In verband met de laatste griep?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
RIVM
Nog altijd 2900 minder sterftegevallen ivm de laatste griep.
En 60 minder ivm de Mexicaanse griep.
Reacties ook gelezen van ooggetuigen? Die vent bleek zich belachelijk te gedragen en niet te luisteren naar de mensen van de Koninklijke Marechaussee. Dan vraag je er gewoon om..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:03 schreef maily het volgende:
Coronavirus of niet; Willem wordt op Eindhoven Airport op zijn vlucht naar Porto
[..]
In vergelijking metquote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
In verband met de laatste griep?
Net als met influenza?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Alsof er niet gewoon 2k doden gaan vallen.
Die is vandaag.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:09 schreef tesssssssss het volgende:
Spuit 11, misschien, maar is dat crisis-beraad over Corona al geweest?
Het spijt me.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Helaas....
https://www.vandale.nl/gr(...)nis/IVM#.Xl4RLVO0vqs
Ja, dat is nog steeds negatief nieuws, want als je al deze "griepen" bij elkaar optelt, zijn het echt heel veel slachtoffers.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
RIVM
Nog altijd 2900 minder sterftegevallen ivm de laatste griep.
En 60 minder ivm de Mexicaanse griep.
Dank je wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Die is vandaag.
Hoeveel dagen voor we de 100.000 besmettingen bereiken denken jullie? We zitten nu net onder de 91.000
Heb jij dit soort taferelen ooit meegemaakt met een ordinaire influenza?quote:
Ieder jaar sterven er 350.000 tot 500.000 mensen aan de ordinaire influenza.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Heb jij dit soort taferelen ooit meegemaakt met een ordinaire influenza?
Volgens mij is het niet heel gangbaar dat mensen van rond de 50 op de IC belanden met de griep.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Heb jij dit soort taferelen ooit meegemaakt met een ordinaire influenza?
Op mijn werk met een kantoortuin met flexplekken de oproep of je niet te veel ontsmettingsdoekjes wil gebruiken om de toetsenborden en muizen schoon te maken, want dan raakt de voorraad op.....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:51 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Het downplayen werkt wel. Mensen in mijn omgeving maken zich niet druk. Aan de ene kant goed, aan de andere kant hoop ik dat ze wel veilig doen qua hygiëne en het niet te veel onderschatten, of zelf mensen besmetten...
is allang bereikt, niet meten is niet wetenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Die is vandaag.
Hoeveel dagen voor we de 100.000 besmettingen bereiken denken jullie? We zitten nu net onder de 91.000
Wat zegt dit nou? Italie relatief veel meer doden. Is de zorg daar slechter? Zijn er stiekem veel meer gevallen daar? Of heeft Zuid Korea veel meer milde gevallen getest waardoor het sterftecijfer heel erg meevalt in vergelijking met landen die dat niet doen (of kunnen doen)?quote:OTHER PLACES Cases Deaths Notes Links
South Korea 4,812 34 34 serious, 11 critical, 26 recovered Source
Italy 2,036 52 140 serious, 149 recovered Source
Flexplekken zijn dan ook echt verschrikkelijk, weet nog steeds niet welke malloot bedacht heeft dat het fijn zou zijn voor mensen om van plek te verwisselen...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:29 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Op mijn werk met een kantoortuin met flexplekken de oproep of je niet te veel ontsmettingsdoekjes wil gebruiken om de toetsenborden en muizen schoon te maken, want dan raakt de voorraad op.....
Minder erbij dan gister. Positief dus.twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 09:32:18BREAKING: South Korea confirms 374 new cases of coronavirus; total of 5,186 cases https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:33 schreef Rijst het volgende:
Een collega van mij is nu al een paar dagen rond aan het hoesten. Maar dan ook echt elke keer vergeten om haar binnenkant van dr elleboog er voor te houden. Ze is niet naar de huisarts heeft want heeft geen koorts. Heb dit gemeld bij de werkgever maar die doet er niets aan.
Blijf dan lekker thuis een paar dagen.
Niet zoveel. Italië test alleen de zieken en doet niet langer aan het onderzoeken van relaties.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat zegt dit nou? Italie relatief veel meer doden. Is de zorg daar slechter? Zijn er stiekem veel meer gevallen daar? Of heeft Zuid Korea veel meer milde gevallen getest waardoor het sterftecijfer heel erg meevalt in vergelijking met landen die dat niet doen (of kunnen doen)?
Ik ben niet bang voor corona. Maar aangestoken worden met griep is het laatste waar ik op zit te wachten op dit moment.quote:
Toen met de huisarts belde en zei dat ik lichte koorts had en hoestte vroeg ze of ik in Iran of Italië was geweest. Omdat ik dat niet was mocht ik gewoon naar buiten en alles doen van haar (ook werken). Maar ik voel me te beroerd om te werken en vind het ook niet normaal om met lichte koorts en blaffend daar te gaan zitten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:33 schreef Rijst het volgende:
Een collega van mij is nu al een paar dagen rond aan het hoesten. Maar dan ook echt elke keer vergeten om haar binnenkant van dr elleboog er voor te houden. Ze is niet naar de huisarts heeft want heeft geen koorts. Heb dit gemeld bij de werkgever maar die doet er niets aan.
Ik vind het de hel, qua geluid en ook onhygienisch. Bureaus worden amper schoongemaakt, apparatuur al helemaal niet en de vuilnisbak wordt om de dag geleegd.....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Flexplekken zijn dan ook echt verschrikkelijk, weet nog steeds niet welke malloot bedacht heeft dat het fijn zou zijn voor mensen om van plek te verwisselen...
Het woord kantoortuin is ook nogal afschrikwekkend trouwens.
Qua hygiëne, hoe vies zijn jouw collega's dat je meerdere schoonmaakbeurten per week al te weinig vindt?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:37 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik vind het de hel, qua geluid en ook onhygienisch. Bureaus worden amper schoongemaakt, apparatuur al helemaal niet en de vuilnisbak wordt om de dag geleegd.....
Het was wel een nieuwsbericht, maar ik heb niemand er druk en paniekerig over horen doen en al helemaal geen extra forum op FOK!: https://www.ad.nl/binnenl(...)door-griep~ae9c3a30/quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:27 schreef onlogisch het volgende:
Ieder jaar sterven er 350.000 tot 500.000 mensen aan de ordinaire influenza.
Bijna 60 doden per dag in die periode. Ik zag geen tabellen met: doden vandaag in Drenthe 3, Friesland vandaag 3, Zeeland 4, Zuid-Holland 8, Noord Holland 12, Brabant 15 etc etc. Laat staan met dat er een mevrouw uit Diemen ziek is geworden.quote:In 2014/2015 heerste de langste griepepidemie die ooit in Nederland is gemeten. Dat griepvirus eiste in de 21 weken dat die door het land raasde 8.600 extra doden
Kan ook zijn dat het virus is gemuteerd naar een agressievere variant? Maar voor als nog zijn de meeste doden oudere of zwakkere mensen. In elk geval is de variant uit Italië hier in Nederland, dus we gaan het wel zien aan de cijfers. Eind deze week of volgende week dan wel de eerste dode.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat zegt dit nou? Italie relatief veel meer doden. Is de zorg daar slechter? Zijn er stiekem veel meer gevallen daar? Of heeft Zuid Korea veel meer milde gevallen getest waardoor het sterftecijfer heel erg meevalt in vergelijking met landen die dat niet doen (of kunnen doen)?
Mensen eten achter hun bureau, morsen yoghurt of soep en ruimen dat niet op, maar smeren het even met hun hand verder uit over het bureau. Zitten te hoesten in hun hand, zitten aan hun neus, raken dan weer toetsenbord en muis aan. En soms zitten er per dag 3 of 4 verschillende mensen aan hetzelfde bureau.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:40 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Qua hygiëne, hoe vies zijn jouw collega's dat je meerdere schoonmaakbeurten per week al te weinig vindt?
FTFYquote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:42 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Mensen eten achter hun bureau, morsen yoghurt of soep en ruimen dat niet op, maar smeren het even met hun hand verder uit over het bureau. Zitten te hoesten in hun hand, zitten aan hun neus, raken dan weer toetsenbord en muis aan. En soms zitten er per dag 3 of 4 verschillende mensen aan hetzelfde bureau.
En muis en toetsenbord worden niet schoongemaakt door het schoonmaakbedrijf.
Ik heb geen smetvrees, maaren dat vind ik toch een beetje vies.
...en als dat virus gemuteerd zou zijn, zouden ze in Italie waarschijnlijk ook wel op de noodknop hebbenn geduwd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:41 schreef JK het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat het virus is gemuteerd naar een agressievere variant? Maar voor als nog zijn de meeste doden oudere of zwakkere mensen. In elk geval is de variant uit Italië hier in Nederland, dus we gaan het wel zien aan de cijfers. Eind deze week of volgende week dan wel de eerste dode.
Klopt en dat doe ik dus ook geregeld. Eigen doekjes voor gekocht, want die door bedrijf verstrekt worden zijn altijd op of uitgedroogd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:43 schreef KingRadler het volgende:
Toetsenbord en Muis moet je zelf schoonmaken
Mijn man en ik hoesten al vanaf vorige week woensdag. Geen koorts, gewoon flink verkouden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:33 schreef Rijst het volgende:
Tsja, of misschien ben ik gewoon voorzichtig met mijn diabetes type 1 en heb ik geen zin om ontregeld te raken door een verkoudheid of griep.quote:
Was iedereen maag zo snugger.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:44 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Mijn man en ik hoesten al vanaf vorige week woensdag. Geen koorts, gewoon flink verkouden.
Ik werk niet, dus ben sowieso thuis. Mijn man kan gelukkig thuis werken en doet dat dan ook.
Wordt wel geplaagd door collega's, maar dat neemt hij wel voor lief.
Het moet natuurlijk wel kunnen. Hij is inkoper dus werkt met telefoon en laptop. De mensen die de opdrachten moeten verwerken op de werkvloer kunnen dat niet zomaar. Dan zou het bedrijf stil liggen en failliet gaan.quote:
Mensen die in de zorg werken, kunnen ook moeilijk thuis gaan werken.quote:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 02:16:01BREAKING: South Korea reports 477 new cases of coronavirus and 6 new deaths, raising total to 4,812 cases and 34 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dat zijn 851 nieuwe cases in 7 uur tijd.....twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 09:32:18BREAKING: South Korea confirms 374 new cases of coronavirus; total of 5,186 cases https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
En dat op een bevolking van meer dan 50 miljoen....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:49 schreef NaturalScience het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 02:16:01BREAKING: South Korea reports 477 new cases of coronavirus and 6 new deaths, raising total to 4,812 cases and 34 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dat zijn 851 nieuwe cases in 7 uur tijd.....twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 09:32:18BREAKING: South Korea confirms 374 new cases of coronavirus; total of 5,186 cases https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Bovendien bestaan er nog genoeg werkgevers die gewoon niet willen dat je thuiswerkt (ja, echt). Krijg genoeg dat soort opdrachten waarbij dat als voorwaarde wordt gesteld. Niet meer van deze tijd imo.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:48 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel kunnen. Hij is inkoper dus werkt met telefoon en laptop. De mensen die de opdrachten moeten verwerken op de werkvloer kunnen dat niet zomaar. Dan zou het bedrijf stil liggen en failliet gaan.
je zou ze de kost eens moeten geven. Zelfs bij banen die perfect geschikt zijn om van huis uit te doenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:50 schreef fetX het volgende:
[..]
Bovendien bestaan er nog genoeg werkgevers die gewoon niet willen dat je thuiswerkt (ja, echt). Krijg genoeg dat soort opdrachten waarbij dat als voorwaarde wordt gesteld. Niet meer van deze tijd imo.
ja, dat is inderdaad zorgwekkend als dat zich zo snel verspreidt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En dat op een bevolking van meer dan 50 miljoen....
Testen ze de complete bevolkingquote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zuid korea test iedereen dus zorgt wel voor realistische cijfers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |