Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Ze woont in Italië of China en moet nu zo'n COVID-ziekenhuis in?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:08 schreef Maver24 het volgende:
Godvertomme, vriendin belt op. Is ze gevallen met haar fiets. Voortand afgebroken. Gezicht geschaafd. Fuck fuck fuck.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, de ramen dichttimmeren en de deur goed op slot met de sleutel er binnen nog in. SAVE YER LIFE!!!quote:Op maandag 24 februari 2020 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze woont in Italië of China en moet nu zo'n COVID-ziekenhuis in?
Lol nee, hier bij mij einde van de straat.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze woont in Italië of China en moet nu zo'n COVID-ziekenhuis in?
Orange man bad.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Trump denkt ook niet, dat klopt.
Toch wel een "AUB niet richting dit huis hoesten" bordje in de voortuin?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:11 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Lol nee, hier bij mij einde van de straat.
Sterkte ermee.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:11 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Lol nee, hier bij mij einde van de straat.
Die heeft mondkapjesquote:Op maandag 24 februari 2020 15:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ze kan zo bij de tandarts terecht om half5
Moet jij daar dan ook niet heen?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat dat zal veranderen in de filmset van World War Zquote:Op maandag 24 februari 2020 15:14 schreef remlof het volgende:
Het is als een vakantiedag in Milaan. De zon schijnt en de parken zijn vol met spelende kinderen.
Ik ken een oude man die vlak naast een ziekenhuis woont in dat gebied. Wij bidden voor zijn gezondheid.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Lijkt erop dat de virus in de Italiaanse ziekenhuizen rondgaat.
Spannend. Hou ons op de hoogtequote:Op maandag 24 februari 2020 15:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Natuurlijk was het in Wuhan al vanaf de eerste paar longontstekingen een post-apocalyptische dystopie.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:14 schreef remlof het volgende:
Het is als een vakantiedag in Milaan. De zon schijnt en de parken zijn vol met spelende kinderen.
twitter:BNODesk twitterde op maandag 24-02-2020 om 15:25:29NEW: UAE bans citizens from traveling to Iran and Thailand to prevent the spread of coronavirus, foreign ministry says reageer retweet
He! Grenzen kunnen niet zomaar dicht! Het is gewoon een griepje!!quote:Op maandag 24 februari 2020 15:30 schreef Markesh het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 24-02-2020 om 15:25:29NEW: UAE bans citizens from traveling to Iran and Thailand to prevent the spread of coronavirus, foreign ministry says reageer retweet
Tja, ik had er al een aantal posts aan gewaagd waarom ik bijna zeker ben dat Thailand de waarheid verzwijgt ivm de inkomsten uit toerisme. Dat er maar geen gevallen bijkomen gelooft helemaal niemand natuurlijk.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Emiraten zegt dat mensen niet meer naar thailand en iran mogen reizen. Eerste keer dat ik Thailand zie. Blijkbasr vertrouwen ze hun cijfers ook niet
The winner takes it all?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:33 schreef asco het volgende:
Wat is het heerlijk om nu ABBA te luisteren.![]()
oeiquote:Op maandag 24 februari 2020 13:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gewoon een natte shirt gebruiken om even naar de supermarkt te gaan om boodschapjes te doen? Dat ga ik onthouden
quote:Op maandag 24 februari 2020 15:33 schreef asco het volgende:
Wat is het heerlijk om nu ABBA te luisteren.![]()
Maar het is er wel vakantie-achtig lekker weer met spelende kinderen in speeltuinen, laten we de nuance bewaren!quote:
Lekker hoor, gelukkig zijn er enkele tienduizenden Nederlanders op vakantie om van dat heerlijke weer te genieten..Alle zorgen zijn voor morgen achter gouden zonneschijnquote:Op maandag 24 februari 2020 15:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar het is er wel vakantie-achtig lekker weer met spelende kinderen in speeltuinen, laten we de nuance bewaren!
😄😄😄quote:Op maandag 24 februari 2020 15:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja jezus... apocalyps of nie, tetten blijven tetten
Er bij?quote:
1994, wat een genot.quote:
Ooit zal de groot filosoof, die ik ben, herkend worden.quote:
2% van de mensen sterft (die al kwalen hebben). Laten we massaal in paniek raken!quote:Op maandag 24 februari 2020 15:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar het is er wel vakantie-achtig lekker weer met spelende kinderen in speeltuinen, laten we de nuance bewaren!
Het is niet persé die 2%. Al gaat het trouwens al richting 3%. Maar dat terzijde.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
2% van de mensen sterft (die al kwalen hebben). Laten we massaal in paniek raken!
Duizenden mensen kunnen ziek worden terwijl we maar een paar honderd vrije ziekenhuis bedden hebben. Laten we vooral maar geen maatregelen treffen. In Korea moeten ze nu al andere zieken naar huis sturen voor plek. En het is pas een week bezig.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
2% van de mensen sterft (die al kwalen hebben). Laten we massaal in paniek raken!
Dit hele topic is gebaseerd op paniek en verderf.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Angst is een slechte raadgever.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dit hele topic is gebaseerd op paniek en verderf.
2% is gemiddeld idd. Wat ik al zei, grafiekje wat ik zag is hoe ouder hoe slechter. 30-39 is 0,2 en 80+ is 14% ofzo
Wie zei ook alweer: "als dit zo doorgaat gaat de hele aardkloot eraan" ?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dit hele topic is gebaseerd op paniek en verderf.
2% is gemiddeld idd. Wat ik al zei, grafiekje wat ik zag is hoe ouder hoe slechter. 30-39 is 0,2 en 80+ is 14% ofzo
Weer iemand die bijna nooit in het topic komt maar even sarcastisch moet komen doen. Je plukt de ongeïnformeerden er zo tussenuit.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Precies, niets aan de hand, in Wuhan zijn ze gewoon enorm aan het overreageren. Geen enkele noodzaak voor al dat daar gebeurt, doen ze gewoon voor de grap. China legt de gehele economie weken plat omdat er een paar ouderen en zwakkeren overlijden.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik deed ff mee voor de gezelligheid. Dat was echt geen post dat serieus moest worden bedoeldquote:Op maandag 24 februari 2020 15:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wie zei ook alweer: "als dit zo doorgaat gaat de hele aardkloot eraan" ?
Of iets wat er op lijkt.
Je moet dus vooral niet in het ziekenhuis komen zo te zien..quote:Op maandag 24 februari 2020 15:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
De 6 Italiaanse doden:
- 1 ernstig zieke persoon
- 84 jarige man met pre existing medical conditions
- 88 jarige man
- woman being treated for cancer
- 77 jarige vrouw met pre existing conditions
- 77 jarige man die al 10 dagen in het ziekenhuis lag vanwege andere medische oorzaken
Haha nou, dat was enorm gezellig dan.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:58 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik deed ff mee voor de gezelligheid. Dat was echt geen post dat serieus moest worden bedoeld
Mensen die niet de hele dag in dit topic rondhangen zien dingen nog clearly en zitten niet in een tunnelvisie. Vage tweets, nieuws delen en de hele dag in dit topic rondhangen is niet goed voor je gezonde verstandquote:Op maandag 24 februari 2020 15:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weer iemand die bijna nooit in het topic komt maar even sarcastisch moet komen doen. Je plukt de ongeïnformeerden er zo tussenuit.
Jeetje. Als je niet in het ziekenhuis komt heb je minder kans om te overlijden.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je moet dus vooral niet in het ziekenhuis komen zo te zien..
Ja ik zie jullie constant dit soort dingen posten. Ik dacht, doe ff meequote:Op maandag 24 februari 2020 15:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha nou, dat was enorm gezellig dan.
Nou daar moet ik je gelijk in geven. Het liefst flikker ik me foon een maand uit en volg ik alles wel via tv. Social media en forums zijn je ergste vijandquote:Op maandag 24 februari 2020 16:00 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Mensen die niet de hele dag in dit topic rondhangen zien dingen nog clearly en zitten niet in een tunnelvisie. Vage tweets, nieuws delen en de hele dag in dit topic rondhangen is niet goed voor je gezonde verstand
Uhu. Apart dat met jouw gezonde verstand nog niet enkele alarmbelletjes zijn gaan rinkelen dan.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:00 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Mensen die niet de hele dag in dit topic rondhangen zien dingen nog clearly en zitten niet in een tunnelvisie. Vage tweets, nieuws delen en de hele dag in dit topic rondhangen is niet goed voor je gezonde verstand
Het is wel een verslaving hoor, dit topic. Maar ik durf te beweren dat ik het allemaal nog wel clear zie en niet in tunnelvisie zit. Ook nog geen paniek-modus bij mij.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:00 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik vind het best wel leuk dit topic. Het is een redelijk dynamisch iets.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:04 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is wel een verslaving hoor, dit topic. Maar ik durf te beweren dat ik het allemaal nog wel clear zie en niet in tunnelvisie zit. Ook nog geen paniek-modus bij mij.
Nog geen inkopen gedaan, geen mondkapjes en beschermende pakken/handschoentjes in huis.
The Thai way or the highway, sinds ik een minister ooit op tv heb zien verklaren dat in Thailand geen prostitutie voorkomt neem ik die toch wel met een flinke korrel zout.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:02 schreef Salina het volgende:
https://twitter.com/BNODesk/status/1231948263005270016
NEW: UAE bans citizens from traveling to Iran and Thailand to prevent the spread of coronavirus, foreign ministry says
Euh? Vreemd op het eerste oog.
Weten wij meer over Thailand?
quote:Op maandag 24 februari 2020 16:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uhu. Apart dat met jouw gezonde verstand nog niet enkele alarmbelletjes zijn gaan rinkelen dan.
Kijk. Ik zeg niet dat dit topic iets slechts is. Je kan beter te paranoïde zijn dan te weinig. Maar heb het idee dat het sommigen hier echt naar hun hoofd stijgt. En dat is ook niet raar, scroll maar even door dit topic.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:04 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is wel een verslaving hoor, dit topic. Maar ik durf te beweren dat ik het allemaal nog wel clear zie en niet in tunnelvisie zit. Ook nog geen paniek-modus bij mij.
Nog geen inkopen gedaan, geen mondkapjes en beschermende pakken/handschoentjes in huis.
In December en januari zijn er gewoon een paar miljoen Chinezen Thailand ingevlogen. 3 rechtstreekse vluchten per dag uit Wuhan.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
The Thai way or the highway, sinds ik een minister ooit op tv heb zien verklaren dat in Thailand geen prostitutie voorkomt neem ik die toch wel met een flinke korrel zout.
Maar het was op Twieter en op Feestboek en ik heb laatst ook iets gezien op Joetjoep!!!1! Dus dan moet het wel waar zijnquote:Op maandag 24 februari 2020 16:00 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik vind het razend interessant.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het best wel leuk dit topic. Het is een redelijk dynamisch iets.
Maar ik snap wel dat andere mensen het als paniekzaaierij zien als de feiten besproken worden. Het is ook best eng om dat allemaal te lezen.
Dat is niet het punt waar ik mee zit hoor, meer dat miljoenen mensen zo in quarantaine worden gezet doet me vermoeden dat het veel meer is dan een griepje.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:09 schreef GereDathan het volgende:
Elk kuchje ligt onder een vergrootglas ondertussen, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Er is ook amper prostitutie in Bangkok, Phuket, Koh Samui en Koh Phangan.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
The Thai way or the highway, sinds ik een minister ooit op tv heb zien verklaren dat in Thailand geen prostitutie voorkomt neem ik die toch wel met een flinke korrel zout.
Dit is redelijk historisch inderdaad denk ikquote:Op maandag 24 februari 2020 16:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik vind het razend interessant.![]()
![]()
Spannendste dat er sinds jaren is gebeurd/gebeurd. Maar ik snap ook wel dat het voor veel mensen nog een ver-van-mijn-bed show is, of niet concreet genoeg, te abstract..
Maar het medische, sociaal-economische en politieke aspect van dit gebeuren boeit me enorm.
Hoe onnozel dit ook klinkt het is vele malen beter dan "Ik heb het vernomen van het communistische Chinese regime, geroemd om hun onvrijwillige orgaandonaties en heropvoedingskampen en die zouden NOOOIT liegen."quote:Op maandag 24 februari 2020 16:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar het was op Twieter en op Feestboek en ik heb laatst ook iets gezien op Joetjoep!!!1! Dus dan moet het wel waar zijn
wtf... de Chinese overheid die 4 keer van definitie veranderd is over welke patienten ze moeten meetellen in de cijfers? 2 keer in 24 uur zelfs? Die vind je open?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:09 schreef GereDathan het volgende:
Elk kuchje ligt onder een vergrootglas ondertussen, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Ik volg de cijfers uit de OP een beetje de laatste weken (de https://gisanddata.maps.arcgis.com/) en wat mij opvalt is dat het aantal nieuwe besmettingen in China al een tijdje behoorlijk afneemt, het is wachten tot de parabool hard naar beneden gaat en naar mijn gevoel gaat dat snel gebeuren. Toch denk ik niet dat we over 2 weken virusvrij zijn in de wereld.
Vind het ook lastig om een bron als leidend aan te wijzen, dus vandaar dat ik mij beperkt tot deze bron. Ik denk dan maar zo dat het in ieder geval de trend aangeeft, ik heb niet de illusie dat elke besmetting of dode gemeld wordt. Niet op deze site en niet op een andere site. Zeker met het normaliter gesloten China is het gewoon allemaal giswerk, al denk ik dat weinig andere landen meer accurater gegevens zouden kunnen geven. Verklaar me maar voor gek, maar ik heb het idee dat de Chinese overheid er dit keer eindelijk eens voor gekozen heeft om zo open als mogelijk te zijn.
Ik ben regelmatig in Pattaya geweest, en er is daar helemaal geen prostitutie hoorquote:Op maandag 24 februari 2020 16:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Er is ook amper prostitutie in Bangkok, Phuket, Koh Samui en Koh Phangan.
twitter:BNODesk twitterde op maandag 24-02-2020 om 16:14:06WHO chief Tedros says not seeing uncontained global spread or large-scale deaths from coronavirus at the moment - Reuters reageer retweet
Ben net terug, ik kom er sowieso bijna elke maand.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Natuurlijk was het in Wuhan al vanaf de eerste paar longontstekingen een post-apocalyptische dystopie.
Maar bedankt voor de volstrekt irrelevante citypromotie. Boek er anders zelf een leuke vakantie heen!
De datavoorziening is als gevolg van het repressieve beleid volkomen onbetrouwbaar, niemand rapporteert slechte cijfers aan leidinggevenden, niemand...quote:Op maandag 24 februari 2020 16:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoe onnozel dit ook klinkt het is vele malen beter dan "Ik heb het vernomen van het communistische Chinese regime, geroemd om hun onvrijwillige orgaandonaties en heropvoedingskampen en die zouden NOOOIT liegen."
Stel jezelf eens wat simpele vragen:quote:Op maandag 24 februari 2020 16:09 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Kijk. Ik zeg niet dat dit topic iets slechts is. Je kan beter te paranoïde zijn dan te weinig. Maar heb het idee dat het sommigen hier echt naar hun hoofd stijgt. En dat is ook niet raar, scroll maar even door dit topic.
In China gaat het zeker de goede kant op. Kunnen wij hier ook toepassen in Europaquote:Op maandag 24 februari 2020 16:13 schreef Ali_boo het volgende:
WHO: we noemen het geen pandemie om paniek te voorkomen
Also WHO: de cijfers in china zijn hoopgevend
Is wat ze zeggen.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:16 schreef Maver24 het volgende:
[..]
In China gaat het zeker de goede kant op. Kunnen wij hier ook toepassen in Europa
Voor mijn gevoel is dat meer een better-safe-then-sorry oplossing. Er is een hoop kritiek op China geweest voor wat betreft het in actie komen (terecht). Het heeft te lang geduurd, en dat willen we hier graag voorkomen.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat is niet het punt waar ik mee zit hoor, meer dat miljoenen mensen zo in quarantaine worden gezet doet me vermoeden dat het veel meer is dan een griepje.
Steden in lockdown... in europa.... in een G7 land....
Voor andere mensen is FIFA 20 ook heel realistisch. Om beide spellen geef ik niets en heb ik nooit gespeeld, maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar vergeet niet dat we dit soort dingen 100 jaar geleden ook hadden, alleen hadden we toen geen internet en wist je het niet.quote:Ik heb heel veel plague inc. gespeeld, maar die ticker he met die berichtjes, het is toch bijna net alsof ik in één van mijn levels zit...
Dat geldt voor bijna alle besmettelijke ziektes, het ziekenhuis is de beste plek om die op te lopen.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je moet dus vooral niet in het ziekenhuis komen zo te zien..
Onder het personeel zelfs SOA's...quote:Op maandag 24 februari 2020 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat geldt voor bijna alle besmettelijke ziektes, het ziekenhuis is de beste plek om die op te lopen.
De laatste week is het aantal nieuwe besmetting een stuk lager geworden. Dus dat kan je toch zeker wel de goede kant op noemen?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:16 schreef Maver24 het volgende:
[..]
In China gaat het zeker de goede kant op. Kunnen wij hier ook toepassen in Europa
Die vooral in de nachtdienst.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Onder het personeel zelfs SOA's...
Kennelijk kan het gebruik van lasers bij operaties resulteren in inadembare HIV, who knew!quote:Op maandag 24 februari 2020 16:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Onder het personeel zelfs SOA's...
Van welk blog heb je dat nepnieuws bou weer?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Kennelijk kan het gebruik van lasers bij operaties resulteren in inadembare HIV, who knew!
Dus je kunt beter volgende maand richting Peking dan? Veiliger dan hier misschien?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De laatste week is het aantal nieuwe besmetting een stuk lager geworden. Dus dat kan je toch zeker wel de goede kant op noemen?
China verspreid desinformatiequote:Op maandag 24 februari 2020 16:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Stel jezelf eens wat simpele vragen:
-Is het logisch dat er 3 besmettingen waren buiten China op een totaal aantal besmettingen van 41 in Wuhan (officiële cijfers van China)?
-Is het logisch dat een totalitaire overheid a la Sovjet-Unie waar ze zo lang mogelijk de ernst proberen te verdoezelen en ze weinig geven om individuele mensenlevens één van de belangrijkste steden van het land afsluit bij een aantal besmettingen van 2.000? Met "slechts" een griepje?
-Is het logisch dat Zuid-Korea en Italië binnen een aantal dagen cijfers halen waar China meer dan een maand over deed?
-Is het logisch dat de crematoria in Wuhan al sinds eind januari overbelast zijn?
I rest my case.
In theorie zou dat best eens kunnen, als er maar genoeg mensen besmet zijn geweest krijg je groepsimmuniteit. En dat kan dus wel eens gunstig uitpakken voor je.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:21 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Dus je kunt beter volgende maand richting Peking dan? Veiliger dan hier misschien?
Ik denk dat je dan de hygiëne verschillen wat onderschat.quote:Straks is China virusvrij in een paar maanden en staat de rest van de wereld in de hens.
Maar dan is angst toch het grootste probleem?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Denk dat we het er wel over eens zijn dat dit niet een wereldbedreigende situatie is. Maar het is zeker ook geen griepje. De angst is een echt iets, of het nou terecht is of niet, en volgens mij zag Hong Kong al een daling van iets van 90% in het tourisme afgelopen weken. Dat zal met Italie ook wel gaan gebeuren.
Zo goed dat ze nu weer aan het werk zijnquote:Op maandag 24 februari 2020 16:16 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mooi voor jou, dat houdt geen mens met jou uitquote:Op maandag 24 februari 2020 16:23 schreef Harlekien het volgende:
Geloof ergens gelezen te hebben dat je minimaal een kwartier met deze persoon door moet brengen om het te krijgen
Mmm, lees ook berichten dat men last houdt van de longen en mannen daarna steriel zijn..quote:Op maandag 24 februari 2020 15:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Hmm soms wel zou ik zeggen ja. Maar als ziekenhuizen echt overvol raken en andere patienten dan maar weggestuurd worden dan is dat wel een reden tot angst.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:23 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Maar dan is angst toch het grootste probleem?
Vanavond dus allemaal een kwakje invriezen.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:24 schreef _I het volgende:
[..]
Mmm, lees ook berichten dat men last houdt van de longen en mannen daarna steriel zijn..
Als 60% van de mensen het krijgt en mannen daarna steriel zijn is het best een dingetje. Zeg maar.
Moet ik nou echt het vervolg nog voor je gaan uitkauwen?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:21 schreef Harlekien het volgende:
[..]
China verspreid desinformatie
Gras is groen
Was het maar zo'n feest in het M-O....quote:Op maandag 24 februari 2020 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klinkt als een Donald Duck land.
nee dat is Verweggistan, ik ben wel eens in Kyrgistan geweest of Kyrgiziequote:Op maandag 24 februari 2020 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klinkt als een Donald Duck land.
True truequote:Op maandag 24 februari 2020 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat geldt voor bijna alle besmettelijke ziektes, het ziekenhuis is de beste plek om die op te lopen.
Ik ook..kan voor drie maanden er tegenaan mocht de pleuris..ehh Corona uitbreken. Iedereen lachen natuurlijk maar ik vind het prima, ik ben klaar voor 3 maanden Netflixen.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:49 schreef Greys het volgende:
Even bijlezen en Italië de zevende dode al? Gaat wel snel daar voor m'n gevoel.
Tevens, kunnen we ajb kappen met dat persoonlijke gesneer naar elkaar, echt heel irritant bijlezen. Het ging zo goed de afgelopen delen (of iig een stuk beter). Danku.
Heb toch m'n voorraadje nog maar weer iets aangevuld net na het werk.
Vanwaar die haat?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Mooi voor jou, dat houdt geen mens met jou uit
Niet anticiperen op een internet-lockdown.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:51 schreef Simone010 het volgende:
[..]
ik ben klaar voor 3 maanden Netflixen.
Wat?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:24 schreef _I het volgende:
[..]
Mmm, lees ook berichten dat men last houdt van de longen en mannen daarna steriel zijn..
Als 60% van de mensen het krijgt en mannen daarna steriel zijn is het best een dingetje. Zeg maar.
Voorraad staat al 3 weken klaar. Vandaag op mn werk overal zeep en handgel neergezet, de schoonmaak verdubbeld en overal geplastificeerde papiertjes opgehangen met de vraag de handen te wassen etc.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:49 schreef Greys het volgende:
Even bijlezen en Italië de zevende dode al? Gaat wel snel daar voor m'n gevoel.
Tevens, kunnen we ajb kappen met dat persoonlijke gesneer naar elkaar, echt heel irritant bijlezen als je je daar doorheen moet scrollen. Het ging zo goed de afgelopen delen (of iig een stuk beter). Danku.
Heb toch m'n voorraadje nog maar weer iets aangevuld net na het werk.
Je ziet aan de uitstraling al dat het niet heel goed gaat. Zonder te kijken.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:26 schreef joyvke het volgende:
Mocht het weer afgekapt worden kan je op Twitter verder kijken:
https://twitter.com/WHO (nog geen url voor de livestream)
Zonder mondkapje?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:56 schreef hjansen82 het volgende:
Speciale aanbieding vanwege het virus. Kaffee und Kuchen.
Lees een hoop.quote:
Waarom zouden we ons in godsnaam zorgen moeten maken om dat god vergeten klotecontinent?quote:Op maandag 24 februari 2020 16:22 schreef GereDathan het volgende:
We moeten ons vooral zorgen maken om Afrika in mijn ogen.
Slim!quote:Op maandag 24 februari 2020 16:55 schreef _I het volgende:
[..]
Voorraad staat al 3 weken klaar. Vandaag op mn werk overal zeep en handgel neergezet, de schoonmaak verdubbeld en over geplastificeerde papiertjes opgehangen met de vraag de handen te wassen etc.
Men reageerde kalm en begripvol. (En lachte me natuurlijk snoeihard uit achter mn rug).
Maskers gebruiken we zelf in de fabriek, dus daar staan nog wat dozen van.
Regel het liever nu in alle kalmte, dan dat ik over twee weken in alle hysterie spullen geleverd moet zien te krijgen.
Gisteren hier 1917 binnengehengeld.......de filmquote:Op maandag 24 februari 2020 16:54 schreef asco het volgende:
[..]
Niet anticiperen op een internet-lockdown.![]()
#allesgedownloadsinds'97
Die zien de bui al hangen dat zo meteen het plebs erachter komt dat de overheden niet alles voor ze kan regelen.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je ziet aan de uitstraling al dat het niet heel goed gaat. Zonder te kijken.
Dat is een oude thumbnail, tijdens het binnenkomen waren ze aan het glimlachen. Had ook niet het idee dat ze aan het liegen waren tijdens deze persconferentie. Bij voorgaande werd die Ierse man hartstikke rood en hakelde Tedros veel meer. Maar toen was een hoop nog onbekend.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar is het plebs allang achter hoor? Ik heb vanmiddag nog iemand met COPD gesproken. Ik zal maar niet herhalen wat ze zei over het RIVD en de GGD.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:01 schreef asco het volgende:
[..]
Die zien de bui al hangen dat zo meteen het plebs erachter komt dat de overheden niet alles voor ze kan regelen.
Daar vrezen ze pas echt voor.
Precies! over twee weken maken ze elkaar af in de supermarkt om een blik bonen. Laat ze maar lachen, wie het laatst lacht...quote:Op maandag 24 februari 2020 16:55 schreef _I het volgende:
[..]
Voorraad staat al 3 weken klaar. Vandaag op mn werk overal zeep en handgel neergezet, de schoonmaak verdubbeld en overal geplastificeerde papiertjes opgehangen met de vraag de handen te wassen etc.
Men reageerde kalm en begripvol. (En lachte me natuurlijk snoeihard uit achter mn rug).
Maskers gebruiken we zelf in de fabriek, dus daar staan nog wat dozen van.
Regel het liever nu in alle kalmte, dan dat ik over twee weken in alle hysterie spullen geleverd moet zien te krijgen.
Zeg hetquote:Op maandag 24 februari 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar is het plebs allang achter hoor? Ik heb vanmiddag nog iemand met COPD gesproken. Ik zal maar niet herhalen wat ze zei over het RIVD en de GGD.
Wij hebben ze op voorraad en betaalden voor FFP3 gemiddeld 2 euro per stuk.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:01 schreef Harlekien het volgende:
Vraagje aan diegenen die voorraden inslaan
Wat betalen jullie voor die mondkapjes?
quote:Op maandag 24 februari 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar is het plebs allang achter hoor? Ik heb vanmiddag nog iemand met COPD gesproken. Ik zal maar niet herhalen wat ze zei over het RIVDM en de GGD.
quote:Op maandag 24 februari 2020 17:01 schreef Harlekien het volgende:
Vraagje aan diegenen die voorraden inslaan
Wat betalen jullie voor die mondkapjes?
excl btw?quote:Op maandag 24 februari 2020 17:05 schreef _I het volgende:
Wij hebben ze op voorraad en betaalden voor FFP3 gemiddeld 2 euro per stuk.
Hahaha, het plebs kijkt nu nog steeds BNN-ers/boxen/F1/bandenvanMax/voetbal etc etc hoor.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar is het plebs allang achter hoor? Ik heb vanmiddag nog iemand met COPD gesproken. Ik zal maar niet herhalen wat ze zei over het RIVD en de GGD.
Dat ze zeker wist dat dat virus hier zou komen, omdat die fokking RIVD nog niet eens de moeite neemt om die mensen van de Westerdam in quarantaine te zetten, en dan heel veel scheldwoorden.quote:
Godskolerequote:Op maandag 24 februari 2020 17:05 schreef _I het volgende:
[..]
Wij hebben ze op voorraad en betaalden voor FFP3 gemiddeld 2 euro per stuk.
Zag ze gisteren liggen voor 8 euro per stuk bij dezelfde leverancier en per doos zijn ze er niet meer.
FFP1 stelt niet zo heel veel voor. FFP2 is al wat beter, maar 3 houdt ook virussen tegen.quote:
Ze zeggen dat je die FFP3 moet hebben. Maar die beschermt je ook niet. Volgens mij maakt het niets uit.quote:
Maar je zou in principe bijna elke dag moeten wisselen tochquote:
Lagen nog steeds bij de Gamma in de schappenquote:Op maandag 24 februari 2020 17:07 schreef _I het volgende:
[..]
FFP1 stelt niet zo heel veel voor. FFP2 is al wat beter, maar 3 houdt ook virussen tegen.
Die zijn ietsje duurder en lastiger te krijgen nu.
Nou, ik denk als je COPD hebt dat je dat virus wel nauwlettend in de gaten houdt, maar het jammere is dat je er verder niks tegen kan doen.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:06 schreef asco het volgende:
[..]
Hahaha, het plebs kijkt nu nog steeds BNN-ers/boxen/F1/bandenvanMax/voetbal etc etc hoor.
Dat duurt nog wel een aantal doden voordat ook zei het op facebook hebben gelezen.
Bij de Action zijn ze snel uitverkocht.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:08 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar je zou in principe bijna elke dag moeten wisselen toch
Fpp2 2 euro bij de Action, maar het regent buiten geen zin om te kijken of ze op voorraad zijn.
Als ik COPD zou hebben dan zou ik nu echt niet meer naar buiten gaan. Twijfel nu af en toe al of ik me niet gewoon op moet sluiten voor de zekerheid.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, ik denk als je COPD hebt dat je dat virus wel nauwlettend in de gaten houdt, maar het jammere is dat je er verder niks tegen kan doen.
Dan is je laatste hoop gevestigd op het RIVM en de GGD.
Die vervolgens ook niks doen.
Ben je in staat contact met anderen die die voorzichtigheid niet betrachten volledig te vermijden of enkel te hebben met mondkapje, bril, handschoenen, etc?quote:Op maandag 24 februari 2020 17:11 schreef Zippeau het volgende:
[..]
Als ik COPD zou hebben dan zou ik nu echt niet meer naar buiten gaan. Twijfel nu af en toe al of ik me niet gewoon op moet sluiten voor de zekerheid.
Met Diabetes Type1 auto imuunziekte ben je ook snel klaarquote:Op maandag 24 februari 2020 17:11 schreef Zippeau het volgende:
[..]
Als ik COPD zou hebben dan zou ik nu echt niet meer naar buiten gaan. Twijfel nu af en toe al of ik me niet gewoon op moet sluiten voor de zekerheid.
En genoeg grapjurken hier die t wel prima vinden dat je gaat zolang ze zichzelf maar onschendbaar kunnen wanen.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:13 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Met Diabetes Type1 auto imuunziekte ben je ook snel klaar
Oh nouja bij plein 40-45 sowieso danquote:Op maandag 24 februari 2020 17:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
Bij de Action zijn ze snel uitverkocht.
Ach, als het in Nederland raak is, heb ik 99% kans dat ik er bij hoor vrees ik. Werk bij een bedrijf met bijzonder veel Aziatische collega's waar op dagbasis gependeld wordt tussen hier en Taiwan/Korea of China. Maar ja... Om daar nu voor thuis te blijven...quote:Op maandag 24 februari 2020 17:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En genoeg grapjurken hier die t wel prima vinden dat je gaat zolang ze zichzelf maar onschendbaar kunnen wanen.
Je weet zeker wel waar je je FFP3maskertje kan stoppen, of niet?quote:Op maandag 24 februari 2020 17:13 schreef bleiblei het volgende:
Iemand nog FFP3 maskertjes kopen? 100 euro per stuk.
Voor minder ga ik niet op zoek.
Best hilarisch die paniek hier ineens. Afgelopen weken viel het nog wel mee, nu lijkt het echt los te gaan.
En dan al die mensen die gewoon blind maskers gaan kopen zonder te weten of ze uberhaupt zin hebben...
Ja, als ik mezelf in huis zou opsluiten dan zou ik natuurlijk ook geen mensen meer binnen laten.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ben je in staat contact met anderen die die voorzichtigheid niet betrachten volledig te vermijden of enkel te hebben met mondkapje, bril, handschoenen, etc?
Die dingen komen ook gewoon uit China, als ze door hun voorraad heen zijn in Europa dan zijn ze denk ik echt op.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
Bij de Action zijn ze snel uitverkocht.
Ja, inderdaad. Ik heb ook geen zin om in dit weer naar de supermarkt te gaan. Morgen weer een dag.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:12 schreef VersKers het volgende:
Het regent
Ik ga morgen wel prepperen
Het is geen Dan Brown verhaal.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:24 schreef _I het volgende:
[..]
Het is iig. wel een betere investering dan die FFP2 (of minder) maskertjes van de Action en andere zakenquote:Op maandag 24 februari 2020 17:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je weet zeker wel waar je je FFP# maskertje kan stoppen, of niet?
Denk dat dat niet meer uitmaakt nu je ook op hoger alert moet zijn met Italianen en Iraniërs..quote:Op maandag 24 februari 2020 17:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ach, als het in Nederland raak is, heb ik 99% kans dat ik er bij hoor vrees ik. Werk bij een bedrijf met bijzonder veel Aziatische collega's waar op dagbasis gependeld wordt tussen hier en Taiwan/Korea of China. Maar ja... Om daar nu voor thuis te blijven...
...en die mensen die allemaal nog terug gaan komen uit Italie, die het RIVM waarschijnlijk weer gewoon negeert.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:20 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Denk dat dat niet meer uitmaakt nu je ook op hoger alert moet zijn met Italianen en Iraniërs..
Millennials.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het is iig. wel een betere investering dan die FFP2 (of minder) maskertjes van de Action en andere zaken.
Zelfde als dit soort foto's:
[ afbeelding ]
Ja joh... Geef je geld dan uit aan iets nuttigs ofzo (en als je echt bang bent, begeef je dan niet in grote menigtes).
quote:Op maandag 24 februari 2020 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Niet doen joh, naar verluidt is het er heerlijk vakantieweer en spelen er kinderen in speeltuinen.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:21 schreef greatgonzo het volgende:
Heb nog twee weken om zelf kostenloos tripje naar Milaan af te zeggen.
Ja die wil ik ook nog kijken naar aanleiding van een review van The Critical Drinker.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:00 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Gisteren hier 1917 binnengehengeld.......de film
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ziek-bent~a1b67fbe/quote:Op maandag 24 februari 2020 17:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en die mensen die allemaal nog terug gaan komen uit Italie, die het RIVM waarschijnlijk weer gewoon negeert.
Ja, dus gewoon negeert, met andere woorden " zoeken jullie het allemaal zelf lekker uit met je virus."quote:Op maandag 24 februari 2020 17:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ziek-bent~a1b67fbe/
Je moet eerst ziek worden. En het RIVM zegt dat de kans echt heel klein is dat je besmet bent als je daar geweest bent.
Want: (kopiëren en plakken)
,,De kans is heel klein dat je contact hebt gehad met één van deze patiënten", laat de organisatie aan bezorgde reizigers weten.
quote:Op maandag 24 februari 2020 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Da fuck![]()
Ik had het nattuurlijk niet over jou
bijzonder dan dat ze het Italiaanse kantoor van mijn opdrachtgever deze week gesloten houden (degene die een laptop hebben werken gewoon vanuit huis), alle reizen zijn gecanceld en een area manager die in de buurt van Milaan is geweest zit nu 2 weken in quarantaine.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je moet eerst ziek worden. En het RIVM zegt dat de kans echt heel klein is dat je besmet bent als je daar geweest bent.
,,De kans is heel klein dat je contact hebt gehad met één van deze patiënten", laat de organisatie aan bezorgde reizigers weten.
Daar is iemand hard geld bij elkaar aan het sprokkelen voor een doomsday bunker.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:29 schreef ToT het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)w.1_4.5.ProductTitle
FFP3 Corona Protect Pakket voor slechts 120 euro!
En volgens mij is dat een enorme cheap-ass wegwerpmondkapje.
We zijn geschiedenis aan het schrijven hier.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:27 schreef asco het volgende:
Toch jammer dat mijn oma in 1918 geen internet/fok had.
Zouden mooie topics zijn geweest om terug te lezen.
Vergeet de belfies niet.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:27 schreef asco het volgende:
Toch jammer dat mijn oma in 1918 geen internet/fok had.
Zouden mooie topics zijn geweest om terug te lezen.
Wat iets zegt over hoe je in elkaar zit, waarvan akte.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zouden we ons in godsnaam zorgen moeten maken om dat god vergeten klotecontinent?
Met alle respect hoor, maar daar maak ik mij dus totaal geen zorgen om.
Haha ja, alsof ze er alles aan doen om maar niet aan de slag te moeten. Ze zitten er echt niet op te wachten lijkt het.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dus gewoon negeert, met andere woorden " zoeken jullie het allemaal zelf lekker uit met je virus."
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een vriend van me die in Milan woont vind het allemaal maar overdreven, maar een ex collega moet nu inderdaad ook thuis werken van de baas.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:30 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
bijzonder dan dat ze het Italiaanse kantoor van mijn opdrachtgever deze week gesloten houden (degene die een laptop hebben werken gewoon vanuit huis), alle reizen zijn gecanceld en een area manager die in de buurt van Milaan is geweest zit nu 2 weken in quarantaine.
Goeie reviews wel.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:29 schreef ToT het volgende:
Ze zouden eigenlijk een Carnavals-lied moeten schrijven over het RIVM.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha ja, alsof ze er alles aan doen om maar niet aan de slag te moeten. Ze zitten er echt niet op te wachten lijkt het.
Liever massaal in de kist dan het carnaval gemistquote:Op maandag 24 februari 2020 17:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zouden eigenlijk een Carnavals-lied moeten schrijven over het RIVM.
RIVM....euh.....wie zet dat virus nou op de rem?
Op de melodie van YMCA: ik word beschermd door het RIVMquote:Op maandag 24 februari 2020 17:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zouden eigenlijk een Carnavals-lied moeten schrijven over het RIVM.
RIVM....euh.....wie zet dat virus nou op de rem?
Die komen met de auto en daar heeft de RIVM echt geen inzichten in. Noord Italië is perfect te doen met de auto en daar stikt het van de Nederlanders met sleurhutten.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en die mensen die allemaal nog terug gaan komen uit Italie, die het RIVM waarschijnlijk weer gewoon negeert.
Hadden we maar een geautomatiseerd systeem voor hoe heet dat ook alweer.... kentekenregistratie!quote:Op maandag 24 februari 2020 17:43 schreef unlimitedzxr het volgende:
Die komen met de auto en daar heeft de RIVM echt geen inzichten in.
Bij de McDonalds kan dat wel. Daar schrijven ze dat kenteken op die papieren zak om zwerfafval te kunnen achterhalen.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hadden we maar een geautomatiseerd systeem voor hoe heet dat ook alweer.... kentekenregistratie!
quote:Op maandag 24 februari 2020 17:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Liever massaal in de kist dan het carnaval gemist
Ik doelde meer op camera's/computers met ocr die wel degelijk gewoon bestaan en voor andere doelen worden ingezet. Waar een wil is, is een weg. Helaas ontbreekt het hier in Nederland volledig aan de wil.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bij de McDonalds kan dat wel. Daar schrijven ze dat kenteken op die papieren zak om zwerfafval te kunnen achterhalen.
Maar dit is maar een virus wat tot een pandemie kan leiden, dus dat is de moeite niet.
Geheimzinnig? Ze geven toch aan dat de productie in China op zijn gat ligt en daardoor de prijzen stijgen? Vrij logisch toch?quote:Op maandag 24 februari 2020 17:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.rtlz.nl/busin(...)19-marketing-prijzen
Iemand dit al gezien over cool blue. Wel vreemd dat ze hier zo geheimzinnig over doen.
mooi geen chineze rommel meerquote:Op maandag 24 februari 2020 17:47 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Geheimzinnig? Ze geven toch aan dat de productie in China op zijn gat ligt en daardoor de prijzen stijgen? Vrij logisch toch?
Oh sorry ja nu wel maar eerder vandaag niet.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:47 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Geheimzinnig? Ze geven toch aan dat de productie in China op zijn gat ligt en daardoor de prijzen stijgen? Vrij logisch toch?
"Het nieuwe coronavirus Covid-19 is hier een belangrijke oorzaak van, al wordt dat niet letterlijk genoemd."quote:Op maandag 24 februari 2020 17:47 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Gewoon tactische beslissing, weet je wat er gebeurt wanneer Cool Blue zegt dat het letterlijk door het Coronavirus komt?quote:Op maandag 24 februari 2020 17:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
"Het nieuwe coronavirus Covid-19 is hier een belangrijke oorzaak van, al wordt dat niet letterlijk genoemd."
Nou? Wat dan?quote:Op maandag 24 februari 2020 17:51 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Gewoon tactische beslissing, weet je wat er gebeurt wanneer Cool Blue zegt dat het letterlijk door het Coronavirus komt?
Dat gaat ten koste van hun omzet.quote:
99 procent van de auto-onderdelen komen uit China.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:54 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat gaat ten koste van hun omzet.
Mensen die overal apen en beren zien die gaan Cool Blue vermijden want "ze kopen spul uit China"
Daarnaast zijn er altijd nog mensen die denken dat uit China alleen maar troep komt en gaan dus het spul niet meer kopen.
Wat is je punt?quote:Op maandag 24 februari 2020 17:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
99 procent van de auto-onderdelen komen uit China.
twitter:PieterOmtzigt twitterde op maandag 24-02-2020 om 11:35:59Nieuwe vragen over de verspreiding van het coronavirus, samen met @AnneKuik en @Martijncda - over de reisadviezen (bv: waarom is heel Italie groen?)- over de besmettelijkheid tijdens incubatieperiode- over EU actie- over vluchten Amsterdam-BeijingEn meer: https://t.co/2ZpdbIVxvI reageer retweet
😯 zo wat een prijs, zat 2 dagen terug ook nog op bol.com, en toen was dat pakketje 35 euro.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:29 schreef ToT het volgende:
Ja, dat je dat straks toch wel gaat merken.quote:
In China komt het inmiddels weer op gang. Maar die hebben grote achterstand, ook ivm Chinees nieuw jaar eind januari.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat je dat straks toch wel gaat merken.
Ik weet niet zeker of die mensen in China al aan het werk zijn of niet.
De kans was ook heel klein dat het virus om zich heen zou grijpen in Noord-Italië.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
...en in Iran was het toch van die Chinese bouwvakkers?quote:Op maandag 24 februari 2020 18:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De kans was ook heel klein dat het virus om zich heen zou grijpen in Noord-Italië.
nederlanders hebben aan dat virus meegewerktquote:Op maandag 24 februari 2020 17:21 schreef greatgonzo het volgende:
Gaan we weer hoor.. Verschillende landen geven al een negatief reisadvies voor noord Italië.. En het RIVM kijkt het weer even aan.
Heb nog twee weken om zelf kostenloos tripje naar Milaan af te zeggen.. Maar zolang er geen negatief advies is krijg je dus niets terug van de reisverzekering
Dat is bij elke griepgolf ook zo.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:42 schreef ondeugend het volgende:
Volgens mij moeten vooral 80 jarigen oppassen. Die lijken met bosjes om te vallen
Die bejaarden bij mij uit het verzorgings-centrum ook?quote:Op maandag 24 februari 2020 18:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nederlanders hebben aan dat virus meegewerkt
Ja, vorige week was er nog niks aan de hand. Nu zijn er opeens Serie A wedstrijden afgelast.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De kans was ook heel klein dat het virus om zich heen zou grijpen in Noord-Italië.
lijersquote:Op maandag 24 februari 2020 18:10 schreef Zipportal het volgende:
Coolblue heeft last van corona-effect, gooit prijzen bewust omhoog
https://www.rtlnieuws.nl/(...)19-marketing-prijzen
Wat ze zelf kopieeren en maken, ja is troepquote:Op maandag 24 februari 2020 17:51 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Want alles wat uit China komt is rommel? Ach jongen.
Ja klopt, maar dat zijn de fabrieken die ze hier gesloten hebben en de Westerse bedrijven daarheen verplaatst hebben om kosten te besparen. Maar het blijft dezelfde kwaliteit. Behalve als je diezelfde onderdelen op alibaba gaat kopen en je dus met imitatiemeuk te maken gaat krijgen en t onderdeel identiek uitziet maar de kwaliteit om te janken is.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
99 procent van de auto-onderdelen komen uit China.
quote:Op maandag 24 februari 2020 18:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die bejaarden bij mij uit het verzorgings-centrum ook?
Die krijgen morgen geen eten, dan
Dat is echt oud nieuws en heeft een eigen topic.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:17 schreef polderturk het volgende:
Chinees-Nederlandse vrouw mishandeld in Tilburg.
Carnavalvierders misschien?
https://nos.nl/artikel/23(...)ndeling-tilburg.html
Ja, we kunnen er naast dat virus geen hele racisme discussie meer bij hebben hoor?quote:Op maandag 24 februari 2020 18:17 schreef polderturk het volgende:
Maar als je denkt dat iemand het coronavirus heeft, mishandel je deze persoon toch juist niet?quote:Op maandag 24 februari 2020 18:17 schreef polderturk het volgende:
Als je iemand mishandelt ben je sowieso niet helemaal in ordequote:Op maandag 24 februari 2020 18:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar als je denkt dat iemand het coronavirus heeft, mishandel je deze persoon toch juist niet?
Wel een beetje raar dat ie eerder het verzoek voor een debat hierover van Baudet niet steunde.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:59 schreef Greys het volgende:
Sorry als het hier al stond (heb vanmorgen nog niet teruggelezen) maar Omtzigt heeft 3 blzs Kamervragen ingediend. Die lijkt het geneuzel van RIVM ook wel echt beu te zijn.twitter:PieterOmtzigt twitterde op maandag 24-02-2020 om 11:35:59Nieuwe vragen over de verspreiding van het coronavirus, samen met @:AnneKuik en @:Martijncda - over de reisadviezen (bv: waarom is heel Italie groen?)- over de besmettelijkheid tijdens incubatieperiode- over EU actie- over vluchten Amsterdam-BeijingEn meer: https://t.co/2ZpdbIVxvI reageer retweet
Jammer dat ie bij zo'n foute partij zit maar wat een topvent.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:59 schreef Greys het volgende:
Sorry als het hier al stond (heb vanmorgen nog niet teruggelezen) maar Omtzigt heeft 3 blzs Kamervragen ingediend. Die lijkt het geneuzel van RIVM ook wel echt beu te zijn.twitter:PieterOmtzigt twitterde op maandag 24-02-2020 om 11:35:59Nieuwe vragen over de verspreiding van het coronavirus, samen met @:AnneKuik en @:Martijncda - over de reisadviezen (bv: waarom is heel Italie groen?)- over de besmettelijkheid tijdens incubatieperiode- over EU actie- over vluchten Amsterdam-BeijingEn meer: https://t.co/2ZpdbIVxvI reageer retweet
twitter:jenniferatntd twitterde op maandag 24-02-2020 om 18:05:54Mother dragged away in front of child. 妈妈当著孩子的面被拖走。Click here for more 更多视频: https://t.co/fSwmxEsPYp#COVID2019 #Coronavirus #CoronavirusOutbreak #coronaviruschina #武汉肺炎 #新冠肺炎 #新冠病毒 #全民反抗 #全民自救 #全民互救 #戰勝恐懼 #傳播真相 https://t.co/cJUp1FrF70 reageer retweet
Zonder context kan ik hier niets mee.. Voor hetzelfde geld is het een verslaafde vrouwquote:Op maandag 24 februari 2020 18:26 schreef mazaru het volgende:
twitter:jenniferatntd twitterde op maandag 24-02-2020 om 18:05:54Mother dragged away in front of child. 妈妈当著孩子的面被拖走。Click here for more 更多视频: https://t.co/fSwmxEsPYp#COVID2019 #Coronavirus #CoronavirusOutbreak #coronaviruschina #武汉肺炎 #新冠肺炎 #新冠病毒 #全民反抗 #全民自救 #全民互救 #戰勝恐懼 #傳播真相 https://t.co/cJUp1FrF70 reageer retweet
miss terecht als je besmet bent?quote:Op maandag 24 februari 2020 18:26 schreef mazaru het volgende:
Wanneer was het songfestival in brabant dan?quote:Op maandag 24 februari 2020 18:30 schreef ZaZoe het volgende:
Ondertussen in Brabant...
[ afbeelding ]
Precies een van de weinigen in den-haag die enigsinds kapabel is.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jammer dat ie bij zo'n foute partij zit maar wat een topvent.Zouden we er meer van moeten hebben in de politiek. Ook jammer dat ik er niet direct iets teruglees over de oud opvarenden van de Diamond Princess.
Nooit.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wanneer was het songfestival in brabant dan?
Je hebt echt geen idee. Je berust je mening zeker op je AliExpress ervaringen? Waar je amper geld voor producten betaald.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:12 schreef funnywell het volgende:
[..]
Wat ze zelf kopieeren en maken, ja is troep
Westerse bedrijven die er fabrieken openen is geen troep.
#coronavirus was gisteren trending met 100k posts, nu met 400k.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:40 schreef THEFXR het volgende:
Global outbreak causes coronavirus pandemic fears after cases jump in Italy, South Korea and Iran
https://www.foxnews.com/h(...)taly-and-south-korea
Dat is het probleem met hulp en geciviliseerde zorg. Een paar op de (tien)duizend worden braafjes geholpen. Worden het 1 op honderd dan valt het randje beschaving heel snel weg en is het ieder voor zich.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:54 schreef Toefjes het volgende:
Nu zijn er wel plekken voor die mensen hier, alleen als het echt in de duizenden mensen gaat lopen, dan loopt alles gewoon spaak.
Hier ook.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:44 schreef _I het volgende:
[..]
Wel uitermate gefascineerd over de massahysterie.
Nee, als je jong bent en een goede gezondheid hebt hoef je niet bang te zijn. Denk ook vooral niet aan mensen die een ziekte onder de leden hebben of oud zijn.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:44 schreef _I het volgende:
[..]
#coronavirus was gisteren trending met 100k posts, nu met 400k.
Kan niet zeggen dat ik bang ben. Wel uitermate gefascineerd over de massahysterie.
Verloop van de ziekte is vertaald in het engels in de draad..twitter:happyintheair twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 03:37:36For people asking why the virus is bad and how it kills people please read this from the news in China. It shows how deadly it can potentially be and why it's not "just the flu"Translation in thread below:#coronavirus #covid19 #SARSCoV2 https://t.co/Oxj0J0Ap6A reageer retweet
Gezien de aanblik van de tribunes bij een gemiddelde Serie A wedstrijd had hij dat op zich niet hoeven vragen.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:47 schreef Toefjes het volgende:
https://www.voetbalprimeu(...)er-zonder-fans-.html
De voorzitter van de Serie A heeft de regering verzocht om alle duels uit de competitie, beker én de Europacup wedstrijden achter gesloten deuren af te werken.
Ik weet wel zeker dat het hier en elders al is. Je houdt het ook niet tegen. Je bent immuun, wordt ziek, daarna beter beter of gaat vanwege je zwakke gestel (nofi) de pijp uit.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:06 schreef PzKpfw het volgende:
Het probleem is dat de verschijnselen niet direct zichtbaar zijn. Het kan ondertussen al in veel meer landen aanwezig zijn.
Je hoeft niet perse oud te zijn om de pijp uit te gaan, de doktoren die hier straks overwerkt zijn sterven net zo goed.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat het hier en elders al is. Je houdt het ook niet tegen. Je bent immuun, wordt ziek, daarna beter beter of gaat vanwege je zwakke gestel (nofi) de pijp uit.
De quarantaine maatregelen daar (en straks wellictt hier) zijn vooral om de kans te spreiden dat niet iedereen tegelijk/gelijktijdig besmet raakt.
Je kan ook compassie hebben en niet bang zijn. Ik kan niet tegenhouden wat komt en vind het bijzonder om mee te maken.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, als je jong bent en een goede gezondheid hebt hoef je niet bang te zijn. Denk ook vooral niet aan mensen die een ziekte onder de leden hebben of oud zijn.
JAAAAAAAAAAquote:Op maandag 24 februari 2020 18:54 schreef Toefjes het volgende:
Bemoedigend nieuws voor de Songfestival-haters
https://www.ad.nl/rotterd(...)ngfestival~a9d31742/
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor het EKquote:Op maandag 24 februari 2020 18:54 schreef Toefjes het volgende:
Bemoedigend nieuws voor de Songfestival-haters
https://www.ad.nl/rotterd(...)ngfestival~a9d31742/
Je verwijt mensen dat er een massa-hysterie plaats vindt.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:55 schreef _I het volgende:
[..]
Je kan ook compassie hebben en niet bang zijn. Ik kan niet tegenhouden wat komt en vind het bijzonder om mee te maken.
Zit zelf in de risicocategorie, dus heb alle voorbereidingen getroffen. Iedereen om me heen wordt al weken gek van me.
Desondanks.. Gefascineerd!
Welke?quote:Op maandag 24 februari 2020 18:55 schreef _I het volgende:
[..]
Je kan ook compassie hebben en niet bang zijn. Ik kan niet tegenhouden wat komt en vind het bijzonder om mee te maken.
Zit zelf in de risicocategorie, dus heb alle voorbereidingen getroffen. Iedereen om me heen wordt al weken gek van me.
Desondanks.. Gefascineerd!
Olympische spelen..quote:Op maandag 24 februari 2020 18:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor het EK
Je moet je geen zorgen maken over dingen waar je geen invloed op hebt.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je verwijt mensen dat er een massa-hysterie plaats vindt.
Vind je het gek als er een virus rondwaart waar niemand ene fuck vanaf weet?
Ik bedoel, als je dan niet hysterisch hoeft te worden, wanneer dan in godsnaam wel?
Daar gaat dan de laatste kans voor de Belgen op eeuwige roem.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor het EK
Idem dito, maar dat zei ik in 1 van de eerste delen al van deze reeks.quote:
Me geen zorgen maken is iets anders dan anderen massa-hysterie verwijten.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:58 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Je moet je geen zorgen maken over dingen waar je geen invloed op hebt.
Ik verwijt niemand iets. En hysterie werkt nooit.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je verwijt mensen dat er een massa-hysterie plaats vindt.
Vind je het gek als er een virus rondwaart waar niemand ene fuck vanaf weet?
Ik bedoel, als je dan niet hysterisch hoeft te worden, wanneer dan in godsnaam wel?
Straks is dit topic en Netflix het enige entertainmentquote:
Gelukkig is daar nog Lowla...quote:
Straks natuurlijk de nieuwe topicreeks 'Ik ben besmet'quote:Op maandag 24 februari 2020 19:00 schreef _I het volgende:
[..]
Ik verwijt niemand iets. En hysterie werkt nooit.
Maar ik geef wel eerlijk toe dat het wel als een redelijk popcorn moment voelt om al het nieuws tot me te nemen. Redelijk hyper van alle prikkels.
Ja, zijn we eindelijk gekwalificeerd gaat dat EK weer niet doorquote:
Dat dacht ik ergens half januari al.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, zijn we eindelijk gekwalificeerd gaat dat EK weer niet door![]()
Het WK zomerbiatlonquote:
alles zodat ik 4 weken binnen zou kunnen zitten in schone en gefilterde lucht, zonder iets tekort te komen.quote:
Is het geld van Danny eindelijk op?quote:Op maandag 24 februari 2020 19:02 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Als we de zomer überhaupt nog halen.
Ja, dan moet je alsnog gewoon rustig blijven, want hysterie helpt nooit.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:02 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Als we de zomer überhaupt nog halen.
wordt naar het schijnt in geval van calamiteiten een halfjaar uitgesteldquote:
Cool.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:03 schreef _I het volgende:
[..]
alles zodat ik 4 weken binnen zou kunnen zitten in schone en gefilterde lucht, zonder iets tekort te komen.
Als we een subforum hadden ipv een nieuwstopic, had het al kunnen lopen.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Straks natuurlijk de nieuwe topicreeks 'Ik ben besmet'
Op naar Australiëquote:Op maandag 24 februari 2020 19:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
wordt naar het schijnt in geval van calamiteiten een halfjaar uitgesteld
Geduld, geduld.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:05 schreef _I het volgende:
[..]
Als we een subforum hadden ipv een nieuwstopic, had het al kunnen lopen.
Zoiets heb ik ook wel ongeveer. Moet de voorraad voor de kat wel nog ff uitbreiden.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:57 schreef LXIV het volgende:
Toen ik de foto's van lege schappen in Italië zag heb ik toch maar even een voorraad aangelegd. Maar wel allemaal met spullen die anders toch op gaan.
Op dit moment kun je voor 120 euro nog bizar veel voeding kopen.
- soepblikken
- groenten in pot/blik
- rijst
- spaghetti
- spaghetti sauzen
- chocolade
- thee
- gedroogde worst
Ik hoef er geen jaar van te overleven, maar een onderbreking van de voedselvoorziening om wat voor reden dan ook van 4 weken toch wel. Altijd handig.
En gebeurt er niks dan gaat dat langzaam in het huishouden weer op..
quote:Op maandag 24 februari 2020 18:10 schreef Zipportal het volgende:
Dat is het mooie als je een grote moloch bent die geen last heeft van getijden en sentimenten.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:10 schreef Zipportal het volgende:
Die zou ik als noodvoer gebruiken.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:05 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook wel ongeveer. Moet de voorraad voor de kat wel nog ff uitbreiden.
Ik doe per dag boodschappen. Had het nog geen halve dag volgehouden.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Cool.
Ik heb over het algemeen best een flinke (voedsel) voorraad, maar besloot die eens op te eten. Hier wordt ook langzaam weer voorraad aangevuld/opgebouwd
Als we noodvoer nodig hebben stap ik gewoon het bos in en jagen we een zwijn. Veluwequote:Op maandag 24 februari 2020 19:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die zou ik als noodvoer gebruiken.
De kat dan.
Sja, Baudet wilde een paar weken geleden al een debat maar dat werd door de meerderheid van de Tweede Kamer afgeschoten.quote:Op maandag 24 februari 2020 17:59 schreef Greys het volgende:
Hoe lang zijn die mensen al terug? Das geen incubatietijd van 4 dagen.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:04 schreef asco het volgende:
17:45: 18 new cases in the United States. They are all former passengers of the Diamond Princess cruise ship. (Source)
De kat is zelf natuurlijk ook mogelijk onderdeel van de voedselvoorraad. Maar ik zou beter meer pindakaas kopenquote:Op maandag 24 februari 2020 19:05 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook wel ongeveer. Moet de voorraad voor de kat wel nog ff uitbreiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |