China verspreid desinformatiequote:Op maandag 24 februari 2020 16:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Stel jezelf eens wat simpele vragen:
-Is het logisch dat er 3 besmettingen waren buiten China op een totaal aantal besmettingen van 41 in Wuhan (officiële cijfers van China)?
-Is het logisch dat een totalitaire overheid a la Sovjet-Unie waar ze zo lang mogelijk de ernst proberen te verdoezelen en ze weinig geven om individuele mensenlevens één van de belangrijkste steden van het land afsluit bij een aantal besmettingen van 2.000? Met "slechts" een griepje?
-Is het logisch dat Zuid-Korea en Italië binnen een aantal dagen cijfers halen waar China meer dan een maand over deed?
-Is het logisch dat de crematoria in Wuhan al sinds eind januari overbelast zijn?
I rest my case.
In theorie zou dat best eens kunnen, als er maar genoeg mensen besmet zijn geweest krijg je groepsimmuniteit. En dat kan dus wel eens gunstig uitpakken voor je.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:21 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Dus je kunt beter volgende maand richting Peking dan? Veiliger dan hier misschien?
Ik denk dat je dan de hygiëne verschillen wat onderschat.quote:Straks is China virusvrij in een paar maanden en staat de rest van de wereld in de hens.
Maar dan is angst toch het grootste probleem?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Denk dat we het er wel over eens zijn dat dit niet een wereldbedreigende situatie is. Maar het is zeker ook geen griepje. De angst is een echt iets, of het nou terecht is of niet, en volgens mij zag Hong Kong al een daling van iets van 90% in het tourisme afgelopen weken. Dat zal met Italie ook wel gaan gebeuren.
Zo goed dat ze nu weer aan het werk zijnquote:Op maandag 24 februari 2020 16:16 schreef Maver24 het volgende:
[..]
In China gaat het zeker de goede kant op. Kunnen wij hier ook toepassen in Europa
Mooi voor jou, dat houdt geen mens met jou uitquote:Op maandag 24 februari 2020 16:23 schreef Harlekien het volgende:
Geloof ergens gelezen te hebben dat je minimaal een kwartier met deze persoon door moet brengen om het te krijgen
Mmm, lees ook berichten dat men last houdt van de longen en mannen daarna steriel zijn..quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
2% van de mensen sterft (die al kwalen hebben). Laten we massaal in paniek raken!
Hmm soms wel zou ik zeggen ja. Maar als ziekenhuizen echt overvol raken en andere patienten dan maar weggestuurd worden dan is dat wel een reden tot angst.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:23 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Maar dan is angst toch het grootste probleem?
Vanavond dus allemaal een kwakje invriezen.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:24 schreef _I het volgende:
[..]
Mmm, lees ook berichten dat men last houdt van de longen en mannen daarna steriel zijn..
Als 60% van de mensen het krijgt en mannen daarna steriel zijn is het best een dingetje. Zeg maar.
Moet ik nou echt het vervolg nog voor je gaan uitkauwen?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:21 schreef Harlekien het volgende:
[..]
China verspreid desinformatie
Gras is groen
Was het maar zo'n feest in het M-O....quote:Op maandag 24 februari 2020 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klinkt als een Donald Duck land.
nee dat is Verweggistan, ik ben wel eens in Kyrgistan geweest of Kyrgiziequote:Op maandag 24 februari 2020 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klinkt als een Donald Duck land.
True truequote:Op maandag 24 februari 2020 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat geldt voor bijna alle besmettelijke ziektes, het ziekenhuis is de beste plek om die op te lopen.
Ik ook..kan voor drie maanden er tegenaan mocht de pleuris..ehh Corona uitbreken. Iedereen lachen natuurlijk maar ik vind het prima, ik ben klaar voor 3 maanden Netflixen.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:49 schreef Greys het volgende:
Even bijlezen en Italië de zevende dode al? Gaat wel snel daar voor m'n gevoel.
Tevens, kunnen we ajb kappen met dat persoonlijke gesneer naar elkaar, echt heel irritant bijlezen. Het ging zo goed de afgelopen delen (of iig een stuk beter). Danku.
Heb toch m'n voorraadje nog maar weer iets aangevuld net na het werk.
Vanwaar die haat?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Mooi voor jou, dat houdt geen mens met jou uit
Niet anticiperen op een internet-lockdown.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:51 schreef Simone010 het volgende:
[..]
ik ben klaar voor 3 maanden Netflixen.
Wat?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:24 schreef _I het volgende:
[..]
Mmm, lees ook berichten dat men last houdt van de longen en mannen daarna steriel zijn..
Als 60% van de mensen het krijgt en mannen daarna steriel zijn is het best een dingetje. Zeg maar.
Voorraad staat al 3 weken klaar. Vandaag op mn werk overal zeep en handgel neergezet, de schoonmaak verdubbeld en overal geplastificeerde papiertjes opgehangen met de vraag de handen te wassen etc.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:49 schreef Greys het volgende:
Even bijlezen en Italië de zevende dode al? Gaat wel snel daar voor m'n gevoel.
Tevens, kunnen we ajb kappen met dat persoonlijke gesneer naar elkaar, echt heel irritant bijlezen als je je daar doorheen moet scrollen. Het ging zo goed de afgelopen delen (of iig een stuk beter). Danku.
Heb toch m'n voorraadje nog maar weer iets aangevuld net na het werk.
Je ziet aan de uitstraling al dat het niet heel goed gaat. Zonder te kijken.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:26 schreef joyvke het volgende:
Mocht het weer afgekapt worden kan je op Twitter verder kijken:
https://twitter.com/WHO (nog geen url voor de livestream)
Zonder mondkapje?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:56 schreef hjansen82 het volgende:
Speciale aanbieding vanwege het virus. Kaffee und Kuchen.
Lees een hoop.quote:
Waarom zouden we ons in godsnaam zorgen moeten maken om dat god vergeten klotecontinent?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:22 schreef GereDathan het volgende:
We moeten ons vooral zorgen maken om Afrika in mijn ogen.
Slim!quote:Op maandag 24 februari 2020 16:55 schreef _I het volgende:
[..]
Voorraad staat al 3 weken klaar. Vandaag op mn werk overal zeep en handgel neergezet, de schoonmaak verdubbeld en over geplastificeerde papiertjes opgehangen met de vraag de handen te wassen etc.
Men reageerde kalm en begripvol. (En lachte me natuurlijk snoeihard uit achter mn rug).
Maskers gebruiken we zelf in de fabriek, dus daar staan nog wat dozen van.
Regel het liever nu in alle kalmte, dan dat ik over twee weken in alle hysterie spullen geleverd moet zien te krijgen.
Gisteren hier 1917 binnengehengeld.......de filmquote:Op maandag 24 februari 2020 16:54 schreef asco het volgende:
[..]
Niet anticiperen op een internet-lockdown.![]()
#allesgedownloadsinds'97
Die zien de bui al hangen dat zo meteen het plebs erachter komt dat de overheden niet alles voor ze kan regelen.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je ziet aan de uitstraling al dat het niet heel goed gaat. Zonder te kijken.
Dat is een oude thumbnail, tijdens het binnenkomen waren ze aan het glimlachen. Had ook niet het idee dat ze aan het liegen waren tijdens deze persconferentie. Bij voorgaande werd die Ierse man hartstikke rood en hakelde Tedros veel meer. Maar toen was een hoop nog onbekend.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar is het plebs allang achter hoor? Ik heb vanmiddag nog iemand met COPD gesproken. Ik zal maar niet herhalen wat ze zei over het RIVD en de GGD.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:01 schreef asco het volgende:
[..]
Die zien de bui al hangen dat zo meteen het plebs erachter komt dat de overheden niet alles voor ze kan regelen.
Daar vrezen ze pas echt voor.
Precies! over twee weken maken ze elkaar af in de supermarkt om een blik bonen. Laat ze maar lachen, wie het laatst lacht...quote:Op maandag 24 februari 2020 16:55 schreef _I het volgende:
[..]
Voorraad staat al 3 weken klaar. Vandaag op mn werk overal zeep en handgel neergezet, de schoonmaak verdubbeld en overal geplastificeerde papiertjes opgehangen met de vraag de handen te wassen etc.
Men reageerde kalm en begripvol. (En lachte me natuurlijk snoeihard uit achter mn rug).
Maskers gebruiken we zelf in de fabriek, dus daar staan nog wat dozen van.
Regel het liever nu in alle kalmte, dan dat ik over twee weken in alle hysterie spullen geleverd moet zien te krijgen.
Zeg hetquote:Op maandag 24 februari 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar is het plebs allang achter hoor? Ik heb vanmiddag nog iemand met COPD gesproken. Ik zal maar niet herhalen wat ze zei over het RIVD en de GGD.
Wij hebben ze op voorraad en betaalden voor FFP3 gemiddeld 2 euro per stuk.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:01 schreef Harlekien het volgende:
Vraagje aan diegenen die voorraden inslaan
Wat betalen jullie voor die mondkapjes?
quote:Op maandag 24 februari 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar is het plebs allang achter hoor? Ik heb vanmiddag nog iemand met COPD gesproken. Ik zal maar niet herhalen wat ze zei over het RIVDM en de GGD.
quote:Op maandag 24 februari 2020 17:01 schreef Harlekien het volgende:
Vraagje aan diegenen die voorraden inslaan
Wat betalen jullie voor die mondkapjes?
excl btw?quote:Op maandag 24 februari 2020 17:05 schreef _I het volgende:
Wij hebben ze op voorraad en betaalden voor FFP3 gemiddeld 2 euro per stuk.
Hahaha, het plebs kijkt nu nog steeds BNN-ers/boxen/F1/bandenvanMax/voetbal etc etc hoor.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar is het plebs allang achter hoor? Ik heb vanmiddag nog iemand met COPD gesproken. Ik zal maar niet herhalen wat ze zei over het RIVD en de GGD.
Dat ze zeker wist dat dat virus hier zou komen, omdat die fokking RIVD nog niet eens de moeite neemt om die mensen van de Westerdam in quarantaine te zetten, en dan heel veel scheldwoorden.quote:
Godskolerequote:Op maandag 24 februari 2020 17:05 schreef _I het volgende:
[..]
Wij hebben ze op voorraad en betaalden voor FFP3 gemiddeld 2 euro per stuk.
Zag ze gisteren liggen voor 8 euro per stuk bij dezelfde leverancier en per doos zijn ze er niet meer.
FFP1 stelt niet zo heel veel voor. FFP2 is al wat beter, maar 3 houdt ook virussen tegen.quote:
Ze zeggen dat je die FFP3 moet hebben. Maar die beschermt je ook niet. Volgens mij maakt het niets uit.quote:
Maar je zou in principe bijna elke dag moeten wisselen tochquote:
Lagen nog steeds bij de Gamma in de schappenquote:Op maandag 24 februari 2020 17:07 schreef _I het volgende:
[..]
FFP1 stelt niet zo heel veel voor. FFP2 is al wat beter, maar 3 houdt ook virussen tegen.
Die zijn ietsje duurder en lastiger te krijgen nu.
Nou, ik denk als je COPD hebt dat je dat virus wel nauwlettend in de gaten houdt, maar het jammere is dat je er verder niks tegen kan doen.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:06 schreef asco het volgende:
[..]
Hahaha, het plebs kijkt nu nog steeds BNN-ers/boxen/F1/bandenvanMax/voetbal etc etc hoor.
Dat duurt nog wel een aantal doden voordat ook zei het op facebook hebben gelezen.
Bij de Action zijn ze snel uitverkocht.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:08 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar je zou in principe bijna elke dag moeten wisselen toch
Fpp2 2 euro bij de Action, maar het regent buiten geen zin om te kijken of ze op voorraad zijn.
Als ik COPD zou hebben dan zou ik nu echt niet meer naar buiten gaan. Twijfel nu af en toe al of ik me niet gewoon op moet sluiten voor de zekerheid.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, ik denk als je COPD hebt dat je dat virus wel nauwlettend in de gaten houdt, maar het jammere is dat je er verder niks tegen kan doen.
Dan is je laatste hoop gevestigd op het RIVM en de GGD.
Die vervolgens ook niks doen.
Ben je in staat contact met anderen die die voorzichtigheid niet betrachten volledig te vermijden of enkel te hebben met mondkapje, bril, handschoenen, etc?quote:Op maandag 24 februari 2020 17:11 schreef Zippeau het volgende:
[..]
Als ik COPD zou hebben dan zou ik nu echt niet meer naar buiten gaan. Twijfel nu af en toe al of ik me niet gewoon op moet sluiten voor de zekerheid.
Met Diabetes Type1 auto imuunziekte ben je ook snel klaarquote:Op maandag 24 februari 2020 17:11 schreef Zippeau het volgende:
[..]
Als ik COPD zou hebben dan zou ik nu echt niet meer naar buiten gaan. Twijfel nu af en toe al of ik me niet gewoon op moet sluiten voor de zekerheid.
En genoeg grapjurken hier die t wel prima vinden dat je gaat zolang ze zichzelf maar onschendbaar kunnen wanen.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:13 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Met Diabetes Type1 auto imuunziekte ben je ook snel klaar
Oh nouja bij plein 40-45 sowieso danquote:Op maandag 24 februari 2020 17:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
Bij de Action zijn ze snel uitverkocht.
Ach, als het in Nederland raak is, heb ik 99% kans dat ik er bij hoor vrees ik. Werk bij een bedrijf met bijzonder veel Aziatische collega's waar op dagbasis gependeld wordt tussen hier en Taiwan/Korea of China. Maar ja... Om daar nu voor thuis te blijven...quote:Op maandag 24 februari 2020 17:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En genoeg grapjurken hier die t wel prima vinden dat je gaat zolang ze zichzelf maar onschendbaar kunnen wanen.
Je weet zeker wel waar je je FFP3maskertje kan stoppen, of niet?quote:Op maandag 24 februari 2020 17:13 schreef bleiblei het volgende:
Iemand nog FFP3 maskertjes kopen? 100 euro per stuk.
Voor minder ga ik niet op zoek.
Best hilarisch die paniek hier ineens. Afgelopen weken viel het nog wel mee, nu lijkt het echt los te gaan.
En dan al die mensen die gewoon blind maskers gaan kopen zonder te weten of ze uberhaupt zin hebben...
Ja, als ik mezelf in huis zou opsluiten dan zou ik natuurlijk ook geen mensen meer binnen laten.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ben je in staat contact met anderen die die voorzichtigheid niet betrachten volledig te vermijden of enkel te hebben met mondkapje, bril, handschoenen, etc?
Die dingen komen ook gewoon uit China, als ze door hun voorraad heen zijn in Europa dan zijn ze denk ik echt op.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
Bij de Action zijn ze snel uitverkocht.
Ja, inderdaad. Ik heb ook geen zin om in dit weer naar de supermarkt te gaan. Morgen weer een dag.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:12 schreef VersKers het volgende:
Het regent
Ik ga morgen wel prepperen
Het is geen Dan Brown verhaal.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:24 schreef _I het volgende:
[..]
Het is iig. wel een betere investering dan die FFP2 (of minder) maskertjes van de Action en andere zakenquote:Op maandag 24 februari 2020 17:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je weet zeker wel waar je je FFP# maskertje kan stoppen, of niet?
Denk dat dat niet meer uitmaakt nu je ook op hoger alert moet zijn met Italianen en Iraniërs..quote:Op maandag 24 februari 2020 17:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ach, als het in Nederland raak is, heb ik 99% kans dat ik er bij hoor vrees ik. Werk bij een bedrijf met bijzonder veel Aziatische collega's waar op dagbasis gependeld wordt tussen hier en Taiwan/Korea of China. Maar ja... Om daar nu voor thuis te blijven...
...en die mensen die allemaal nog terug gaan komen uit Italie, die het RIVM waarschijnlijk weer gewoon negeert.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:20 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Denk dat dat niet meer uitmaakt nu je ook op hoger alert moet zijn met Italianen en Iraniërs..
Millennials.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het is iig. wel een betere investering dan die FFP2 (of minder) maskertjes van de Action en andere zaken.
Zelfde als dit soort foto's:
[ afbeelding ]
Ja joh... Geef je geld dan uit aan iets nuttigs ofzo (en als je echt bang bent, begeef je dan niet in grote menigtes).
quote:Op maandag 24 februari 2020 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Niet doen joh, naar verluidt is het er heerlijk vakantieweer en spelen er kinderen in speeltuinen.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:21 schreef greatgonzo het volgende:
Heb nog twee weken om zelf kostenloos tripje naar Milaan af te zeggen.
Ja die wil ik ook nog kijken naar aanleiding van een review van The Critical Drinker.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:00 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Gisteren hier 1917 binnengehengeld.......de film
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ziek-bent~a1b67fbe/quote:Op maandag 24 februari 2020 17:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en die mensen die allemaal nog terug gaan komen uit Italie, die het RIVM waarschijnlijk weer gewoon negeert.
Ja, dus gewoon negeert, met andere woorden " zoeken jullie het allemaal zelf lekker uit met je virus."quote:Op maandag 24 februari 2020 17:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ziek-bent~a1b67fbe/
Je moet eerst ziek worden. En het RIVM zegt dat de kans echt heel klein is dat je besmet bent als je daar geweest bent.
Want: (kopiëren en plakken)
,,De kans is heel klein dat je contact hebt gehad met één van deze patiënten", laat de organisatie aan bezorgde reizigers weten.
quote:Op maandag 24 februari 2020 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Da fuck![]()
Ik had het nattuurlijk niet over jou
bijzonder dan dat ze het Italiaanse kantoor van mijn opdrachtgever deze week gesloten houden (degene die een laptop hebben werken gewoon vanuit huis), alle reizen zijn gecanceld en een area manager die in de buurt van Milaan is geweest zit nu 2 weken in quarantaine.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ziek-bent~a1b67fbe/
Je moet eerst ziek worden. En het RIVM zegt dat de kans echt heel klein is dat je besmet bent als je daar geweest bent.
Want: (kopiëren en plakken)
,,De kans is heel klein dat je contact hebt gehad met één van deze patiënten", laat de organisatie aan bezorgde reizigers weten.
Daar is iemand hard geld bij elkaar aan het sprokkelen voor een doomsday bunker.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:29 schreef ToT het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)w.1_4.5.ProductTitle
FFP3 Corona Protect Pakket voor slechts 120 euro!
En volgens mij is dat een enorme cheap-ass wegwerpmondkapje.
We zijn geschiedenis aan het schrijven hier.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:27 schreef asco het volgende:
Toch jammer dat mijn oma in 1918 geen internet/fok had.
Zouden mooie topics zijn geweest om terug te lezen.
Vergeet de belfies niet.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:27 schreef asco het volgende:
Toch jammer dat mijn oma in 1918 geen internet/fok had.
Zouden mooie topics zijn geweest om terug te lezen.
Wat iets zegt over hoe je in elkaar zit, waarvan akte.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zouden we ons in godsnaam zorgen moeten maken om dat god vergeten klotecontinent?
Met alle respect hoor, maar daar maak ik mij dus totaal geen zorgen om.
Haha ja, alsof ze er alles aan doen om maar niet aan de slag te moeten. Ze zitten er echt niet op te wachten lijkt het.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dus gewoon negeert, met andere woorden " zoeken jullie het allemaal zelf lekker uit met je virus."
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een vriend van me die in Milan woont vind het allemaal maar overdreven, maar een ex collega moet nu inderdaad ook thuis werken van de baas.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:30 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
bijzonder dan dat ze het Italiaanse kantoor van mijn opdrachtgever deze week gesloten houden (degene die een laptop hebben werken gewoon vanuit huis), alle reizen zijn gecanceld en een area manager die in de buurt van Milaan is geweest zit nu 2 weken in quarantaine.
Goeie reviews wel.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:29 schreef ToT het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)w.1_4.5.ProductTitle
FFP3 Corona Protect Pakket voor slechts 120 euro!
En volgens mij is dat een enorme cheap-ass wegwerpmondkapje.
Ze zouden eigenlijk een Carnavals-lied moeten schrijven over het RIVM.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha ja, alsof ze er alles aan doen om maar niet aan de slag te moeten. Ze zitten er echt niet op te wachten lijkt het.
Liever massaal in de kist dan het carnaval gemistquote:Op maandag 24 februari 2020 17:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zouden eigenlijk een Carnavals-lied moeten schrijven over het RIVM.
RIVM....euh.....wie zet dat virus nou op de rem?
Op de melodie van YMCA: ik word beschermd door het RIVMquote:Op maandag 24 februari 2020 17:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zouden eigenlijk een Carnavals-lied moeten schrijven over het RIVM.
RIVM....euh.....wie zet dat virus nou op de rem?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |