Oké, dan heb ik dat blijkbaar verkeerd gelezen hier.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:39 schreef riazop het volgende:
[..]
De Duitsers hebben helemaal niet doorgepakt.
En nu zwelt de storm van kritiek daarop aan.

Nouja, ik lees net dat ze de contacten van de huidige besmettingen aan het nagaan zijn. Dat is dus kennelijk niet voldoende?quote:Op maandag 2 maart 2020 13:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Of je gaat nu eindelijk eens preventief handelen of straks kan het niet meer. Dat is wat vele mensen hier zeggen.
Niemand vraagt om een lockdown waar je een stad/drop compleet van de buitenwereld afsluit. Een beetje preventief handelen door mensen die mogelijk besmet zijn NIET gewoon rond te laten huppelen zou al heel erg helpen. Het RIVM doet HELEMAAL NIKS. Echt nu beleid om het te vetragen.
Enige wat ze zeggen is "ze zijn bij ons bekend", "we monitoren", "een kuchje" ...

onbekende zullen ook niet mee tellen met sterftequote:Op maandag 2 maart 2020 13:41 schreef fetX het volgende:
[..]
Klopt ongetwijfeld, maar er zullen ook een hele hoop (onbekende) besmettingen zijn, dus veel hoger dan de 2% zal het niet komen vermoed ik. Blijft allemaal koffiedik kijken.

Op vakantie naar Noord Italië hoop ik?quote:De patiënt, die geen link heeft met de eerder gevonden patiënten, was vorige week op een beurs in Duitsland. Daarna is hij met zijn gezin op vakantie gegaan

educate mequote:Op maandag 2 maart 2020 13:31 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is niet waar een lockdown voor is

Duitsland is van 80 gisterochtend naar nu 150 gegaan in 24 uurquote:Op maandag 2 maart 2020 13:42 schreef FYazz het volgende:
[..]
Oké, dan heb ik dat blijkbaar verkeerd gelezen hier.
Ik dacht dat het aardig onder controle was na die besmetting in dat bedrijf.
Je hoort verder ook minder besmettings gevallen in andere landen die Duitsland als bron aanmerken.
...

Nee, maar zouden wel mee moeten tellen met het aantal besmettingen. Je snapt wel hoe statistiek werkt, toch?quote:Op maandag 2 maart 2020 13:42 schreef Tailless het volgende:
[..]
onbekende zullen ook niet mee tellen met sterfte

geen idee, maar waarom is het pas een logische stap als de boel al te ver heen is?quote:Op maandag 2 maart 2020 13:42 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Waar moeten al die kinderen blijven dan volgens jou?

Turkije en Marokko ook nog geen corona gevallen gemeld.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:38 schreef Noordzijde het volgende:
Welke landen zijn nog corona-virus vrij? Oekraine, Bulgarije enz?

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countriesquote:Op maandag 2 maart 2020 13:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Duitsland is van 80 gisterochtend naar nu 150 gegaan in 24 uur

Wordt er ook ergens een overzicht bijgehouden met aantal meldingen per stad in Nederland?quote:

nou, die hebben niks officieel gemeld.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:38 schreef Noordzijde het volgende:
Welke landen zijn nog corona-virus vrij? Oekraine, Bulgarije enz?

Gemeld.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:44 schreef Plots het volgende:
[..]
Turkije en Marokko ook nog geen corona gevallen gemeld.

Tot nu toe? Ja.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:45 schreef hollandia02 het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_Iran
1500 cases in Iran?

Evenstar

Evenstar

Heel simpel voorbeeld.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:42 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nouja, ik lees net dat ze de contacten en van de huidige besmettingen aan het nagaan zijn. Dat is dus kennelijk niet voldoende?

Geloof het niet. Op de RIVM site kan ik dat niet vinden iig.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:45 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Wordt er ook ergens een overzicht bijgehouden met aantal meldingen per stad in Nederland?

Vóór!quote:Op maandag 2 maart 2020 13:37 schreef crystal_meth het volgende:
Zet zieken en ouderen in lockdown, en organiseer covid-19 parties voor de rest van de bevolking: iedereen besmet, na enkele weken zijn genoeg mensen immuun, kan het virus zich niet meer verspreiden.

500 erbij in de afgelopen 24 uquote:Op maandag 2 maart 2020 13:45 schreef hollandia02 het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_Iran
1500 cases in Iran?

want een virus gaat niet over de grensquote:Op maandag 2 maart 2020 13:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wereldwijde lockdown, of de grenzen sluiten.

Nogal makkelijk idd, hanteer gewoon ditquote:Op maandag 2 maart 2020 13:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wacht wacht wacht, jij beweert X. Ik reageer daarop met Y. Vervolgens mag ik Y gaan lopen verklaren omdat jij X niet wilt verklaren want 'het is scrummie'. Leuk zeg, die discussies met jou?

Bronnen ontbreken.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:44 schreef riazop het volgende:
macron stelt crisiskabinet samen. Alle afspraken deze week geannuleerd
Frankrijk verwacht op meer dan 300 gevallen te komen vanavond

ja je snapt toch dat aan beide kanten ze mee doen?quote:Op maandag 2 maart 2020 13:43 schreef fetX het volgende:
[..]
Nee, maar zouden wel mee moeten tellen met het aantal besmettingen. Je snapt wel hoe statistiek werkt, toch?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |