Ik kan het een weekje redden, op rantsoen, heb een paar kleine dingen ongeorganiseerd in huis ivm eerdere verhuizing. Is er nog niet van gekomen. Baal daar wel van. Had eigenlijk al wat extra moeten hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:00 schreef vipergts het volgende:
Verbazingwekkend dat mensen niet al een noodvoorraad hebben.
Ik ben d'r gelukkig al jaren van af.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:12 schreef Zilverberk het volgende:
Rokers lijken een hogere sterftekans te hebben bij dit virus, misschien een goed moment om te stoppen?
Ik heb vorige maand al van die potjes gel gekocht. Kleine potjes en heb er nog een stuk of 6 liggen, maar denk dat ik nog wat extra haal, evenals Dettol doekjes.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:13 schreef Kassamiep het volgende:
Wat water en desinfectiegel voor reinigen.
Dat is al te laat!quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:12 schreef Zilverberk het volgende:
Rokers lijken een hogere sterftekans te hebben bij dit virus, misschien een goed moment om te stoppen?
Toch zou ik enigszins moeite hebben met het drinken van dat waterquote:Op woensdag 26 februari 2020 08:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
In zuidholland hoef je echt geen water in te slaan, als het water hier wegvalt is de bemaling ook uitgevallen, dan heb je echt teveel water en te weinig rubberboot
Ik denk als het op zes meter staat je alles behalve moeite hebt om het binnen te krijgenquote:Op woensdag 26 februari 2020 08:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Toch zou ik enigszins moeite hebben met het drinken van dat water
Een filter kopen bij Bever ofzo.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Al moet ik naast mijn bed stallen, ik zou het toch doen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik zat even te denken... maar je hebt 2 liter per dag nodig, voor een maand dus 60 liter op voorraad.
Waar laat je dat joh... is toch niet te doen?
Dit ja. Het is een virus, geen zombie apocalypse.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat is dit. Water inslaan. Alsof de watervoorziening ineens uitvalt door een virus. Dat is zo'n beetje het laatste wat zal gebeuren
Valt best mee. 60 liter is 120 waterflesjes. Haal ik gewoon 20 sixpacks bij de Lidl ben ik klaar.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik zat even te denken... maar je hebt 2 liter per dag nodig, voor een maand dus 60 liter op voorraad.
Waar laat je dat joh... is toch niet te doen?
Wij hebben 25 kilo rijst in huis en met boodschappen doen ben ik ook begonnen met af en toe wat extra blikjes en andere houdbare zooi in te slaan. Niet overdreven veel elke keer, maar wel zo dat de voorraadkast hier langzaam maar zeker wat voller raakt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 07:58 schreef Toefjes het volgende:
Ik haal elke dag wat extra dingetjes. Dus de voorraadkast loopt langzaam maar zeker vol.
Wel fijn, want dan hoef ik niet als iedereen aan het hamsteren is een blik bonen uit de handen van een oud vrouwtje te trekken.
Verder heb ik geen bijzondere maatregelen genomen.
De gezichtsmaskers zijn nu al overal uitverkocht of alleen voor belachelijk woekerprijzen van 10 - 20x de normale prijs te koop.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Wij hebben 25 kilo rijst in huis en met boodschappen doen ben ik ook begonnen met af en toe wat extra blikjes en andere houdbare zooi in te slaan. Niet overdreven veel elke keer, maar wel zo dat de voorraadkast hier langzaam maar zeker wat voller raakt.
Ik heb wat dingetjes gebookmarked voor als het echt mis gaat (gezichtsmasker enzo), maar ik denk dat het te weinig toegevoegde waarde zal hebben om het nu allemaal al te gaan kopen.
Misschien nog zooi kopen om te stomen (Dampo enzo) voor als je het te pakken krijgt? Of zal dat verder niets helpen?
Op bol.com zijn ze nog wel te koop, maar ik zie idd wel een prijsstijging.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De gezichtsmaskers zijn nu al overal uitverkocht of alleen voor belachelijk woekerprijzen van 10 - 20x de normale prijs te koop.
Baat het niet dan schaadt het niet. Eigenlijk niet eens een gek idee eigenlijk. In het slechtste geval krijg je tijdelijk even meer lucht.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Wij hebben 25 kilo rijst in huis en met boodschappen doen ben ik ook begonnen met af en toe wat extra blikjes en andere houdbare zooi in te slaan. Niet overdreven veel elke keer, maar wel zo dat de voorraadkast hier langzaam maar zeker wat voller raakt.
Ik heb wat dingetjes gebookmarked voor als het echt mis gaat (gezichtsmasker enzo), maar ik denk dat het te weinig toegevoegde waarde zal hebben om het nu allemaal al te gaan kopen.
Misschien nog zooi kopen om te stomen (Dampo enzo) voor als je het te pakken krijgt? Of zal dat verder niets helpen?
quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Baat het niet dan schaadt het niet. Eigenlijk niet eens een gek idee eigenlijk. In het slechtste geval krijg je tijdelijk even meer lucht.
Uit paniek doen mensen rare dingen. Kan best dat het uitverkocht is.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Op bol.com zijn ze nog wel te koop, maar ik zie idd wel een prijsstijging.
Dit was te koop voor ¤120https://www.bol.com/nl/p/(...)w.1_4.5.ProductTitle
Is het niet meer leverbaar omdat zo veel mensen het allemaal gekocht hebben, of vond bol.com het toch niet zo'n goed idee?
Massaal reviewen dat dingquote:Op woensdag 26 februari 2020 09:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Uit paniek doen mensen rare dingen. Kan best dat het uitverkocht is.
Dat komt omdat de huidige generatie nooit meegemaakt heeft dat de benzine op de bon is en de winkelschappen leeg zijn. Dus iedereen denkt dat dat allemaal gewoon altijd werkt en gevuld is. Denk ik.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:00 schreef vipergts het volgende:
Je had beter die gehaktballetjes in zo een zak kunnen pakken. Met satésaus en met tomatensaus heb je die. Die zijn ook lang houdbaar en smaken veel beter. Zegmaar meer naar echte gehaktballetjes in plaats van die prefab gehaktballetjes uit zo een blik.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
- Houdbaar vlees zoals knakworst, Unox burgers, blikken gehaktballetjes in saus, etc.
Wereldwijd zijn er grote tekorten. De vraag was ineens gigantisch gestegen, en de fabrieken die ze produceren in China leveren om de één of andere reden niet meer...quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Uit paniek doen mensen rare dingen. Kan best dat het uitverkocht is.
Goeie vraag. Geen idee. Met de normale griep helpt dat wel om het allemaal lekker los te hoesten.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:45 schreef ToT het volgende:
Van mij is hij ook niet groot, groenten koop ik wanneer ik ze bereid.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:00 schreef vipergts het volgende:
Ik heb zelf veel voedsel vervangende shakes bijvoorbeeld JimmyJoyquote:Op woensdag 26 februari 2020 07:53 schreef Treinhoer het volgende:
Zag het boodschappentopic al, maar iets concreter.
Ik wil morgen voor zeker een maand aan rantsoen hebben qua houdbare producten. Eten en water. Ik ga voor de hypothese dat er een besmetting bij mij in de straat/wijk is en ik een maand op quarantaine moet. Voor de supermarkt leeg is getrokken wil ik mijn voorraadkast aardig aangevuld hebben.
Gezinssituatie: 2 volwassenen, 2 katten
1 roker
Kleine vriezer
Koelkast voor de noodzakelijke spullen
Voorraadruimte genoeg
Naast boodschappen, andere tips? Extra batterijen voor wanneer de stroom uitvalt? Extra vuilniszakken? Een extra emmer in huis om regenwater op te vangen op het balkon? Zakmes? Kompas? Kaarsen?
Graag geen trolls of mensen die zeggen dat ik overdreven ben, want ik ga er ook wel vanuit dat dit overbodig is. Maar ik slaap toch wat prettiger met een kleine buffer.
Vergeet de mosterd niet voor de knakworsten!quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:38 schreef de_boswachter het volgende:
Knakworsten, cola en captain Morgan. Meer heb je niet nodig.
Je hebt tegenwoordig goede compacte filtersquote:Op woensdag 26 februari 2020 08:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Idd. Mayo doet het ook soms.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Vergeet de mosterd niet voor de knakworsten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |