crowdquote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat wedstrijden die al zonder publiek gepland staan daar dan niet onder vallen? Of mag ineens niemand meer binnen 1 meter van iemand anders komen?
Nou, dan kunnen de World Cup-finales in het alpineskiën gewoon doorgaan dus.quote:
Even hekken langs de gehele parkoers van de Italiaanse koersen plaatsen en dat feest kan ook gewoon doorgaan. Niks aan het handje 😎quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, dan kunnen de World Cup-finales in het alpineskiën gewoon doorgaan dus.
even mijzelf quoten hoor, maar de technishow is dus doorgezet naar september.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:31 schreef Fukushima het volgende:
Over 3 weken is de TechniShow in Utrecht waar ook iets van 40.000 man op af komt. Ik moet nog zien of het doorgaat
Ik denk dat het een teken aan de wand is (mene, mene, tekel, urphasin)quote:Of het Eurovisie Songfestival in mei door corona wel of niet door kan gaan, is nog steeds onduidelijk. Wel blijkt het zeer besmettelijke virus de agenda van het megafestijn al behoorlijk in de war te schoppen: het belangrijke overleg van de ‘Head of Delegations’ -gepland voor maandag 9 maart in Rotterdam- moet dit keer voor een deel per ‘conference call’. Dat laat internationale organisator EBU weten.
De EBU zelf zal dit keer ook niet live bij de belangrijke voorbereidende bijeenkomst aanwezig zijn: op de burelen van de EBU in Geneve is ook een besmettingsgeval vastgesteld en alle leden van de organisatie hebben tot vrijdag 13 maart een reisverbod. Dat betekent dat ook de hoogste baas van het Songfestival, Jon Ola Sand, niet naar Rotterdam zal afreizen. Hij zal het overleg vanuit Genève, per video, moeten volgen. Lees hier meer.
3x3 is parodie op basketbal. @PowerLoungenquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:43 schreef heywoodu het volgende:
OKT voor het 3x3-basketbal in Bangalore (India) over twee weken is uitgesteld. Van 24-26 april staat in Boekarest een laatste OKT gepland, dat deels afhankelijk is van de eerste, dus een beetje tempo is wel gewenst.
Ja, het is kut.quote:
twitter:laflammerouge16 twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:55:21Italian Government just announced in press conference the new COVID decree measures. All sports events are suspended for 30 days and can only be done behind closed doors if in closed structures. Decree will be signed tonight and measures will be effective until April 3. reageer retweet
3x3 doe je lekker als je zelfs niet bij Den Bosch aan de bak komtquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
3x3 is parodie op basketbal. @:PowerLoungen
[..]
twitter:MiamiHerald twitterde op woensdag 04-03-2020 om 23:33:18EXCLUSIVE: The 2020 Ultra Music Festival will be postponed — possibly for a full year, the Miami Herald has learned.That move would effectively cancel this year’s edition of Miami’s marquee electronic dance music event.https://t.co/FbyVYsga5Y reageer retweet
twitter:TMLwinter twitterde op donderdag 05-03-2020 om 10:00:21In the beginning of February the build-up of Tomorrowland Winter 2020 in Alpe d’Huez started. Today, it is with a heavy heart that we have to inform you that the French Government has decided to cancel this year’s edition (March 14 -21): info & updates: https://t.co/lyjg3dBqMg https://t.co/brE0xRKAX3 reageer retweet
Geen koers. Wel trainen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verschillende wielerploegen hebben in ieder geval gezegd de komende weken niet te fietsen.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:33 schreef Zipportal het volgende:
Eerste grote evenement in Rotterdam afgelast vanwege coronavirus
https://www.ad.nl/rotterd(...)oronavirus~a00652bf/
Boksen is geen sport.
@:Onlogisch
@:Wereldgozer
@:PSVCL
Rotterdam marathon zal dan snel volgen denk ik..quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef Pharkus het volgende:
5 april: Marathon van Parijs (Frankrijk)
De city pier city in Den Haag aanstaande zondag gaat vooralsnog gewoon doorquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rotterdam marathon zal dan snel volgen denk ik..
De halve marathon van Nunspeet op 4 april ookquote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De city pier city in Den Haag aanstaande zondag gaat vooralsnog gewoon door
Overigens verplaatst naar 18 oktober.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef Pharkus het volgende:
5 april: Marathon van Parijs (Frankrijk)
Ik denk dat als we boven de 1000 zitten, en dat zal ergens volgende week zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:46 schreef Nielsch het volgende:
vraag me af wanneer we in Nederland echt grote evenementen zoals het Eurovisie Songfestival, Zwarte Cross, Paaspop, Formule 1, Eredivisie, Awakenings, Lowlands, Pinkpop etc... gaan aflasten danwel (in het geval van sport) zonder publiek spelen... die periode gaat nog wel komen verwacht ik zo.
twitter:ABC twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 23:11:27JUST IN: SXSW has been cancelled due to novel coronavirus, the film festival organizers announce.Last year, according to numbers provided by SXSW, the conference brought in $355.9 million dollars of revenue. https://t.co/zCXGtlUxDj reageer retweet
Zo, het bedrijf waar ik werk ging daar met een delegatie naartoe vorig jaar, dat was echt heel zuur geweest als ze dit jaar gingenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:16 schreef zipcon het volgende:
Vele grote tech bedrijven hadden al afgezegd, nu is ook de rest van het festival geannuleerd.twitter:ABC twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 23:11:27JUST IN: SXSW has been cancelled due to novel coronavirus, the film festival organizers announce.Last year, according to numbers provided by SXSW, the conference brought in $355.9 million dollars of revenue. https://t.co/zCXGtlUxDj reageer retweet
Dat is wel een beetje jammer voor die gast die heel Europa heen en weer aan het liften was om er naartoe te gaan, inmiddels al een maand lang ofzo?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)cos-coronavirus.html
Twitchcon in Amsterdam afgelast.
Nee het Holmenkollen Festival (vooral het langlaufen) zonder publiek is leuk..quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:21 schreef Salina het volgende:
En straks misschien/waarschijnlijk ook wedstrijden in de NBA en NCAA (March Madness) zonder publiek.
Dat lijkt me dus echt helemaal niets.
Ik heb moeten Googlen, echt waar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee het Holmenkollen Festival (vooral het langlaufen) zonder publiek is leuk..
Groot sportfan zijn, en dan een van dé klassiekers in de sportwereld niet kennenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:38 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik heb moeten Googlen, echt waar.![]()
![]()
Ik ben groot sportfan hoor, maar die sla ik even over denk ik.
Wat een jaar wordt het toch. Gewoon enorm ruk. Ik zou niet weten waar ik heen moet of kan op vakantie en heb echt nog een overschot aan dagen openstaan (van afgelopen jaren ook).
Thuisblijven om lekker sport te kijken gaat ook al steeds minder waarschijnlijk worden.
En dan de komende weken al wat mooie wielerwedstrijden afgelast, straks de Vlaamse klassiekers misschien in gevaar, basketbal zonder publiek.
Het énige maar dan ook echt enige "voordeeltje" is dan weer dit forum om de uurtjes mee te vullen. Maar heb toch liever wat wielrennen of voetbal.
Over 2 weken is de wereldbeker biatlon op de Holmenkollen. Als het zo door gaat wordt dat ook een probleem of zonder publiekquote:Op zondag 8 maart 2020 00:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Groot sportfan zijn, en dan een van dé klassiekers in de sportwereld niet kennen
Ach, voor de wintersporten van dit seizoen is het zo wel een passend einde. Half Europa heeft geen winter gehad en dan eindigt het met afgelaste wedstrijden en wedstrijden zonder publiek. Tja.
Ai, ik mis iets, blijkbaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Groot sportfan zijn, en dan een van dé klassiekers in de sportwereld niet kennen
Ach, voor de wintersporten van dit seizoen is het zo wel een passend einde. Half Europa heeft geen winter gehad en dan eindigt het met afgelaste wedstrijden en wedstrijden zonder publiek. Tja.
https://www.mxgp.com/moto(...)p-trentino-postponedquote:VALKENSWAARD (The Netherlands) 8 March 2020 – Infront Moto Racing regrets to inform that due to the ongoing coronavirus outbreak, the MXGP of Trentino, Italy, foreseen on April the 4th and 5th, has been postponed to July the 18th and 19th 2020.
Considering the very difficult situation in Italy with regards to the coronavirus and the fact that the Italian government has forbidden the organisation of public events in Italy until the 3rd April including the difficulties of travelling in the northern regions of the country, in agreement with the FIM, the local organiser and the local authorities of Trentino the 2020 MXGP of Trentino in Italy will be postponed. Infront Moto Racing, the FIM and the local organiser have evaluated an alternative date and can now announce that the MXGP of Trentino has been rescheduled to take place on the 18th and 19th of July 2020.
The aim of Infront Moto Racing and the FIM is to make the FIM Motocross World Championships and FIM-E Motocross European Championships run with all the events programmed. The rest of the MXGP Calendar up to now stays unchanged while the development of the situation in every country is being followed in a daily basis monitoring.
In agreement with the organisers of other MXGP rounds and local authorities, Infront Moto Racing is prepared to postpone other events if that becomes necessary.
In a difficult moment like this we ask everybody for a great sense of responsibility and not to listen to rumours created but just to rely on official communications which will be done by Infront Moto Racing and the FIM.
Dat is allemaal over vier maanden. Koffiedik kijken dus.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Inmiddels kan je er wel vanuitgaan dat alle events afgelast gaan worden: ek, olympische spelen, champions league, wimbledon etc. Of troosteloos zonder publiek
Klopt maar het ziet er niet best uit. Het wordt overal met de dag erger.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is allemaal over vier maanden. Koffiedik kijken dus.
Zandvoort kan gewoon doorgaan zonder publiek, die hebben al betaald dus geld is binnen. Kunnen de teams ook gewoon over de weg naar de hotels.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is allemaal over vier maanden. Koffiedik kijken dus.
Zandvoort en het ESF, dat begint in afstreepfase te komen.
Die hebben betaald voor een product. Ze kunnen niet zeggen 'jullie mogen niet komen' en het geld houden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zandvoort kan gewoon doorgaan zonder publiek, die hebben al betaald dus geld is binnen. Kunnen de teams ook gewoon over de weg naar de hotels.
Troosteloos is een groot woord, als iedereen thuis zit is een beetje vertier via de tv wel prettig.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Inmiddels kan je er wel vanuitgaan dat alle events afgelast gaan worden: ek, olympische spelen, champions league, wimbledon etc. Of troosteloos zonder publiek
Waarom niet?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hebben betaald voor een product. Ze kunnen niet zeggen 'jullie mogen niet komen' en het geld houden.
quote:Op maandag 9 maart 2020 19:46 schreef Idisrom het volgende:
De elfstedenschaatstocht is voor deze winter nu definitief afgelast.
Omdat die mensen betalen voor een product/dienst. Als zij dat product/die dienst (al dan niet buiten hun schuld om) niet kunnen leveren, dienen die mensen gecompenseerd te worden.quote:
Wel of geen corona, at kunnen ze krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat die mensen betalen voor een product/dienst. Als zij dat product/die dienst (al dan niet buiten hun schuld om) niet kunnen leveren, dienen die mensen gecompenseerd te worden.
Dus?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wel of geen corona, at kunnen ze krijgen.
En vervolgens de keuze wel of niet laten doorgaan, en lekker thuikijken. Risico van het vak. Zonder dat geld gaat de race niet door, ik denk dat iedere F1 van met kaartje dat zelf ook wel snapt.
Wel zuur voor de mensen die op de zwarte markt hebben gekocht tegen woekerprijzenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus?
Het gaat hier niet om een faillissement, dus dan dient er gewoon gecompenseerd te worden. Als dat er voor zorgt dat de race niet door kan gaan, c'est ça.
Misschien kunnen ze een speciaal coronavak voor jullie maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus?
Het gaat hier niet om een faillissement, dus dan dient er gewoon gecompenseerd te worden. Als dat er voor zorgt dat de race niet door kan gaan, c'est ça.
Nou ja, als ze het op overmacht gooien zou dat wellicht best kunnen. Geen idee hoor, en je mag uiteraard hopen op (minstens gedeeltelijke) terugbetaling, maar ik zou daar niet zomaar vanuit gaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hebben betaald voor een product. Ze kunnen niet zeggen 'jullie mogen niet komen' en het geld houden.
Ik betwijfel of dat zomaar mag. Dat is impliciet contractbreuk, tenzij dit in de lettertjes is opgenomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, als ze het op overmacht gooien zou dat wellicht best kunnen. Geen idee hoor, en je mag uiteraard hopen op (minstens gedeeltelijke) terugbetaling, maar ik zou daar niet zomaar vanuit gaan.
En dat zou me dus weinig verbazenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat zomaar mag. Dat is impliciet contractbreuk, tenzij dit in de lettertjes is opgenomen.
Tsja. Kan inderdaad, maar als ze niet compenseren blijven volgend jaar mogelijk de fans weg.quote:
Is het niet.quote:
Een contract van een evenement waar geen overmacht in wordt genoemd?quote:
Jawel hoor, maar dat gaat over aansprakelijkheid voor schade die iemand op kan lopen tijdens de GP, of kosten voor hotel enzo als de GP niet doorgaat of verzet wordt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een contract van een evenement waar geen overmacht in wordt genoemd?
Apart.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Indoor Brabant, een groot internationaal spring/dressuurconcours (met paarden dus) in Den Bosch gaat gewoon door van donderdag t/m zondag.
Tja, dat geldt voor heel veel evenementen natuurlijk.quote:
Wie weet wordt het alsnog afgelast.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Indoor Brabant, een groot internationaal spring/dressuurconcours (met paarden dus) in Den Bosch gaat gewoon door van donderdag t/m zondag.
Denk het niet, begint donderdag al, paarden zijn al ingevlogen van over de hele wereld (en ruiters ook). Op de website staat dat je bij binnenkomst je handen moet desinfecteren met gel en adviseren ze op 1 meter afstand te blijven van hoestende mensen (handig met tribuneplaatsen). Ach, kan me er niet zo druk om maken eigenlijk ga gewoon lekker kijken en eten en drinken (heb VIP-plaatsen).quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie weet wordt het alsnog afgelast.
Nouja, als ze zeggen dat dit soort evenementen in Brabant niet meer mogen met toeschouwers is het dikke pech he.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk het niet, begint donderdag al, paarden zijn al ingevlogen van over de hele wereld (en ruiters ook). Op de website staat dat je bij binnenkomst je handen moet desinfecteren met gel en adviseren ze op 1 meter afstand te blijven van hoestende mensen (handig met tribuneplaatsen). Ach, kan me er niet zo druk om maken eigenlijk ga gewoon lekker kijken en eten en drinken (heb VIP-plaatsen).
Totallympics is sowieso een mooi internationaal sportforum, maar zeker in dit geval is het handig om daar het afgelasten van evenementen en precies dit soort maatregelen overal bij te houdenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:08 schreef zipcon het volgende:
AD en Guardian melden dat meer landen alle bijeenkomsten van meer dan 100 personen verbieden. Dat zal ook impact hebben op allerlei sportevenementen. Het gaat om Oostenrijk, Polen en Tsjechië.
Er zullen wss meer landen vandaag aankondigingen doen. Voor verdere details zal je lokale kranten moeten naslaan. Ik denk dat onze journalisten het niet allemaal kunnen bij houdenVoor Italië werd nog elke wedstrijd individueel opgevolgd zoals Milaan San Remo.
Snap ik. Bij mij ligt een weekendje Engeland ligt in de planning, maar ik twijfel ook wb gaan of niet. Vraag is ook of ik tzt nog kan / mag gaan...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:12 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb kaartjes voor Bill Bailey in Tivoli volgende week woensdag en Monika Krusa in de Marktkantine volgende week vrijdag. Ergens zou ik het fijn vinden als de organisatie of de artiesten zelf zouden cancellen zodat ik zelf geen keuze hoef te maken en hoef te twijfelen over wel of niet gaan...
https://www.nu.nl/coronav(...)et-kan-doorgaan.htmlquote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:15 schreef TLC het volgende:
Dadelijk kan er ook een streep door de Giro d'Italia
quote:UCI-baas houdt er rekening mee dat Giro d'Italia niet kan doorgaan
David Lappartient, de baas van de internationale wielerunie UCI, maakt zich zorgen over de Giro d'Italia. De Fransman houdt er rekening mee dat vanwege het coronavirus een streep door de eerste grote ronde van het jaar moet worden gezet.
"We maken ons vanwege de situatie in Italië wat meer zorgen over de Giro dan voorheen. Er is een potentieel risico dat de Giro niet kan doorgaan", zegt Lappartient dinsdag tegen persbureau Reuters.
Hij kijkt ook met een schuin oog naar de Tour de France. "We hopen natuurlijk dat beide koersen gewoon verreden kunnen worden. Het zou een ramp voor onze sport zijn als de Giro en de Tour niet door kunnen gaan."
Maandag besloot de Italiaanse regering om alle sportevenementen tot 3 april te schrappen. De autoriteiten gaven daarmee gehoor aan een voorstel van het Italiaans olympisch comité CONI. De Giro begint op 9 mei.
EK armpje drukken bedoel je?quote:
Dat staat gepland voor 16-24 mei in Hongarije en gaat voorlopig gewoon nog door.quote:
We zullenhet zo zienquote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk het niet, begint donderdag al, paarden zijn al ingevlogen van over de hele wereld (en ruiters ook). Op de website staat dat je bij binnenkomst je handen moet desinfecteren met gel en adviseren ze op 1 meter afstand te blijven van hoestende mensen (handig met tribuneplaatsen). Ach, kan me er niet zo druk om maken eigenlijk ga gewoon lekker kijken en eten en drinken (heb VIP-plaatsen).
Wat heeft dit met sportevenementen te maken?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat heeft de ESF met sport te maken?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat heeft dit met sportevenementen te maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |