Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Ze woont in Italië of China en moet nu zo'n COVID-ziekenhuis in?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:08 schreef Maver24 het volgende:
Godvertomme, vriendin belt op. Is ze gevallen met haar fiets. Voortand afgebroken. Gezicht geschaafd. Fuck fuck fuck.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, de ramen dichttimmeren en de deur goed op slot met de sleutel er binnen nog in. SAVE YER LIFE!!!quote:Op maandag 24 februari 2020 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze woont in Italië of China en moet nu zo'n COVID-ziekenhuis in?
Lol nee, hier bij mij einde van de straat.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze woont in Italië of China en moet nu zo'n COVID-ziekenhuis in?
Orange man bad.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Trump denkt ook niet, dat klopt.
Toch wel een "AUB niet richting dit huis hoesten" bordje in de voortuin?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:11 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Lol nee, hier bij mij einde van de straat.
Sterkte ermee.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:11 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Lol nee, hier bij mij einde van de straat.
Die heeft mondkapjesquote:Op maandag 24 februari 2020 15:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ze kan zo bij de tandarts terecht om half5
Moet jij daar dan ook niet heen?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat dat zal veranderen in de filmset van World War Zquote:Op maandag 24 februari 2020 15:14 schreef remlof het volgende:
Het is als een vakantiedag in Milaan. De zon schijnt en de parken zijn vol met spelende kinderen.
Ik ken een oude man die vlak naast een ziekenhuis woont in dat gebied. Wij bidden voor zijn gezondheid.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Lijkt erop dat de virus in de Italiaanse ziekenhuizen rondgaat.
Spannend. Hou ons op de hoogtequote:Op maandag 24 februari 2020 15:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Natuurlijk was het in Wuhan al vanaf de eerste paar longontstekingen een post-apocalyptische dystopie.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:14 schreef remlof het volgende:
Het is als een vakantiedag in Milaan. De zon schijnt en de parken zijn vol met spelende kinderen.
twitter:BNODesk twitterde op maandag 24-02-2020 om 15:25:29NEW: UAE bans citizens from traveling to Iran and Thailand to prevent the spread of coronavirus, foreign ministry says reageer retweet
He! Grenzen kunnen niet zomaar dicht! Het is gewoon een griepje!!quote:Op maandag 24 februari 2020 15:30 schreef Markesh het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 24-02-2020 om 15:25:29NEW: UAE bans citizens from traveling to Iran and Thailand to prevent the spread of coronavirus, foreign ministry says reageer retweet
Tja, ik had er al een aantal posts aan gewaagd waarom ik bijna zeker ben dat Thailand de waarheid verzwijgt ivm de inkomsten uit toerisme. Dat er maar geen gevallen bijkomen gelooft helemaal niemand natuurlijk.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Emiraten zegt dat mensen niet meer naar thailand en iran mogen reizen. Eerste keer dat ik Thailand zie. Blijkbasr vertrouwen ze hun cijfers ook niet
The winner takes it all?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:33 schreef asco het volgende:
Wat is het heerlijk om nu ABBA te luisteren.![]()
oeiquote:Op maandag 24 februari 2020 13:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gewoon een natte shirt gebruiken om even naar de supermarkt te gaan om boodschapjes te doen? Dat ga ik onthouden
quote:Op maandag 24 februari 2020 15:33 schreef asco het volgende:
Wat is het heerlijk om nu ABBA te luisteren.![]()
Maar het is er wel vakantie-achtig lekker weer met spelende kinderen in speeltuinen, laten we de nuance bewaren!quote:
Lekker hoor, gelukkig zijn er enkele tienduizenden Nederlanders op vakantie om van dat heerlijke weer te genieten..Alle zorgen zijn voor morgen achter gouden zonneschijnquote:Op maandag 24 februari 2020 15:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar het is er wel vakantie-achtig lekker weer met spelende kinderen in speeltuinen, laten we de nuance bewaren!
😄😄😄quote:Op maandag 24 februari 2020 15:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja jezus... apocalyps of nie, tetten blijven tetten
Er bij?quote:
1994, wat een genot.quote:
Ooit zal de groot filosoof, die ik ben, herkend worden.quote:
2% van de mensen sterft (die al kwalen hebben). Laten we massaal in paniek raken!quote:Op maandag 24 februari 2020 15:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar het is er wel vakantie-achtig lekker weer met spelende kinderen in speeltuinen, laten we de nuance bewaren!
Het is niet persé die 2%. Al gaat het trouwens al richting 3%. Maar dat terzijde.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
2% van de mensen sterft (die al kwalen hebben). Laten we massaal in paniek raken!
Duizenden mensen kunnen ziek worden terwijl we maar een paar honderd vrije ziekenhuis bedden hebben. Laten we vooral maar geen maatregelen treffen. In Korea moeten ze nu al andere zieken naar huis sturen voor plek. En het is pas een week bezig.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
2% van de mensen sterft (die al kwalen hebben). Laten we massaal in paniek raken!
Dit hele topic is gebaseerd op paniek en verderf.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Angst is een slechte raadgever.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dit hele topic is gebaseerd op paniek en verderf.
2% is gemiddeld idd. Wat ik al zei, grafiekje wat ik zag is hoe ouder hoe slechter. 30-39 is 0,2 en 80+ is 14% ofzo
Wie zei ook alweer: "als dit zo doorgaat gaat de hele aardkloot eraan" ?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dit hele topic is gebaseerd op paniek en verderf.
2% is gemiddeld idd. Wat ik al zei, grafiekje wat ik zag is hoe ouder hoe slechter. 30-39 is 0,2 en 80+ is 14% ofzo
Weer iemand die bijna nooit in het topic komt maar even sarcastisch moet komen doen. Je plukt de ongeïnformeerden er zo tussenuit.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Precies, niets aan de hand, in Wuhan zijn ze gewoon enorm aan het overreageren. Geen enkele noodzaak voor al dat daar gebeurt, doen ze gewoon voor de grap. China legt de gehele economie weken plat omdat er een paar ouderen en zwakkeren overlijden.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik deed ff mee voor de gezelligheid. Dat was echt geen post dat serieus moest worden bedoeldquote:Op maandag 24 februari 2020 15:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wie zei ook alweer: "als dit zo doorgaat gaat de hele aardkloot eraan" ?
Of iets wat er op lijkt.
Je moet dus vooral niet in het ziekenhuis komen zo te zien..quote:Op maandag 24 februari 2020 15:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
De 6 Italiaanse doden:
- 1 ernstig zieke persoon
- 84 jarige man met pre existing medical conditions
- 88 jarige man
- woman being treated for cancer
- 77 jarige vrouw met pre existing conditions
- 77 jarige man die al 10 dagen in het ziekenhuis lag vanwege andere medische oorzaken
Haha nou, dat was enorm gezellig dan.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:58 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik deed ff mee voor de gezelligheid. Dat was echt geen post dat serieus moest worden bedoeld
Mensen die niet de hele dag in dit topic rondhangen zien dingen nog clearly en zitten niet in een tunnelvisie. Vage tweets, nieuws delen en de hele dag in dit topic rondhangen is niet goed voor je gezonde verstandquote:Op maandag 24 februari 2020 15:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weer iemand die bijna nooit in het topic komt maar even sarcastisch moet komen doen. Je plukt de ongeïnformeerden er zo tussenuit.
Jeetje. Als je niet in het ziekenhuis komt heb je minder kans om te overlijden.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je moet dus vooral niet in het ziekenhuis komen zo te zien..
Ja ik zie jullie constant dit soort dingen posten. Ik dacht, doe ff meequote:Op maandag 24 februari 2020 15:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha nou, dat was enorm gezellig dan.
Nou daar moet ik je gelijk in geven. Het liefst flikker ik me foon een maand uit en volg ik alles wel via tv. Social media en forums zijn je ergste vijandquote:Op maandag 24 februari 2020 16:00 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Mensen die niet de hele dag in dit topic rondhangen zien dingen nog clearly en zitten niet in een tunnelvisie. Vage tweets, nieuws delen en de hele dag in dit topic rondhangen is niet goed voor je gezonde verstand
Uhu. Apart dat met jouw gezonde verstand nog niet enkele alarmbelletjes zijn gaan rinkelen dan.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:00 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Mensen die niet de hele dag in dit topic rondhangen zien dingen nog clearly en zitten niet in een tunnelvisie. Vage tweets, nieuws delen en de hele dag in dit topic rondhangen is niet goed voor je gezonde verstand
Het is wel een verslaving hoor, dit topic. Maar ik durf te beweren dat ik het allemaal nog wel clear zie en niet in tunnelvisie zit. Ook nog geen paniek-modus bij mij.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:00 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik vind het best wel leuk dit topic. Het is een redelijk dynamisch iets.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:04 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is wel een verslaving hoor, dit topic. Maar ik durf te beweren dat ik het allemaal nog wel clear zie en niet in tunnelvisie zit. Ook nog geen paniek-modus bij mij.
Nog geen inkopen gedaan, geen mondkapjes en beschermende pakken/handschoentjes in huis.
The Thai way or the highway, sinds ik een minister ooit op tv heb zien verklaren dat in Thailand geen prostitutie voorkomt neem ik die toch wel met een flinke korrel zout.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:02 schreef Salina het volgende:
https://twitter.com/BNODesk/status/1231948263005270016
NEW: UAE bans citizens from traveling to Iran and Thailand to prevent the spread of coronavirus, foreign ministry says
Euh? Vreemd op het eerste oog.
Weten wij meer over Thailand?
quote:Op maandag 24 februari 2020 16:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uhu. Apart dat met jouw gezonde verstand nog niet enkele alarmbelletjes zijn gaan rinkelen dan.
Kijk. Ik zeg niet dat dit topic iets slechts is. Je kan beter te paranoïde zijn dan te weinig. Maar heb het idee dat het sommigen hier echt naar hun hoofd stijgt. En dat is ook niet raar, scroll maar even door dit topic.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:04 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is wel een verslaving hoor, dit topic. Maar ik durf te beweren dat ik het allemaal nog wel clear zie en niet in tunnelvisie zit. Ook nog geen paniek-modus bij mij.
Nog geen inkopen gedaan, geen mondkapjes en beschermende pakken/handschoentjes in huis.
In December en januari zijn er gewoon een paar miljoen Chinezen Thailand ingevlogen. 3 rechtstreekse vluchten per dag uit Wuhan.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
The Thai way or the highway, sinds ik een minister ooit op tv heb zien verklaren dat in Thailand geen prostitutie voorkomt neem ik die toch wel met een flinke korrel zout.
Maar het was op Twieter en op Feestboek en ik heb laatst ook iets gezien op Joetjoep!!!1! Dus dan moet het wel waar zijnquote:Op maandag 24 februari 2020 16:00 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik vind het razend interessant.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het best wel leuk dit topic. Het is een redelijk dynamisch iets.
Maar ik snap wel dat andere mensen het als paniekzaaierij zien als de feiten besproken worden. Het is ook best eng om dat allemaal te lezen.
Dat is niet het punt waar ik mee zit hoor, meer dat miljoenen mensen zo in quarantaine worden gezet doet me vermoeden dat het veel meer is dan een griepje.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:09 schreef GereDathan het volgende:
Elk kuchje ligt onder een vergrootglas ondertussen, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Er is ook amper prostitutie in Bangkok, Phuket, Koh Samui en Koh Phangan.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
The Thai way or the highway, sinds ik een minister ooit op tv heb zien verklaren dat in Thailand geen prostitutie voorkomt neem ik die toch wel met een flinke korrel zout.
Dit is redelijk historisch inderdaad denk ikquote:Op maandag 24 februari 2020 16:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik vind het razend interessant.![]()
![]()
Spannendste dat er sinds jaren is gebeurd/gebeurd. Maar ik snap ook wel dat het voor veel mensen nog een ver-van-mijn-bed show is, of niet concreet genoeg, te abstract..
Maar het medische, sociaal-economische en politieke aspect van dit gebeuren boeit me enorm.
Hoe onnozel dit ook klinkt het is vele malen beter dan "Ik heb het vernomen van het communistische Chinese regime, geroemd om hun onvrijwillige orgaandonaties en heropvoedingskampen en die zouden NOOOIT liegen."quote:Op maandag 24 februari 2020 16:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar het was op Twieter en op Feestboek en ik heb laatst ook iets gezien op Joetjoep!!!1! Dus dan moet het wel waar zijn
wtf... de Chinese overheid die 4 keer van definitie veranderd is over welke patienten ze moeten meetellen in de cijfers? 2 keer in 24 uur zelfs? Die vind je open?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:09 schreef GereDathan het volgende:
Elk kuchje ligt onder een vergrootglas ondertussen, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Ik volg de cijfers uit de OP een beetje de laatste weken (de https://gisanddata.maps.arcgis.com/) en wat mij opvalt is dat het aantal nieuwe besmettingen in China al een tijdje behoorlijk afneemt, het is wachten tot de parabool hard naar beneden gaat en naar mijn gevoel gaat dat snel gebeuren. Toch denk ik niet dat we over 2 weken virusvrij zijn in de wereld.
Vind het ook lastig om een bron als leidend aan te wijzen, dus vandaar dat ik mij beperkt tot deze bron. Ik denk dan maar zo dat het in ieder geval de trend aangeeft, ik heb niet de illusie dat elke besmetting of dode gemeld wordt. Niet op deze site en niet op een andere site. Zeker met het normaliter gesloten China is het gewoon allemaal giswerk, al denk ik dat weinig andere landen meer accurater gegevens zouden kunnen geven. Verklaar me maar voor gek, maar ik heb het idee dat de Chinese overheid er dit keer eindelijk eens voor gekozen heeft om zo open als mogelijk te zijn.
Ik ben regelmatig in Pattaya geweest, en er is daar helemaal geen prostitutie hoorquote:Op maandag 24 februari 2020 16:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Er is ook amper prostitutie in Bangkok, Phuket, Koh Samui en Koh Phangan.
twitter:BNODesk twitterde op maandag 24-02-2020 om 16:14:06WHO chief Tedros says not seeing uncontained global spread or large-scale deaths from coronavirus at the moment - Reuters reageer retweet
Ben net terug, ik kom er sowieso bijna elke maand.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Natuurlijk was het in Wuhan al vanaf de eerste paar longontstekingen een post-apocalyptische dystopie.
Maar bedankt voor de volstrekt irrelevante citypromotie. Boek er anders zelf een leuke vakantie heen!
De datavoorziening is als gevolg van het repressieve beleid volkomen onbetrouwbaar, niemand rapporteert slechte cijfers aan leidinggevenden, niemand...quote:Op maandag 24 februari 2020 16:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoe onnozel dit ook klinkt het is vele malen beter dan "Ik heb het vernomen van het communistische Chinese regime, geroemd om hun onvrijwillige orgaandonaties en heropvoedingskampen en die zouden NOOOIT liegen."
Stel jezelf eens wat simpele vragen:quote:Op maandag 24 februari 2020 16:09 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Kijk. Ik zeg niet dat dit topic iets slechts is. Je kan beter te paranoïde zijn dan te weinig. Maar heb het idee dat het sommigen hier echt naar hun hoofd stijgt. En dat is ook niet raar, scroll maar even door dit topic.
In China gaat het zeker de goede kant op. Kunnen wij hier ook toepassen in Europaquote:Op maandag 24 februari 2020 16:13 schreef Ali_boo het volgende:
WHO: we noemen het geen pandemie om paniek te voorkomen
Also WHO: de cijfers in china zijn hoopgevend
Is wat ze zeggen.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:16 schreef Maver24 het volgende:
[..]
In China gaat het zeker de goede kant op. Kunnen wij hier ook toepassen in Europa
Voor mijn gevoel is dat meer een better-safe-then-sorry oplossing. Er is een hoop kritiek op China geweest voor wat betreft het in actie komen (terecht). Het heeft te lang geduurd, en dat willen we hier graag voorkomen.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat is niet het punt waar ik mee zit hoor, meer dat miljoenen mensen zo in quarantaine worden gezet doet me vermoeden dat het veel meer is dan een griepje.
Steden in lockdown... in europa.... in een G7 land....
Voor andere mensen is FIFA 20 ook heel realistisch. Om beide spellen geef ik niets en heb ik nooit gespeeld, maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar vergeet niet dat we dit soort dingen 100 jaar geleden ook hadden, alleen hadden we toen geen internet en wist je het niet.quote:Ik heb heel veel plague inc. gespeeld, maar die ticker he met die berichtjes, het is toch bijna net alsof ik in één van mijn levels zit...
Dat geldt voor bijna alle besmettelijke ziektes, het ziekenhuis is de beste plek om die op te lopen.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je moet dus vooral niet in het ziekenhuis komen zo te zien..
Onder het personeel zelfs SOA's...quote:Op maandag 24 februari 2020 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat geldt voor bijna alle besmettelijke ziektes, het ziekenhuis is de beste plek om die op te lopen.
De laatste week is het aantal nieuwe besmetting een stuk lager geworden. Dus dat kan je toch zeker wel de goede kant op noemen?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:16 schreef Maver24 het volgende:
[..]
In China gaat het zeker de goede kant op. Kunnen wij hier ook toepassen in Europa
Die vooral in de nachtdienst.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Onder het personeel zelfs SOA's...
Kennelijk kan het gebruik van lasers bij operaties resulteren in inadembare HIV, who knew!quote:Op maandag 24 februari 2020 16:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Onder het personeel zelfs SOA's...
Van welk blog heb je dat nepnieuws bou weer?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Kennelijk kan het gebruik van lasers bij operaties resulteren in inadembare HIV, who knew!
Dus je kunt beter volgende maand richting Peking dan? Veiliger dan hier misschien?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De laatste week is het aantal nieuwe besmetting een stuk lager geworden. Dus dat kan je toch zeker wel de goede kant op noemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |