Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:33:21WHO chief on whether countries with few cases should focus on management rather than containment: "Why would you wave a white flag when you have few cases that you can contain? It's completely irrational" reageerretweet
BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 17:33:21WHO chief on whether countries with few cases should focus on management rather than containment: "Why would you wave a white flag when you have few cases that you can contain? It's completely irrational" reageerretweet
Pffff dat geneuzel over echt maar 1 vraag, want op tijd weg. Laat die vent die weg moet zijn vragen dan eerst stellen, dan kan het ook nog na 18 uur doorgaan als daar aanleiding voor is. En dit bestuurt dan het land. Wel tot 18 uur, want die ene moet weg.....
Op dinsdag 3 maart 2020 17:47 schreef NedKelly het volgende: Pffff dat geneuzel over echt maar 1 vraag, want op tijd weg. Laat die vent die weg moet zijn vragen dan eerst stellen, dan kan het ook nog na 18 uur doorgaan als daar aanleiding voor is. En dit bestuurt dan het land. Wel tot 18 uur, want die ene moet weg.....
De Tweede Kamer houdt aanstaande donderdag om 10.15 uur een plenair debat over de verspreiding van het #coronavirus en de maatregelen die het kabinet #Rutte3 neemt.
Wellicht een beetje off topic maar ik vraag mij het volgende af ....
Ik kan zo ziek als een hond zijn maar de hoogste temperatuur die een thermometer ooit heeft aangegeven is 38graden. M'n normale lichaamstemperatuur meet meestal rond de 36 graden. Nog nooit heb ik echt koorts gehad, , m'n lichaam reageert blijkbaar anders. Zo reageer ik ook anders op antibiotica en pijnstilling.
Neem bijvoorbeeld dit virus; Kan ik dan pas de dokter bellen als ik m'n longen er letterlijk uit hoest of geen adem meer krijg?
Ik kan zo ziek als een hond zijn maar de hoogste temperatuur die een thermometer ooit heeft aangegeven is 38graden. M'n normale lichaamstemperatuur meet meestal rond de 36 graden. Nog nooit heb ik echt koorts gehad, , m'n lichaam reageert blijkbaar anders. Zo reageer ik ook anders op antibiotica en pijnstilling.
Neem bijvoorbeeld dit virus; Kan ik dan pas de dokter bellen als ik m'n longen er letterlijk uit hoest of geen adem meer krijg?
Dat zou ik dan aan de huisarts vertellen. Zelf ook eens zware infectie gehad zonder koorts.
Op dinsdag 3 maart 2020 17:57 schreef iBenny het volgende: Ideetje: Een Google My Maps kaart maken, waar we bevestigde gevallen, geruchten, ed. mee in kaart brengen.
Volgens mij is er wel behoefte aan en als er een paar zijn die willen helpen om een en ander op te zetten...
Contact opnemen met het preppers forum. Daar hebben ze een goede kaart en hebben ze een heuse Taskforce opgezet
Ik heb hetzelfde en heb me dit ook al afgevraagd. Positief punt aan deze hele toestand is dat ik er nu achterkom dat ik niet de enige ben die dit heeft. Gedeelde smart is halve smart enzo.
17:59 Het aantal doden door het coronavirus in Italië blijft stijgen. Gisteren stond het dodental op 52, vandaag is bekend geworden dat het is gestegen naar 79.