abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker dinsdag 3 maart 2020 @ 07:47:18 #101
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191807136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:41 schreef Injetta het volgende:
Zit met iemand in de bus die non-stop zit te hoesten en rochelen. Dit vind ik nu ineens echt aso. Voel de neiging opkomen om er iets van te zeggen.
Wilt u aub in uw arm hoesten en waarom blijft u niet thuis ipv in het OV al je hoestbaccillen virussen door de bus te verspreiden?
Ik vind dat altijd aso. :r
pi_191807138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een van de Nederlanders die is gediagnosticeerd met corona vertelt hoe ze de ziekte en alle commotie daaromheen ervaart. De 45-jarige vrouw uit Helmond is direct na terugkomst van haar vakantie in Noord-Italië met haar gezin uit eigen beweging in quarantaine gegaan. ,,Ik heb echt moeten aandringen op een test.”

Ik las net op Reddit dat volgens een één of andere arts veel te weinig wordt getest in de US.
NL is gewoon klaar voor het virus en heeft besloten om het te laten verspreiden zodat we antistoffen opbouwen.
Vakman pur sang
pi_191807173
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:24 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Of downplayen + op de achtergrond tig maatregelen treffen, is ook beter.
Het downplayen werkt wel. Mensen in mijn omgeving maken zich niet druk. Aan de ene kant goed, aan de andere kant hoop ik dat ze wel veilig doen qua hygiëne en het niet te veel onderschatten, of zelf mensen besmetten...
pi_191807178
Het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ) in Beverwijk stopt tijdelijk met het opnemen van nieuwe patiënten op de intensivecareafdeling (ic), nu een patiënt positief getest heeft op het COVID-19-virus

https://www.nu.nl/coronav(...)-om-coronavirus.html
pi_191807194
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:51 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ) in Beverwijk stopt tijdelijk met het opnemen van nieuwe patiënten op de intensivecareafdeling (ic), nu een patiënt positief getest heeft op het COVID-19-virus

Nog even en we hebben meer besmette ziekenhuizen dan mensen :')

*O*

Prima regie
  dinsdag 3 maart 2020 @ 07:56:01 #106
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191807216
quote:
dan hoeft het weer niet, als een Imam het weigerd dan is het voorpagina nieuws.
pi_191807224
quote:

Alweer! Dat is de derde!

Misschien toch eens de protocollen die het RIVM voorschrijft tegen het licht houden en deze instelling niet beschouwen als een feilloze raad van wijzen die boven iedere kritiek verheven is.

Wanneer in binnen een week tijd 3 van je behandelcentra uitvallen omdat het dankzij het volgen van het protocol in een besmettingshaard is veranderd kun je concluderen dat het protocol niet deugt. Daar hoef je geen viroloog voor te zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191807227
quote:

Het nieuws dat je wist dat zou komen.

Volgende opnamestop vanmiddag of vanavond pas, wat denken we?
pi_191807230
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

*O*

Prima regie
Ik wil net zeggen. Je hebt hier meer kans besmet te worden op een willekeurige IC dan in een overvolle trein.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191807231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:57 schreef kilon het volgende:

[..]

Het nieuws dat je wist dat zou komen.

Volgende opnamestop vanmiddag of vanavond pas, wat denken we?
Vanochtend
pi_191807234
In The Guardian staat dat de paus negatief is getest voor coronavirus. Dat ene artikel dat duizenden keren werd gedeeld was dus, zoals al vlug duidelijk, fake news. De paus leeft (en verscheen zondag nog voor een preek).
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:02:34 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191807273
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Alweer! Dat is de derde!

Misschien toch eens de protocollen die het RIVM voorschrijft tegen het licht houden en deze instelling niet beschouwen als een feilloze raad van wijzen die boven iedere kritiek verheven is.

Wanneer in binnen een week tijd 3 van je behandelcentra uitvallen omdat het dankzij het volgen van het protocol in een besmettingshaard is veranderd kun je concluderen dat het protocol niet deugt. Daar hoef je geen viroloog voor te zijn.
Maar daar moet je eerst een reassesment van maken met een verslag die door X instanties moet worden goed gekeurd :)
pi_191807289
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Doen!
Ik durf dat (nog) niet. Het is steeds schommelen tussen er iets aan willen doen en niet voor achterlijk worden versleten. Je moet in Nederland vooral nuchter, nonchalant en doen alsof het niks is.
Gisteren liep er een collega overduidelijk ziek rond. Ook heel erg hoesten. Haha: ik heb geen Corona hoor. Ik denk dan: hoe weet je dat. Je zit rood van de koorts, hoest aan een stuk door. Maar.. de collega’s er om heen, ook lachen. Haha, hoest maar in je arm. Hoestende collega, die gewoon vrijuit rondhoest: O ja.. en doet een lacherig hoestje richting haar arm.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191807290
Straks China als enige land corona vrij, omdat ze alleen daar rigoureus in lockdown gaan. En rest van wereld eerst kritisch nog op China. Hoewel die shit wel weer daar ontstaan is natuurlijk.
pi_191807293
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:47 schreef maily het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd aso. :r
Is ook zo, alleen let je er nu meer op en valt het me ook meer op.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191807297
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

*O*

Prima regie
_O-
pi_191807316
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:58 schreef zipcon het volgende:
In The Guardian staat dat de paus negatief is getest voor coronavirus. Dat ene artikel dat duizenden keren werd gedeeld was dus, zoals al vlug duidelijk, fake news. De paus leeft (en verscheen zondag nog voor een preek).
Mocht die positief getest zijn gaan ze dat ook nooit bekend maken denk ik
pi_191807320
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:04 schreef Injetta het volgende:

[..]

Ik durf dat (nog) niet. Het is steeds schommelen tussen er iets aan willen doen en niet voor achterlijk worden versleten. Je moet in Nederland vooral nuchter, nonchalant en doen alsof het niks is.
Gisteren liep er een collega overduidelijk ziek rond. Ook heel erg hoesten. Haha: ik heb geen Corona hoor. Ik denk dan: hoe weet je dat. Je zit rood van de koorts, hoest aan een stuk door. Maar.. de collega’s er om heen, ook lachen. Haha, hoest maar in je arm. Hoestende collega, die gewoon vrijuit rondhoest: O ja.. en doet een lacherig hoestje richting haar arm.
Ook heb je alleen de griep moet je niet in het rond niezen. En met koorts thuisblijven is ook niet Corona gerelateerd. Ik heb niks met de hysterie maar opletten met luchtwegklachten is best normaal
pi_191807398
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ook heb je alleen de griep moet je niet in het rond niezen. En met koorts thuisblijven is ook niet Corona gerelateerd. Ik heb niks met de hysterie maar opletten met luchtwegklachten is best normaal
Vind ik ook. Maar blijkbaar denken heel veel mensen anders. En men maakt nu plotseling het onderscheid tussen griep en Corona. Griep is niet erg, is normaal, hoort erbij en daar moeten we nu helemaal niet over zeuren. Dus lekker rondhoesten en rondproesten. En dan grappen maken dat het geen Corona is (wat je niet zeker weet).
Echt een vreemde mentaliteit.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:18:25 #120
22565 asco
Los in deze tent
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:21:19 #121
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191807431
quote:
In China, Shanghai will require everyone entering the city from countries with “relatively serious virus conditions” to submit to 14 days of quarantine, an official said on Tuesday.

The rule will apply to all people regardless of nationality, said Xu Wei, an official with the city government’s news office, speaking to reporters at a briefing.

The southeast province of Guangdong, neighbouring Hong Kong, announced similar rules earlier on Tuesday.
https://www.theguardian.c(...)ly-south-korea-japan
are we infinite or am I alone
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:21:56 #122
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191807435
Nederland moet Singapore achterna gaan
pi_191807444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:21 schreef KingRadler het volgende:
Nederland moet Singapore achterna gaan
Qua temperatuur?
pi_191807475
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:17 schreef Injetta het volgende:

[..]

Vind ik ook. Maar blijkbaar denken heel veel mensen anders. En men maakt nu plotseling het onderscheid tussen griep en Corona. Griep is niet erg, is normaal, hoort erbij en daar moeten we nu helemaal niet over zeuren. Dus lekker rondhoesten en rondproesten. En dan grappen maken dat het geen Corona is (wat je niet zeker weet).
Echt een vreemde mentaliteit.
Ik heb zelf net mijn jaarlijkse bronchitis gehad vanwege hooikoorts, hoesten en niezen hoeft op zich ook niks met virus te maken te hebben. Maar snotteren is gewoon ranzig
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:28:03 #125
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191807487
quote:

Moet je wel rekening houden met de bevolkingspyramide van China: die 208 (80 and older) komen uit een veel kleinere groep:

are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')