Omdat jij een klacht kan indienen als jij het niet eens bent met de vervolgingsbeslissing van het openbaar ministerie (artikel 12 procedure). Dit kan ook als jij vindt dat iemand voor een zwaardere variant van een strafbaar moet worden vervolgd (Zeeuwse Motorrijder, https://www.studytubelaw.nl/nl/arresten/190-zeeuwse-motorrijder). Jij moet natuurlijk moet je een dergelijke klacht wel kunnen onderbouwen en daarom wil hij de beelden zien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:49 schreef greatgonzo het volgende:
Wat heeft het in godsnaam voor invloed dat hij als slachtoffer niet alle beelden mag kijken.. Zo lang de rechters dit maar mogen en mee kunnen nemen in hun uitspraak
Hij is geen advocaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:19 schreef Elan het volgende:
Wat een lul van een advocaat moet je zijn om te wraken.
Als jij vindt dat je niet goed behandeld bent terecht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:19 schreef Elan het volgende:
Ja dan wel, maar dit is gewoon een vermoeiende act.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als jij vindt dat je niet goed behandeld bent terecht.
Nee, die Mustafa dan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:19 schreef Elan het volgende:
Hij is helemaal geen advocaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:19 schreef Elan het volgende:
Ik vond ook dat de rechtbank daar te makkelijk overheen stapte. Echter begrijp ik niet helemaal waarom de erkenning zó belangrijk voor het slachtoffer is, als dat slachtoffer zelf ook begrijpt dat het in het grotere plaatje het een detail is. Ik snap dat het makkelijk roepen is van de zijlijn, maar ik had me er wel overheen gezet, om de rechtsgang niet te belemmeren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:22 schreef Postbus100 het volgende:
Vreselijk voor de nabestaanden en slachtoffers, maar om eerlijk te zijn verrast me dit niet. Ik vond de beslissing maandag al om toch door te gaan met de rechtszaak ondanks de procedure die er nog lag (?) al vreemd. Ik snap dat een rechtbank door wil, maar volgens mij heb je de belangen van àlle partijen in het oog te houden.
Ik snap het wel
Nah, dat snap ik wel. Het is een beetje: spreek nu of zwijg voor eeuwig.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:26 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vond ook dat de rechtbank daar te makkelijk overheen stapte. Echter begrijp ik niet helemaal waarom de erkenning zó belangrijk voor het slachtoffer is, als dat slachtoffer zelf ook begrijpt dat het in het grotere plaatje het een detail is. Ik snap dat het makkelijk roepen is van de zijlijn, maar ik had me er wel overheen gezet, om de rechtsgang niet te belemmeren.
Als je vindt dat het OM fout zit ga je de rechtbank wraken? Volstrekt kansloze exercitie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als hij vindt dat het OM een foutief oordeel maakt lijkt mij dit terecht.
Wraking is geen rechtsmiddel tegen onwelgevallige beslissingen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als jij vindt dat je niet goed behandeld bent terecht.
Achja, dat is ook gewoon omdat het gros elkaar napraat. Als vanaf het begin de focus erop was gelegd dat de stem van een slachtoffer genegeerd werd door het OM en de rechters dan had iedereen geroepen dat het logisch was.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:29 schreef Postbus100 het volgende:
(en blij dat ik niet de enige ben. Heb het idee dat mijn kop eraf gaat op Twitter als ik dit daar zeg. #unpopularopinion)
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 05-03-2020 om 12:31:08Advocaat Bos (van Melanie) komt naar voren. Volgens hem heeft Karim Aachboun niet zoals de regels voorschrijven onmiddellijk gewraakt toen de rechtbank maandag het verzoek om aanhouding afwees. #tramschutter reageer retweet
Nier dus:quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:37 schreef Postbus100 het volgende:
Maar dit is wel een terecht verwijt:twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 05-03-2020 om 12:31:08Advocaat Bos (van Melanie) komt naar voren. Volgens hem heeft Karim Aachboun niet zoals de regels voorschrijven onmiddellijk gewraakt toen de rechtbank maandag het verzoek om aanhouding afwees. #tramschutter reageer retweet
Meer volgt. Uitspraak is nog bezig.twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 05-03-2020 om 13:39:15De wrakingskamer vindt niet dat het wrakingsverzoek te laat is ingediend. #tramschutter reageer retweet
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 05-03-2020 om 13:43:51Van vooringenomenheid is volgens de wrakingskamer geen sprake. Wrakingsverzoek afgewezen. Dat betekent dat de strafzaak verder kan. #tramschutter reageer retweet
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 05-03-2020 om 13:57:45Mustafa Ercan wil Gökmen T. in het Turks vragen stellen. Maar de voorzitter zegt dat er geen ruimte is voor het stellen van vragen. ,,Hij mag zeggen wat hij wil, maar alleen een verklaring afleggen." #tramschutter reageer retweet
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 05-03-2020 om 13:59:02Maar de Turkse tolk die er was voor Mustafa Ercan, is op verzoek van Aachboun zelf weggestuurd. Er is wel een andere tolk, die was er voor de verdachte. We zien op het scherm Gökmen T. reageren. Boos, zo te zien. #tramschutter reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |