quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Confirmedtwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
quote:1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
Ok, maar dat zo'n virus voornamelijk bepaalde leeftijdscategorieën wel/niet zwaarder trof wil natuurlijk niet zeggen dat dit dus in 100% van de gevallen zo was. Het kan prima zijn dat jouw overgrootvader en die kinderen destijds geluk/pech gehad hebben.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zou dan weer niet overeenkomen met de leeftijden van mijn overgrootvader en een aantal jonge kinderen van hem in 1918.
Jij blijft het maar niet snappen he.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat we misschien helemaal niet meer moeten testen, dit nepgriepje waait vanzelf wel weer over net als andere griepsoorten. En is ook niet veel gevaarlijker.
Het is allemaal erg schimmig, zowel regime-bronnen als anti-regime-bronnen hebben hun eigen spin on the facts. Ik denk dat niemand echt weet hoeveel er besmet zijn (ook omdat er te weinig worden getest).quote:Op zondag 1 maart 2020 12:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Is er nu al bevestiging over dat ziekenhuis wat ze in de fik zouden hebben gestoken? Ik begreep dat er een hoop desinfo uit Iran komt
Polymerase chain reaction wordt meestal via thermal cycling gedaan, maw opwarmen, afkoelen opwarmen afkoelen etc.. (in werkelijkheid 3 verschillende temperaturen) , 20 a 40 keer herhaald..quote:Op zondag 1 maart 2020 12:06 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Waarom duren de testen zo lang?
Moeten ze 24 uur in een kweekglas of zo?
Het makkelijkste is om keel en wangslijm af te nemen met een staafje, in een buisje stoppen met penidural en binnen 5 minuten weet je of iemand besmet isquote:Op zondag 1 maart 2020 12:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Polymerase chain reaction wordt meestal via thermal cycling gedaan, maw opwarmen, afkoelen opwarmen afkoelen etc..
Corona discrimineert nietquote:Op zondag 1 maart 2020 12:12 schreef tesssssssss het volgende:
De paus heeft ook al zijn afspraken afgezegd.
Ja, sorry even een grote switch.
https://www.welingelichte(...)at-mankeert-hij.html
Nee, ik weet niet of dat een goede bron is.
Het lek is bovenquote:Loon op Zand
In de Sint Jans Onthoofding-kerk in Loon op Zand is zondag gebeden om een vaccin tegen corona.
Aha ok het wachten is vervelend zeker voor de persoon die mogelijk besmet is.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Polymerase chain reaction wordt meestal via thermal cycling gedaan, maw opwarmen, afkoelen opwarmen afkoelen etc.. (in werkelijkheid 3 verschillende temperaturen) , 20 a 40 keer herhaald..
WTF, die naam van die kerkquote:
Dit lijkt me wel belangrijk ja...quote:Op zondag 1 maart 2020 12:06 schreef KennyPowers het volgende:
De 23-jarige vrouw uit Delft had de afgelopen dagen contact met een tiental mensen
Via een centrifuge onder hoge druk te laten draaien worden er bepaalde moleculen gescheiden icm peniduralquote:Op zondag 1 maart 2020 12:15 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
? testen met penisiline ? hoe werkt dat?
Humor is het beste medicijnquote:Op zondag 1 maart 2020 12:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Echt, ik heb nu al een paar keer zo hard moeten lachen om het virus. Van de week die allah gast met zijn 'kan gebeuren', dat Britse stel hierboven, en nu de onthoofdding kerk.
ja en dan mag je nog niet zeggen dat religie achterlijk isquote:Op zondag 1 maart 2020 12:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Echt, ik heb nu al een paar keer zo hard moeten lachen om het virus. Van de week die allah gast met zijn 'kan gebeuren', dat Britse stel hierboven, en nu de onthoofdding kerk.
Volgens ingewijde bronnen uit het Delftse adverteerde ze op kinky.nlquote:Op zondag 1 maart 2020 12:06 schreef KennyPowers het volgende:
De 23-jarige vrouw uit Delft had de afgelopen dagen contact met een tiental mensen
SLET
quote:Op zondag 1 maart 2020 12:18 schreef James52 het volgende:
Duitsers zijn grotendeels gestopt met preventief in quarantaine zetten omdat anders het crisisteam zelf in lockdown zou moeten.
https://www.1limburg.nl/d(...)nebeleid-coronavirus
En dan lees ik dit: Quote: De besmette vrouw in Delft heeft afgelopen tijd tijd contact gehad met 'een tiental' mensen, bevestigt GGD Haaglanden zondag na berichtgeving van Omroep West. De gezondheidsdienst neemt contact met hen op om ze te monitoren. Zodra deze mensen klachten ontwikkelen, worden ze in isolatie geplaatst en ook getest op het virus.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel belangrijk ja...
Slimme tactiek wel ja, na 13 dagen even vluchten om je vakantie met nog eens 2 weken te verlengenquote:Op zondag 1 maart 2020 12:19 schreef heywoodu het volgende:
Die Britten hadden dus een paar dagen in quarantaine gezeten, maar besloten weg te gaan, mikten hun spullen over het hek en gingen er vandoor
Coronalijers eersteklas, maar daarna moesten ze terug en de quarantaine opnieuw beginnen. Die wilden gewoon langer vakantie
Niet volgens het RIVM. Wel volgens een groot aantal andere landen.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:20 schreef maryen65 het volgende:
[..]
En dan lees ik dit: Quote: De besmette vrouw in Delft heeft afgelopen tijd tijd contact gehad met 'een tiental' mensen, bevestigt GGD Haaglanden zondag na berichtgeving van Omroep West. De gezondheidsdienst neemt contact met hen op om ze te monitoren. Zodra deze mensen klachten ontwikkelen, worden ze in isolatie geplaatst en ook getest op het virus.
Ik had begrepen dat voor ze klachten ontwikkelen ze al anderen kunnen besmetten?
en dan aan je vrouw moeten vertellen dat ze misschien corona heeftquote:Op zondag 1 maart 2020 12:19 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Volgens ingewijde bronnen uit het Delftse adverteerde ze op kinky.nl
Je zou maar 5 donnies op haar hebben stuk geslagen![]()
Ze zouden iets specifieker moeten zijn over wat zij onder contact verstaan, was er sprake van seksueel contact?quote:Op zondag 1 maart 2020 12:20 schreef maryen65 het volgende:
[..]
En dan lees ik dit: Quote: De besmette vrouw in Delft heeft afgelopen tijd tijd contact gehad met 'een tiental' mensen, bevestigt GGD Haaglanden zondag na berichtgeving van Omroep West. De gezondheidsdienst neemt contact met hen op om ze te monitoren. Zodra deze mensen klachten ontwikkelen, worden ze in isolatie geplaatst en ook getest op het virus.
Ik had begrepen dat voor ze klachten ontwikkelen ze al anderen kunnen besmetten?
Gelukkig duurt dat maar een uurtje of 2.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Polymerase chain reaction wordt meestal via thermal cycling gedaan, maw opwarmen, afkoelen opwarmen afkoelen etc.. (in werkelijkheid 3 verschillende temperaturen) , 20 a 40 keer herhaald..
Owh, dan is hij waarschijnlijk weer opgeknaptquote:Op zondag 1 maart 2020 12:15 schreef zipcon het volgende:
De paus was nog een paar minuten geleden op de Vatican live stream:
Hoe doet de 10-min-drive-in in Korea dat dan?quote:Op zondag 1 maart 2020 12:22 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Gelukkig duurt dat maar een uurtje of 2.
Als die religieuzen doorgaan met bidden bij een landelijke epidemie, dan hebben we met een beetje geluk bijna to geen SGP en CU meer in de Tweede Kamer na volgende verkiezingen.quote:
Huh verschillen ze van mening hierover?quote:Op zondag 1 maart 2020 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet volgens het RIVM. Wel volgens een groot aantal andere landen.
What about Denk en Bij1quote:Op zondag 1 maart 2020 12:25 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Als die religieuzen doorgaan met bidden bij een landelijke epidemie, dan hebben we met een beetje geluk bijna to geen SGP en CU meer in de Tweede Kamer na volgende verkiezingen.
Ja. Hier zien iets van 20 topics aan discussie over geweest.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:25 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Huh verschillen ze van mening hierover?
In de stad in de VS waar een uitbraak in een "health care facility" voor ouderen was, is nu het hele brandweercorps in quarantaine, omdat ze meegeholpen hadden bij de evacuatie (of iets dergelijks).quote:Op zondag 1 maart 2020 12:18 schreef James52 het volgende:
Duitsers zijn grotendeels gestopt met preventief in quarantaine zetten omdat anders het crisisteam zelf in lockdown zou moeten.
https://www.1limburg.nl/d(...)nebeleid-coronavirus
Nou, de meeste landen volgen de mening van de WHO. Die mening is gestoeld op feiten. Het RIVM en de GGD doen een beetje stout (hun eigen woorden) en hun mening staat op diverse punten haaks op die van het WHO en de rest van de wereld.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:25 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Huh verschillen ze van mening hierover?
Heel goed. Dit is waar humor voor is.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als je 10 mannen in een week doetquote:Op zondag 1 maart 2020 12:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt, maar bij elke patient werd er gesproken over mensen waarmee hij of zij in contact was geweest. Hoezo is dit nu ineens een hoer dan?
Klopt, maar ik ben in het verleden wel eens bezig geweest met de stamboom van mijn familie en dan zie je in de DTB boeken iedereen een beetje rond die leeftijd(en) bungelen.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:06 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ok, maar dat zo'n virus voornamelijk bepaalde leeftijdscategorieën wel/niet zwaarder trof wil natuurlijk niet zeggen dat dit dus in 100% van de gevallen zo was. Het kan prima zijn dat jouw overgrootvader en die kinderen destijds geluk/pech gehad hebben.
quote:Op zondag 1 maart 2020 12:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Owh, dan is hij waarschijnlijk weer opgeknapt![]()
Ik vind het toch best knap voor een man van 83. Het is wel een bikkel
twitter:AFP twitterde op zondag 01-03-2020 om 12:29:36#BREAKING Pope Francis says cancelling planned retreat due to 'cold' https://t.co/3KXV2Aol8U reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |