Pand is tweeën gesplitst zei Alex aan het begin. Dacht dat het een kroeg is geweest.quote:Op maandag 22 maart 2021 21:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sowieso bizar dat het een twee onder een kap is idd. Kan me niet voorstellen dat dat origineel zo was.
Voor 10 ruggen kun je net de schilderijtjes recht hangen.quote:Op maandag 22 maart 2021 21:09 schreef AgnesGru het volgende:
Als hij en zijn ex er beide 5k in kunnen stoppen, hadden ze toch eerder wat aan onderhoud kunnen doen.
Met die rotte kozijnen is 10k in elk geval niet genoeg. En dan waren de voegen ook nog flink uitgespoeld.quote:Op maandag 22 maart 2021 21:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Voor 10 ruggen kun je net de schilderijtjes recht hangen.
Spuit 11...quote:Op maandag 22 maart 2021 21:45 schreef DrMarten het volgende:
Linkje voor de liefhebber
https://www.funda.nl/koop(...)-wilhelminastraat-7/
Er was dus ook nog budget voor een keuken, maar dat krijgen de kopers in de vorm van een keukencheque.
Als het 15 jaar lang verhuurt is aan een stel tokkies, compleet uitgewoond inclusief rotte kozijnen en metershoog gras in de tuin dan is het niet zo lastig.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:44 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ben benieuwd hoe anno 2021 een huis nog onder water kan staan.
Een aflossingsvrij tophypotheekje van voor de financiële crisis in combinatie met een compleet verwaarloosd huis. Flink achterstallig onderhoud of misschien zelfs serieuze bouwkundige gebreken kunnen de waarde behoorlijk drukken.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:44 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ben benieuwd hoe anno 2021 een huis nog onder water kan staan.
Zeker, maar koop breekt geen huur.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:44 schreef monkyyy het volgende:
Een verhuurd huis kun je toch gewoon verkopen?
Ja maar is in verhuurde staat veel minder waard en alleen interessant voor beleggersquote:Op maandag 29 maart 2021 20:44 schreef monkyyy het volgende:
Een verhuurd huis kun je toch gewoon verkopen?
Altijd in standje hysterisch inderdaad.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:51 schreef potjecreme het volgende:
Iedere keer die nagelsovereenschoolbordgeschreeuw.
De huurder emotioneel onder druk zetten bedoel jequote:
De smaakmakers van het programmaquote:Op maandag 29 maart 2021 21:10 schreef James1988 het volgende:
Alex en Duncan, het blijft een mooi duo.
Dat ligt er aan hoeveel de sponsoren neerleggen voor die reclame.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:27 schreef Joene het volgende:
dit red je toch niet voor 10k plus beetje reclame maken ?
Hoop dat de nieuwe kopers een grondige bouwkundige keuring hebben laten uitvoerenquote:Op maandag 29 maart 2021 21:22 schreef DrMarten het volgende:
https://www.funda.nl/koop(...)7685-nieuwstraat-52/
Naast een snackbarquote:Op maandag 29 maart 2021 21:22 schreef DrMarten het volgende:
https://www.funda.nl/koop(...)7685-nieuwstraat-52/
Zelfs de woningmarkt in Den Helder is verziektquote:
Voor dat geld zitten er ook wel nieuwe kozijnen in, nieuwe keuken, nieuw sanitair, nieuwe elektra, nieuwe cv-installatie, nieuw stucwerk, nieuwe goten etc.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:56 schreef Mrmime het volgende:
Voel je je dan als koper niet een beetje gepiepeld
Maar keken banken destijds dan niet naar het onderpand? Hoe kreeg je vier ton voor een huis van twee?quote:Op maandag 29 maart 2021 13:25 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Als het 15 jaar lang verhuurt is aan een stel tokkies, compleet uitgewoond inclusief rotte kozijnen en metershoog gras in de tuin dan is het niet zo lastig.
Vergeet ook niet dat veel mensen nog bizarre hypotheken van onder ander de DSB bank hebben. Leuk dat je ooit een huis van 2 ton kon financieren in Almere met een lening van 4 ton, zelfs in de tijd dat huizen veel meer waard zijn geworden zijn dat bedragen die je niet zomaar overbrugt.
allerlei extra troep erbij zoals levensverzekeringen e.d.?quote:Op maandag 29 maart 2021 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar keken banken destijds dan niet naar het onderpand? Hoe kreeg je vier ton voor een huis van twee?
Waar komen die kinderen vandaan, zijn die van zijn nieuwe vrouw?quote:Op maandag 29 maart 2021 22:18 schreef GereDathan het volgende:
Hoe heetten de kinderen? Levy, Quiamo, Tess, Quiaro? De tering...
Maar die krijg je toch niet zo maar?quote:Op maandag 29 maart 2021 22:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
allerlei extra troep erbij zoals levensverzekeringen e.d.?
Knettergek!quote:Op maandag 29 maart 2021 21:55 schreef franklop het volgende:
Van 115 naar 151
De markt is echt stapelgek
Grote kans dat het gekocht is om weer door te verhuren. Het is spic en span, dus hup, meteen cashen.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:56 schreef -0- het volgende:
Dik 30% overbieden, in Den Helder. Totaal gestoord.
DSB (en anderen) waren er koning in om naast de hypotheek allerlei extra zooi aan te smeren. Bouwdepots, verzekeringen, premie beschermers en weet ik wat meer.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar keken banken destijds dan niet naar het onderpand? Hoe kreeg je vier ton voor een huis van twee?
Aha, ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:12 schreef Coritchando het volgende:
[..]
DSB (en anderen) waren er koning in om naast de hypotheek allerlei extra zooi aan te smeren. Bouwdepots, verzekeringen, premie beschermers en weet ik wat meer.
Misschien zei ik het wat krom, de hypotheek blijft wel 200k maar alle extra meuk zorgt ervoor dat je betaalt alsof het een hypotheek van 400k is. En je komt er nooit meer vanaf.
Ik heb geen idee, maar 2 namen die praktisch identiek zijn. Dat is toch bizar?quote:Op maandag 29 maart 2021 22:24 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Waar komen die kinderen vandaan, zijn die van zijn nieuwe vrouw?
En in dat huis in Den Helder was er een kinderkamer, van zijn zoon. Die moet inmiddels dus minstens 16 jaar zijn, want hij woonde er al 15 jaar niet meer. Ik las dat hij pas 42 is; ik schatte hem 52...
Ik heb indertijd voor mijn werk aardig wat gevallen voorbij zien komen van lui die een hypotheek van tussen de 200 en 250k hadden met een inkomen van krap 30k op jaarbasis. Dat je echt denkt van hoe dan? Ik kreeg echt de indruk dat de DSB echt nergens naar keek.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat is wel schandalig ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb indertijd voor mijn werk aardig wat gevallen voorbij zien komen van lui die een hypotheek van tussen de 200 en 250k hadden met een inkomen van krap 30k op jaarbasis. Dat je echt denkt van hoe dan? Ik kreeg echt de indruk dat de DSB echt nergens naar keek.
Ik ken iemand die er ook behoorlijk het schip mee ingegaan in, maar als ik dan vroeg waarom hij per se een huis van 100 vierkante meter voor zichzelf in Utrecht wilde, dan wilde hij dat gewoon en het kon toch? Tot het niet meer kon dus.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb indertijd voor mijn werk aardig wat gevallen voorbij zien komen van lui die een hypotheek van tussen de 200 en 250k hadden met een inkomen van krap 30k op jaarbasis. Dat je echt denkt van hoe dan? Ik kreeg echt de indruk dat de DSB echt nergens naar keek.
Of ze gingen er vanuit dat je inkomen ook zou stijgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Er zijn helaas een hoop mensen die enkel kijken naar wat ze volgens de bank aan hypotheek kunnen krijgen en niet kijken of ze ook daadwerkelijk de maandlasten op lange termijn op kunnen brengen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken iemand die er ook behoorlijk het schip mee ingegaan in, maar als ik dan vroeg waarom hij per se een huis van 100 vierkante meter voor zichzelf in Utrecht wilde, dan wilde hij dat gewoon en het kon toch? Tot het niet meer kon dus.
Was dat vanwege verlies van baan? Meestal stijgt je inkomen per jaar wel iets. Oke soms minder dan de inflatiequote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken iemand die er ook behoorlijk het schip mee ingegaan in, maar als ik dan vroeg waarom hij per se een huis van 100 vierkante meter voor zichzelf in Utrecht wilde, dan wilde hij dat gewoon en het kon toch? Tot het niet meer kon dus.
Ja dat wel, en medische klachten, wat andere problemen, en toen ging het hard. Gelukkig erbovenop gekrabbeld, nieuwe baan, huis voor een leuke prijs kunnen verkopen en elders iets goedkopers gekocht, en een veel lagere rente.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:30 schreef F_r het volgende:
[..]
Was dat vanwege verlies van baan? Meestal stijgt je inkomen per jaar wel iets. Oke soms minder dan de inflatie
quote:HOUTWORM, SCHIMMEL EN LEKKAGES
Een lastige klus voor Martijn Krabbé en zijn team experts. Op de woning van Adrie zit een te verwachten restschuld van 200.000 euro, maar door houtworm, schimmel en meerdere lekkages is het huis praktisch onverkoopbaar.
De schulden stapelen zich op bij Adrie. Door de kredietcrisis van 2008 zit hij ook nog altijd vast aan zijn koopwoning. In de huidige staat zal het huis op een veiling zo weinig opbrengen dat Adrie naar verwachting met een restschuld van 200.000 euro blijft zitten. In Uitstel van executie doen Martijn Krabbé en zijn team hun uiterste best hem te helpen. Makelaar Alex van Keulen bekijkt de waarde en mogelijkheden.
Schimmel
Lastig, want het pand heeft twaalf jaar leeggestaan. Door het achterstallige onderhoud zijn er op meerdere plekken lekkages ontstaan en heeft schimmel jaren ongehinderd kunnen woekeren, wat alles bij elkaar van het huis praktisch een bouwval maakt. Aan bouwkundige Duncan Abrahams de taak de boel op te knappen. Of is het vergeefse moeite?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A mind with a heart of it's own
Even een rondje bij de nieuwe kozijnenquote:
Mooie kozijntjes hoor.quote:
Dan moet daar natuurlijk wel flinke overwaarde op zitten...quote:Op maandag 5 april 2021 21:56 schreef super_tekkel het volgende:
Volgens mij is het ook een keuze. Het huis in Duitsland verkopen en gaan huren is ook een optie hé.
Klonk als een schikking met de bank: na 3 jaar aflossen wordt de restantschuld kwijtgescholden.quote:Op maandag 5 april 2021 22:03 schreef June. het volgende:
Nog 3 jaar, gaat hij dan de schuldsanering in?
Maar de schuld bij die vriend hoort daar niet bij, neem ik aan.quote:Op maandag 5 april 2021 22:22 schreef Mariposas het volgende:
Klonk als een schikking met de bank: na 3 jaar aflossen wordt de restantschuld kwijtgescholden.
Die betaalden ze al af, ik neem aan dat dat gewoon door blijft lopen.quote:Op maandag 5 april 2021 23:08 schreef golfer het volgende:
In ieder geval dit keer een meewerkende bank en over die schuld bij die vriend werd verder niet over gesproken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |