abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191771535
quote:
16s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over achterlijke naatkslak. :o

Lees godver een waar ik op reageer als je daar toe in staat bent tsjongejonge.
Ow nee joh dus als jij zegt: "hoe komen ze" bedoel jij niet het RIVM maar die ene dame? Dus jij praat dan in meervoud?
Ik begrijp wel dat ik in deze de 'achterlijke naatkslak' ben
  zondag 1 maart 2020 @ 13:45:42 #102
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191771604
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ow nee joh dus als jij zegt: "hoe komen ze" bedoel jij niet het RIVM maar die ene dame? Dus jij praat dan in meervoud?
Ik begrijp wel dat ik in deze de 'achterlijke naatkslak' ben

Echt te dom om te poepen hè. _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_191771709
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom er dan zulke regionale verschillen zijn qua aanpak in Duitsland (ik ging ervan uit dat het strikte beleid voor het hele land zou gelden).
Omdat de ene besmetting niet hetzelfde is als de andere. Ook omdat de ene patiënt eerder doorheeft dat die ziek is als de andere patiënt. En de ene patiënt met symptomen gewoon nog het openbare leven opzoekt en de andere patiënt niet.

Of zoals in Italië, de patiënt wekenlang verzorgt werd en daarna pas besloten werd om te testen...

Daarom kan je dit soort aanpakken niet met elkaar vergelijken. Je ziet hetzelfde in Italië, daar zijn niet alle dorpen in quarantaine geplaatst.

quote:
Gisteren ook al zo'n deceptie, toen bleek dat de vrouw en het kind van de Tilburgse patiënt niet preventief in quarantaine waren gezet, en zij als bezoekers de ziekenhuismedewerkers hebben blootgesteld. :(
Ja dit begrijp ik ook niet, ook al snap ik wel dat het RIVM de regel 'alleen bij symptomen kans op besmetting' hanteert.

Wat ik helemaal niet begrijp is waarom die vrouw bewust het risico neemt om de ziekte zelf nog veel verder te verspreiden. Want het RIVM vraagt wel aan iedereen om voorzichtig te zijn en of jij jezelf thuis wil opsluiten, nou dat vind zij blijkbaar niet nodig.
pi_191771839
quote:
16s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Echt te dom om te poepen hè. _O-
Zeker.
Gelukkig is het lang niet zo gênant als jouw optreden. Het lukt je niet eens om uit te leggen wat voor iets doms ik zou hebben gezegd, wellicht omdat je jezelf niet eens begrijpt, en dan grijp je terug op de infantiele aanpak door te komen met ad hominems.

Misschien moet je nu maar gaan schelden, ik gun je dit laatste woord. Veel plezier toegewenst
  zondag 1 maart 2020 @ 13:58:48 #105
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191771867
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker.
Gelukkig is het lang niet zo gênant als jouw optreden. Het lukt je niet eens om uit te leggen wat voor iets doms ik zou hebben gezegd, wellicht omdat je jezelf niet eens begrijpt, en dan grijp je terug op de infantiele aanpak door te komen met ad hominems.

Misschien moet je nu maar gaan schelden, ik gun je dit laatste woord. Veel plezier toegewenst
Hahaha te veel @Seven. haar posts gelezen zeker. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Manager PR/Moderator zondag 1 maart 2020 @ 14:04:02 #106
269689 crew  Viv
pi_191771985
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:51 schreef opgebaarde het volgende:
Omdat de ene besmetting niet hetzelfde is als de andere. Ook omdat de ene patiënt eerder doorheeft dat die ziek is als de andere patiënt. En de ene patiënt met symptomen gewoon nog het openbare leven opzoekt en de andere patiënt niet.
Over die vrouw uit Delft is gemeld dat ze alweer aan de beterende hand is, dus al een tijdje ziek was. Ook daar blijkt weer uit dat je het niet aan de mensen zelf kunt overlaten. Ze hadden de mensen die terugkeerden uit het Italiaanse risicogebied stuk voor stuk direct in quarantaine moeten zetten.
pi_191772595
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 14:04 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Over die vrouw uit Delft is gemeld dat ze alweer aan de beterende hand is, dus al een tijdje ziek was. Ook daar blijkt weer uit dat je het niet aan de mensen zelf kunt overlaten. Ze hadden de mensen die terugkeerden uit het Italiaanse risicogebied stuk voor stuk direct in quarantaine moeten zetten.
Echt aso van die mensen. Je komt terug uit een infectiehaard en dan vervolgens hier iedereen lopen aansteken.

Manager PR/Moderator zondag 1 maart 2020 @ 14:33:28 #108
269689 crew  Viv
pi_191772622
Niks ten nadele van die vrouw uit Delft overigens, zij heeft geheel "volgens het boekje" gehandeld volgens de instanties. Maar of dat "boekje" wel klopt... :X
pi_191772653
NOS twitterde op zondag 01-03-2020 om 13:35:34 In verband met de ontwikkelingen rond het coronavirus geeft het RIVM om 15.30 uur een persconferentie. Die is live te volgen bij de NOS op @NPO1, NPO Nieuws, @NPORadio1, Facebook en YouTube. https://t.co/dAlrghjiFm reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 15:13:12 #110
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191773581
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 14:32 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Echt aso van die mensen. Je komt terug uit een infectiehaard en dan vervolgens hier iedereen lopen aansteken.

Godver, so true.
  zondag 1 maart 2020 @ 15:15:10 #111
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191773623
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 14:32 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ze heeft juist meteen aan de bel getrokken, mondkapje op en was uit de buurt van mensen gebleven. Kudo’s voor haar.
pi_191773659
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 15:15 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Ze heeft juist meteen aan de bel getrokken, mondkapje op en was uit de buurt van mensen gebleven. Kudo’s voor haar.
Ze had gewoon 2 weken thuis moeten blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2020 15:16:30 ]
  zondag 1 maart 2020 @ 15:17:13 #113
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191773684
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 15:16 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ze had gewoon 2 weken thuis moeten blijven.
Ze kwam net terug van Italie. Hoe had ze het beter moeten doen dan?
  Manager PR/Moderator zondag 1 maart 2020 @ 16:05:06 #114
269689 crew  Viv
pi_191775305
Persconferentie gekeken:

Positief is dat ze zeiden dat de contacten van de vrouw uit Delft wél in thuisquarantaine zitten. Negatief is dat ze nog altijd te veel waarde hechten aan de symptomen die terugkeerders uit risicogebieden al dan niet ervaren, en daarin veel te vrijblijvend adviseren in plaats van maatregelen opleggen/handhaven.
pi_191775617
Ben je in besmet gebied geweest en heb je luchtwegklachten, blijf dan een dagje thuis......
R u kidding me ? Als dat het advies is dan zijn we over een paar maanden allemaal besmet of besmet geweest.
Hele steden werden platgelegd, mensen opgesloten in hun hotelkamer voor twee weken, maar wij zeggen “ blijf maar een dagje thuis”
  zondag 1 maart 2020 @ 16:33:45 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_191776135
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:14 schreef JustAGame het volgende:
Ben je in besmet gebied geweest en heb je luchtwegklachten, blijf dan een dagje thuis......
R u kidding me ? Als dat het advies is dan zijn we over een paar maanden allemaal besmet of besmet geweest.
Hele steden werden platgelegd, mensen opgesloten in hun hotelkamer voor twee weken, maar wij zeggen “ blijf maar een dagje thuis”
Het gaat er natuurlijk om dat je bij een kuchje een dagje thuisblijft om te kijken of de symptomen erger worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191776786
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Het gaat er natuurlijk om dat je bij een kuchje een dagje thuisblijft om te kijken of de symptomen erger worden.
Ja maar een kuchje kan wel iemand besmetten, want dan vertoon je dus symptomen.
Ze hadden gewoon iedereen die in besmet gebied is geweest de afgelopen weken preventief moeten testen. Nu lees je dat iedereen waarvan bekend is dat ze het hebben, uit besmet gebied kwamen.

Kijk, de meeste mensen zien het wel als een veredelt griepje, maar het is verre van onzeker of dat ook het geval is.
pi_191776831
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:56 schreef JustAGame het volgende:
maar het is verre van onzeker
Dus eigenlijk best wel zeker?
  Manager PR/Moderator maandag 2 maart 2020 @ 10:21:51 #120
269689 crew  Viv
pi_191790390
Uit de NOS liveblog van vandaag, een patiënt die een volle week op de IC heeft gelegen maar niet getest werd, want RIVM:

quote:
Het Maasstad Ziekenhuis neemt uit voorzorg tijdelijk geen nieuwe patiënten op op de afdeling intensive care (IC). Aanleiding is het verblijf van een patiënt op de IC die bij de eerste test op het coronavirus positief getest is. Het ziekenhuis wacht nog op de uitslag van de tweede test voor de definitieve diagnose. Bij bevestiging zou het de elfde officiële patiënt in Nederland zijn.

De patiënt verbleef van 22 februari tot en met zaterdag op de IC van het Maasstad Ziekenhuis. De patiënt is zaterdag overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam. Er was tot en met vrijdag geen aanleiding om de patiënt te testen, omdat dit toen nog niet werd voorgeschreven door het RIVM, schrijft het ziekenhuis.
Het zal dan wel, net als in Gorinchem, om een patiënt gaan zonder risicocontact en zonder terugkeer uit een risicogebied. Nogal zuur dat ze ook in Gorinchem wél overwogen hebben om te testen, maar dat volgens het RIVM niet nodig was. Hier een quote van dat ziekenhuis:

quote:
De patiënt voldeed niet aan de toen geldende casusdefinitie corona van het RIVM om getest te hoeven worden op corona. De patiënt was niet in een risicogebied geweest of in aanraking gekomen met een bevestigde besmette patiënt. Halverwege de middag op vrijdag 28 februari heeft RIVM het protocol aangepast.
Achter de feiten aanlopen is dit. :{
pi_191790650
Wanneer gaat men eens proactief handelen?
  maandag 2 maart 2020 @ 10:52:07 #122
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191790824
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
niet
  Manager PR/Moderator maandag 2 maart 2020 @ 11:29:24 #123
269689 crew  Viv
pi_191791415
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dit, ze doen niet aan actieve opsporing. Ze zouden die casusdefinitie met terugwerkende kracht moeten aanpassen en alle patiënten alsnog moeten testen die sinds begin dit jaar opgenomen zijn geweest met een longontsteking. Het is vrij aannemelijk dat ze er dan meer zouden vinden. Die 2 patiënten (uit Beatrixziekenhuis Gorinchem en Maasstad Ziekenhuis Rotterdam) zijn alleen in beeld gekomen omdat zij toevallig nog steeds ziek waren toen het protocol werd aangepast. :X
pi_191791442
Ik lees het al, de beste stuurlui staan weer eens aan wal.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:36:27 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191791557
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik lees het al, de beste stuurlui staan weer eens aan wal.
nee, de RIVM speelt met mensen levens door niet naar de WHO te luisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')