abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192010178
Amerika is minder dicht bevolkt en niet zo afhankelijk van het OV.
Die redden het beter dan Europa.
Dat idee ga je alleen niet krijgen omdat de Amerikaanse media behoorlijk hysterical is.
pi_192012482
Als Trump het loodje legt: Sanjay Gupta for president! _O_
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192012624
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:06 schreef Felixa het volgende:
Als Trump het loodje legt: Sanjay Gupta for president! _O_
Nog liever Dr. Ken Jeong :7

"Corona? But did you die?"
pi_192012824
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Amerika is minder dicht bevolkt en niet zo afhankelijk van het OV.
Die redden het beter dan Europa.
Dat idee ga je alleen niet krijgen omdat de Amerikaanse media behoorlijk hysterical is.
Minder dichtbevolkt?

Genoeg plaatsen die toch vergelijkbaar zijn met sommige Europese steden. ^O^

Noord italie waar de flinke uitbraak is: https://luminocity3d.org/WorldPopDen/#8/45.506/8.432

Rond new York, veel dichter bevolkt als noord italie: https://luminocity3d.org/WorldPopDen/#8/40.955/-74.210
pi_192012877
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Minder dichtbevolkt?

Genoeg plaatsen die toch vergelijkbaar zijn met sommige Europese steden. ^O^

Noord italie waar de flinke uitbraak is: https://luminocity3d.org/WorldPopDen/#8/45.506/8.432

Rond new York, veel dichter bevolkt als noord italie: https://luminocity3d.org/WorldPopDen/#8/40.955/-74.210
Als gemiddelde hé, een plek als zeg NY of Rome danwel Milaan heeft in die zin wat sneller een probleem.
Amerikanen doen over het algemeen ook wel aan personal space.

Wat betreft India zie ik het somber in, nuja voor de Indiërs dan.
Zelf zit ik er niet zo mee.
pi_192012971
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:26 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Als gemiddelde hé, een plek als zeg NY of Rome danwel Milaan heeft in die zin wat sneller een probleem.
Amerikanen doen over het algemeen ook wel aan personal space.

maar aan niet ziekmelden op hun werk vanwege het grotendeels ontbreken van een sociaal stelsel stukken meer als een west Europees land neem ik aan.
pi_192013297
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

maar aan niet ziekmelden op hun werk vanwege het grotendeels ontbreken van een sociaal stelsel stukken meer als een west Europees land neem ik aan.
Een groot deel van de Italiaanse beroepsbevolking heeft dat probleem inderdaad niet, die zijn sowieso wel werkloos en wonen tot eind dertig bij hun ouders danwel grootouders ;)
Net Fok. :D
pi_192013804
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:41 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Een groot deel van de Italiaanse beroepsbevolking heeft dat probleem inderdaad niet, die zijn sowieso wel werkloos en wonen tot eind dertig bij hun ouders danwel grootouders ;)
Net Fok. :D
In noord Italië is het werkloosheidspercentage toch maar rond de 5%. https://www.statista.com/(...)-in-italy-by-region/ ^O^

En in de gehele vs rond de 4% dus met normale arbeidsinzet met kuchjes en hoestjes ongeveer net zoveel kans om op het werk de ziekte te verspreiden.
pi_192013892
Ik begrijp net dat de VS Walmart en andere winkelketens gaat inzetten voor de testen en bestrijding.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192013918
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In noord Italië is het werkloosheidspercentage toch maar rond de 5%. https://www.statista.com/(...)-in-italy-by-region/ ^O^

En in de gehele vs rond de 4% dus met normale arbeidsinzet met kuchjes en hoestjes ongeveer net zoveel kans om op het werk de ziekte te verspreiden.
Volgens een Italiaan die ik gisteren sprak, bij een BBQ hier te Zuid-Amerika na tig biertjes, is het percentage in Noord-Italië gewoon zo hoog omdat men fanatiek is met checken en ligt het in Zuid-Italië waarschijnlijk zeker zo hoog.
Maar daar lijkt vanalles wat minder te functioneren :P
pi_192014002
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik begrijp net dat de VS Walmart en andere winkelketens gaat inzetten voor de testen en bestrijding.
Buy a gun and get a free coronatest? :D
pi_192014102
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Buy a gun and get a free coronatest? :D
Nee schijnt best wel goed te zijn. Google en Walmart zitten er oa achter.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_192014209
De logistiek van Walmart is soberseuw indrukwekkend.
pi_192014314
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee schijnt best wel goed te zijn. Google en Walmart zitten er oa achter.
En nog wat andere bedrijven waar men reclame voor maakt dan moet het goed komen. :D :+
pi_192014373
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En nog wat andere bedrijven waar men reclame voor maakt dan moet het goed komen. :D :+
Naja ik heb daar meer vertrouwen in dan Trump. Plus er is voor die bedrijven er ook veel aangelegen.
pi_192020772
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:05 schreef Salina het volgende:
Ondertussen op BNO News:
https://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/

13 March
13:03: 190 new cases and 5 new deaths in the Netherlands. (Source)
.... (veel updates uit veel landen)
00:49: 17 new cases in Saudi Arabia. (Source)

12 March
23:21: 87 new cases and 1 new death in Spain. (Source)
.... (veel updates uit veel landen)
00:31: 8 new cases and 10 new deaths in Hubei province, China. (Source)

11 March
22:54: 1 new case in Kittitas County, Washington state, United States. (Source)

Of ik heb iets gemist, of de laatste update vanuit de USA dateert van twee dagen geleden. Het aantal besmettingen en dode slachtoffers is wel flink toegenomen en bijgehouden, maar de updates dus al ruim anderhalf dag niet meer. REDEN?
Nu staan de gevallen van de VS wel weer gewoon op BNO, ook die van 12 en 13 maart. ZEER vreemd.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:45:14 #142
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192035559
Zijn mensen al massaal ziek aan het werk in de VS?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192035757
Heb de VS onder Trump inmiddels op 't zelfde spreekwoordelijke lijstje als Somalië staan. Dus de verwachtingen zijn identiek.
pi_192035799
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ze hebben ongeveer 11 miljoen illegalen.
Ik ben benieuwd hoe dat virus zich dan in de vs gaat verspreiden.
Vermoedelijk ga je clusters zien op locaties waar men graag grote feesten en / of bijeenkomsten organiseert.
pi_192037039
Ik kijk vandaag Pandemic op Netflix en daaruit bleek dat Trump vorig jaar de funding voor het CDC flink terug heeft geschroefd en bepaalde programma's die nu erg van pas zouden komen stop heeft gezet.
pi_192041532
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:53 schreef Beathoven het volgende:
Heb de VS onder Trump inmiddels op 't zelfde spreekwoordelijke lijstje als Somalië staan. Dus de verwachtingen zijn identiek.
Dat mochten ze willen nu! :D
Somalie staat nog op 0 wat betreft Corona-besmettingen, VS niet echt meer. Weet niet welk lijstje jij bedoelt, maar het lijstje corona's kun je wat dat betreft al afstrepen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:42 schreef Lafoy het volgende:
Ik kijk vandaag Pandemic op Netflix en daaruit bleek dat Trump vorig jaar de funding voor het CDC flink terug heeft geschroefd en bepaalde programma's die nu erg van pas zouden komen stop heeft gezet.
Klopt, in 2018 heeft de persoon in functie als hoofd bij een uitbraak van een pandemie ontslagen en niet vervangen.

Tevens heeft hij het budget gekort voor bepaalde programma's ter preventie van virus-uitbraken in een aantal risicolanden, waaronder China.

Achteraf zal dit niet de boeken ingaan als zijn meest handige move ooit.

https://fortune.com/2020/(...)udget-cuts-us-trump/

Trump administration budget cuts could become a major problem as coronavirus spreads

The cuts started in 2018, as the White House focused on eliminating funding to Obama-era disease security programs. In March of that year, Rear Adm. Timothy Ziemer, whose job it was to lead the U.S. response in the event of a pandemic, abruptly left the administration and his global health security team was disbanded.

That same year, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) was forced to slash its efforts to prevent global disease outbreak by 80% as its funding for the program began to run out. The agency, at the time, opted to focus on 10 priority countries and scale back in others, including China.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 15 maart 2020 @ 04:05:01 #147
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192041635
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 03:27 schreef Salina het volgende:
Somalie staat nog op 0 wat betreft Corona-besmettingen, VS niet echt meer. Weet niet welk lijstje jij bedoelt, maar het lijstje corona's kun je wat dat betreft al afstrepen.
Ik vind het soms wel 'grappig' (eigenlijk natuurlijk diep triest) als je dan van die kaartjes hebt waarin elk land een kleur heeft, bijvoorbeeld van groen tot rood. Rood is het allerberoerdste.
Behalve Somalië. Die is: grijs. Als enige. No data. :9
Dus op cijfers uit Somalië zou ik me nog niet zo blind staren :D
It's okay to be white
pi_192042484
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 03:27 schreef Salina het volgende:

[..]

Dat mochten ze willen nu! :D
[..]

Klopt, in 2018 heeft de persoon in functie als hoofd bij een uitbraak van een pandemie ontslagen en niet vervangen.

Tevens heeft hij het budget gekort voor bepaalde programma's ter preventie van virus-uitbraken in een aantal risicolanden, waaronder China.

Achteraf zal dit niet de boeken ingaan als zijn meest handige move ooit.

https://fortune.com/2020/(...)udget-cuts-us-trump/

Trump administration budget cuts could become a major problem as coronavirus spreads

The cuts started in 2018, as the White House focused on eliminating funding to Obama-era disease security programs. In March of that year, Rear Adm. Timothy Ziemer, whose job it was to lead the U.S. response in the event of a pandemic, abruptly left the administration and his global health security team was disbanded.

That same year, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) was forced to slash its efforts to prevent global disease outbreak by 80% as its funding for the program began to run out. The agency, at the time, opted to focus on 10 priority countries and scale back in others, including China.

Je weet dat er in Somalie geen werkende overheid is en er niet getest word. Dat er niemand naar dat land gaat helpt dan weer wel.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192042859
-nee, dit doen we niet in COR-

[ Bericht 91% gewijzigd door Lucky_Strike op 15-03-2020 09:00:44 ]
Land of the free. Home of the brave.
pi_192050267
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:22 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je weet dat er in Somalie geen werkende overheid is en er niet getest word.
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 04:05 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ik vind het soms wel 'grappig' (eigenlijk natuurlijk diep triest) als je dan van die kaartjes hebt waarin elk land een kleur heeft, bijvoorbeeld van groen tot rood. Rood is het allerberoerdste.
Behalve Somalië. Die is: grijs. Als enige. No data. :9
Dus op cijfers uit Somalië zou ik me nog niet zo blind staren :D
Ik was dan ook wel een beetje sarcastisch. ;)

Natuurlijk zijn de VS en Somalië niet te vergelijken. Ik reageerde wat lollig op een user die zei dat ie de VS nu in het rijtje met Somalië plaatste.

Overigens staan Syrië, Jemen en Libië samen met Somalië officieel ook nog op 0. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')