ik vraag mij het volgende af ....
Ik kan zo ziek als een hond zijn maar de hoogste temperatuur die een thermometer ooit heeft aangegeven is 38graden. M'n normale lichaamstemperatuur meet meestal rond de 36 graden.
Nog nooit heb ik echt koorts gehad, , m'n lichaam reageert blijkbaar anders. Zo reageer ik ook anders op antibiotica en pijnstilling.
Neem bijvoorbeeld dit virus; Kan ik dan pas de dokter bellen als ik m'n longen er letterlijk uit hoest of geen adem meer krijg?![]()
https://www.minnpost.com/(...)0-years-study-finds/quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:55 schreef Brybry het volgende:
Ik kan zo ziek als een hond zijn maar de hoogste temperatuur die een thermometer ooit heeft aangegeven is 38graden. M'n normale lichaamstemperatuur meet meestal rond de 36 graden.
Nog nooit heb ik echt koorts gehad, , m'n lichaam reageert blijkbaar anders. Zo reageer ik ook anders op antibiotica en pijnstilling.
Neem bijvoorbeeld dit virus; Kan ik dan pas de dokter bellen als ik m'n longen er letterlijk uit hoest of geen adem meer krijg?
je evolueert![]()
![]()
Het zou kunnen (asymptomatisch), we weten het niet. Maar in China was het niet de meest belangrijke factor.
Huh. Het was toch onmogelijk!?![]()
Nou, dat is anderhalf uur dat ik niet meer terugkrijg. Ik had ook niet veel anders verwacht.
Tijd om de (dagelijkse) boodschappen te doen.![]()
Dat zou ik dan aan de huisarts vertellen. Zelf ook eens zware infectie gehad zonder koorts.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:55 schreef Brybry het volgende:
Neem bijvoorbeeld dit virus; Kan ik dan pas de dokter bellen als ik m'n longen er letterlijk uit hoest of geen adem meer krijg?![]()
meestal lopen vergaderingen uit, maar als het om een belangrijk onderwerp gaat stoppen ze nog voor 18:00.Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Ideetje: Een Google My Maps kaart maken, waar we bevestigde gevallen, geruchten, ed. mee in kaart brengen.
Volgens mij is er wel behoefte aan en als er een paar zijn die willen helpen om een en ander op te zetten...![]()
Contact opnemen met het preppers forum. Daar hebben ze een goede kaart en hebben ze een heuse Taskforce opgezetquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:57 schreef iBenny het volgende:
Ideetje: Een Google My Maps kaart maken, waar we bevestigde gevallen, geruchten, ed. mee in kaart brengen.
Volgens mij is er wel behoefte aan en als er een paar zijn die willen helpen om een en ander op te zetten...![]()
![]()
Die gastenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:58 schreef kilon het volgende:
[..]
Contact opnemen met het preppers forum. Daar hebben ze een goede kaart en hebben ze een heuse Taskforce opgezet
elke hobby heeft iets moois
toewijding ftw
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 18:00:04 ]![]()
Oh, ik zie het idd. Per veiligheidsregio. Slim.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:58 schreef kilon het volgende:
[..]
Contact opnemen met het preppers forum. Daar hebben ze een goede kaart en hebben ze een heuse Taskforce opgezet![]()
@Lonaa @trein2000 @Tjackatwitter:NOS twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:57:47Het RIVM heeft het totaal aantal besmettingen in Nederland verlaagd van 24 naar 23. Een kind in Diemen blijkt de ziekte toch niet te hebben.: https://t.co/R1fkFKFJzP reageer retweet
Kan patiënt 4 uit de OP geschrapt worden![]()
![]()
Ik heb hetzelfde en heb me dit ook al afgevraagd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:55 schreef Brybry het volgende:
Neem bijvoorbeeld dit virus; Kan ik dan pas de dokter bellen als ik m'n longen er letterlijk uit hoest of geen adem meer krijg?
Positief punt aan deze hele toestand is dat ik er nu achterkom dat ik niet de enige ben die dit heeft.
Gedeelde smart is halve smart enzo.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
quote:17:59
Het aantal doden door het coronavirus in Italië blijft stijgen. Gisteren stond het dodental op 52, vandaag is bekend geworden dat het is gestegen naar 79.![]()
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:03:23BREAKING: Italy reports 466 new cases of coronavirus and 27 new deaths, raising total to 2,502 cases and 79 dead reageer retweet
![]()
Ze vallen bij bosjesquote:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Als het zo is dat kinderen deze ziekte beter kunnen handelen, dan is het kind misschien - gelukkig! - alweer beter? Of is dat onmogelijk? Je weet toch niet hoe lang hij/zij het al had?Lying awake, wondering if there is a Dog...
Dan hebben we ons eerste groene cijfer binnen toch, als NL!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:04 schreef Jane het volgende:
Als het zo is dat kinderen deze ziekte beter kunnen handelen, dan is het kind misschien - gelukkig! - alweer beter? Of is dat onmogelijk? Je weet toch niet hoe lang hij/zij het al had?
Hersteld: 1!
De kleine held(in)!"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
COR / Nederlandse ziekenhuizen zijn een parodie op ziekenhuizen
HET NIEUWE PARODIE ZIEKENHUIS IS UIT.
JULLIE VERWACHTEN NOOIT WELK ZIEKENHUIS HET IS!
COR / Nederlandse ziekenhuizen zijn een parodie op ziekenhuizen![]()
Elke meting heeft een systematische onzekerheid, sommige die ik doe meer dan 100% (serieus)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:04 schreef Jane het volgende:
Als het zo is dat kinderen deze ziekte beter kunnen handelen, dan is het kind misschien - gelukkig! - alweer beter? Of is dat onmogelijk? Je weet toch niet hoe lang hij/zij het al had?
Meten is zweten![]()
Heb het helemaal gehad met het RIVM en BZ ze Hadden veel eerder negatief reisadvies moeten afgeven naar PastaLand.![]()
Even gedaan met streepje, voor nu.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:00 schreef Houtenbeen het volgende:
@:lonaa @:Trein2000 @:Tjackatwitter:NOS twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:57:47Het RIVM heeft het totaal aantal besmettingen in Nederland verlaagd van 24 naar 23. Een kind in Diemen blijkt de ziekte toch niet te hebben.: https://t.co/R1fkFKFJzP reageer retweet
Kan patiënt 4 uit de OP geschrapt wordenSterkheidsbaas van alles.![]()
twitter:WHO twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:04:23@DrTedros "Globally, about 3.4% of reported #COVID19 cases have died. By comparison, seasonal flu generally kills far fewer than 1% of those infected"-@DrTedros #coronavirus reageer retweet
![]()
Liechtenstein is ook afgevallentwitter:Volksblatt twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:03:51Erste positiv getestete #Coronavirus-Infektion in #Liechtenstein. Die infizierte Person hatte laut Regierung im Ausland Kontakt mit einem Infizierten. https://t.co/rBCUtlGBfA reageer retweet
![]()
Ik woon vlakbij 't ziekenhuis in Eindhoven waar die patiënt ligt. Moest even bij de apotheek zijn en ja hoor: plakkaat dat ze geen mondkapjes of desinfecterende zeep verkopen en dat mensen die luchtwegklachten hebben niet binnen mogen komen. Gezellig sfeertje zo.
Ik heb m'n ouders maar vast even vaarwel geappt.![]()
Ik begreep dat de testkits die we hebben op dit moment het virus detecteren en dat dat blijkbaar niet ideaal is. Liever test men of er anti-lichamen aanwezig zijn, maar dat soort kits bestaan er nog niet voor dit virus.
Gewoon even ter info. Als men nu negatief test voor het virus, wil dat dus niet per se zeggen dat je het niet gehad hebt.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Dan zijn we nu compleet toch, in West-Europa?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:08 schreef Houtenbeen het volgende:
Liechtenstein is ook afgevallentwitter:Volksblatt twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:03:51Erste positiv getestete #Coronavirus-Infektion in #Liechtenstein. Die infizierte Person hatte laut Regierung im Ausland Kontakt mit einem Infizierten. https://t.co/rBCUtlGBfA reageer retweet
Heeft RIVM dan toch gelijk?!twitter:WHO twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:02:12@DrTedros "However, there are some important differences. First, #COVID19 does not transmit as efficiently as influenza. With influenza, people who are infected but not yet sick are major drivers of transmission, which does not appear to be the case for COVID-19"-@DrTedros #coronavirus reageer retweet
![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:08 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
![]()
Nou, zou mooi zijn!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:11 schreef kilon het volgende:
Heeft RIVM dan toch gelijk?!twitter:WHO twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:02:12@:DrTedros "However, there are some important differences. First, #COVID19 does not transmit as efficiently as influenza. With influenza, people who are infected but not yet sick are major drivers of transmission, which does not appear to be the case for COVID-19"-@:DrTedros #coronavirus reageer retweet
Maar was het niet WHO die over besmettelijk tijdens incubatietijd sprak?![]()
Waarom moeten de gevallen waarvan ze corona vermoeden eigenlijk dagelijks testen? Waar is dat goed voor? Is 1x negatief niet genoeg?![]()
Volgens mij bestaat dit virus/deze ziekte gewoon nog te kort om dingen met zekerheid te stellen en worden eerdere inzichten ook nog constant bijgesteld.Ja, prettige man. Geen sensatie, gewoon doordachte analyse. Die Steve houd ik geen minuut vol.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:15 schreef wodca het volgende:
[..]
Dit is mijn favoriet. Ipv die stotterende Steve.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Faeroer eilanden nog niet!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Dan zijn we nu compleet toch, in West-Europa?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
twitter:tancredipalmeri twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:13:37BREAKING NEWS:27 more dead with #coronavirus in Italy in last day, toll at 79 reageer retweet
![]()
Van de WHO vandaag:quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:19 schreef Tarado het volgende:
twitter:tancredipalmeri twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:13:37BREAKING NEWS:27 more dead with #coronavirus in Italy in last day, toll at 79 reageer retweet
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countriesquote:China got patients in treatment early and have highly sophisticated health care treatment procedures. They are really good at keeping people alive with this disease. They have a survival rate (with a mortality rate of just under 1% outside of Hubei province) for this disease I would not extrapolate to the rest of the world. What you’ve seen in Italy and Iran is that a lot of people are dying.
Je kunt beter in China dan in Italië ziek worden dus."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik vind het maar hard gaan daar met doden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:19 schreef Tarado het volgende:
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik denk wel eens dat hij gewoon te lange uren maakt.quote:![]()
quote:18:21
Het ministerie van Buitenlandse Zaken moet Nederlanders zo snel mogelijk afraden naar Noord-Italië te reizen, vindt het RIVM. Anders dreigt het dweilen met de kraan open te worden, zei het hoofd Infectieziekten van het instituut vandaag tijdens een gesprek in de Tweede Kamer over het nieuwe coronavirus.
Het ministerie adviseert tot dusver alleen om niet naar een aantal gemeenten in Noord-Italië te reizen die zijn afgegrendeld vanwege de uitbraak van het virus. Voor een iets groter gebied raadt het departement niet-noodzakelijke reizen af. Maar voor het overgrote deel van Noord-Italië geldt dat Nederlanders dat gewoon kunnen bezoeken, al moeten zij wel op het virus bedacht zijn.![]()
Ik ook. Ook als het alleen 'toch maar oudjes' zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het maar hard gaan daar met doden.
Geen enkele reden om aan te nemen dat dit niet fout gaat lopen, de draconische maatregelen van de chinezen waren overtrokken, je weet hoe die gasten een mensenleven koesterenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het maar hard gaan daar met doden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 18:27:01 ]![]()
229 mensen liggen op de IC, waarvan 167 in Lombardijequote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het maar hard gaan daar met doden.quote:(ANSA) - MILAAN, 3 MAART - 1.520 coronavirus-positieve mensen in Lombardije. Om het punt van de dag te maken is de Regional Welfare Councilor, Giulio Galleria.
"Er zijn 698 in het ziekenhuis opgenomen patiënten - voegt hieraan een videoverbinding van de crisiscrisis toe - 167 zijn op de intensive care, 461 in isolatie thuis. De doden zijn 55". De cijfers, legt Gallera uit, onthullen dat "de pathologie gestaag toeneemt".
https://www.ansa.it/sito/(...)3d-2802a3f62cda.html![]()
"Op het virus bedacht zijn".... hoe doe je dat precies? Wat houdt dat in?quote:Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tik em aan!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde en heb me dit ook al afgevraagd.
Positief punt aan deze hele toestand is dat ik er nu achterkom dat ik niet de enige ben die dit heeft.
Gedeelde smart is halve smart enzo.
In de praktijk is dit nog best vervelend hoor.
Kan me nog herinneren dat ik tijdens m'n laatste zwangerschap zo'n 5x schuddend op de grond heb gelegen...Begon met koude rillingen, dan weer heet enz enz, vervolgens lag ik trillend op de grond.
Man belt dokter; 'Heeft mevrouw koorts? '
Nee. Maar dat heeft ze nooit.
'Oh, wat vreemd. Tja, zolang ze geen koorts heeft, kunnen we weinig'
Uiteindelijk geen dokter gezien. En geen idee idee wat dat nou was.![]()
Het sluit het toch niet uit? Ja mensen zijn (een stuk) minder besmettelijk als ze niet hoesten en proesten etc. Maar volgens mij heeft echt helemaal niemand kunnen bevestigen dat je zonder symptomen gewoon helemaal NIET besmettelijk bent.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:11 schreef kilon het volgende:
Heeft RIVM dan toch gelijk?!twitter:WHO twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:02:12@:DrTedros "However, there are some important differences. First, #COVID19 does not transmit as efficiently as influenza. With influenza, people who are infected but not yet sick are major drivers of transmission, which does not appear to be the case for COVID-19"-@:DrTedros #coronavirus reageer retweet
RIVM is goed bezig vandaag. Goed herstel, alleen communicatief op o.a. televisie moet wel beter.quote:Vraag maar raak! :)![]()
Heb al een paar keer een artikel of wat gepost over dit verschijnsel. De laatste 150 jaar is de gemiddelde temperatuur met tienden graden gezakt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:27 schreef Brybry het volgende:
[..]
Tik em aan!
Kan me nog herinneren dat ik tijdens m'n laatste zwangerschap zo'n 5x schuddend op de grond heb gelegen...Begon met koude rillingen, dan weer heet enz enz, vervolgens lag ik trillend op de grond.
Uiteindelijk geen dokter gezien. En geen idee idee wat dat nou was.
Je evolueert, dat is toch mooi![]()
Dat verklaartquote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.minnpost.com/(...)0-years-study-finds/
je evolueert![]()
![]()
Als ik zie hoe artsen nu rond de 20 gevallen in NL al nood riepen wegens tekort aan materialen hoop ik echt niet dat we hier zulke aantallen krijgen.quote:IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Domme vraag misschien, maar hoe kan iemand anderen besmetten als diegene niet hoest/niest? Alles wat ik lees wijst erop dat het in 99% van de gevallen komt door iemand die hoest of niest (en dan handen geeft/dingen aanraakt die anderen dan weer aanraken), maar ik weet oprecht niet hoe ze anderen besmetten als ze blijkbaar niet hoesten/niezenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Het sluit het toch niet uit? Ja mensen zijn (een stuk) minder besmettelijk als ze niet hoesten en proesten etc. Maar volgens mij heeft echt helemaal niemand kunnen bevestigen dat je zonder symptomen gewoon helemaal NIET besmettelijk bent.![]()
![]()
Het RIVM loopt achter de feiten aan en realiseert zich niet dat het al lang en breed dweilen met de kraan open is. Too little, too late.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:27 schreef syroto het volgende:
RIVM is goed bezig vandaag. Goed herstel, alleen communicatief op o.a. televisie moet wel beter.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Heb al een paar keer een artikel of wat gepost over dit verschijnsel. De laatste 150 jaar is de gemiddelde temperatuur met tienden graden gezakt.
Je evolueert, dat is toch mooi![]()
Als de medische wetenschap dit ook ff erkend; Scheelt een hoop gedoe![]()
![]()
Het RIVM dat het zelf geen enkel probleem vond dat de 900 studenten gingen?quote:
Nou ja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Gangbangs worden nu ook afgelast vanwege het virusVia GeenStijltwitter:gangbang_roxy twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 09:30:50Lieve volgers. Ik heb besloten om voorlopig geen gangbangs meer te draaien vanwegen mijn slechte gezondheid met mijn longen. Het risico is voor mij op dit moment te groot ivm het caronavirus. Veel liefs en hopelijk tot heel snel. ❤️😘😘 https://t.co/sJatBGKniN reageer retweet
![]()
Lichaamsvloeistoffen, uitwisselen flesje, bakje nootjes...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar hoe kan iemand anderen besmetten als diegene niet hoest/niest? Alles wat ik lees wijst erop dat het in 99% van de gevallen komt door iemand die hoest of niest (en dan handen geeft/dingen aanraakt die anderen dan weer aanraken), maar ik weet oprecht niet hoe ze anderen besmetten als ze blijkbaar niet hoesten/niezen
Friemelen![]()
Raderen draaien traag in de geperfectioneerde bureaucratiequote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:29 schreef Brybry het volgende:
[..]![]()
Als de medische wetenschap dit ook ff erkend; Scheelt een hoop gedoe![]()
twitter:lookner twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:27:25Given the lack of 1) testing and 2) social distancing measures in the United States, I don't see any reason why what's happening in Italy, South Korea, Iran, etc. isn't possible here https://t.co/tG1rzYGKlG reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:03:23BREAKING: Italy reports 466 new cases of coronavirus and 27 new deaths, raising total to 2,502 cases and 79 dead reageer retweet
![]()
Carona? Is dat iets nieuws?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:30 schreef iBenny het volgende:
Gangbangs worden nu ook afgelast vanwege het virusVia GeenStijltwitter:gangbang_roxy twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 09:30:50Lieve volgers. Ik heb besloten om voorlopig geen gangbangs meer te draaien vanwegen mijn slechte gezondheid met mijn longen. Het risico is voor mij op dit moment te groot ivm het caronavirus. Veel liefs en hopelijk tot heel snel. ❤️😘😘 https://t.co/sJatBGKniN reageer retweet
![]()
SHIT IS REALquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:30 schreef iBenny het volgende:
[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 18:33:37 ]![]()
Onze cultuur van overal eerst 6x over vergaderen voordat je beslissing neemt, kan nog wel eens onze achilleshiel blijken te worden wat dit virus betreft.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Praten of gapen met consumptie. Of men moet al wel hoesten/niezen door een verkoudheid of allergie.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar hoe kan iemand anderen besmetten als diegene niet hoest/niest? Alles wat ik lees wijst erop dat het in 99% van de gevallen komt door iemand die hoest of niest (en dan handen geeft/dingen aanraakt die anderen dan weer aanraken), maar ik weet oprecht niet hoe ze anderen besmetten als ze blijkbaar niet hoesten/niezen![]()
Of er zijn gewoon nog een factor 10 meer mensen besmet daar? Het is wel opvallend ja hoe hard het gaat in een land als Italie. Als dit blijft daargaan raken die dokters ook opgebrand.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het maar hard gaan daar met doden.![]()
Geen idee. Zoenen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar hoe kan iemand anderen besmetten als diegene niet hoest/niest? Alles wat ik lees wijst erop dat het in 99% van de gevallen komt door iemand die hoest of niest (en dan handen geeft/dingen aanraakt die anderen dan weer aanraken), maar ik weet oprecht niet hoe ze anderen besmetten als ze blijkbaar niet hoesten/niezenMet je vingers in je mond iets tussen je tanden vandaan peuteren en dan aan de liftknop?
De kans zal best een stuk kleiner zijn, dat geloof zélfs ik () maar zolang de WHO alleen zegt dat het geen 'major driver for transmission' is, en niet 'no transmission' geloof ik niet dat er iemand het al helemaal uit kan sluiten.
Dus je kan niet besmetten als een besmet iemand met de mond open ademt bijvoorbeeld binnen 1 meter van een ander persoon?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee. Zoenen?Met je vingers in je mond iets tussen je tanden vandaan peuteren en dan aan de liftknop?
De kans zal best een stuk kleiner zijn, dat geloof zélfs ik () maar zolang de WHO alleen zegt dat het geen 'major driver for transmission' is, en niet 'no transmission' geloof ik niet dat er iemand het al helemaal uit kan sluiten.
![]()
^ Dit idd, ja!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:33 schreef Jane het volgende:
Onze cultuur van overal eerst 6x over vergaderen voordat je beslissing neemt, kan nog wel eens onze achilleshiel blijken te worden wat dit virus betreft.![]()
Surequote:
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Dat moet sowieso bijna wel. Je gaat me niet vertellen dat al die Nederlanders nou net met een van de bewezen gevallen in een lift hebben gestaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Of er zijn gewoon nog een factor 10 meer mensen besmet daar? Het is wel opvallend ja hoe hard het gaat in een land als Italie. Als dit blijft daargaan raken die dokters ook opgebrand.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Die besmette gevallen zijn waarschijnlijk ook alleen gevallen waar iemand medische zorg nodig heeft.![]()
Hier hetzelfde. Had een zware ontsteking, heel veel pijn, maar geen koorts. Tijdens de operatie bleek het om een abces te gaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:27 schreef Brybry het volgende:
Tik em aan!
Uiteindelijk geen dokter gezien. En geen idee idee wat dat nou was.
Heb bijna nooit koorts. Met de griep, afgelopen januari, had ik wel koorts.![]()
twitter:NOS twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:34:20Reisadvies: ga niet op vakantie naar Noord-Italië https://t.co/bwu1bmzGXt reageer retweet
![]()
![]()
twitter:Volksblatt twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:03:51Erste positiv getestete #Coronavirus-Infektion in #Liechtenstein. Die infizierte Person hatte laut Regierung im Ausland Kontakt mit einem Infizierten. https://t.co/rBCUtlGBfA reageer retweet
![]()
Dank je!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Hier trouwens de cijfers van Italië
[ afbeelding ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:33 schreef Jane het volgende:
Onze cultuur van overal eerst 6x over vergaderen voordat je beslissing neemt, kan nog wel eens onze achilleshiel blijken te worden wat dit virus betreft.![]()
![]()
Maar het is zo lekker vakantieweer rond milaan met speeltuinen vol spelende kinderen! Angstzaaiers!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:36 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NOS twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:34:20Reisadvies: ga niet op vakantie naar Noord-Italië https://t.co/bwu1bmzGXt reageer retweet
![]()
![]()
![]()
kom, drink wijn geniet... het is maar een griepjequote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar het is zo lekker vakantieweer rond milaan met speeltuinen vol spelende kinderen! Angstzaaiers!![]()
![]()
Ook bij het ademen verspreid je virussen. Ik had het enkele weken geleden opgezocht, waren enkele studies over. Het varieerde sterk, dacht ik, sommige personen nauwelijks, sommigen veel.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar hoe kan iemand anderen besmetten als diegene niet hoest/niest? Alles wat ik lees wijst erop dat het in 99% van de gevallen komt door iemand die hoest of niest (en dan handen geeft/dingen aanraakt die anderen dan weer aanraken), maar ik weet oprecht niet hoe ze anderen besmetten als ze blijkbaar niet hoesten/niezenare we infinite or am I alone![]()
Sneller dan ik dacht.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:36 schreef iBenny het volgende:
Nou, het reisadvies is aangepast.
Reisadvies Noord-Italië aangescherpt - https://nos.nl/l/2325552And what rough beast, its hour come round at last,
Ja helaasch, de wereld draait zo rap.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Ik dacht dat je bij zoiets wel eerst gehoest moest hebben, en dat die druppels dan een beetje rond de mond blijven hangen. En dat het dan idd met ademen, zoenen, etc ook mee komt, maar dan begint het alsnog met een hoest. Mja, zal ik wel verkeerd gelezen hebben dan. Je leest zoveel tegenstrijdige info.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ook bij het ademen verspreid je virussen. Ik had het enkele weken geleden opgezocht, waren enkele studies over. Het varieerde sterk, dacht ik, sommige personen nauwelijks, sommigen veel.![]()
Argentinie ook deelnemer.twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:39:37BREAKING: Argentina reports first case of coronavirus - Clarin reageer retweet
![]()
Circa een maand te laat maar dat is slechts een detail.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:40 schreef KingRadler het volgende:
Zo snel had ik ook niet verwacht ze nemen het eindelijk serieus![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wie was die clown eigenlijk ook alweer met die wervende tekst van die hoteleigenaar?![]()
![]()
Ik kom heel graag in Italië, dus ik vind het best lullig voor ze. Maar ja, waarschijnlijk blijft het hier niet bij in Europa. Ik bedoel niet alleen in Nederland. Op Zwitserland en deels Duitsland en Frankrijk na wordt volgens mij zo ongeveer overal een soortgelijk beleid gevoerd.Lying awake, wondering if there is a Dog...
En juist nu loten we Italië in de Nations Leaguequote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NOS twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:34:20Reisadvies: ga niet op vakantie naar Noord-Italië https://t.co/bwu1bmzGXt reageer retweet
![]()
"Het Nederlands elftal neemt het in de groepsfase van de Nations League op tegen Italië, Polen en Bosnië-Herzegovina, zo heeft de loting in Amsterdam dinsdag uitgewezen."
RIP Nederlands elftalOrder! Ordeeeeeeeeer!![]()
Dacht ook dit, dat je echt wat weefsel los moet hoesten zeg maar.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bij zoiets wel eerst gehoest moest hebben, en dat die druppels dan een beetje rond de mond blijven hangen. En dat het dan idd met ademen, zoenen, etc ook mee komt, maar dan begint het alsnog met een hoest. Mja, zal ik wel verkeerd gelezen hebben dan. Je leest zoveel tegenstrijdige info."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Spanje > 150, Frankrijk > 190 ...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:40 schreef KingRadler het volgende:
Zo snel had ik ook niet verwacht ze nemen het eindelijk serieus
UK gaat ook al lekker.![]()
nee die bedoel ik niet, was een tweet van zo'n flits frits, hele wervende tekst, de wanhoop spatte ervan af, zeker toen bleek dat het een hotelier was...quote:![]()
Ja, dus straks maakt het geen zak uit of je nu in Nederland of Italie zit.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:42 schreef Jane het volgende:
Ik kom heel graag in Italië, dus ik vind het best lullig voor ze. Maar ja, waarschijnlijk blijft het hier niet bij in Europa. Ik bedoel niet alleen in Nederland. Op Zwitserland en deels Duitsland en Frankrijk na wordt volgens mij zo ongeveer overal een soortgelijk beleid gevoerd.![]()
Volgens mij kwam die van @remlofquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
nee die bedoel ik niet, was een tweet van zo'n flits frits, hele wervende tekst, de wanhoop spatte ervan af, zeker toen bleek dat het een hotelier was...Lying awake, wondering if there is a Dog...
Nog drie inwoners van Helmond besmet met coronavirus
https://www.omroepbrabant(...)smet-met-coronavirus![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Niet meer risico op unforced errorsquote:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ik vind hem zo vies met al dat gore slijm dat uit zijn mond looptquote:![]()
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
en toen dacht je, kom, ik stel iedereen eraan bloot?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vind hem zo vies met al dat gore slijm dat uit zijn mond loopt![]()
[ afbeelding ]
superspreader alert![]()
Er zijn ook zat mensen die hoesten vanwege het roken, niezen als ze in de zon kijken etcquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bij zoiets wel eerst gehoest moest hebben, en dat die druppels dan een beetje rond de mond blijven hangen. En dat het dan idd met ademen, zoenen, etc ook mee komt, maar dan begint het alsnog met een hoest. Mja, zal ik wel verkeerd gelezen hebben dan. Je leest zoveel tegenstrijdige info.
Dan zijn het geen “ziekteverschijnselen”. Daarnaast spugen mensen, huilen, praten met consumptie, nemen happen van andere mensen hun eten, likken aan dingen (meestal als ze heel jong of oud zijn), ...![]()
Gelijk een antwoord op de vraag van @AlwaysHappyquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vind hem zo vies met al dat gore slijm dat uit zijn mond loopt![]()
[ afbeelding ]![]()
Ik had er eerst 1 waar het zijn mondhoek uitliep. Ik spaar jullie nog.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
en toen dacht je, kom, ik stel iedereen eraan bloot?
superspreader alertIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Indonesië.quote:18:43
Minister Bruins haakt af bij staatsbezoek Indonesië vanwege coronavirus. Gisteren werd bekend dat koning Willem-Alexander en Maxima wel nog voornemend zijn om volgende week op staatsbezoek te gaan naar Indonesië. De aanwezigheid van minster Bruins werd toen al in twijfel getrokken.Dat kan lekker wachten ja.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: