abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191691071
Zag het boodschappentopic al, maar iets concreter.

Ik wil morgen voor zeker een maand aan rantsoen hebben qua houdbare producten. Eten en water. Ik ga voor de hypothese dat er een besmetting bij mij in de straat/wijk is en ik een maand op quarantaine moet. Voor de supermarkt leeg is getrokken wil ik mijn voorraadkast aardig aangevuld hebben.
Gezinssituatie: 2 volwassenen, 2 katten
1 roker
Kleine vriezer
Koelkast voor de noodzakelijke spullen
Voorraadruimte genoeg

Naast boodschappen, andere tips? Extra batterijen voor wanneer de stroom uitvalt? Extra vuilniszakken? Een extra emmer in huis om regenwater op te vangen op het balkon? Zakmes? Kompas? Kaarsen?

Graag geen trolls of mensen die zeggen dat ik overdreven ben, want ik ga er ook wel vanuit dat dit overbodig is. Maar ik slaap toch wat prettiger met een kleine buffer.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191691101
Ik haal elke dag wat extra dingetjes. Dus de voorraadkast loopt langzaam maar zeker vol.

Wel fijn, want dan hoef ik niet als iedereen aan het hamsteren is een blik bonen uit de handen van een oud vrouwtje te trekken.

Verder heb ik geen bijzondere maatregelen genomen.
pi_191691115
Verbazingwekkend dat mensen niet al een noodvoorraad hebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_191691116
Wij gaan donderdag flink inslaan dat is onze boodschappen dag. Vorig jaar was er hier een dikke sneeuwstorm en waren alle supermarkten bijna volledig leeg. Ik wil niet afwachten tot een soortgelijk scenario waar we niks meer kunnen krijgen. Je weet maar nooit. Woon in Amerika trouwens denk dat t in Nederland wel zal meevallen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191691125
Ik heb alleen een Rambo mes.
pi_191691132
Zelfs in Wuhan, het zwaarst getroffen gebied, doen doe stroom en watervoorzieningen het nog prima. Je daarop voorbereiden lijkt mij overbodig. Eten, toiletpapier en mondkapjes/desinfecterende middelen is wel verstandig.
pi_191691133
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:00 schreef vipergts het volgende:
Ik kan het een weekje redden, op rantsoen, heb een paar kleine dingen ongeorganiseerd in huis ivm eerdere verhuizing. Is er nog niet van gekomen. Baal daar wel van. Had eigenlijk al wat extra moeten hebben.
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:09:17 #8
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191691167
Ik heb net mijn voorraad en vriezer leeggegeten. _O-
pi_191691188
Zolang je maar lekker door kan blijven roken

:’)
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:12:46 #10
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191691191
Rokers lijken een hogere sterftekans te hebben bij dit virus, misschien een goed moment om te stoppen?
pi_191691192
Wat water en desinfectiegel voor reinigen.
pi_191691211
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:12 schreef Zilverberk het volgende:
Rokers lijken een hogere sterftekans te hebben bij dit virus, misschien een goed moment om te stoppen?
Ik ben d'r gelukkig al jaren van af. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:13 schreef Kassamiep het volgende:
Wat water en desinfectiegel voor reinigen.
Ik heb vorige maand al van die potjes gel gekocht. Kleine potjes en heb er nog een stuk of 6 liggen, maar denk dat ik nog wat extra haal, evenals Dettol doekjes.
pi_191691215
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:12 schreef Zilverberk het volgende:
Dat is al te laat!
pi_191691230
Stroom uitval? Water uitval?

Het is een zware griep, niet armegeddon _O-
pi_191691343
Ik heb een klein voorraadje aangelegd voor twee personen voor ca. 3 weken. En dan voornamelijk producten die niet gekoeld hoeven te worden (ivm geen elektriciteit meer) en ik toch ooit een keer zal opeten, ook als er geen quarantaine (meer) is.

- Blikken en potten groente zoals bonen, rode kool,worteltjes, etc.
- Houdbaar vlees zoals knakworst, Unox burgers, blikken gehaktballetjes in saus, etc.
- Rijst, pasta, gedroogde aardappelpuree, etc.
- Minimaal 1 liter water per dag.
- Proteinerepen. Niet echt lekker spul, maar wel met voldoende voedingsmiddelen.
- Desinfecterende gel. Alhoewel goed je handen wassen net zo goed helpt.

Het enige waar ik meezit en die ik nog halen moet, zijn de volgende producten:
- iets om mee te koken. Campinggas o.i.d. Maar goed, indien geen quarantaine zal ik dat nooit gebruiken. Ik haat kamperen.
- Toiletpapier.
- Meer kaarsen zou ook wel handig zijn.
- Meer leeswerk, want ik ga me anders doodvervelen aangezien ik mij meestal vermaak via tv en / of internet.
pi_191691371
In zuidholland hoef je echt geen water in te slaan, als het water hier wegvalt is de bemaling ook uitgevallen, dan heb je echt teveel water en te weinig rubberboot :P
pi_191691413
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
In zuidholland hoef je echt geen water in te slaan, als het water hier wegvalt is de bemaling ook uitgevallen, dan heb je echt teveel water en te weinig rubberboot :P
Toch zou ik enigszins moeite hebben met het drinken van dat water :)
pi_191691421
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik denk als het op zes meter staat je alles behalve moeite hebt om het binnen te krijgen :P
pi_191691466
quote:

[..]

Een filter kopen bij Bever ofzo.
Somebody that I used to know
pi_191691512
Gewoon altijd wat flessen spa rood en wat blikvoer en rijst op voorraad. Bij is de kern dat ik tijdig nieuwe voorraden haal en dus feitelijk altijd wel een paar dagen tot weken kan overleven. Ook altijd wat contant geld in huis. Een internet storing of stroomstoring die dagen aanhoud is de grootste bedreiging omdat dan ook de winkels dicht blijven.
pi_191691610
Ik zat even te denken... maar je hebt 2 liter per dag nodig, voor een maand dus 60 liter op voorraad.
Waar laat je dat joh... is toch niet te doen?
pi_191691635
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik zat even te denken... maar je hebt 2 liter per dag nodig, voor een maand dus 60 liter op voorraad.
Al moet ik naast mijn bed stallen, ik zou het toch doen.

En daarnaast 1000 liter water is 1 kubieke meter. 60 liter water stelt dan geen fluit voor.
pi_191692093
Wat is dit. Water inslaan. Alsof de watervoorziening ineens uitvalt door een virus. Dat is zo'n beetje het laatste wat zal gebeuren :')
pi_191692113
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat is dit. Water inslaan. Alsof de watervoorziening ineens uitvalt door een virus. Dat is zo'n beetje het laatste wat zal gebeuren :')
Dit ja. Het is een virus, geen zombie apocalypse.

Voedsel is misschien nog wel handig, als je binnen moet blijven.
pi_191692120
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Valt best mee. 60 liter is 120 waterflesjes. Haal ik gewoon 20 sixpacks bij de Lidl ben ik klaar.
pi_191692214
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:58 schreef Toefjes het volgende:
Ik haal elke dag wat extra dingetjes. Dus de voorraadkast loopt langzaam maar zeker vol.

Wel fijn, want dan hoef ik niet als iedereen aan het hamsteren is een blik bonen uit de handen van een oud vrouwtje te trekken.

Wij hebben 25 kilo rijst in huis en met boodschappen doen ben ik ook begonnen met af en toe wat extra blikjes en andere houdbare zooi in te slaan. Niet overdreven veel elke keer, maar wel zo dat de voorraadkast hier langzaam maar zeker wat voller raakt.

Ik heb wat dingetjes gebookmarked voor als het echt mis gaat (gezichtsmasker enzo), maar ik denk dat het te weinig toegevoegde waarde zal hebben om het nu allemaal al te gaan kopen.

Misschien nog zooi kopen om te stomen (Dampo enzo) voor als je het te pakken krijgt? Of zal dat verder niets helpen?
pi_191692231
Maar waarom zou je water inslaan?
Is al bekend of kraanwater ook al besmet kan raken? :?
Dan moet je ook niet meer douchen of afwassen, en moet je zelfs oppassen met de wc doortrekken.
pi_191692235
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Wij hebben 25 kilo rijst in huis en met boodschappen doen ben ik ook begonnen met af en toe wat extra blikjes en andere houdbare zooi in te slaan. Niet overdreven veel elke keer, maar wel zo dat de voorraadkast hier langzaam maar zeker wat voller raakt.

Ik heb wat dingetjes gebookmarked voor als het echt mis gaat (gezichtsmasker enzo), maar ik denk dat het te weinig toegevoegde waarde zal hebben om het nu allemaal al te gaan kopen.

Misschien nog zooi kopen om te stomen (Dampo enzo) voor als je het te pakken krijgt? Of zal dat verder niets helpen?
De gezichtsmaskers zijn nu al overal uitverkocht of alleen voor belachelijk woekerprijzen van 10 - 20x de normale prijs te koop.
pi_191692252
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:47 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De gezichtsmaskers zijn nu al overal uitverkocht of alleen voor belachelijk woekerprijzen van 10 - 20x de normale prijs te koop.
Op bol.com zijn ze nog wel te koop, maar ik zie idd wel een prijsstijging.

Dit was te koop voor ¤120 :') https://www.bol.com/nl/p/(...)w.1_4.5.ProductTitle

Is het niet meer leverbaar omdat zo veel mensen het allemaal gekocht hebben, of vond bol.com het toch niet zo'n goed idee? _O-
pi_191692263
quote:

[..]

Baat het niet dan schaadt het niet. Eigenlijk niet eens een gek idee eigenlijk. In het slechtste geval krijg je tijdelijk even meer lucht.
pi_191692299
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Baat het niet dan schaadt het niet. Eigenlijk niet eens een gek idee eigenlijk. In het slechtste geval krijg je tijdelijk even meer lucht.
^O^
Ja want dat virus kan je longen beschadigen, en misschien dat je de schade zo iets kunt beperken?
Geen idee of dat virus zich iets aantrekt van stoom en eucalyptus en dat soort shizzle, maar misschien komt het slijm wat meer los en kun je wat van die troep er uit rochelen.
pi_191692349
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Op bol.com zijn ze nog wel te koop, maar ik zie idd wel een prijsstijging.

Dit was te koop voor ¤120 :') https://www.bol.com/nl/p/(...)w.1_4.5.ProductTitle

Is het niet meer leverbaar omdat zo veel mensen het allemaal gekocht hebben, of vond bol.com het toch niet zo'n goed idee? _O-
Uit paniek doen mensen rare dingen. Kan best dat het uitverkocht is.
pi_191692411
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Massaal reviewen dat ding _O-

Ik had corona maar ik ben helemaal genezen, fantastisch ding, smaak is wel beroerd

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2020 10:01:06 ]
pi_191692603
quote:
Dat komt omdat de huidige generatie nooit meegemaakt heeft dat de benzine op de bon is en de winkelschappen leeg zijn. Dus iedereen denkt dat dat allemaal gewoon altijd werkt en gevuld is. Denk ik.

Ik heb overigens ook geen noodvoorraad in huis; hooguit voor een week eten :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191692632
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
- Houdbaar vlees zoals knakworst, Unox burgers, blikken gehaktballetjes in saus, etc.
Je had beter die gehaktballetjes in zo een zak kunnen pakken. Met satésaus en met tomatensaus heb je die. Die zijn ook lang houdbaar en smaken veel beter. Zegmaar meer naar echte gehaktballetjes in plaats van die prefab gehaktballetjes uit zo een blik.
vosss is de naam,
pi_191692655
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wereldwijd zijn er grote tekorten. De vraag was ineens gigantisch gestegen, en de fabrieken die ze produceren in China leveren om de één of andere reden niet meer...
pi_191692689
quote:
Goeie vraag. Geen idee. Met de normale griep helpt dat wel om het allemaal lekker los te hoesten.
vosss is de naam,
pi_191692915
@Treinhoer ik zou ervoor zorgen dat je je koel-en vriezer voor nu gewoon vol hebt met dingen die je regelmatig gebruikt (vlees en groenten enzo), en dat je die gewoon blijft opmaken en aanvullen zo lang het nog kan.
En om de noodvoorraad met houdbare producten heb ik het volgende gedaan:
Hoeveel zou je nodig hebben op een gemiddelde dag per persoon
(Een grofweg voorbeeld hè)
-80 gram havermout
-100 gram rijst of pasta
-1 blik groenten
-100 gram peulvruchten of 70 gram vlees/vis uit blik
-2 sneden brood
-30 gram noten
-30 gram gedroogd fruit

En dan vermenigvuldig je dat met het aantal personen dat je hebt en het aantal dagen dat je eten voor in wil slaan. En voeg je nog wat algemeen dingen toe als olie, melkpoeder of houdbare melk, koffie, thee, iets lekkers en andere dingen die niet nodig zijn, maar wel fijn om te hebben.

Voor water, als je dat ook op voorraad wil hebben, wordt altijd 4L per persoon per dag geadviseerd. Dat klinkt veel, maar is ook voor dingen als eten koken, tanden poetsen, wassen etc. Wij hebben niet zo veel, want kunnen regenwater opvangen, en eventueel besmet water ontsmetten.

Je kunt voor de zekerheid nog even narekenen of je minstens 2000 kcal per persoon per dag hebt.

En voor hygieneproducten vooral veel bleek en/of ander ontsmettend schoonmaakmiddel, handzeep, was- en afwasmiddel. En ga er maar van uit dat je deze producten meer zal gebruiken dan normaalgesproken. Wij hebben ook mondkapjes, rubberen handschoenen en ook maar even de zwem brillen van iedereen uit het stof gehaald, just in case.

Denk ook aan multivitamines, goed sporten en weinig alcohol etc. je beste verdediging tegen Covid is gewoon gezond blijven nu.

En voor als er straks eventueel iemand ziek wordt in je gezin: vitamine C (helpt virusbestrijding), paracetamol, en dingen als bouillon etc.

Dit is kort samengevat hoe wij het gedaan hebben.
-
  woensdag 26 februari 2020 @ 10:37:04 #39
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191692960
Eventueel kan je ook nadenken over niet-eetbare dingen die je in huis hebt, die je vaak gebruikt, die versleten zijn, en waarvan de vervangende exemplaren waarschijnlijk uit China zullen moeten komen. Ook die kan je hamsteren.

Dikke kans dat het binnenkort moeilijker leverbaar is, en dat hetgene wat er wél is in prijs toeneemt.

Maar ik heb daar sowieso al een handje van. Er staan altijd al van die kratten in huis met allerhande daadwerkelijk bruikbaar spul, wat vanuit o.a. So Low, Action en Kruidvat (kortingsacties) naar huis is gesleept. Om ooit nog eens te gaan gebruiken - en ja, er wordt regelmatig een greep in die kratten gedaan.

[ Bericht 32% gewijzigd door Eightyone op 26-02-2020 10:42:28 ]
pi_191692978
Even een leuke anecdote tussendoor: tijdens WOII, toen in het VK de invoer van voedsel kwam stil te liggen werden er grootscheepse campagnes opgezet voor het volk hoe ze nu allemaal ‘op de bon’ moesten eten en hoe ze toch voldoende van alle voedingsmiddelen binnen konden krijgen etc. En wat bleek achteraf? De Britten hadden een gezonder dieet dan ooit tijdens de rantsoenering, juist omdat iedereen er zo mee bezig was met hun dieet gezond houden.

Wow weet dat dat nu ook gaat gebeuren?
pi_191692987
Knakworsten, cola en captain Morgan. Meer heb je niet nodig.
U MAD?
pi_191692989
Ik hoef gelukkig niet te preppen, ik heb een hele goeie chinees om de hoek zitten
pi_191693277
quote:
Van mij is hij ook niet groot, groenten koop ik wanneer ik ze bereid.
Heb een broodvoorraad van een week, wat blikken en pakken soep, pakken pasta en een vriezer met voorbereid eten.

Ik denk dat ik zonder echt te hoeven rationeren wel een week of 2 vooruit kan met echt voedsel en in het ergste geval is er nog de chips en chocolade voorraad samen met vitaminepillen.

Dat is trouwens meer dat ik altijd groot inkoop wanneer iets in de aanbieding is dan dat ik aan preppen doe. Heb bijvoorbeeld ook 12 flessen lipton ice tea liggen. Daar doe ik een half jaar mee. :') .

Maar zal eens inventariseren want ben eigenlijk wel benieuwd.

Slaan mensen trouwens ook sportdrank in?

[ Bericht 7% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 26-02-2020 11:59:57 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191693291
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:53 schreef Treinhoer het volgende:
Zag het boodschappentopic al, maar iets concreter.

Ik wil morgen voor zeker een maand aan rantsoen hebben qua houdbare producten. Eten en water. Ik ga voor de hypothese dat er een besmetting bij mij in de straat/wijk is en ik een maand op quarantaine moet. Voor de supermarkt leeg is getrokken wil ik mijn voorraadkast aardig aangevuld hebben.
Gezinssituatie: 2 volwassenen, 2 katten
1 roker
Kleine vriezer
Koelkast voor de noodzakelijke spullen
Voorraadruimte genoeg

Naast boodschappen, andere tips? Extra batterijen voor wanneer de stroom uitvalt? Extra vuilniszakken? Een extra emmer in huis om regenwater op te vangen op het balkon? Zakmes? Kompas? Kaarsen?

Graag geen trolls of mensen die zeggen dat ik overdreven ben, want ik ga er ook wel vanuit dat dit overbodig is. Maar ik slaap toch wat prettiger met een kleine buffer.
Ik heb zelf veel voedsel vervangende shakes bijvoorbeeld JimmyJoy
pi_191693701
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 10:38 schreef de_boswachter het volgende:
Vergeet de mosterd niet voor de knakworsten!
pi_191694144
quote:

[..]

Je hebt tegenwoordig goede compacte filters
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_191694305
https://shop.conserva.de/de/124-90-tage-notvorrat-pakete

Noodrantsoenen voor 90 dagen. Een blijft eeuwig goed.
pi_191695493
Ik snap het nooit zo erg. Een week tot een paar weken voorraad lijkt mij wel handig en dat heb ik de laatste jaren dan ook wel in huis.

Voor water heb ik anderhalve liter flessen 'spa'rood, dat smaakt beter en door het koolzuur is het waarschijnlijk langer houdbaar. Eten is gewoon een kwestie van wat voorraad hebben en daarnaast wat blikvoer en expeditiemaaltijden die ik op vakanties ook wel meeneem. Koken kan op de diverse kampeerbranders die ik heb. Medicijnen en vitamines zorg ik altijd voor dat de voorraad niet onder de maand komt. Bovendien een paar honderd euro in contanten.

Verwarming is een groter probleem, zeker als een dergelijke ramp in de winter gebeurd.

Bij elkaar kan ik dan makkelijk een paar weken overleven. Mocht een crises langer dan een week of twee duren zonder dat er hulp van buitenaf komt dan is de maatschappij al dusdanig ontwricht dat ik me serieus ga afvragen wat het leven mij nog gaat brengen. Vergeet niet dat dan hele delen van NL al onder beginnen te lopen met dus heel veel gevolgschade. De heropbouw van het land gaat dan eindeloos lang duren en waarschijnlijk zijn we elders ook niet welkom.

Of te wel één of twee weken aan voorraden is voor mij ruim voldoende. En dat heb ik al jaren meestal wel in huis.
pi_191698361
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Vergeet de mosterd niet voor de knakworsten!
Idd. Mayo doet het ook soms.
U MAD?
pi_191699305
Toiletpapier is ook wel handig om genoeg op voorraad te hebben :%
pi_191699338
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:56 schreef DavidTwente het volgende:
pi_191699388
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:58 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En dan heb je natte billen... :{
pi_191699413
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:01 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Ja dan dep je het wel met toiletpapier, maar je hebt wel veel minder nodig. :)
_O- Iemand hier op het forum gebruikt er zelfs een handdoek voor! _O-
pi_191699760
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:56 schreef DavidTwente het volgende:
En maandverband als man. Dat vergeten die wijven in te slaan en als de nood maar hoog genoeg is zijn ze vast bereid om ietsje meer te betalen.
pi_191699939
Ik het het de plaatselijke Chinees 10 porties rijsttafel besteld en 30 zakken xxl chips gekocht.
pi_191700203
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:43 schreef goldback het volgende:
Ik het het de plaatselijke Chinees 10 porties rijsttafel besteld en 30 zakken xxl chips gekocht.
"OMDAT JOUW VOLK ZO RANZIG LEEFT EN HET ZO NODIG VINDT EEN VIRUS TE VERSPREIDEN, MOET IK AL DEZE TROEP NU KOPEN!!!! :( ZIJN JULLIE NU TEVREDEN???"
pi_191700379
Batterijen voor de thermometer. En eventueel een extra thermometer in geval van quarantaine binnenshuis.
pi_191700467
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:43 schreef goldback het volgende:
^O^
pi_191700553
quote:
Inderdaad. We hebben tenslotte in de afgelopen 50 jaar al meerdere lockdowns gehad waarbij we weken niet naar buiten mochten.
pi_191700631
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:39 schreef qajariaq het volgende:

Verwarming is een groter probleem, zeker als een dergelijke ramp in de winter gebeurd.
Waarom zou dat een probleem zijn? Paar lagen kleren aan en onder een deken. Eventueel wat kaarsjes aan in de woonkamer. Zolang je tussen 4 geïsoleerde muren zit met een dak moet het wel heel gek lopen wil je doodgaan van kou.
pi_191700651
quote:
Hoeft geen water te zijn, mag ook bier zijn. Kan prima buiten staan.
pi_191700665
En er is maar 1 artikel wat je MOET kopen. En dat is een pistool. Schiet je gewoon een prepper dood en vreet je zijn voedsel op.
pi_191700675
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Inderdaad. We hebben tenslotte in de afgelopen 50 jaar al meerdere lockdowns gehad waarbij we weken niet naar buiten mochten.
:D
pi_191700780
Ik ga niets preppen, zie het wel als het ooit zover mag komen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:30:52 #65
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191700789
Ik ga een post van mij van vorig jaar over water purificatie even hier crossposten uit het hiking topic:

quote:
2s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:32 schreef SeLang het volgende:
Ik kreeg per DM een vraag van iemand over het behandelen van onbetrouwbaar water. Omdat er hier wellicht ook mensen zijn die dat interesseert post ik het maar even hier.

Zelf gebruik ik 3 methodes, maar één methode is natuurlijk genoeg:

Sawyer Squeeze filter

Dit is mijn geprefereerde methode op lange treks. Het is betrouwbaar, zo'n filter is relatief robuust, water is direct te drinken en het voegt geen smaak toe. Vaak verbetert het zelfs de smaak omdat het dingen als algen eruit filtert. Een enkele keer blijft er een raar smaakje achter maar meestal smaakt het verrassend goed. Levensduur is vrijwel onbeperkt (fabrikant claimt 100.000 gallons :') )

Er zijn helaas ook nadelen:

- Het is even wat werk want je moet water door het filter persen. De door Sawyer bijgeleverde pouch is waardeloos hiervoor. De meeste mensen op bijvoorbeeld de PCT (grammentellers) schroeven het filter op een Smartwater PET-fles en squeezen dan die fles. Maar ik ben lui dus ik schroef hem op een Evernew waterbladder met het vieze water die ik ophang aan een boom, rots oid en dan via een slang gaat het gefilterde water naar een lege bladder. Met water in de slang creëert het hoogteverschil druk zodat de zwaartekracht het werk voor mij doet :z Paar minuutjes relaxen en dan heb ik heerlijk water.

- Filter mag niet bevriezen want daarna is hij onbetrouwbaar geworden en dat kun je niet aan de buitenkant zien. Dus goed opbergen tegen nachtvorst en s'winters evt meedragen onder je kleding

- Het filter heeft porien van 0,1 micron. Dat is genoeg om bacteriën, cysts etc uit te filteren maar virussen kunnen daar nog steeds doorheen. Is een laag risico (iig in de USA backcountry) maar niet nul

- Je moet het filter af en toe backflushen als de flow vermindert. Na verloop van tijd wordt het filter trager dan een gloednieuw filter. Dit is vooral een issue met het Sawyer Mini filter. De grotere Sawyer Squeeze heeft daar veel minder last van, daarom zou ik altijd aanraden om die te kopen en niet de Mini. Zelfs de hard-core grammentellers dumpen hun Mini om die reden uiteindelijk in een hikerbox en kopen een Squeeze. Mijn Squeeze werkt na 5 maanden dagelijks liters water filteren op de PCT nog steeds prima en hij gaat volgende week mee naar Australië. Btw: nooit ziek geweest.

Steripen

Dit is een apparaatje dat op batterijen werkt en dat met UV-C straling je water steriliseert. Het werkt snel, gemakkelijk en effectief. Een liter water is drinkbaar na 1,5 minuten bestralen. In tegenstelling tot het Sawyer filter doodt het ook virussen.

De Steripen is mijn eerste keuze als ik niet in backcountry ben maar voornamelijk in hotels/ hostels waar ik het kraanwater niet vertrouw, want dit werkt het makkelijkst van alle methoden. En ja, zelfs in landen als Ethiopië drink ik uit de kraan! Ik koop nooit plastic flesjes met water. Ik heb letterlijk honderden plastic flesjes bespaard die niet het milieu in gingen.

Er zijn wel een aantal nadelen:

- Je moet relatief schoon water hebben anders wordt de UV-straling teveel geblokkeerd. En met name in woestijnen lijken je waterbronnen soms meer op erwtensoep dan op water

- Het verandert de smaak van het water niet en dat kan een voordeel of een nadeel zijn. Goor water blijft goor (maar nu steriel) water

- Accu's / baterijen zijn altijd een extra zorg

- Electrisch en imo wat minder robuust dan een filter

Chlorine tabletten

Dit heb ik meestal bij me als backup naast één van de andere methodes. Het is de meest robuuste oplossing (er kan niets aan stuk) en het is weinig bulk en gewicht om mee te nemen. Het gebruiksgemak is ook een voordeel, als je het water niet meteen hoeft te kunnen drinken.

Heel soms gebruik ik het als extra behandeling na filteren als het water echt heel slecht is (bijvoorbeeld als er poep of een dood beest in het water ligt en ik heb echt geen andere optie dan die waterbron).

Ik gebruik het ook wel eens als ik lui ben. Als ik een dry camp heb en ik haal water om mee te dragen naar mijn beoogde kampeerplek dan gooi ik er zo'n tabletje bij zodat het drinkbaar is tegen de tijd dat bij mijn beoogde campspot ben. Als je moe bent dan is het lekker als je niet weer water moet gaan filteren e.d.

Nadelen:

- Je kunt het water niet meteen drinken. Minimaal 30 minuten wachten en om effectief te zijn tegen cysts nog langer

- Minder effectief bij heel goor water en het verbetert ook de goorheid van het water niet.

- Chloor nasmaakje.

Water koken
Dit is effectief maar kost veel brandstof. En het duurt lang voor het water is afgekoeld. Ik gebruik dit nooit om drinkwater te maken, maar ik gebruik deze methode impliciet wel omdat ik water dat ik gebruik om pasta te koken niet soms steriliseer als het redelijk schoon is, aangezien het dus toch gekookt wordt. Echter, meestal steriliseer ik gewoon al mijn water zodat er nooit verwarring is of water steriel is of niet. Je bent tenslotte moe aan het eind van de dag ;)

Hopelijk hebben jullie hier ook iets aan :)

Ja, dit water heb ik gedronken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191700807
Je kan ook gewoon de kraan opendraaien, komt er ook water uit.
pi_191701332
@GereDathan: vier 'stoere' reacties op een rij. Ben je zo bang voor een ramp dat je het liever op zo'n manier verdringt?
pi_191701781
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:03 schreef qajariaq het volgende:
@:GereDathan: vier 'stoere' reacties op een rij. Ben je zo bang voor een ramp dat je het liever op zo'n manier verdringt?
In tegenstelling tot sommigen hier leef ik niet in angst.
Vertel eens, hoe is dat om constant je voorhoofd te moeten ontdoen van angstzweet?

Maar noteer deze post maar en quote me over 6 maanden nog eens: het is allemaal 1 grote grap dat Corona.
pi_191701826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:24 schreef GereDathan het volgende:
En er is maar 1 artikel wat je MOET kopen. En dat is een pistool. Schiet je gewoon een prepper dood en vreet je zijn voedsel op.
Dat vond ik het mooie aan die doordat preppers dikke Amerikanen met een hoop wapens
pi_191701854
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:01 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

ALS het water schoon was :o :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191702004
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

In tegenstelling tot sommigen hier leef ik niet in angst.
Vertel eens, hoe is dat om constant je voorhoofd te moeten ontdoen van angstzweet?

Maar noteer deze post maar en quote me over 6 maanden nog eens: het is allemaal 1 grote grap dat Corona.
Ah, de vijfde stoere reactie.
pi_191702014
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:34 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat vond ik het mooie aan die doordat preppers dikke Amerikanen met een hoop wapens
Lekker makkelijk te raken die carb loaders :Y
pi_191702088
quote:
Ik heb ook geen voorraad en het virus schijnt hier al te zijn (Barcelona)
Merk er totaal niks van, behalve Chinezen met mondkapjes, maar die zie je het hele jaar door
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:49:59 #74
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191702121
En maagzuurtabletten voor alle herbewerkte troep die je wekenlang moet eten.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191702524
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:51 schreef qajariaq het volgende:
stroomstoring die dagen aanhoud is de grootste bedreiging omdat dan ook de winkels dicht blijven.
Duidelijk nog nooit een ramp meegemaakt. Winkels blijven gewoon draaien weet ik uit eigen ervaring, ook als er al 5 dagen storing is op het stroomnet.
pi_191703796
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Duidelijk nog nooit een ramp meegemaakt. Winkels blijven gewoon draaien weet ik uit eigen ervaring, ook als er al 5 dagen storing is op het stroomnet.
Bij een stroomstoring werken kassasystemen niet meer en is er geen verlichting en geen koeling. Ga er maar rustig van uit dat een winkelier een paar dagen nodig heeft om te organiseren dat het ook zonder stroom kan. Bij een aantal stroomstoringen hier in de afgelopen jaren waren de winkels gewoon dicht voor die paar uur tot ruim een halve dag.
pi_191703920
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Van mij is hij ook niet groot, groenten koop ik wanneer ik ze bereid.
Heb een broodvoorraad van een week, wat blikken en pakken soep, pakken pasta en een vriezer met voorbereid eten.

Ik denk dat ik zonder echt te hoeven rationeren wel een week of 2 vooruit kan met echt voedsel en in het ergste geval is er nog de chips en chocolade voorraad samen met vitaminepillen.

Dat is trouwens meer dat ik altijd groot inkoop wanneer iets in de aanbieding is dan dat ik aan preppen doe. Heb bijvoorbeeld ook 12 flessen lipton ice tea liggen. Daar doe ik een half jaar mee. :') .

Maar zal eens inventariseren want ben eigenlijk wel benieuwd.

Slaan mensen trouwens ook sportdrank in?

Hier op terug komend blijk ik toch genoeg te hebben om het ca 35 dagen en of 52 dagen kan overleven. Had ik niet verwacht maar heb meer meuk aan kcal in huis dan ik dacht.

COR / Het grote boodschappentopic #2
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_191703937
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vijf dagen niet maar kassa's en dergelijke kunnen vaak wel een paar uur doordraaien op accu's.
pi_191703979
Ik woon in Quebec in winter zijn vaak ice storms dat kan dagen, soms weken duren voor de power weer on is. Nederland is een mooi land daar loopt alles goed maar met de global warming en multiculti kan het wel gauw uit de hand lopen.

Ik heb een kleine generator 2000 watt... als de power down is moet de freezer ijskast op de generator. Je laat zon ding niet 24/7 lopen. Ik zet de freezer thermostat zo laag mokelijk... dan laat de generator lopen tot de compressor afslaat is ie binnen heel koud. En blijft het wel een paar uur goed.

De generator houdt 1 gallon benzine (3.75 liter) en zuinig zijn doe ik daar wel 2-3 dagen mee. Ik heb 3 x 5 gallon jerry cans want als het echt SHTF wordt dan is het soms moelijk om benzine te halen. Niet alle tankstations hebben backup power en moet je wachten en daar is de ground zero... mensen proberen met hun autos voordringen en dan komt er ruzie moet een agent er bijstaan en mag je niet meer dan 5 gallons per day.

kraan Water moet je altijd 5 minuten koken en rijst, bruine bonen, pasta daar heb je ook water en brandstof voor nodig. In NL kookte mijn Oma altijd met gas maar dat kan ook stuk.

Ik gebruik een Coleman camping stove die brandt naphta maar kan ook gewoon op benzine. Propane gas is niet goed want zon 20 pound cylinder gaat maar een paar dagen mee en kan je hier nergens vullen.. Benzine kan je een paar maanden houden en dan gooi je de jerry cans in je auto en koop nieuwe.

Tegen de kou heb ik een kerosene heater en ook een klein portable wood burning stove want kerosene is mij te duur. Ik heb severe depression en mood swings ben vaak itinerant en woon als vele arme mensen in my trailer op een parkeer terrein of in het bos.

In my trailer heb ik Een 100 amp deep cycle batterij met 100 watt solar... dat is genoeg voor cell phone, tablet, wifi, laptop, kleine gadgets, en 12 volt LED lampen... . in de ochtend loop ik de generator een kwatiertje to bulk charge the battery,,, de rest van de dag charged die met de solar panels.
pi_191704462
Ik heb vier kuub gedroogd hout liggen en een buitenhaard. Als stroom/gas wegvalt, zit ik elke avond te barbecuen.
pi_191708684
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Bij een stroomstoring werken kassasystemen niet meer en is er geen verlichting en geen koeling. Ga er maar rustig van uit dat een winkelier een paar dagen nodig heeft om te organiseren dat het ook zonder stroom kan. Bij een aantal stroomstoringen hier in de afgelopen jaren waren de winkels gewoon dicht voor die paar uur tot ruim een halve dag.
Zoals ik zeg, je hebt duidelijk nog nooit een ramp meegemaakt.

En laat het toeval nu willen dat ik dat wel heb meegemaakt. En dus uit eigen ervaring weet dat ik prima kon tanken en zelfs pinnen in de supermarkt (werd wel pas vele weken later afgeschreven). De eerste dag was even wat lastig, maar daarna ging het leven gewoon door. Ook met falende stroom en watervoorzieningen. Zoals je ziet, ik ben er nog.

En ik raad je ook aan om eens uit eerste hand je info te halen:
quote:
Verder maakt ze zich nog niet heel erg zorgen. "Er zijn helemaal geen lege schappen in de supermarkten
Bron: https://www.nu.nl/coronav(...)ddon-is-geweest.html

En zo zal het hier ook zijn. Zit jij dan met je honderden euro's aan paniekuitgaves :')
pi_191708698
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vijf dagen niet maar kassa's en dergelijke kunnen vaak wel een paar uur doordraaien op accu's.
Ook 5 dagen. Kwestie van spaarzaam gebruik maken van de beschikbare oplossingen (accu's, aggregaten, etc.).

Been there, done that.
pi_191708902
Waarom zouden we afgesloten worden van het water/stroom netwerk voor een griep met de naam corona? Kom op zeg! Het lijkt mij dat als je deze waanideeën hebt dat een bezoek aan de huisarts verstandiger is dan al dat preppen.
pi_191708941
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:24 schreef -river- het volgende:
Waarom zouden we afgesloten worden van het water/stroom netwerk voor een griep met de naam corona? Kom op zeg! Het lijkt mij dat als je deze waanideeën hebt dat een bezoek aan de huisarts verstandiger is dan al dat preppen.
Dit dus, alsof eten dan het grootste probleem is van NL, en niet de muitende plunderingen die immers al tijdens "vredestijd" gemeengoed zijn in sommige randsteden. Om niet te vergeten dat een groot deel van NL dan onder water staat.

Als dit soort problemen hier aan spelen zijn we volkomen kansloos
pi_191708953
Deels vanwege geografie en deels vanwege het compleet ontbreken van enig moraal in de dichtstbevolkte gebieden
pi_191709180
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dit dus, alsof eten dan het grootste probleem is van NL, en niet de muitende plunderingen die immers al tijdens "vredestijd" gemeengoed zijn in sommige randsteden. Om niet te vergeten dat een groot deel van NL dan onder water staat.

Als dit soort problemen hier aan spelen zijn we volkomen kansloos
Ik denk inderdaad dat stroom/water/gas niet zo gauw wordt afgesloten maar het lijkt me überhaupt niet onverstandig dat ieder huishouden een noodvoorraadje heeft voor welke situatie dan ook (denk aan eten, drinken, medicijnen, kaarsen, lucifers)
pi_191709218
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:46 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat stroom/water/gas niet zo gauw wordt afgesloten maar het lijkt me überhaupt niet onverstandig dat ieder huishouden een basisvoorraadje heeft voor welke situatie dan ook.
Klopt dat sowieso, maar om nu gelijk rekening houden met de apokalypse. Die filtertjes zijn leuk als je aan het hiken bent, maar je ziet jezelf toch niet bij de eerste de beste storing naar de sloot rennen met je zakje?

En als je dan wil preppen, zorg dan gewoon voor een fikse pijp gevuld met laagjes zand en actief kool.

Zet een dikke peilbuis met een knikkerpuls en je bent vrij van alles... alleen, tja, op het moment dat je het echt nodig hebt is het water in dit land eerder je vijand
pi_191709268
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Klopt dat sowieso, maar om nu gelijk rekening houden met de apokalypse. Die filtertjes zijn leuk als je aan het hiken bent, maar je ziet jezelf toch niet bij de eerste de beste storing naar de sloot rennen met je zakje?

En als je dan wil preppen, zorg dan gewoon voor een fikse pijp gevuld met laagjes zand en actief kool.

Zet een dikke peilbuis met een knikkerpuls en je bent vrij van alles... alleen, tja, op het moment dat je het echt nodig hebt is het water in dit land eerder je vijand
In mijn ogen gaan sommige mensen idd veel te ver in hun ideeën ;-). Ik heb er ook wel vertrouwen in dat wij in Nederland niet zomaar weken zonder voedsel zullen zitten. Het lijkt mij echter wel prettig om de eerste dagen niet gelijk in de hysterie mee te hoeven gaan wanneer er een ramp ofzo uitbreekt.
pi_191709299
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:52 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

In mijn ogen gaan sommige mensen idd veel te ver in hun ideeën ;-). Ik heb er ook wel vertrouwen in dat wij in Nederland niet zomaar weken zonder voedsel zullen zitten. Het lijkt mij echter wel prettig om de eerste dagen niet gelijk in de hysterie mee te hoeven gaan wanneer er een ramp ofzo uitbreekt.
Ik denk dat het voor velen ook niet meer is dan wat men heeft als men fantaseert over het winnen van de miljoenmiljard.
pi_191709821
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:52 schreef GS-Raw het volgende:

Het lijkt mij echter wel prettig om de eerste dagen niet gelijk in de hysterie mee te hoeven gaan wanneer er een ramp ofzo uitbreekt.
Dat ben ik helemaal met je eens. Door al die gekkies die je onder ander hier in het topic tegenkomt wordt je haast gedwongen. Als iedereen normale hoeveelheden boodschappen blijft doen is er niets aan de hand, maar je zal zien dat mensen ineens 10x zoveel spullen gaan kopen. Gek joh dat de boel dan leegraakt.

Maar dat duurt 2 of 3 dagen, dan is er weer voldoende voorraad.

Zelf heb ik altijd voor minstens 7 dagen houdbaar voedsel in huis, niet specifiek voor dit soort situaties. Je kan ook je poot breken of ziek worden en een paar dagen in huis moeten blijven, dan moet je wel eten hebben. Of als je een keer geen zin hebt om boodschappen te doen.

Water zou ik nooit 1 druppel van op voorraad houden, op het moment dat er geen water meer uit de kraan komt hebben we veel grotere problemen met zijn allen.

Voor de rest is het heel vermakelijk om die totale paniek bij de gekkies te zien. Mondkapjes die geen nut hebben, dozen met voedsel wat nooit nodig is en jerrycans water onder het huis :')
  donderdag 27 februari 2020 @ 10:48:32 #91
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191710024
Ik heb gekozen voor een groter pak wc papier voordat de preppers alles kopen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_191710061
quote:
Waarom de appie is 1 min lopen van me :T
pi_191712042
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:50 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Waarom de appie is 1 min lopen van me :T
Precies, en in een beetje fatsoenlijke plaats zijn de supermarkten ook nog eens 7 dagen per week open.
MA tm ZA 7.00-22.00 en zondag 12.00-20.00.

Alleen je midnight snacks kun je niet instant kopen en moet je vooraf inslaan of bij de veel te dure nachtwinkel halen.

Ik verbaas mij er dan ook over dat er mensen verbaasd zijn dat mensen geen voorraden hebben, terwijl we in een economie leven die grotendeels met just-in-time delivery werkt. Alleen van seizonsproducten worden voorraden opgebouwd om vraag en aanbod beter op elkaar af te stemmen.
  donderdag 27 februari 2020 @ 13:06:20 #94
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191712137
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:24 schreef -river- het volgende:
Vraag ik me ook af het is niet dat apparatuur gevoelig is voor dit type virus. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 27 februari 2020 @ 13:44:29 #95
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191712783
Toch maar gedaan, al is het maar voor 1 week.

Als het nou alleen maar hysterische huisvrouwen e.d. waren die extra voorraad in slaan. Maar er lijken ook best wel mensen te zijn die dat doen, die erover nagedacht hebben.

Als al die rijst, aardappelpuree en pasta (en al het sauspoeder in zakjes wat door de rijst of pasta moet; tagliatelli roomsaus kan eigenlijk overál doorheen) toch voor niets in huis gehaald is, eet ik het later gewoon alsnog op. :)
pi_191713404
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:08 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zoals ik zeg, je hebt duidelijk nog nooit een ramp meegemaakt.

En laat het toeval nu willen dat ik dat wel heb meegemaakt. En dus uit eigen ervaring weet dat ik prima kon tanken en zelfs pinnen in de supermarkt (werd wel pas vele weken later afgeschreven). De eerste dag was even wat lastig, maar daarna ging het leven gewoon door. Ook met falende stroom en watervoorzieningen. Zoals je ziet, ik ben er nog.

En ik raad je ook aan om eens uit eerste hand je info te halen:
[..]

Bron: https://www.nu.nl/coronav(...)ddon-is-geweest.html

En zo zal het hier ook zijn. Zit jij dan met je honderden euro's aan paniekuitgaves :')
Stoer hoor.

Ik zeg toch dat ik uit eerste hand weet dat bij een stroomstoring hier de winkels dicht gaan.
Verder heb ik verteld dat ik altijd voldoende in huis heb om een weekje te overleven. Maar dat wil je niet horen want je zit te veel opgesloten in je eigen stoere praat.
pi_191713451
quote:
99s.gif Op donderdag 27 februari 2020 14:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Stoer hoor.

Ik zeg toch dat ik uit eerste hand weet dat bij een stroomstoring hier de winkels dicht gaan.
Verder heb ik verteld dat ik altijd voldoende in huis heb om een weekje te overleven. Maar dat wil je niet horen want je zit te veel opgesloten in je eigen stoere praat.
Er is niets stoers aan een ramp meegemaakt hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonaa op 27-02-2020 14:39:40 ]
pi_191713457
Waar komt deze angst vandaan?

Preppen voor voedsel... je weet niet eens waar je aan toe bent.
pi_191713635
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:50 schreef SwaPore het volgende:
Waarom de appie is 1 min lopen van me
Dat is ruim voldoende tijd om een infectie op te lopen.

Het idee van het opbouwen van een voorraad is contact mijden met de buitenwereld. Daar waart het virus immers rond en zolang we nog niet weten hoe erg het wordt is het verstandig om te zorgen dat jij en je familie niet besmet worden.
pi_191713657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 14:36 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Dat is ruim voldoende tijd om een infectie op te lopen.

Het idee van het opbouwen van een voorraad is contact mijden met de buitenwereld. Daar waart het virus immers rond en zolang we nog niet weten hoe erg het wordt is het verstandig om te zorgen dat jij en je familie niet besmet worden.
Plak je wel alle kieren van je huis af? Anders waait het virus zomaar naar binnen.
pi_191713691
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 14:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Plak je wel alle kieren van je huis af? Anders waait het virus zomaar naar binnen.
Ik ga er vanuit dat het vermijden van menselijk contact voldoende is, maar ik ben wel blij dat ik in een vrijstaand huis woon.
pi_191713718
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 14:39 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat het vermijden van menselijk contact voldoende is, maar ik ben wel blij dat ik in een vrijstaand huis woon.
Want een vrijstaand huis staat in een vacuüm?
pi_191713801
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 14:40 schreef GereDathan het volgende:
Want een vrijstaand huis staat in een vacuüm?
https://www.infectioncont(...)ys-spreading-disease

Dit gaat over het vorige SARS virus, maar dat was minder besmettelijk dan het huidige, dus er is best reden om daar voorzichtig mee te zijn. We hebben een afvoerputje waarvan het waterslot vaak droog staat (wordt nooit gebruikt), dat heb ik gisteren maar even verzegeld.
pi_191713818
dit moet wel het grootste troll topic ooit zijn
pi_191714621
quote:
99s.gif Op donderdag 27 februari 2020 14:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Stoer hoor.

Dit idd. Het is altijd verstandig om voorraad te hebben, Corona is niet de enig mogelijke ramp.
Bovendien kun je als er een aanbieding is van houdbare producten ook nog eens geld besparen, plus je hoeft minder vaak naar de winkel.
Dus je bent erg dom als je het niet doet.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191715180
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 15:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Bovendien kun je als er een aanbieding is van houdbare producten ook nog eens geld besparen, plus je hoeft minder vaak naar de winkel.
Dit ja. Coop had aanbieding op blik- en diepvriesgroente. Direct maar 10 blikken doperwten meegenomen, 4 zakken haricots verts uit de vriezer en 8x2 blikjes mais. Deka had ketchup in de aanbieding, 2 flessen voor 3.50.

Straks gewoon wat doperwten door de rijst, beetje ketchup er doorheen en je hebt een prima maaltijd. Alleen nog wat vlees of vis erbij, maar heb ook al 80 vissticks in de vriezer.

En als er geen corona komt, eet ik dat spul binnen nu en een jaar wel op. Ruim voordat het tegen de tht aan zit.
pi_191715258
Ik ben wel benieuwd wie van jullie al naar de supermarkt is geweest (of toko, markt etc.) en wie van jullie met eigen ogen al heeft gezien in hoeverre de schappen leeg beginnen te raken of al zijn.

Ben niet echt bevreesd voor het virus, maar meer voor lege schappen straks.

Wordt er al flink ingekocht bij jullie en welke producten?

Misschien ga ik vanavond zelf naar de supermarkten (heb er 3 tegenover me). :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191715335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:07 schreef Sapstengel het volgende:

8x2 blikjes mais
Wat moet je daarmee dan?
pi_191715440
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:13 schreef Salina het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie van jullie al naar de supermarkt is geweest (of toko, markt etc.) en wie van jullie met eigen ogen al heeft gezien in hoeverre de schappen leeg beginnen te raken of al zijn.

Pasta schap was iets leger dan normaal leek het. Qua soepen, bonen en andere dingen die lang houdbaar zijn leek er weinig aan de hand.

Als iedereen gewoon zijn normale dingen blijft kopen is er niks aan de hand. Hopelijk blijven de Nederlanders een beetje nuchter.
pi_191715734
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wat moet je daarmee dan?
Opeten? Wat doe je anders met mais. Kan prima ergens doorheen.
pi_191715757
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:13 schreef Salina het volgende:

Lokale AH in een dorp met 15k inwoners, grote zakken rijst waren op

https://imgur.com/a/WgDtvV9
pi_191715863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Kan wel lekkerder dingen bedenken. Maïs is altijd zo meh.
pi_191715883
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:58 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Kan wel lekkerder dingen bedenken. Maïs is altijd zo meh.
Eet regelmatig mais zo uit een blikje. En anders gooi ik het wel door gehakt voor in de taco's, als het de uitbraak overleeft.
pi_191715955
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Het heeft 0,0 voedingswaarde, je lichaam kan het niet afbreken en opnemen. Kan je net zo goed zand eten.
pi_191715971
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het heeft 0,0 voedingswaarde, je lichaam kan het niet afbreken en opnemen. Kan je net zo goed zand eten.
Weet ik, maar heb genoeg wat wel voedingswaarde heeft. Mais is gewoon lekker.
pi_191715977
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:49 schreef byah het volgende:

[..]

Lokale AH in een dorp met 15k inwoners, grote zakken rijst waren op

https://imgur.com/a/WgDtvV9
Humor. Ik heb mijn moeder een tijdje terug al geadviseerd om extra vreten in huis te halen... Haalt ze 1 pak macaroni. En dan niet eens echt als noodvoorraad, want het huidige pak was al half leeg. Maar normaal koopt ze pas nieuw als het huidige pak vrijwel leeg is, dus voor haar doen neemt ze noodmaatregelen.

Vervolgens geef ik commentaar dat ze toch echt iets meer shit in huis moet halen => Haalt ze nog een (1!) pak rijst (ws zo'n 250grampakje _O- :N ). En een extra fles sherry. Haalt ze een halve week mee ofzo.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191716242
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:07 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Humor. Ik heb mijn moeder een tijdje terug al geadviseerd om extra vreten in huis te halen... Haalt ze 1 pak macaroni. En dan niet eens echt als noodvoorraad, want het huidige pak was al half leeg. Maar normaal koopt ze pas nieuw als het huidige pak vrijwel leeg is, dus voor haar doen neemt ze noodmaatregelen.

Vervolgens geef ik commentaar dat ze toch echt iets meer shit in huis moet halen => Haalt ze nog een (1!) pak rijst (ws zo'n 250grampakje _O- :N ). En een extra fles sherry. Haalt ze een halve week mee ofzo.
Heerlijk. Mijn ouders hebben een voorraadkast en mijn moeder haalt zo 100 euro aan boodschappen voor de week dus dat zit wel goed. Altijd een volle koelkast en vriezer.

Wij hebben geen voorraadkast. :{ Hooguit een paar kastjes en daarna wordt het stapelen op de keukenvloer. Maar zo veel is niet nodig denk ik. Kan altijd nog wat minder vreten.
pi_191716272
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:31 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Heerlijk. Mijn ouders hebben een voorraadkast en mijn moeder haalt zo 100 euro aan boodschappen voor de week dus dat zit wel goed. Altijd een volle koelkast en vriezer.

Wij hebben geen voorraadkast. :{ Hooguit een paar kastjes en daarna wordt het stapelen op de keukenvloer. Maar zo veel is niet nodig denk ik. Kan altijd nog wat minder vreten.
Ach ja, de meesten van ons dragen hun noodvoorraad om hun middel *O*

Aan de andere kant schijn je met obesitas juist weer een grotere kans op overlijden hebben...
pi_191727776
Ik heb de laatste flesjes desinfectiegel maar uit het schap getrokken. Extra rijst, pasta, soep, knakworsten, pijnstillers gehaald. Kom net uit de nachtdienst, weekend is begonnen. Vandaag nog maar een rondje voorraadkast doen en nog eens concreet nadenken wat er nog nodig is.
pi_191727785
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:04 schreef Treinhoer het volgende:
Ik heb de laatste flesjes desinfectiegel maar uit het schap getrokken. Extra rijst, pasta, soep, knakworsten, pijnstillers gehaald. Kom net uit de nachtdienst, weekend is begonnen. Vandaag nog maar een rondje voorraadkast doen en nog eens concreet nadenken wat er nog nodig is.
Hou eens op joh. Er komt geen meteoriet aan of zo.
pi_191727803
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hou eens op joh. Er komt geen meteoriet aan of zo.
Weet ik. Dit is eten dat ik alsnog opeet wanneer er niets aan de hand is. Stel dat er iemand in de straat of het appartementencomplex de pineut is en ik 2 weken in quarantaine moet, dan heb ik in ieder geval wat in huis.
pi_191727824
Ik heb gisteren 4 kratjes Warsteiner extra laten bezorgen *O* Was in de aanbieding :s)
pi_191727828
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb gisteren 4 kratjes Warsteiner extra laten bezorgen *O* Was in de aanbieding :s)
Dat is net zo verstandig.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 08:15:20 #124
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191727896
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:06 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Weet ik. Dit is eten dat ik alsnog opeet wanneer er niets aan de hand is. Stel dat er iemand in de straat of het appartementencomplex de pineut is en ik 2 weken in quarantaine moet, dan heb ik in ieder geval wat in huis.
Als je straat in quarantaine gaat, bel je gewoon de Appie en die pleurt het kratje met voer aan het einde van de straat. Kan je het daar op pikken. Enige reden om te preppen is omdat je voor een korte termijn (zeg max een week) voer wil hebben omdat mongloide Nederland ineens alle voorraad uit de winkels gaat schrapen "voor het geval dat". Dan heeft de Jumbo/AH misschien net wat langer nodig dan een halve dag om hun bevoorrading weer op orde te krijgen.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 08:34:10 #125
338319 ZarB
Piña colada
pi_191728106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 14:46 schreef 20100 het volgende:
dit moet wel het grootste troll topic ooit zijn
Dit dus. _O- zag net nog een bos stro door de winkelstraat waaien en een geopend flesje handgel uit een schap vallen. Verderop een lege zwaaiende schommel. :'( :o :X })
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 28 februari 2020 @ 08:38:20 #126
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_191728171
Vandaag ziek gemeld (ben niet ziek) om een aantal supermarkten af te gaan. Auto gaat helemaal vol.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_191728183
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:34 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dit dus. _O- zag net nog een bos stro door de winkelstraat waaien en een geopend flesje handgel uit een schap vallen. Verderop een lege zwaaiende schommel. :'( :o :X })
Ja want als je het topic leest is er ook niets aan om eens te kijken of het kwaad kan om je voorraadkast wat aan tevullen, voor het geval dat.

Niet om je voor te bereiden op het einde der tijden.
pi_191728192
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:38 schreef XDo het volgende:
Vandaag ziek gemeld (ben niet ziek) om een aantal supermarkten af te gaan. Auto gaat helemaal vol.
Triest :')
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 08:58:46 #129
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191728507
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 10:38 schreef de_boswachter het volgende:
Deze man _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_191728578
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Deze man _O_
Ik wil niet dat je me als 'man' aanspreekt. Ik ben genderneutraal :(
U MAD?
pi_191728653
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:04 schreef Treinhoer het volgende:
Gewoon zoveel mogelijk kopen wat je kan
Eventueel al je geld op maken aan voedsel voor de komende barre tijden
  vrijdag 28 februari 2020 @ 10:19:11 #132
338319 ZarB
Piña colada
pi_191729895
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:39 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Ja want als je het topic leest is er ook niets aan om eens te kijken of het kwaad kan om je voorraadkast wat aan tevullen, voor het geval dat.

Niet om je voor te bereiden op het einde der tijden.
Dan had het ook in CUL of SOP gekund.

Of bnw
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 28 februari 2020 @ 10:29:22 #133
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191730060
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:06 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Al je geld ook echt, ben je wel helemaal lekker. Waar moet ik dat allemaal opslaan?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_191730065
In Nederland wordt toch gewoon meer dan genoeg voedsel verbouwd? Zie niet in waarom je vanwege een griepje massaal in zou moeten slaan.

Wellicht zou ik wel wat extra medicatie inslaan als ik dat zou gebruiken.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 februari 2020 @ 10:32:04 #135
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_191730102
Wat is deze? Alsof het een zombie apocalypse betreft :') En dat voor een griepachtig virus dat bejaarde mensen met achterliggende medische condities treft. Preppen jullie ook voor het griepseizoen? Want dan vallen er ook duizenden doden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_191730125
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:29 schreef GS-Raw het volgende:
In Nederland wordt toch gewoon meer dan genoeg voedsel verbouwd? Zie niet in waarom je vanwege een griepje massaal in zou moeten slaan.

De reden om boodschappen in te slaan is omdat andere mensen hysterisch de supermarkten leeg kopen :')
pi_191730151
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:33 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

De reden om boodschappen in te slaan is omdat andere mensen hysterisch de supermarkten leeg kopen :')
Haha, mooie denkwijze ;)
  vrijdag 28 februari 2020 @ 10:44:07 #138
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191730312
quote:
Hopen dat je baas het leest
pi_191730471
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:29 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Al je geld ook echt, ben je wel helemaal lekker. Waar moet ik dat allemaal opslaan?
Iedere vrije ruimte van je huis benutten
pi_191730475
Verdomme, ik heb gisteren mijn gehamsterde blik knakworsten opgevroten!! Daar ging mijn voorraad :'(
  vrijdag 28 februari 2020 @ 11:18:13 #141
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191731028
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:53 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Iedere vrije ruimte van je huis benutten
Ik ga muren vervangen door blikmuren denk ik, tweede WC ook volstapelen
pi_191731120
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:53 schreef GereDathan het volgende:
Verdomme, ik heb gisteren mijn gehamsterde blik knakworsten opgevroten!! Daar ging mijn voorraad :'(
:'(
pi_191733360
quote:
muts
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 13:27:28 #144
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191733416
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:29 schreef GS-Raw het volgende:

Ik denk, maar dat is een aanname, dat mocht bijvoorbeeld in jouw woonplaats iemand met het virus besmet zijn geraakt (of je plaats net zoals in Italië in insolement moet), dat je dan iig een aantal dagen niet per de drukte in hoeft.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 28 februari 2020 @ 13:28:13 #145
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_191733430
Inmiddels weer terug van de AHXL en Lidl. Geen lege schappen waargenomen dus de bevoorrading stokt nog niet. Mijn berging zit iig vol voor een goede maand aan levensmiddelen en huishoudartikelen.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_191733627
Pro tip, koop condooms, deze kun je ook gebruiken om water in op te slaan, gaat zo een 20 liter in.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_191733793
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:58 schreef Toefjes het volgende:

en achteraf concluderen dat het onzin was en de rest van het jaar rijst moet eten

Dat vind ik dus nog wel het ergste hè.. mensen die prepperen en vervolgens heel veel eten weggooien
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 13:56:17 #148
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191733867
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 13:51 schreef VersKers het volgende:

[..]

en achteraf concluderen dat het onzin was en de rest van het jaar rijst moet eten

Dat vind ik dus nog wel het ergste hè.. mensen die prepperen en vervolgens heel veel eten weggooien
Wat moet je weggooien aan houdbare producten dan? :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 28 februari 2020 @ 14:00:41 #149
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191733922
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 13:28 schreef XDo het volgende:
Inmiddels weer terug van de AHXL en Lidl. Geen lege schappen waargenomen dus de bevoorrading stokt nog niet. Mijn berging zit iig vol voor een goede maand aan levensmiddelen en huishoudartikelen.
Nou lekker weer aan het werk he
pi_191734163
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Hopen dat je baas het leest
Ontslag op staande voet!
pi_191735469
quote:

[..]

Haha nou het is wel te overzien deze rijsthoeveelheid hoor. Ik ben toch geen aardappel eter dus je hoeft je geen zorgen te maken.
pi_191743441
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:01 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb alleen een Rambo mes.
Dat is het geld in tijden van chaos. Je kunt er alles mee krijgen ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 13:40 schreef raptorix het volgende:
Pro tip, koop condooms, deze kun je ook gebruiken om water in op te slaan, gaat zo een 20 liter in.
Beetje zaaddodende pasta in je drinkwater :9
pi_191743552
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:06 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Dude, voor 50k aan vreten kopen!? Voel es aan je voorhuid voorhoofd _O-
pi_191743564
Ik heb extra blikken ingeslagen. Straks loopt alles in de soep.
Check it out
pi_191743605
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:17 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dude, voor 50k aan vreten kopen!? Voel es aan je voorhuid voorhoofd _O-
Je kan altijd nog thuisbezorgd laten komen, waarom preppen :')
Ik was hier...
pi_191750924
Dit topic is 1 grote grap toch? Toch?? :X
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:36:04 #157
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751112
quote:

[..]

Ja echt? Het aller-aller-ergste ja?
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 12:43:38 #158
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_191751240
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:22 schreef soapie het volgende:
Ik twijfel soms ook of ik niet gewoon een ONZ-topic zit door te lezen. :')
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:44:39 #159
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191751264
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:43 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ik twijfel soms ook of ik niet gewoon een ONZ-topic zit door te lezen. :')
Was er maar een userklasse die daar wat aan kon doen...
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:26:05 #160
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_191751870
Ik ga zo extra zooi halen. Vlak voor sluitingstijd als het rustig is in de winkel.
Heb nu voor plusminus een maand rantsoen en ga dat verdubbelen gezien de ontwikkelingen van vandaag.
pi_191752083
Water kan toch gewoon uit de kraan blijven komen ? Het is geen kernoorlog.....

Ik heb in de kelder nog zo’n 80m2 over aan ruimte maar om nou echt voedsel in te slaan, ik weet het niet... wij leven met zijn vijven dus ja je hebt wel wat nodig qua eten, maar water begrijp ik niet zo.
Ik was hier...
pi_191753576
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:22 schreef soapie het volgende:
Love is in the air!
pi_191754146
Ik heb in een ver verleden ooit wat van die langhoudbare zooi gekocht voor de grap. Brood in blik en gevriesdroogde roerei. Vandaag heb ik het geprobeerd om te vieren dat we corona hebben.

Ik kan er kort over zijn het roggebrood is niet mijn ding maar smaakt niet anders na 10 jaar in blik.
Het roerei verwacht geen culinair hoogstandje. Het is eten meer niet.
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 20:46:18 #164
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_191759193
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:36 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Valt best mee. 60 liter is 120 waterflesjes. Haal ik gewoon 20 sixpacks bij de Lidl ben ik klaar.
Moet dat kleine flesjes zijn. Kan je ook 30 flessen van 2 liter halen. Je hebt zelfs flessen van 5 liter met zo'n pomp en daar heb je er maar slechts 12 flessen van nodig. Mijn vader haalt altijd zo'n flessen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_191760751
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:37 schreef Nismo91 het volgende:

Ik heb in de kelder nog zo’n 80m2 over aan ruimte maar om nou echt voedsel in te slaan, ik weet het niet... wij leven met zijn vijven dus ja je hebt wel wat nodig qua eten, maar water begrijp ik niet zo.
Wij zijn met z’n vijven thuis en hebben onze voorraad op niet meer dan 1m2 (en de ‘normale’ voorraadkasten wat extra vol. Echt veel ruimte neemt het niet in.
pi_191761628
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:37 schreef Nismo91 het volgende:

Als zelfs het water het niet meer doet dan kunnen we het wel vergeten.
pi_191761662
Ik heb nu wel alles binnen, droge goederen en als de vriezer blijft vriezen moet het toch wel drie maanden zijn uit te houden. Gelukkig ook genoeg alcohol om de tijd te doden.

Blij dat ik niet werk en mijn huis niet uit hoef :7

Succes daarbuiten!
pi_191761700
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 20:46 schreef Belg het volgende:

[..]

Moet dat kleine flesjes zijn. Kan je ook 30 flessen van 2 liter halen. Je hebt zelfs flessen van 5 liter met zo'n pomp en daar heb je er maar slechts 12 flessen van nodig. Mijn vader haalt altijd zo'n flessen
Nee 60 liter is alleen 120 flesjes van 500ml. Niet 30 van 2.
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 22:11:14 #169
Belg
pi_191761724
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nee 60 liter is alleen 120 flesjes van 500ml. Niet 30 van 2.
Waarom moet het in flesjes van 0,5L ? Dat snap ik niet.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_191761971
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:11 schreef Belg het volgende:

[..]

Waarom moet het in flesjes van 0,5L ? Dat snap ik niet.
Maakt niks uit. Doe wat makkelijk is. Ik pak gewoon een berg mee bij de Lidl elke keer. Makkelijk te stapelen. Maarja een sixpack met 150cl flessen stapelt ook makkelijk.
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 22:21:56 #171
Belg
pi_191762001
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:21 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Maakt niks uit. Doe wat makkelijk is. Ik pak gewoon een berg mee bij de Lidl elke keer. Makkelijk te stapelen. Maarja een sixpack met 150cl flessen stapelt ook makkelijk.
12 flessen van 5 liter stapelt ook gemakkelijk
  zaterdag 29 februari 2020 @ 22:51:33 #172
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_191762736
Vanmiddag 5 kilo bloembollen ingeslagen. Snap niet-bestaande niet meer mensen dat hamsteren :?
pi_191762849
Hier hebben we standaard al iets van 10kg rijst liggen, dus we redden ons wel.
pi_191762928
Iemand al 500 kg aubergines ingeslagen?
pi_191762965
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:59 schreef amaranta het volgende:
Iemand al 500 kg aubergines ingeslagen?
Nee, wel 400 kg.
pi_191763046
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:00 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Nee, wel 400 kg.
400 ja? Misschien wel beter dan 500. Het is immers een uiterst bederfelijke vrucht.
pi_191763131
Vandaag 700 frikandellen ingeslagen
pi_191763160
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 15:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dit idd. Het is altijd verstandig om voorraad te hebben, Corona is niet de enig mogelijke ramp.
Dus je bent erg dom als je het niet doet.
Ik vreet normaal gesproken niet uit blik, niet te vreten.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 23:10:39 #179
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_191763194
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

400 ja? Misschien wel beter dan 500. Het is immers een uiterst bederfelijke vrucht.
Volgens mij zit je in het midden het best, 450 is echt fantastisch :Y
pi_191763222
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:10 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Volgens mij zit je in het midden het best, 450 is echt fantastisch :Y
Ken je klassiekers
pi_191763278
quote:
8s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:11 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Ken je klassiekers
Ik zat zo te twijfelen.
Maar ik kon het niet opzoeken. Die ondankbare plant hier heeft m’n internet afgesloten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')