quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
Idem, toen ik begon met ze te volgen op twitter hadden ze net een paar duizend volgers, inmiddels zitten ze al bijna aan de 100k.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat voor deze coranahype 95% van de mensen nog nooit eens van BNO News hadden gehoord, inclusief mezelf
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 20:10:23BREAKING: Northern Ireland reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:06 schreef Lafoy het volgende:
[..]
April is ook een betere tijd om te gaan!!!
Ja, dat is over 2 maanden vanaf nu. In China is het nu op z'n retour, na 2,5 maand. Dus dat moet wel kunnen.quote:
Klopt, is ook een erg klein bedrijf. Maken nu wel overuren maar daarbij ook erg veel geld.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat voor deze coranahype 95% van de mensen nog nooit eens van BNO News hadden gehoord, inclusief mezelf
In Noord-Ierland gaat het om iemand die kwam uit Noord-Italië via Dublin.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef LTVDK het volgende:
En weer eentje erbij, nu Noord-Ierland:twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 20:10:23BREAKING: Northern Ireland reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Virussen komen vaak in golven, helaas.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat is over 2 maanden vanaf nu. In China is het nu op z'n retour, na 2,5 maand. Dus dat moet wel kunnen.
Lekker gewerkt pikquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Eindelijk mijn TT
Moest snel typen joh
ah, vlak bij duitse grens.. succes danquote:
Een kleine 85 topics is net 25.000 posts, qua besmettingen zitten we al op de 80.000+quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Eindelijk mijn TT
Moest snel typen joh
Dood ga je idd toch wel.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:13 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, vlak bij duitse grens.. succes dan![]()
tja.. paniekerig worden heeft zo weinig zin denk ik dan..
Laat me nou man jeetje... nerdquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een kleine 85 topics is net 25.000 posts, qua besmettingen zitten we al op de 80.000+
Boshotel is hier minder dan een km vandaan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:13 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, vlak bij duitse grens.. succes dan![]()
tja.. paniekerig worden heeft zo weinig zin denk ik dan..
Juist een voordeel als je bij de eerste besmettingen zit, zijn de ziekenhuizen nog lekker leeg.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:14 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Boshotel is hier minder dan een km vandaan.
Ik dacht eigenlijk ook wel dat we al meer posts hadden hoorquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Laat me nou man jeetje... nerd
Ja lekker, Laurentius Roermond. Dan ben ik sowieso dood.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Juist een voordeel als je bij de eerste besmettingen zit, zijn de ziekenhuizen nog lekker leeg.
Volgens de BNO-site niet, alleen staan daar de 4 bevestigingen uit B-W ook nog niet bij, anders 18 nieuwe - 44 totaalquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoeveel cases in totaal nu vandaag in Duitsland? 14 bij de grens, 4 bij Munchen, nog meer?
2% kans op overlijden maar jij gaat dood hoorquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:16 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ja lekker, Laurentius Roermond. Dan ben ik sowieso dood.
Ziekenhuis zorgt er wel voorquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:17 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
2% kans op overlijden maar jij gaat dood hoor
Loterij heeft een veel kleinere kans en iedereen denkt die te kunnen winnenquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:17 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
2% kans op overlijden maar jij gaat dood hoor
quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:20 schreef Revanches het volgende:
Hmm op reddit zijn ze niet heel positief qua overlevingskansen als je jong en gezond bent in deze thread. https://www.reddit.com/r/(...)n_soccer_player_has/
Reddit 🙄🙄🙄quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:20 schreef Revanches het volgende:
Hmm op reddit zijn ze niet heel positief qua overlevingskansen als je jong en gezond bent in deze thread. https://www.reddit.com/r/(...)n_soccer_player_has/
Ik zit klaar met rijst en aardappelpuree mix. Geld op voor ander eten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:20 schreef Silverdigger2 het volgende:
ohhh bijna het speciale journaal.
Ik zit klaar met chips en bier
Of juist nietquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ook al iemand in Noord-Ierland. En nog steeds nul in NL. We doen het goed.
Ik ken ze al paar jaar van Facebook, Breaking News heet het daar, is idd van NBCquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:15 schreef hollandia02 het volgende:
BNO News B.V. is een Nederlands persbureau, gevestigd in Tilburg. Tot 1 december 2009 had het een populair Twitter-account dat bijna 1,5 miljoen volgers had tot het werd overgenomen door MSNBC.
BNO News is opgericht door Michael van Poppel. In november 2009 maakte het bedrijf bekend dat het een persdienst ging aanbieden aan mediabedrijven.
Het bedrijf maakte toen ook bekend dat de Twitter-dienst zou worden overgenomen door de Amerikaanse nieuwszender MSNBC vanaf 1 december 2009. De dienst werd gerund door journalisten uit Nederland, Ierland, Mexico en de Verenigde Staten.
De Amerikaanse nieuwszender MSNBC was de eerste klant van de nieuwe persdienst. Later maakte het bedrijf ook bekend dat een nieuwsdienst uit Bangkok, Thaindian News, klant werd van de persdienst.
Van Poppel zegt momenteel in gesprek te zijn met andere grote mediabedrijven die geïnteresseerd zijn in de dienst.
In 2009 lanceerde het bedrijf ook een iPhone-applicatie, die nog steeds beschikbaar is. BNO News zei dat de applicatie niet onderdeel van de deal met MSNBC is.
BNO News maakte bekend dat de nieuwe persdienst vanaf januari 2010 beschikbaar zou zijn.
Op 7 september 2007 wist het bedrijf een videotape van Osama bin Laden te bemachtigen, en verkocht het aan het persbureau Reuters.
Bij dit aantal zat in China al heel Wuhan in Lockdown.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:17 schreef BeriBeri het volgende:
twitter:disclosetv twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:02:03BREAKING - Italy now reports 650 people infected with the #COVID19 coronavirus in the country, and 17 dead. https://t.co/Mbhdpnhmfh reageer retweet
The Netherlands................. no pointsquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ook al iemand in Noord-Ierland. En nog steeds nul in NL. We doen het goed.
Moet Italie ook doenquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:23 schreef Za het volgende:
[..]
Bij dit aantal zat in China al heel Wuhan in Lockdown.
Iedereen nog op wintersport, ja toch?quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Kamer debatteert pas volgende week donderdag over het Corona virus.
We hebben alles onder controle
Het halve ministerie staat op de skies momenteel.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dat hebben ze je doem geloven. Doen ze goed die Chinezen. Slechts qat artsjes met een grote mond voor hoeven opsluitenquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:23 schreef Za het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor nut ook, dat debatteren.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Voor de Buhne. Perfect.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor nut ook, dat debatteren.
Nee hoor, alles was op beeld met NL reporters ter plaatse.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dat hebben ze je doem geloven. Doen ze goed die Chinezen. Slechts qat artsjes met een grote mond voor hoeven opsluiten
Dat je kijkcijfers kan scoren bedoel je.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:25 schreef Confetti het volgende:
Als de Staatsomroep primetime wordt ingezet om de boel te sussen weet je dat het serieus is.
Verdubbel t aantal eerst maar even..quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:26 schreef Za het volgende:
[..]
Nee hoor, alles was op beeld met NL reporters ter plaatse.
Total Lockdown, op straat zonder mondkapje verboden.
In Italië loopt 99% van de bevolking vrij rond en reist over de hele wereld zonder mondkapjes en handgel.
Italië heeft toch ook gebieden in lockdown?quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:23 schreef Za het volgende:
[..]
Nou dat lukte niet helemaalquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Italië heeft toch ook gebieden in lockdown?
Nihil vergeleken met Wuhan die bij 400 besmettingen de boel op slot gooide.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
Italië heeft toch ook gebieden in lockdown?
Je bent wel schattig naief moet ik zeggen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:27 schreef Za het volgende:
[..]
Nihil vergeleken met Wuhan die bij 400 besmettingen de boel op slot gooide.
Ik werkte destijds als bijbaantje bij een groothandel, toen gingen ze opeens bij alle winkelwagentjes van die handgel dingen ophangen, maar heb het idee dat het toen veel minder leefde ofzo.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:27 schreef -Straw- het volgende:
Was er ook zo'n heisa met de Mexicaanse griep? Ik herinner me daar weinig meer van, maar was ook een stukje jonger.
douze points go to...quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:30 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik zit klaar voor het eurovisiecoronafestival
Wij hadden op kantoor overal flesjes handgel staan en doekjes om de toetsenborden te reinigenquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:27 schreef -Straw- het volgende:
Was er ook zo'n heisa met de Mexicaanse griep? Ik herinner me daar weinig meer van, maar was ook een stukje jonger.
Nee.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:27 schreef -Straw- het volgende:
SARS is nog langer geleden, 2003 geloof ikquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:31 schreef asco het volgende:
[..]
Nee.
Ik herinner me wel een dubbele hoofdletter TT 101:
SARS IN NEDERLAND
GROOT INCIDENT KONINGINNEDAG
Ben vast de enige. 😂
quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:29 schreef Sfancta het volgende:
Het word me te spannend allemaal, ik begin al met mijn prepvoorraad te nuttigen.
Willen jullie proberen een beetje serieus te posten?quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:30 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik zit klaar voor het eurovisiecoronafestival
Volgens mij had Nederland toen, als 1 van de weinige landen, een paar miljoen doses antivirale middelen gekocht. Daar werd schamper over gelachen toen. Door precies dezelfde mensen die nu lopen te schreeuwen dat het RIVM kut isquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:27 schreef -Straw- het volgende:
Wanneer iets effectief is, kun je het voorbeeld volgen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Je bent wel schattig naief moet ik zeggen.
De NOS wil juist feiten brengen. Voor bullshit moet je hier in dit topic en op feestboek en twitter zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:31 schreef MichaelPallada het volgende:
Benieuwd wat de NPO ons wijs wilt maken.
Ja je hebt gelijk... tering...quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:32 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Volgens mij had Nederland toen, als 1 van de weinige landen, een paar miljoen doses antivirale middelen gekocht. Daar werd schamper over gelachen toen. Door precies dezelfde mensen die nu lopen te schreeuwen dat het RIVM kut is
Wat voor ziekte was dat dan want het was echt op dezelfde dag.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
SARS is nog langer geleden, 2003 geloof ik
Wat ze ook doen, het zal niet snel de goedkeuring van FOK! krijgen volgens mijquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:33 schreef LTVDK het volgende:
Dit is wel een beetje niveautje Jeugdjournaal hoor
Niet alleen maar bullshit, er zijn ook gewoon normale, goeie posts.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:32 schreef remlof het volgende:
[..]
De NOS wil juist feiten brengen. Voor bullshit moet je hier in dit topic en op feestboek en twitter zijn.
Dat was dan waarschijnlijk de Mexicaanse, want dat was ook in 2009quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:33 schreef asco het volgende:
[..]
Wat voor ziekte was dat dan want het was echt op dezelfde dag.
Ik kende ze al wel, vooral veel gebruikt bij allerlei ellende als aanslagen enzoquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Idem, toen ik begon met ze te volgen op twitter hadden ze net een paar duizend volgers, inmiddels zitten ze al bijna aan de 100k.
ja, maar ook veel totaal ongefundeerde beweringen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Niet alleen maar bullshit, er zijn ook gewoon normale, goeie posts.
Op 7 september 2007 wist het bedrijf een videotape van Osama bin Laden te bemachtigen, en verkocht het aan het persbureau Reuters.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kende ze al wel, vooral veel gebruikt bij allerlei ellende als aanslagen enzo
Voorbeeld volgen?quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:32 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer iets effectief is, kun je het voorbeeld volgen.
In feite wanneer wij allen 2 weken binnen blijven en de besmette personen in quarantaine units opvangen, zijn we er over 2 weken vanaf.
Nu gaat het ongecontroleerd de hele wereld over en gaat het maanden of misschien jaren duren met veel meer impact dan 14 dagen huisarrest.
Dat sowiesoquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:34 schreef noodgang het volgende:
[..]
Wat ze ook doen, het zal niet snel de goedkeuring van FOK! krijgen volgens mij
Verkondigde jij een paar deeltjes terug niet dat je je knotsberoerd voelde!? Dat is toch een net andere kwalificatie dan 'een kriebelhoestje', kerel.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:44 schreef Minimunt het volgende:
Sinds eergisteren steeds meer last van een kriebelhoest. Ik woon en werk dichtbij Gangelt. Ik ben best wel bang dat ik iets heb. Maar dat zei ik twee dagen.
Ik niet, mag ik niet.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:35 schreef remlof het volgende:
Ik neem gewoon elke keer dat ze “corona” zeggen een slok bier, wie doet er mee?
Hebben ze het virus al COVID-19 genoemd?quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:33 schreef LTVDK het volgende:
Dit is wel een beetje niveautje Jeugdjournaal hoor
Goed plan!!quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:35 schreef remlof het volgende:
Yes!quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:35 schreef remlof het volgende:
Nee denk dat 'het coronavirus' al een beetje zit ingebakken, heeft ook te lang geduurd voor ze het een naam gaven, en COVID-19 bekt nou eenmaal niet zo lekker als SARS.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hebben ze het virus al COVID-19 genoemd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |