abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker dinsdag 3 maart 2020 @ 07:47:18 #101
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191807136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:41 schreef Injetta het volgende:
Zit met iemand in de bus die non-stop zit te hoesten en rochelen. Dit vind ik nu ineens echt aso. Voel de neiging opkomen om er iets van te zeggen.
Wilt u aub in uw arm hoesten en waarom blijft u niet thuis ipv in het OV al je hoestbaccillen virussen door de bus te verspreiden?
Ik vind dat altijd aso. :r
pi_191807138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een van de Nederlanders die is gediagnosticeerd met corona vertelt hoe ze de ziekte en alle commotie daaromheen ervaart. De 45-jarige vrouw uit Helmond is direct na terugkomst van haar vakantie in Noord-Italië met haar gezin uit eigen beweging in quarantaine gegaan. ,,Ik heb echt moeten aandringen op een test.”

Ik las net op Reddit dat volgens een één of andere arts veel te weinig wordt getest in de US.
NL is gewoon klaar voor het virus en heeft besloten om het te laten verspreiden zodat we antistoffen opbouwen.
Vakman pur sang
pi_191807173
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:24 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Of downplayen + op de achtergrond tig maatregelen treffen, is ook beter.
Het downplayen werkt wel. Mensen in mijn omgeving maken zich niet druk. Aan de ene kant goed, aan de andere kant hoop ik dat ze wel veilig doen qua hygiëne en het niet te veel onderschatten, of zelf mensen besmetten...
pi_191807178
Het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ) in Beverwijk stopt tijdelijk met het opnemen van nieuwe patiënten op de intensivecareafdeling (ic), nu een patiënt positief getest heeft op het COVID-19-virus

https://www.nu.nl/coronav(...)-om-coronavirus.html
pi_191807194
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:51 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ) in Beverwijk stopt tijdelijk met het opnemen van nieuwe patiënten op de intensivecareafdeling (ic), nu een patiënt positief getest heeft op het COVID-19-virus

Nog even en we hebben meer besmette ziekenhuizen dan mensen :')

*O*

Prima regie
  dinsdag 3 maart 2020 @ 07:56:01 #106
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191807216
quote:
dan hoeft het weer niet, als een Imam het weigerd dan is het voorpagina nieuws.
pi_191807224
quote:

Alweer! Dat is de derde!

Misschien toch eens de protocollen die het RIVM voorschrijft tegen het licht houden en deze instelling niet beschouwen als een feilloze raad van wijzen die boven iedere kritiek verheven is.

Wanneer in binnen een week tijd 3 van je behandelcentra uitvallen omdat het dankzij het volgen van het protocol in een besmettingshaard is veranderd kun je concluderen dat het protocol niet deugt. Daar hoef je geen viroloog voor te zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191807227
quote:

Het nieuws dat je wist dat zou komen.

Volgende opnamestop vanmiddag of vanavond pas, wat denken we?
pi_191807230
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

*O*

Prima regie
Ik wil net zeggen. Je hebt hier meer kans besmet te worden op een willekeurige IC dan in een overvolle trein.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191807231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:57 schreef kilon het volgende:

[..]

Het nieuws dat je wist dat zou komen.

Volgende opnamestop vanmiddag of vanavond pas, wat denken we?
Vanochtend
pi_191807234
In The Guardian staat dat de paus negatief is getest voor coronavirus. Dat ene artikel dat duizenden keren werd gedeeld was dus, zoals al vlug duidelijk, fake news. De paus leeft (en verscheen zondag nog voor een preek).
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:02:34 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191807273
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Alweer! Dat is de derde!

Misschien toch eens de protocollen die het RIVM voorschrijft tegen het licht houden en deze instelling niet beschouwen als een feilloze raad van wijzen die boven iedere kritiek verheven is.

Wanneer in binnen een week tijd 3 van je behandelcentra uitvallen omdat het dankzij het volgen van het protocol in een besmettingshaard is veranderd kun je concluderen dat het protocol niet deugt. Daar hoef je geen viroloog voor te zijn.
Maar daar moet je eerst een reassesment van maken met een verslag die door X instanties moet worden goed gekeurd :)
pi_191807289
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Doen!
Ik durf dat (nog) niet. Het is steeds schommelen tussen er iets aan willen doen en niet voor achterlijk worden versleten. Je moet in Nederland vooral nuchter, nonchalant en doen alsof het niks is.
Gisteren liep er een collega overduidelijk ziek rond. Ook heel erg hoesten. Haha: ik heb geen Corona hoor. Ik denk dan: hoe weet je dat. Je zit rood van de koorts, hoest aan een stuk door. Maar.. de collega’s er om heen, ook lachen. Haha, hoest maar in je arm. Hoestende collega, die gewoon vrijuit rondhoest: O ja.. en doet een lacherig hoestje richting haar arm.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191807290
Straks China als enige land corona vrij, omdat ze alleen daar rigoureus in lockdown gaan. En rest van wereld eerst kritisch nog op China. Hoewel die shit wel weer daar ontstaan is natuurlijk.
pi_191807293
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:47 schreef maily het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd aso. :r
Is ook zo, alleen let je er nu meer op en valt het me ook meer op.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191807297
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

*O*

Prima regie
_O-
pi_191807316
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:58 schreef zipcon het volgende:
In The Guardian staat dat de paus negatief is getest voor coronavirus. Dat ene artikel dat duizenden keren werd gedeeld was dus, zoals al vlug duidelijk, fake news. De paus leeft (en verscheen zondag nog voor een preek).
Mocht die positief getest zijn gaan ze dat ook nooit bekend maken denk ik
pi_191807320
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:04 schreef Injetta het volgende:

[..]

Ik durf dat (nog) niet. Het is steeds schommelen tussen er iets aan willen doen en niet voor achterlijk worden versleten. Je moet in Nederland vooral nuchter, nonchalant en doen alsof het niks is.
Gisteren liep er een collega overduidelijk ziek rond. Ook heel erg hoesten. Haha: ik heb geen Corona hoor. Ik denk dan: hoe weet je dat. Je zit rood van de koorts, hoest aan een stuk door. Maar.. de collega’s er om heen, ook lachen. Haha, hoest maar in je arm. Hoestende collega, die gewoon vrijuit rondhoest: O ja.. en doet een lacherig hoestje richting haar arm.
Ook heb je alleen de griep moet je niet in het rond niezen. En met koorts thuisblijven is ook niet Corona gerelateerd. Ik heb niks met de hysterie maar opletten met luchtwegklachten is best normaal
pi_191807398
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ook heb je alleen de griep moet je niet in het rond niezen. En met koorts thuisblijven is ook niet Corona gerelateerd. Ik heb niks met de hysterie maar opletten met luchtwegklachten is best normaal
Vind ik ook. Maar blijkbaar denken heel veel mensen anders. En men maakt nu plotseling het onderscheid tussen griep en Corona. Griep is niet erg, is normaal, hoort erbij en daar moeten we nu helemaal niet over zeuren. Dus lekker rondhoesten en rondproesten. En dan grappen maken dat het geen Corona is (wat je niet zeker weet).
Echt een vreemde mentaliteit.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:18:25 #120
22565 asco
Los in deze tent
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:21:19 #121
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191807431
quote:
In China, Shanghai will require everyone entering the city from countries with “relatively serious virus conditions” to submit to 14 days of quarantine, an official said on Tuesday.

The rule will apply to all people regardless of nationality, said Xu Wei, an official with the city government’s news office, speaking to reporters at a briefing.

The southeast province of Guangdong, neighbouring Hong Kong, announced similar rules earlier on Tuesday.
https://www.theguardian.c(...)ly-south-korea-japan
are we infinite or am I alone
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:21:56 #122
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191807435
Nederland moet Singapore achterna gaan
pi_191807444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:21 schreef KingRadler het volgende:
Nederland moet Singapore achterna gaan
Qua temperatuur?
pi_191807475
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:17 schreef Injetta het volgende:

[..]

Vind ik ook. Maar blijkbaar denken heel veel mensen anders. En men maakt nu plotseling het onderscheid tussen griep en Corona. Griep is niet erg, is normaal, hoort erbij en daar moeten we nu helemaal niet over zeuren. Dus lekker rondhoesten en rondproesten. En dan grappen maken dat het geen Corona is (wat je niet zeker weet).
Echt een vreemde mentaliteit.
Ik heb zelf net mijn jaarlijkse bronchitis gehad vanwege hooikoorts, hoesten en niezen hoeft op zich ook niks met virus te maken te hebben. Maar snotteren is gewoon ranzig
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:28:03 #125
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191807487
quote:

Moet je wel rekening houden met de bevolkingspyramide van China: die 208 (80 and older) komen uit een veel kleinere groep:

pi_191807507
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Moet je wel rekening houden met de bevolkingspyramide van China: die 208 (80 and older) komen uit een veel kleinere groep:

eigenlijk zou je een grafiek moeten krijgen van de % van de bevolking en dan daarvan de % zieken / doden.
pi_191807515
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:27 schreef KingRadler het volgende:

[..]

kwa doden
Ja, o dus.
Go hard or go home
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:36:02 #128
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191807568
Tijd voor een wat genuanceerder artikel

https://www.worth.com/how(...)-it-actually-is/?amp
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_191807629
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:36 schreef Starflyer het volgende:

Nou, dit maakt het alleen maar erger:

Even If We Can Contain the Coronavirus, a Global Recession May Now Be Inevitable
The COVID-19 outbreak seems to have raised the odds of a global recession dramatically. But even if no downturn materializes in the near term, the outbreak, together with President Donald Trump’s trade policy, may herald the end of a peaceful and prosperous era.

;(
pi_191807644
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik heb zelf net mijn jaarlijkse bronchitis gehad vanwege hooikoorts, hoesten en niezen hoeft op zich ook niks met virus te maken te hebben. Maar snotteren is gewoon ranzig
Uiteraard is nu niet elke hoest meteen Corona, maar dat onderscheid is voor een leek niet te maken. Daarom zou het wel beter zijn dat mensen die ziek zijn met veel hoesten of thuisblijven of niet vrijuit gaan hoesten als er andere mensen in de buurt zijn.
pi_191807666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Alweer! Dat is de derde!

Dit. Helemaal dit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:49:07 #132
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_191807696
Wat is de huidige stand van zaken?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191807701
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:42 schreef Injetta het volgende:

[..]

Uiteraard is nu niet elke hoest meteen Corona, maar dat onderscheid is voor een leek niet te maken. Daarom zou het wel beter zijn dat mensen die ziek zijn met veel hoesten of thuisblijven of niet vrijuit gaan hoesten als er andere mensen in de buurt zijn.
Ik heb gister nog tegen mijn leidinggevende gezegd blijf jij maar thuis morgen. Hopelijk is het geen corona, zo wel en je overleeft het niet, was leuk je gekend te hebben. Thuis bliijven morgen. Ik denk dat hij er vandaag gewoon weer is.
vosss is de naam,
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:53:40 #134
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191807741
zolang er hier geen Doden vallen doet Nederland het goed daar mogen wij ook wel trots op zijn.
pi_191807747
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:53 schreef KingRadler het volgende:
zolang er hier geen Doden vallen doet Nederland het goed daar mogen wij ook wel trots op zijn.
Dit is een beetje alsof je met een amateurclub tegen het grote Barcelona gaat spelen en na 30 seconden zegt dat je trots mag zijn dat het nog 0-0 staat.
pi_191807750
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:42 schreef Injetta het volgende:

[..]

Maar er is geen verschil tussen een corona patient of niet zolang je geen symptomen hebt. Griep is alleen de drager van t virus. Dus je doet er niks tegen dat is t gevaarlijke. ALleen de mensen uit risicogebied, maar nu is heel nederland risicogebied en stop je het niet meer en dat weten ze en daarom is berichtgeving onduidelijk. Ze weten waar het heen gaat en dat t niet te stoppen is. Enige voordeel voor ons blanken is dat het ons niet grijpt.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:55:29 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191807756
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:04 schreef Injetta het volgende:

[..]

Oei meid, hoop dat je het overleeft!
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:55:29 #138
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191807757
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dit is een beetje alsof je met een amateurclub tegen het grote Barcelona gaat spelen en na 30 seconden zegt dat je trots mag zijn dat het nog 0-0 staat.
Precies dit.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_191807761
quote:
De vrouw uit Helmond die positief getest is op het coronavirus, zegt dat zij zelf van het virus nauwelijks last heeft gehad. "Misschien zelfs nog wel minder dan van een normale griep. Nu na twee dagen ben ik er eigenlijk wel weer bovenop", zegt zij in het AD.

"Maar waar ik écht ziek van ben, dat zijn de reacties op sociale media. Mensen die vinden dat we daar hadden moeten blijven of dat we niet hadden moeten weggaan."
Boehoehoehoe, mensen doen gemeen! ;(

Wat een gejank weer. :')
pi_191807767
A 96-year-old novel coronavirus patient has recovered and has been discharged from a hospital in Hangzhou on Thursday, making the patient likely the world's oldest person to have recovered from the disease.

The patient, who was treated in the First Affiliated Hospital of Zhejiang University, suffered from severe lung inflammation and was placed in the Intensive Care Unit due to the patient's advanced age and condition.

After careful antiviral medical treatments and hormone therapy, the patient gradually recovered and met discharge standards to leave the hospital.

http://www.chinadaily.com(...)310128217277ab9.html
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:56:46 #141
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191807770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Boehoehoehoe, mensen doen gemeen! ;(

Wat een gejank weer. :')
Huilie, huilie.

Al heeft ze wel deels een punt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_191807793
quote:
Second thing they do is ventilate dozens in the average hospital; they use extracorporeal membrane oxygenation [removing blood from a person’s body and oxygenating their red blood cells] when ventilation doesn’t work. This is sophisticated health care. They have a survival rate for this disease I would not extrapolate to the rest of the world. What you’ve seen in Italy and Iran is that a lot of people are dying.
Is dat iets wat wij hier ook doen? Is er een dokter in de zaal?

Tekst komt uit deze link:
https://www.vox.com/2020/3/2/21161067/coronavirus-covid19-china
vosss is de naam,
pi_191807795
0-0. So far, so good.

Leven met de dag :Y)
  dinsdag 3 maart 2020 @ 09:00:13 #144
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_191807808
zijn er al weer nieuwe zieken?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_191807816
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Is dat iets wat wij hier ook doen? Is er een dokter in de zaal?

Tekst komt uit deze link:
https://www.vox.com/2020/3/2/21161067/coronavirus-covid19-china
Gebeurt hier ook inderdaad.
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 09:02:16 #146
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191807823
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:53 schreef KingRadler het volgende:
:')

Alsof er niet gewoon 2k doden gaan vallen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 3 maart 2020 @ 09:02:32 #147
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_191807826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
zijn er al weer nieuwe zieken?
In Haarlem is er een Corona geval opgedoken, zit in thuisisolatie

https://www.nhnieuws.nl/n(...)smet-met-coronavirus
  Spellchecker dinsdag 3 maart 2020 @ 09:03:10 #148
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191807832
Coronavirus of niet; Willem wordt op Eindhoven Airport op zijn vlucht naar Porto
quote:
Willem Ouwerkerk heeft de pech dat hij te eerlijk is. Wachtend op zijn vliegtuig naar Porto vertelt hij maandagmiddag op Eindhoven Airport onbevangen tegen een medepassagier dat hij uit de gemeente Altena komt. Even later wordt hij door de Koninklijke Marechaussee op het vliegtuig buiten in de regen gezet. Een treurig gevalletje coronavrees.
Om middernacht viert Willem zijn zestigste verjaardag anders dan hij had verwacht. Alleen bij McDonalds, pal tegenover Eindhoven Airport. Terwijl hij eigenlijk in Portugal met zijn familie het glas zou heffen.

Het begon allemaal nog zo onbezorgd. Willem was vanuit zijn Portugese woonplaats Casal de Merio overgekomen naar de gemeente Altena. Een oud-collega van de gemeente ging na 42 dienstjaren met pensioen en Willem kwam afscheid nemen. "Ik heb nog met de burgemeester staan praten op de receptie."

Altena
De terugreis zou een formaliteit zijn: inchecken, boardingpass en bagagecontrole. Het verliep allemaal vlekkeloos. Eenmaal in de luchthaven raakte hij in de wachtruimte in een tafelgesprek met een aantal medepassagiers. Het thema was – uiteraard - de uitbraak van het coronavirus. Ook het verse nieuws over de besmette vrouw uit Nieuwendijk, gemeente Altena, kwam ter sprake. “Goh, ik kom net uit Altena”, liet Willem zich ontvallen. Het startschot van alle ellende.

In de rij om aan boord van het vliegtuig te stappen, liet Willem zijn paspoort en ticket zien. Of hij misschien uit Altena kwam, vroeg een medewerker van het boardingpersoneel. Ja, zei Willem nietsvermoedend. Of hij misschien iets mankeerde? Willem wist niet wat ze bedoelde. Korte tijd later escorteerden vier leden van de Koninklijke Marechaussee hem naar de uitgang.

In de regen
“Ze hebben op het kantoor van de Marechaussee nog even met me gesproken en me toen buiten de poort in de regen gezet”, zegt Willem. Waar een ander wellicht ziedend zou worden, blijft hij opvallend beheerst. “Onbehoorlijk en niet netjes”, omschrijft hij de gang van zaken.

De kerngezonde Willem heeft geen reden gekregen waarom hij op de vlucht naar Porto is geweigerd. Laat staan een verklaring hoe ze hem uit de rij hebben gepikt. “Vermoedelijk heeft een van de andere passagiers schrik gekregen en aan de bel getrokken.”

Een woordvoerder van de Marechaussee bevestigt Ouwerkerks verhaal. In zoverre dat ze met hem in gesprek zijn gegaan en naar buiten hebben geleid. “We doen zoiets op verzoek van de luchthaven. We gaan niet over iemands gezondheid, maar hebben wel de GGD erbij betrokken.”

Vervelende situatie
Eindhoven Airport is niet gelukkig met het voorval. “Het is een hele vervelende situatie voor de meneer die is geweigerd, voor het betrokken personeel en de andere reizigers”, vertelt een woordvoerder van de luchthaven. “Er was kennelijk onduidelijkheid over de gezondheidstoestand van de man. Niemand kon uitsluitsel geven. Niemand wilde een risico nemen. Een luchtvaartmaatschappij (RyanAir) heeft het recht om iemand te weigeren in geval van twijfel.”

Doktersverklaring
Hoe nu verder? Volgens Eindhoven Airport moet Ouwerkerk zorgen dat hij een doktersverklaring bij zich heeft waarop staat dat hij kerngezond is. Een zogeheten ‘fit-to-fly-verklaring’. “Dan kan hij morgen zo op het vliegtuig stappen”, aldus de woordvoerder. Volgens hem is het de eerste keer dat iemand op de luchthaven wordt geweigerd op verdenking van een coronabesmetting.

“Dan kunnen ze toch iedereen om een gezondheidsbewijs vragen”, reageert Willem verwonderd. Hij heeft onderdak gevonden bij McDonalds. Het glas wijn dat hij voor ogen had, is veranderd in een flesje prik. “Ze schenken hier geen wijn”, zegt hij berustend.

Hij kan zich nog verbazen over de manier hoe hij zijn vlucht heeft gemist. “Ze hebben geen koorts gemeten en ik heb, zover ik weet, niemand van de GGD gesproken. Hoe moet ik nu aan een doktersverklaring komen? Mijn huisarts woont en werkt in Portugal.”

Bijzondere verjaardag
Het wordt hoe dan ook een bijzondere verjaardag, merkt hij op. “We wonen al vijftien jaar in Portugal. Mijn vrouw zou mij in Porto ophalen. Neefjes en nichtjes waren naar Casal de Merio gekomen om mijn verjaardag te vieren. Nu zitten zij daar en ik hier.”
pi_191807834
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ [url=https://images.populationpyramid.net/capture/?selector=%23pyramid-share-container&url=https%3A%2F%2Fwww.populationpyramid.net/china/2019/%3Fshare%3Dtrue]afbeelding ]
Maar dan moet je ook meenemen dat die ouderen in China veelal inwonen bij hun (klein)kinderen itt Nederland waar de meesten alleen wonen met 1 x per 2 weken een bezoeker.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 09:04:02 #150
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191807838
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:36 schreef Starflyer het volgende:

Mwa, dit bvb:
quote:
Another concern circulating on social media right now comes out of the fact that 705 people associated with the quarantined cruise ship Diamond Princess, which embarked on January 20, have been confirmed to have contracted the coronavirus and seven people have died. Some have argued that this represents a “true” 1 percent case fatality rate of SARS-CoV2.

Upon closer examination, a lot of the details about the demography and the deaths in the Diamond Princess cases have remained somewhat fuzzy. At the very least, it should be noted that most of the deaths so far have been among people in their 80s.

It should also be noted that the annual death rate of an average person in their 80s is about 10 percent. That means that if you were to quarantine any random group of 705 people in their 80s, about seven of them would have passed away by day 41, which today is the number of days that has passed since January 20.
- Die 705 gevallen van de Diamond Princess zijn niet allemaal 80ers, en
- van een random groep van 705 80ers zullen er inderdaad een zevental sterven in die tijdsperiode, maar dat zullen meestal zeven zijn die je niet op een cruiseschip zal vinden, omdat ze te zwak zijn of met een terminale ziekte in het hospitaal liggen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')