Het NAP heeft geen enkele inhoud zonder dat je het begrip agressie hebt gedefinieerd. Libertariers definiėren hun eigen begrip van agressie, en stellen mbv het NAP vervolgens dat alles agressie is wat buiten hun eigen definitie van agressie valt. Maw ze veronderstellen wat ter discussie staat.quote:
Het geeft een inkijkje wat voor een denkbeest je bent.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:32 schreef noescom het volgende:
[..]
Alsof er iets mis is met definities opzoeken in google.
Het geeft vooral aan dat ik waarde hecht aan definities.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het geeft een inkijkje wat voor een denkbeest je bent.
Ja, een streng goed-kwaad schema kun je jou niet verwijten.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:35 schreef noescom het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat ik waarde hecht aan definities.
Gaat dit gesprek nog ergens naartoe of zit je gewoon te trollen?quote:Op donderdag 9 april 2020 23:36 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja, een streng goed-kwaad schema kun je jou niet verwijten.
Dit gesprek begon met je stelling dat er geen libertarische wereld bestaat. Ik betwijfel dat. Immers, wie reguleert de wereld?quote:Op donderdag 9 april 2020 23:36 schreef noescom het volgende:
[..]
Gaat dit gesprek nog ergens naartoe of zit je gewoon te trollen?
Overheden.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:37 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dit gesprek begon met je stelling dat er geen libertarische wereld bestaat. Ik betwijfel dat. Immers, wie reguleert de wereld?
Ik denk dat wat een gemiddeld persoon onder agressie verstaat goed overeenkomt met hoe libertariers het begrip meestal definieren. Bijvoorbeeld geweld(sdreiging), zonder toestemming betreden / vernieling van eigendom.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:33 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het NAP heeft geen enkele inhoud zonder dat je het begrip agressie hebt gedefinieerd. Libertariers definiėren hun eigen begrip van agressie, en stellen mbv het NAP vervolgens dat alles agressie is wat buiten hun eigen definitie van agressie valt. Maw ze veronderstellen wat ter discussie staat.
Dan is de huidige ordening van de wereld dmv natiestaten niet in overtreding met agressie.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:39 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Ik denk dat wat een gemiddeld persoon onder agressie verstaat goed overeenkomt met hoe libertariers het begrip meestal definieren. Bijvoorbeeld geweld(sdreiging), ongevraagd betreden / vernieling van eigendom.
Definieer.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:40 schreef noescom het volgende:
[..]
Dat ligt eraan welke definitie van landheer je gebruikt.
Landheer kan betekenen: "een persoon met veel grondeigendom". Dat is een overheid duidelijk niet, want de overheid bezit niet de grond waarover het heerst. Landheer kan ook "vorst/monarch" betekenen. Dat komt meer in de buurt.quote:
Waarom denk je dat de overheid niet de grond bezit?quote:Op donderdag 9 april 2020 23:43 schreef noescom het volgende:
[..]
Landheer kan betekenen: "een persoon met veel grondeigendom". Dat is een overheid duidelijk niet, want de overheid bezit niet de grond waarover het heerst. Landheer kan ook "vorst/monarch" betekenen. Dat komt meer in de buurt.
Hoe is de overheid aan die grond gekomen?quote:Op donderdag 9 april 2020 23:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de overheid niet de grond bezit?
Dat is sowieso buiten de scope van het libertarisme.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:41 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dan is de huidige ordening van de wereld dmv natiestaten niet in overtreding met agressie.
Niet anders dan hoe personen eraan zijn gekomen lijkt me.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:44 schreef noescom het volgende:
[..]
Hoe is de overheid aan die grond gekomen?
Roof, onteigening en/of gekocht met gestolen geld.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:45 schreef Terecht het volgende:
[..]
Niet anders dan hoe personen eraan zijn gekomen lijkt me.
Nee, dat is de centrale vraag waar het liberarisme over gaat.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:45 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Dat is sowieso buiten de scope van het libertarisme.
Precies.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:46 schreef noescom het volgende:
[..]
Roof, onteigening en/of gekocht met gestolen geld.
Wat is stelen?quote:Op donderdag 9 april 2020 23:48 schreef noescom het volgende:
[..]
Wat je steelt is niet (legitiem) van jou.
Nu ben jij definities aan het verzinnenquote:Op donderdag 9 april 2020 23:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee, dat is de centrale vraag waar het liberarisme over gaat.
Dat veronderselt dat het al van iemand was. Dus gaat de vraag om de eerste toe-eigening.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:49 schreef noescom het volgende:
[..]
Zonder toestemming, eigenhandig in bezit nemen van andermans eigendom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |