quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
Idem, toen ik begon met ze te volgen op twitter hadden ze net een paar duizend volgers, inmiddels zitten ze al bijna aan de 100k.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat voor deze coranahype 95% van de mensen nog nooit eens van BNO News hadden gehoord, inclusief mezelf
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 20:10:23BREAKING: Northern Ireland reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:06 schreef Lafoy het volgende:
[..]
April is ook een betere tijd om te gaan!!!
Ja, dat is over 2 maanden vanaf nu. In China is het nu op z'n retour, na 2,5 maand. Dus dat moet wel kunnen.quote:
Klopt, is ook een erg klein bedrijf. Maken nu wel overuren maar daarbij ook erg veel geld.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat voor deze coranahype 95% van de mensen nog nooit eens van BNO News hadden gehoord, inclusief mezelf
In Noord-Ierland gaat het om iemand die kwam uit Noord-Italië via Dublin.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef LTVDK het volgende:
En weer eentje erbij, nu Noord-Ierland:twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 20:10:23BREAKING: Northern Ireland reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Virussen komen vaak in golven, helaas.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat is over 2 maanden vanaf nu. In China is het nu op z'n retour, na 2,5 maand. Dus dat moet wel kunnen.
Lekker gewerkt pikquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Eindelijk mijn TT
Moest snel typen joh
ah, vlak bij duitse grens.. succes danquote:
Een kleine 85 topics is net 25.000 posts, qua besmettingen zitten we al op de 80.000+quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Eindelijk mijn TT
Moest snel typen joh
Dood ga je idd toch wel.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:13 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, vlak bij duitse grens.. succes dan![]()
tja.. paniekerig worden heeft zo weinig zin denk ik dan..
Laat me nou man jeetje... nerdquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een kleine 85 topics is net 25.000 posts, qua besmettingen zitten we al op de 80.000+
Boshotel is hier minder dan een km vandaan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:13 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, vlak bij duitse grens.. succes dan![]()
tja.. paniekerig worden heeft zo weinig zin denk ik dan..
Juist een voordeel als je bij de eerste besmettingen zit, zijn de ziekenhuizen nog lekker leeg.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:14 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Boshotel is hier minder dan een km vandaan.
Ik dacht eigenlijk ook wel dat we al meer posts hadden hoorquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Laat me nou man jeetje... nerd
Ja lekker, Laurentius Roermond. Dan ben ik sowieso dood.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Juist een voordeel als je bij de eerste besmettingen zit, zijn de ziekenhuizen nog lekker leeg.
Volgens de BNO-site niet, alleen staan daar de 4 bevestigingen uit B-W ook nog niet bij, anders 18 nieuwe - 44 totaalquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoeveel cases in totaal nu vandaag in Duitsland? 14 bij de grens, 4 bij Munchen, nog meer?
2% kans op overlijden maar jij gaat dood hoorquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:16 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ja lekker, Laurentius Roermond. Dan ben ik sowieso dood.
Ziekenhuis zorgt er wel voorquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:17 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
2% kans op overlijden maar jij gaat dood hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |